Nivka prehrieva sa / přehřívání
Moderátor: Moderátoři
nema tady na foru nekdo zkusenosti s termostatem- ital v hliniku? na nove nivce (26000km) se najednou objevilo prehrivani. tedy servis- zaruka a novy termostat. Pak 3 tydny klid, opakovani zavady- prehreje se, teplou vodu to nepusti do chladice, ale pokud jedu a drzim kolem 3000 otacek, teplota se srovna.Vymena termostatu- prave za ten hlinikovy, 3 tydny klid, vcera opet prehrato. Takze dnes jde ven vodni pumpa. Jelikoz se jedna o vicebodovy vstrik, tak neresim otazku bohatosti smesi a predstihu. Nechce se mi verit, ze by odchazely takovym tempem termostaty. Mate nekdo napad jak dal, pokud pumpa bude v pohode? Nedelal nekdo upravy na obycejny termostat, jednoduchy jaky maji treba skodovky?
Jednou se mi přehřívala niva a bylo to zavzdušněné. Po otevření víčka chladiče unikl přetlak, vystříklo trochu kapaliny a od té doby chladí výborně. Možná bys to mohl nechat ohřát se sundaným víčkem a osahat hadice do chladiče, jestli jsou horké.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
tak upresneni zavady: teplota motoru podle diagnostiky na PC je 93-95 stupnu. Kdyz se rozjedu, po chvilce jizdy sepne ventilator pred chladicem. teplota se pak drzi na tech cca 90st. , chladic se vychladi, ale ventilator nevypne. Kdyz chcipnu motor, znovu nastartuju, ventilator je vypnuty a zapne se zase az kdyz teplota vyleze o neco vic. Problemem je: ze to do nedavna nedelalo, ze teplota podle palubniho teplomeru je vyssi, nez jsem jezdil za normalnich okolnosti- mozna ze se jezdilo s podchlazenym motorem? Termostat je novy a vodni pumpa zkontrolovana- byla venku. Jeden cas to vypadalo na malo kapaliny, ale te je dost, davala se pri vymene termostatu- vcera. Odvzdusneni snad taky probehlo dobre... Co mne mate, ze ventilatory jsou spinane pres ridici jednotku, ktera ale nehlasi zadnou chybu.. Kdo to vymysli? (koupim flasku)
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1520
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zkontroluj si konektor a čidlo teploty vody. Je na Tkusu na pravé straně motoru na výstupu vody z hlavy motoru do termostatu a chladiče. Pokud je na konektoru "studený spoj" nebo vadné čidlo, tak řj. po chvíli sepne ventilátor do nouzového režimu a ten běží neustále. U tohoto typu závady to žádnou chybu nehlásí.
VAZ 1117
tak odstraneno. snad
Postupne nalezene zavady:1/ Lehce zavzdusneno- povolena jedna sponka na hadici, k tomu nizka hladina kapaliny v chladici. Proc si system neprisal vodu z prepadove nadrzky nevim.2/ termostat je ok, drzi 93-95 stupnu 3/ cidlo teploty pro ridici jednotku zmenilo sve elektricke hodnoty(ohmy) tak, ze signal k zapnuti byl 96 stupnu ale k vypnuti kolem 90... takze vrtule v podstate nemohly vypnout jinak nez vypnutim zapalovani. Nove cidlo, zavada fuc..P.S. Luďku, co pijes? Byl jsi nejbliz..
Re: tak odstraneno. snad
Lebo cez tu povolemnu hadicu vytlacilo vodu a mozno natiahlo vzduch ked ochladla voda predsa to len bolo jednoduchcsie ako tahat vodu cez ventil z nadrzky..jiri.k píše:Postupne nalezene zavady:1/ Lehce zavzdusneno- povolena jedna sponka na hadici, k tomu nizka hladina kapaliny v chladici. Proc si system neprisal vodu z prepadove nadrzky nevim.
Tak to přehřivani mělo dohru: pred 3 tydny - jak byly mrazy, mi zamrzla dolni komora chladiče. Naštěstí byl motor již teplý, takže stačilo na chvilku zastavit. Doma po přeměření hustoměrem- -3až -5 st. V pondělí jsem byl s autem na garanci. Říkám to majiteli servisu a on s klidem odpověděl: To my tak v létě děláme vždycky. Doplňujeme jen vodu... No nevím, u auta co je ještě v záruce? Další úsměv- výměna oleje převodovek a difů. Vykázaná spotřeba: 6 litrů celkem. Asi jezdím s autobusem. . Jinak auto na 40ooo km je ok.
Na servisy lépe nespoléhat.jiri.k píše:Tak to přehřivani mělo dohru: pred 3 tydny - jak byly mrazy, mi zamrzla dolni komora chladiče. Naštěstí byl motor již teplý, takže stačilo na chvilku zastavit. Doma po přeměření hustoměrem- -3až -5 st. V pondělí jsem byl s autem na garanci. Říkám to majiteli servisu a on s klidem odpověděl: To my tak v létě děláme vždycky. Doplňujeme jen vodu... No nevím, u auta co je ještě v záruce? Další úsměv- výměna oleje převodovek a difů. Vykázaná spotřeba: 6 litrů celkem. Asi jezdím s autobusem. . Jinak auto na 40ooo km je ok.
Když už jsme u toho chladicího systému, já jsem v poslední době doléval cca 0,3l směsi (G48:voda=1:1) týdně a čekal na lepší počasí. Nestalo se, tak jsem se na to v mrazu podíval a zjistil únik okolo termostatu, povolené hadicové spony a dokonce i matice vodní pumpy. Bohužel toto choulostivé místo je v Nivě umístěno nad alternátorem, takže to všechno teklo přes něj.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Mě se točí oba. Jsou zapojené paralelně a spínány jediným výstupem z řídicí jednotky, samozřejmě přes relé.LukaAs píše:při přehřátí motoru mají sepnout oba větráky?
mě se zapne jen jeden,tak nevím zda to má tak být.nebo druhý větrák začne až bude teplota ještě větší? před výměnou termostatu mě běžel jen jeden.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání
Ahoj, nechci zakládat nové vlákno. Mám dotaz, kde koupím nový motorek na vrtuli chladiče. Dnes sem měnil vodní pumpu a kontroloval ventilátory a jeden je nefunkční - upadené magnety.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání
No to se musí koupit asi celé, pochybuji že koupíš jen jeden...
a nebo zkusit: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 55#p390655
a nebo zkusit: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 55#p390655
®; Člen LKCS
Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání
Co myslíš tím celé, ty ventilátory jsou dva samostatně. Nikde sem nenašel shop co je prodává.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc