Modrý Valentýn
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Modrý Valentýn
Na to utahování nezaškodí pásku namazat, ale když je čistá nová, chodí to. Utáhnout ale starou zoxidovanou a srostlou pásku je jaksi hrozný. Na kritických místech jsem je taky nahradil šroubovacíma, ale ty chtějí doladit kleštěma aby vypadaly k světu, nic nikde nedřely a netrhaly.
Re: Modrý Valentýn
Tak nevím, ale po přečtění tomassových příspěvků mě to připadá, že jsem celý život měl a mám nějaká divná auta. Nikde mě žádné spoje nikdy netekly nebo nesákly. A nikdy nebylo potřeba vůbec nic dotahovat. Prostě nasadím hadici, utáhnu sponu, naliju vodu a jedu.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Modrý Valentýn
Já bych jen potvrdil to, že kapalina raději prchá za studena viz. má sedma na spojích Téček od vyhřívání reduktoru. Nicméně, třeba se to za tepla stíhá odpařovat .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Modrý Valentýn
Hurikáne, možná auto málo pozoruješ a některé věci třeba neřešíš. Nebo se nestávají u každého kousku auta.....
Koko Loko, u reduktoru a kolen u topení k vyhřívání reduktoru to mám taky voslintaný, ale ani za studena ani za tepla tam není mokro, tak je to OK.
Koko Loko, u reduktoru a kolen u topení k vyhřívání reduktoru to mám taky voslintaný, ale ani za studena ani za tepla tam není mokro, tak je to OK.
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modrý Valentýn
Skoro odvážná věta řekl bych.tomass píše:Hurikáne, možná auto málo pozoruješ a některé věci třeba neřešíš. Nebo se nestávají u každého kousku auta.....
S jistotou mohu říct, že jsem v létě 2009 do Bílého LADY dal novou chladící směs (G48+destilka cca 1:1) a od té doby nedolil ani kapku. Pravda, auto najelo cekem asi 500km, ale v garáži po čtyřech letech stání zůstává jen několik mastných flíčků od oleje na betoně. Stejný přístup vyžadoval Hnědý LADA a předtím i Modrý LADA kromě období, kdy praskl svár na trubce od topení k čerpadlu.
Takže to co tady čtu mi připadá jako scifi. Určitě použij šroubovací pásky, podstříkej je silikonovým olejem a hlavně je utahuj s rozumem do napružení, nikoli do sednutí. Zarvat jí do mrtva nemá smysl a dokonce může být kontraproduktivní, protože v místě šroubu pásky se hadice shrne a proto třeba netěsní. Čistý nátrubek je samozřejmostí, i když něco ta guma hadice pobrat musí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Modrý Valentýn
Teepee: Kdybych najel jen 500 km od výměny, tak nedoleju asi taky nic. To bych měl tak 5-8 cest se startováním se studeným motorem, možná méně. Když za půl roku doleju odhadem půl litr, což bývá někdy i najednou, tak za měsíc decku v expanzce skoro nepoznám. Když auto stojí, nemám ani kapku. Jen by to po prvním vychladnutí třeba po 3-5 měsících od dotažení spojek pustilo jednou miniloužičku na plech pod motor a dost. Pokud jezdíš krátký cesty třeba 5-10 km, tak to máš supr utěsněný. Takhle jsem ničil Ladu asi 2 měsíce v zimě po 6 km a spotřeba plynu hrůza. Na krátký cesty je například lepší druhý malý auto - ze zkušennosti.
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modrý Valentýn
Neboj, u Bílého nejde o ničení, ale cílené uchování. Předchozí auta jezdili daleko víc a voda mizela jen "odparem", kapičky a potíže s páskami nikde žádný.tomass píše:Teepee: Kdybych najel jen 500 km od výměny, tak nedoleju asi taky nic. To bych měl tak 5-8 cest se startováním se studeným motorem, možná méně. Když za půl roku doleju odhadem půl litr, což bývá někdy i najednou, tak za měsíc decku v expanzce skoro nepoznám. Když auto stojí, nemám ani kapku. Jen by to po prvním vychladnutí třeba po 3-5 měsících od dotažení spojek pustilo jednou miniloužičku na plech pod motor a dost. Pokud jezdíš krátký cesty třeba 5-10 km, tak to máš supr utěsněný. Takhle jsem ničil Ladu asi 2 měsíce v zimě po 6 km a spotřeba plynu hrůza. Na krátký cesty je například lepší druhý malý auto - ze zkušennosti.
A zátka na chladiči, netlakuje to víc než má? Těsní obě těsnění zátky dobře?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Modrý Valentýn
Zátku mám asi 4 roky a chová se stejně jako původní. Doufám, že tlakuje dobře. To asi těžko vyzkouším, teda nevím jak bych to vyzkoušel. Voda z chladiče je po jízdě teplá v části hadice k expanzce.
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modrý Valentýn
Pokud se to projevuje stejně s různými zátkami, pak to zátkou nebude. Napadá mě poslední řešení, zdvojit pásky. Dát dvě pásky za sebou. Šrouby dát vždy pootočené, nejlépe o 180°. Nemusí se zdvojovat všude, stačí tam, kde to utíká.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Modrý Valentýn
To je nějaká hovadina, ani na jednom žigulu jsem nikdy nedolil ani kapku (vyjma případů, kdy třeba vyteklo všechno z důvodu defektu palivové pumpy) ale na hadicích to téct nesmí. Ty pásky asi přetahujete, protože Teepee má pravdu, když je utažená moc, v místě šroubu je ploška, páska není po celém obvodu ideálně kulatá, potom to tamtudy může prolínat.
Re: Modrý Valentýn
Já teda ty pásky časem postupně utahuju. Nejdřív normál, to kápne hned po první jízdě. Trochu dotáhnu, pak to těsní. Do půl roku to zase občas přestává těsnit, tak zase dotáhnu. Za rok znova. Je těžké utěsnit hadici, která nemá předpětí vůči trubce.
Už jsem to tu někde možná psal, měl jsem palivový filtr bez olivky a ten měl průměr 8 mm. Benzínová hadice má průměr 8,2 mm. Furt to smrdělo. Těsnilo jen těžce utažený na krev a to se mi nelíbilo. Nakonec jsem koupil hadice od 3 výrobců a jak debil chodil s vrtákem 8mm abych měřil průměr jestli bude těsnit. Do všech hadic šel vrták volně, všechny měly průměr 8,2 mm. Utěsni to, abys nedotáhnul sponku na krev, když výrobce neudělá olivku, nebo takovou tu stupňovitou hadicovou koncovku....
Stejný problém u benzínového ventilu společnosti H+L, soustružená koncovka 8mm. Některý trubky benzínu na Ladě s olivkou jen tak tak. Nakonec jsem koupil O kroužky odolný benzínu a nasadil pinzetou na nedokonalou olivku (u toho ventilu). O kroužek na montáž kápnout líh, aby vklouznul. 5 let je klid a bez dotažení. Pod dolní hadici na chladiči O kroužek nedostanu, protože je nátrubek ze slabýho plechu a vůle mezi hadicí není dostatečně velká na O kroužek i když jsem to zkoušel. Příště dám silikonovou hadici postavenou z jednotlivých hadic na horkou vodu a odolnou Fridexu a bude klid. Problém je vůle a ne přesah, jak má správně být, případně hrana na trubce, která to utěsní a sponka je pak jen jako sichr, aby to samovolně nesklouzlo....
Už jsem to tu někde možná psal, měl jsem palivový filtr bez olivky a ten měl průměr 8 mm. Benzínová hadice má průměr 8,2 mm. Furt to smrdělo. Těsnilo jen těžce utažený na krev a to se mi nelíbilo. Nakonec jsem koupil hadice od 3 výrobců a jak debil chodil s vrtákem 8mm abych měřil průměr jestli bude těsnit. Do všech hadic šel vrták volně, všechny měly průměr 8,2 mm. Utěsni to, abys nedotáhnul sponku na krev, když výrobce neudělá olivku, nebo takovou tu stupňovitou hadicovou koncovku....
