Modrý Valentýn

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Pojmenovat tento vůz Valentýn?

Ano, vždyť byl vyroben 14.2.
8
32%
Ne
5
20%
Je to buřt
12
48%
 
Celkem hlasů: 25

Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2076
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od mceza »

Dnes jsem měl tu čest vidět Valentýna osobně (a když to dobře půjde, ještě zítra ho pozdravím) a musím říct, že jde o moc krásné auto. Zejména ta barva je prostě nádherná. Kor po té péči, co si jí ty (a asi i tvoje polovička) věnoval.

Škoda těch jinak barevných blatníků, o to víc mě to rozmrzelo, když jsem viděl tu nádhernou barvu na zbytku auta. Ale tak s tím se něco udělá :-)

A ještě smekám před tvým krásně čistým a pěkným motorovým prostorem. Tak to má být a tak se mi to líbí. Snad ten svůj uvedu do alespoň takového stavu, jako máš ty :-)
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Vašátor »

Díky za chválu, to vždycky potěší :)
Včera jsem v tom šíleným pařáku rozebral a promazal i pravou přední brzdu, byla na tom velice pěkně, defakto na tom ani moc práce nebylo :). Tudíž přední brzdy už jsou cajk. Ještě si najít čas na kontrolu zadních .... uvidíme v sobotu :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od tomass »

Rád bych přidal pár zkušenností z leštění. Když vynechám historický Simoniz v plechovce, kde člověk nechá ruce a nervy.....a už si ani nepamatuju výsledek u staršího laku.

Před lety jsem používal B 2000 (rakouský výrobek). Pak došel a koupil jsem nový, velkou nádobu (asi litr). Voněl po citronech, byl s teflonem. Vydržel mi snad 8 let při leštění 1-2x za rok na 2 auta. Pak už se nedal koupit. Fungoval naprosto stejně jako Turtle wax s teflonem s tím rozdílem, že Turtle Wax mi za 2-3 týdny přestane fantasticky odpuzovat vodu. Postupně lak zachází. Za 3-4 měsíce si s Turtle waxem říkám, zbytečná námaha. B 2000 měl tuto skvělou funkci nejméně 3-4 měsíce, pak bylo znát, že je to horší. Po roce bylo B 2000 asi takové, jako Turtle Wax za 3-4 měsíce. Od té doby jsem v ruce tak perfektní leštěnku neměl.

Pak přišel Turtle Wax. Pracuje se s ním krásně, ale prostě to nevydrží. První použití Turtle Wax Color Back na zoxidovanou vrstvičku a pozdější rozleštění Turtle wax s teflonem funguje. Ovšem stále jen ty 2-3 týdny, pak je už vidět postupné zhoršení vodoodpudivosti. Naposledy jsem na jednu půlku kapoty vyzkoušel po rozleštění i tvrdý vosk od Turtle Wax. Nepamatuju si už na kterou, ale žádný rozdíl není vidět a ani nebyl. Jediné, co jsem poznal, tak tvrdý vosk zpočátku hůře odpuzuje vodu, než ta verze teflon a to i když se nanese až na teflonový leštění. Bezprostředně po leštění vypadá auto jak když právě vyjelo z mototechny. Každopádně po roce od leštění vypadá lak, jak když jsem neleštil aspoň 5 let. Mám od prodejce autolaků ještě jinou leštěnku, levnější. Řekl bych, že je to stejný skoro stejný výrobek jako Turtle Wax. Vydrží stejně. Ideální po naleštění a pak to rychle zachází. I po ošetření na starý laky a dva týdny poté Turtle Waxem s teflonem jsou pod lakem vidět v lesku jakoby čmouhy, vodoznak, nebo jak to nazvat. Ty čmouhy jsou převážně ve směru leštění. Je doporučeno leštit po směru jízdy, jak vznikají škrábance a ne napříč. I když to budu leštit chvíli na jednom místě, nezmizí to. S matovatěním laku za půl roku čmouhy zase víc vystoupí.