Stejný problém u benzínového ventilu společnosti H+L, soustružená koncovka 8mm. Některý trubky benzínu na Ladě s olivkou jen tak tak. Nakonec jsem koupil O kroužky odolný benzínu a nasadil pinzetou na nedokonalou olivku (u toho ventilu). O kroužek na montáž kápnout líh, aby vklouznul. 5 let je klid a bez dotažení. Pod dolní hadici na chladiči O kroužek nedostanu, protože je nátrubek ze slabýho plechu a vůle mezi hadicí není dostatečně velká na O kroužek i když jsem to zkoušel. Příště dám silikonovou hadici postavenou z jednotlivých hadic na horkou vodu a odolnou Fridexu a bude klid. Problém je vůle a ne přesah, jak má správně být, případně hrana na trubce, která to utěsní a sponka je pak jen jako sichr, aby to samovolně nesklouzlo....
Re: Modrý Valentýn
O kroužek je někdy na furt. Dolní místo pro měrku oleje bylo u novýho auta zaslepeno volným špuntíkem, protože je měrka nově nahoře u odlučovače. Dal jsem tam před těmi 18 lety soustruženou zátku, 2x O kroužky a natlačil dovnitř. Absolutně těsný i po těch letech...
Když to nejde jinak, musí se to domyslet za výrobce.
Když to nejde jinak, musí se to domyslet za výrobce.
Re: Modrý Valentýn
Motex spona = klasická dříve používaná spona, motaná na čep - nelze dodatečně přetáhnout, nicméně drží a není přetahování potřeba
Eska páska = šroubovací "moderní" stahovací páska - lze dodatečně přetáhnout
Na chladič Motex pásky montuju nejradši když je vyndaný, pak není problém je správně dotáhnout. Nicméně když se správně namotá a nastaví, není problém je dotáhnout zahnutým šroubovákem i přímo na autě. Je zajímavé, že s nimi máš takové problémy. Aut už jsem vystřídal i opravoval opravdu hodně a tam kde byla originální Motex páska, to nikdy neteklo. Problém byl spíš s Eska páskou, které je potřeba jednou za čas dotáhnout. Nejdůležitější ale je, aby hadice pořádně seděla na čisté, hladké přírubě. Hadice se pak na přírubu přilepí a prostě musí držet, přes to nejede vlak
Eska páska = šroubovací "moderní" stahovací páska - lze dodatečně přetáhnout
Na chladič Motex pásky montuju nejradši když je vyndaný, pak není problém je správně dotáhnout. Nicméně když se správně namotá a nastaví, není problém je dotáhnout zahnutým šroubovákem i přímo na autě. Je zajímavé, že s nimi máš takové problémy. Aut už jsem vystřídal i opravoval opravdu hodně a tam kde byla originální Motex páska, to nikdy neteklo. Problém byl spíš s Eska páskou, které je potřeba jednou za čas dotáhnout. Nejdůležitější ale je, aby hadice pořádně seděla na čisté, hladké přírubě. Hadice se pak na přírubu přilepí a prostě musí držet, přes to nejede vlak
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Modrý Valentýn
Souhlas. Aby to tak sedělo na přírubě (chladič - dolní trubka), tak bych musel konec mosazné trubky dole na chladiči dodatečně zvětšit průměr - roztáhnout, což nemám odvahu, protože mosaz nejspíš prdne. Nebo si vyrobit vlastní přírubu a napájet ji na tu trubku. A to je u starší trubky obtížné i když ji očistím, protože za ta léta už není struktura čistá (pro účely pájení) ani po očištění. Kromě toho mráz rozrušuje strukturu mosazi a tak bych si nějakou úpravou jen uškodil (může mít a zřejmě má okem neviditelné mikrotrhliny). Chladič pájel ještě v záruce auta (tenkrát byla jen 1 rok záruka) značkový servis, to kupodivu stále drží.
Re: Modrý Valentýn
Tak na trubku čumící z chladiče natav horkovzduškou smršťovačku (takovou tu s tím vnitřínm lepidlem), tím získáš o malinko větší průměr a určitě to nepoteče.