Co s tím ?




(Tempo mi odborník nedoporučil používat, že to hodně brousí a výsledek je za 2-3 měsíce ztracený. Maximálně na auto do bazaru).

(Myčku mi nedoporučil používat jeden člověk, který se zabývá soudním znalectvím u motorových vozidel. Jednou před lety jsem vjel do myčky, auto krásný, ale za 2 týdny to je mazec... Docela pozoruju i na několikaletých autech v okolí, že kromě škrábanců z myčky lak poměrně rychle matovatí).

(Taky jsem na jedný beznadějný dodávce použil vlastní experiment. Excentrickou bruskou, kde byl vlastnoručně vyrobený kotouč z jekoru nalepený přes nepropustnou podložku na starý brusný plátno, leštit jemným čističem na nádobí značky Real. 2-3 půlkilové balení na velkou dodávku. Lak, strašlivě zašlou laminátovou nástavbu, všechno jedním vrzem. Výsledek velmi dobrý. Uschlou pastu je potřeba dobře omýt, nejlépe v myčce. Hrozně se obsluha diví, proč to auto pořád pění i po dvojím projetí myčky. :D Tohle vydrželo cca 2-3 roky v poměrně solidním stavu. Určitě bych to neaplikoval na normální auto. Opravdu to byl výkřik zoufalství, který se celkem povedl).

Starý recepty, jako naftu, nebo petrolej, bych asi nechtěl zkoušet. Docela bych se obával, že lak místy nabobtná. Každopádně místa politý palivem vypadají vždycky na cizích autech o dost hůř....
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Marťas »

Tady jsem našel tu B 2000: http://www.b2000.at/shop/
výroba by měla furt probíhat..
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od tomass »

Tříhranná flaška se zelenou čmouhou. :bounce:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Vašátor »

Jak zní staré dobré pravidlo (a co lze i usoudit z názvu), leštěnky na STARÉ laky jsou opravdu určeny na staré ZVĚTRALÉ laky. Tudíž i Tempo. Používat např. Tempo či "Turtle wax na staré laky" na již nedávno rozleštěný lak vede akorát k odbroušení mikrovrstvičky laku. Většina leštěnek na staré laky má abrasivní složku a velmi málo vosku. Lak sice vypadá krásně, ale nevydrží.

Co se týká výdrže voskování, každý vosk se časem smeje a pokud je auto v provozu - v dešti, leštěnka stejně nevydrží. Mě se osvědčila jako vrchní vrtsva tvrdý vosk Velvana s UV filtrem a hlavně mýt auto autošamponem s voskem. Na veteránech je to jednoduché, auto stojí v garáži a tak stačí vrchní vrtsvu tvrdého vosku jednou za rok obnovit. Na dílně jsme zkoušeli různe druhy vosků, od drahých až po ty obyčejné a defakto se všechny plus mínus chovali stejně. Velký rozdíl byl akorát v tom, jak se s nimi pracuje. Taková Velvana s UV filtrem stojí cca 80kč, Turtle Wax stojí cca 260kč. Obě vystačí zhruba na stejný počet naleštění, přičemž Velvana na autě zůstává mnohem déle.

Co se týká starých metod, myslím, že než naftu či petrolej se mnohem lépe choval silikonový olej. Laku ublížit nemůže, většina vosků silikon obsahuje právě kvůli odpuzování vody. Takto naleštěné auta jsem viděl asi dvě a obě se nedali ani tlačit ... jak ruce klouzaly po laku :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od tomass »

Když je auto správně naleštěné, tak sjíždí lahvička leštidla po kapotě staré klasické Lady. A ta není zrovna moc šikmá..... Při polití vodou vypadá stejně jako jízda bez stěračů od Marsu. Takový jednoduchý test, kdy znova leštit. Ale víc jak 2x za rok s leštěním nevyšiluju. Zkusím tu Velvanu s UV filtrem. Taky jsem slyšel o sklovitém povrchu od Sonaxu. Má vydržet rok. Neznám nikoho, kdy to zkoušel. Cena cca 2 tisíce.....
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od tomass »

Díky za radu Vašátore. Tak naleštit tímto: http://www.velvana.cz/autocleaner-autobalsam/produkt/ a potom umývat tímto: http://www.velvana.cz/autocleaner-lesti ... 1/produkt/ ? Jinak tu leštěnku odhaduju alespoň na 8 použití na kombíku. Je lepší rozlešťovat menší množství víckrát, než opačně. Tak to platilo zatím u všech leštěnek.
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2076
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od mceza »

tomass píše:Když je auto správně naleštěné, tak sjíždí lahvička leštidla po kapotě staré klasické Lady.
Ano, na srazu v Mnichově Hradišti mi někdo položil půllitr piva na kapotu a za opileckého řevu ho povzbuzoval, když se vydal směrem z auta... :D
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Vašátor »

Jojo, to je ono. Autošampon sice používám jiný, ale to bude asi jedno. Na značku si teď nevzpomenu, ale je polský, na obalu je včelí plástev a stojí "pár" korun :mrgreen: . Na autošamponech s voskem se mi líbí, že potom na skle funguje jako tekuté stěrače.

Autobalsam od Velvany doporučuju nenechávat příliš zaschnout, dělá potom drobné šmouhy. Já ho aplikuju tak, že ho nanesu na celé auto, potom si do něj opětovně namočím flanelový hadřík a leštím. Je ale lepší (jednodušší) děla díl po díle.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Vašátor »

Tak bych asi měl doplnit, co se děje dál :)

Před měsícem jsme vyrazili na výlet, na zámek Lysice. Předtím Valentýn jezdil jako z praku, oslovili jsme tedy kámoše s přítelkou ať jedou s náma. Když jsme vyrazili z domu, zdál se mi Valentýn nějaký bez výkonu, jako by občas na tři válce ... říkám si, že asi nějaký bordel či že jen dlouho stál. Jenže bez výkonu jsme jeli celý výlet, v kopcích ploužanda na dvojku, benzín mizel ukrutnou rychlostí, auto škubalo a jelo jaxtax jen při vysokých otáčkách. Dal jsem se tedy do seřizování, všechno to hezky rozebral, koupil nové zapalovací svíčky, kabely, ... osadil nové víčko rozdělovače (staré tedy fakt vypadalo...), palec, kladívka (vše ze starých zásob). Začal jsem zapalovací soustavou - promazal rozdělovač, zkontroloval vůle (žádné), nastavil odtrh, kouknul na pružinky odstředivé regulace jaké že tam vůbec jsou, nastavil staticky předstih. Poté jsem (týden na to) se pustil do ventilů. Jejda mane tam byly vůle jako u traktoru :mrgreen: , dopnul jsem řetěz, vyčistil odlučovač a týden na to pokračoval karburátorem. Sítko ucpané, v karbu kupa borčusu z rozpadlé membrány palivové pumpy, kterou jsem měnil ani už nevím kdy 8) . Plovák nastaven klasicky .... v poloze pro zavření celkem dobrý, v poloze otevření úplně na ... na ... naprd :mrgreen: . Pohrál jsem si tedy s karbem a ještě další hromadou drobností okolo motoru a začal pumpovat palivo. Ovšem druhotný zvuk pumpování byl takový sss...sss...sss... ovšem benzín nikde ani nevlhnul (původní opletené hadice). Nakonec jsem zdiagnostikoval přívodní hadici k palivové pumpě. Vymontoval jsem ji, z jedné strany ucpal a foukl.... a nechápal! Ucpanou hadici jsem profoukl takřka bez odporu :mrgreen: Vyměnil ji, nastartoval a najednou motor na sytič prostě nejede. Že bych byl takový gumák a klapku špatně seřídil? Samozřejmě že ne :). Jak jsem zkoušel ručně membránku sytiče, asi se jí to nezalíbilo a je po ní. Musím ji ještě vyměnit, novou už mám koupenou :) I tak jsem ale seřídil předstih stroboskopem (statické nastavení dělám od oka, nechce se mi s tím drbat :) ).

Po dalším týdnu přišla na řadu nádrž ... přesněji nádrž z Ladátora :headbang: Na půdě se už válí notnou dávku let (asi 7), prázdná, na převaření hrdla ideál :). Pro jistotu jsem ji ještě dva dny sušil na sluníčku ... benzín byl normálně i po té době cítit, mazec. Hrdlo jsem tedy převařil, zevnitř jsem se opravované místa snažil zalít epoxidem, z venkovní strany natřeno epoxidem, karosářákem a vrchním epoxidem :) . Při vyndání původní nádrže na mě vybaflo malé rezavé místo, ošetřil jsem jej, natřel vše voskem do dutin a šoupl tam "novou" nádrž :)
Přílohy
P7201540.JPG
P7221542.JPG
P7221544.JPG
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2076
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od mceza »

Hehe, to je dobrá past. Jen ještě foto, jak to vypadá po otevření víčka.

A nebojíš se, že to těm šmejdům dojde a zkusej páčidlo na kufr?
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Vašátor »

No, páčidlo na kufr není třeba ... způsob je mnohem jednodušší. Nicméně benzín se u nás ztrácí jen jednoduchou cestou, o poškozeném autě jsem zatím v naší čtvrti neslyšel. Foto zítra, už se mi nechce pro kartu z foťáku :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2076
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od mceza »

Způsob jednodušší být může, ale když ti vypáčili zámek na víčku nádrže, myslíš, že budou přemýšlet nad jednodušším způsobem otevření? :-P

Právě je "zítra", kde je foto? :-P
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od tomass »

Vašátore, kdysi jsem uvažoval nad vysoustruženou vložkou (vně s benzínu odolným O-kroužkem, aby to za jízdy nehrkalo) a s dírama nasunutou dole na vstup do nádrže - pod spojovací hadici. Když budeš mít plnou nádrž, tak něco vycucne, protože bude hadice zaplavená. Ale pokud stojíš na rovině, tak s třetinou benzínu v nádrži si ani nevrzne. Bude si myslet, že se mu nepodařilo zasunout hadici dost hluboko. Teď jsem uvažoval o kombíku. U sedana už přesně nevím, tam by se to asi muselo dát výš, nebo přímo do hrdla a bylo by to podezřelejší. Já to vyřešil před léty plynem a ten se stále ještě nekrade.
Možná, že by šlo pomaleji tankovat a občas vypne pistole u stojanu. To by ale nemuselo vadit, protože každou chvíli trefím na stojan, kdy pistole vypíná furt a předčasně.....

Když už jsi povýšil zabezpečení nádrže na víčko uvnitř, tak by bylo docela fajn dát původní nádrž jako atrapu s nějakým bordelem a vlevo místo rezervy dát správnou nádrž a s tím víčkem v kufru.

U sedana měl táta kdysi před západkou nerezový úhelník. Nešlo s touto úpravou otevřít kufr klasicky čímkoliv. Když si jednou zabouch klíče do auta, tak kombinačkama tvaroval šroubovák. Který zloděj bude mít oboje nářadí a ještě vědět jak na to ???

Jo a doporučuju všem kontrolovat ventilky u bezdušovejch gum. :stop: Včera mi utekla rezerva, kterou jsem hustil v pátek. Ventilek totálně zpuchřelej, odlomenej do třetiny obvodu. A jak dlouho tam byl ? JEN 6 LET !!!!! V pneuservisu jsem nechal přehodit ještě další ventilky u dvou stejně starých gum. Ventilky jsou z číny a počítají s životností kolem 4 let. Pamatuju, že dřív se dávaly duše normálně 2x i třikrát do pneumatiky a problém nikdy nebyl.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“