KOUPĚ NIVY -- dotazy
Moderátor: Moderátoři
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
U Priory první garančka + výměna oleje v rozsahu 2.500 - 3.500 km. Tak se mi nezdá, že by u Nivky až po 15.000 km.......
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Podľa servisnej knižky, sa prvá garančka, teda aj prvá výmena oleja, prevádza v rozmedzí 2000 až 3000 km.
misickas:
Odkiaľ si ?
misickas:
Majo má pravdu že na Nive jazdím posledné 2 roky aj dlhé trasy, kľudne cez celú SR, nesťažujem sa, ALE....za 4 a pol roka som najazdil dajme tomu tých spomínaných 50 000 km, Ak by som mal toľko najazdiť ročne, tak hneď na novom aute by som urobil pár úprav kvôli spoľahlivosti a vlastnej bezpečnosti a komfortu. Potom by sa to dalo. Ale opäť je otázka či sa to vôbec oplatí, či nie je jednoduchšie kúpiť iné auto a nič na ňom neprerábať, napríklad Duster. U mňa je Niva aj srdcovka, dá sa s ňou cestovať aj na dlhé vzdialenosti, ale stále to je Niva.Majo píše:ja myslim ze to lutovat nebude. Vid Michal4x4. Jazdi s nou najma dlhe trasy a nepocul som, ze by si stazoval.
Odkiaľ si ?
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Z Trnavy. Aké úpravy máš na mysli?
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Ech, do Trnavy zvyknem chodiť počas semestra pravidelne Škoda že teraz už tam nemám cestu.
Tak toto som robil na mojej, aby som ju považoval za spoľahlivú a relatívne pohodlnú
- hneď by som vyhodil plech nad štartérom. Pravdepodobne má slúžiť ako tepelný štít od výfuku, ale narobí viac škody ako úžitku - veľmi radi sa o neho odierajú káble - moja niva nebol jediný prípad, deje sa to celkom bežne.
- prerábka pohonu na 4x2 - jednoduchá záležitosť... Na také diaľkové trasy fakt na nezaplatenie.
- investoval by som do odhlučnenia interiéru - áno, aj tie smiešne plasty sa dajú celkom dobre odhlučniť, ale je to babračka.
- Kvôli spoľahlivosti by som hneď vymenil alternátor za iný - inej značky - po drobných úpravách tam krásne pasuje altík z Audi 80/100/200.
- tlmiče, tie origo boli v r.v. 2008 nanič, a neverím že teraz to bude lepšie.
- a ďalšie drobnosti...
Tak toto som robil na mojej, aby som ju považoval za spoľahlivú a relatívne pohodlnú
- hneď by som vyhodil plech nad štartérom. Pravdepodobne má slúžiť ako tepelný štít od výfuku, ale narobí viac škody ako úžitku - veľmi radi sa o neho odierajú káble - moja niva nebol jediný prípad, deje sa to celkom bežne.
- prerábka pohonu na 4x2 - jednoduchá záležitosť... Na také diaľkové trasy fakt na nezaplatenie.
- investoval by som do odhlučnenia interiéru - áno, aj tie smiešne plasty sa dajú celkom dobre odhlučniť, ale je to babračka.
- Kvôli spoľahlivosti by som hneď vymenil alternátor za iný - inej značky - po drobných úpravách tam krásne pasuje altík z Audi 80/100/200.
- tlmiče, tie origo boli v r.v. 2008 nanič, a neverím že teraz to bude lepšie.
- a ďalšie drobnosti...
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Zapojím sa teda aj ja, lebo mám pocit, že v súčastnosti riešim zhruba obdobný "problém". Nie síce priamo s podnikaním ale s hobby sférou. Objasním nižšie.Michael 4x4 píše: Ale opäť je otázka či sa to vôbec oplatí, či nie je jednoduchšie kúpiť iné auto a nič na ňom neprerábať, napríklad Duster. U mňa je Niva aj srdcovka, dá sa s ňou cestovať aj na dlhé vzdialenosti, ale stále to je Niva.
Keď som si nivu pred cca 7 rokmi zadovážil mala jasné využitie - dopraviť nás na chatu v každom počasí a nie zrovna po poľnej ceste - O.K. svoj účel splnila na 1 s *!
Potom prišlo obdobie zvýšeného záujmu o OFFroad - síce nie hard OFF, ale predsa. MT-čka, naviják, tak isto o čo som mal záujem a na čo odvahu to prešla, ak že zas 1 s *!
No a nakoniec posledný level v "živote" môjho povozu : Expedície, alebo skôr cestovanie ďalej za hranice SK. Niekoľkokrát úspešne zvládla Romaniu, ba dostala sa až k moru. No a tu prichádzame k kameňu úrazu, ktorý mi aj vzhľadom k pribúdajúcemu veku začína asi najviac vadiť.
Poviete si : POHODLIE - trt makový to v tej mojej bolo vzhľadom k neoriginálnym sedačkám vždy niekde inde ako bol štandard. Mordou sa pre mňa stáva HLUK - proste nech sa budete akokoľvek snažiť stredový tunel a hluk z neho neojekabátite. V kontexte toho, že z roka na rok OFFu najazdím menej, ale o to viac mám záujem cestovať na dlhé trate sa nad Nivou začína zmrákať aj keď je to super auto - teda v stave v akom je teraz je spoľahlivosťou niekde na úrovni Toyoty. A ako už Michael vyššie naznačil - najviac moje životné potreby asi vystihuje už vyššie spomínaný DUSTER. Hlavne teraz nezačnite riešiť koľko toho voči Nive prejde - pri Romanii 2011 keď sme boli 4 Nivy a 1 Duster vám všetci zúčastnení povedia, že v rukách šikovného drivera sa teda držal prekvapivo statočne.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Ja to nutkanie mat nove auto proste nepochopim. A to som to uz absolvoval 2x, nie s mojej hlavy. Ako Nivu, tak Prioru kupili rodicia na firmu. Ja by som za tie prachy kupil nieco starsie, kludne viac ako 10-15 rocne a poviem vam ze to by bolo ine vozenie nez duster a podobne low-end pikacoviny. A voobec by mi nevadilo pustit sem-tam nejake €€€ do servisu, pretoze moja skusenost je taka, ze pri mojic poziadavkach vychadza prevadzka noveho auta rovnako ako 20+ rocneho.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Tu nejde o potrebu mať nové auto (aj keď 6-7 záruka by do istej miery mohla byť motivácou) Tu ide skôr o to ako sa v súčastnom aute zbaviť hluku - a tu sa nám naskytá LEN jedna odpoveď - TAŽKO !!!! alebo za koľko ?? za "1000€" investíciu do odhlučnenia ?
Mal som auto takmer od nova a aj 10r. - Ďakujem stačilo. Nemám už toľko času a ani nadšenia aby som ho furt "ošetroval" - teraz som nevravel o poruchách na NIVE, pretože tá moja tento význam takmer nepozná. Myslím na starrostlivoť o 15r karosériu skôr.
Tak isto nie som happy z predpokladanej nákladovosti 15 000€ minimálne ak to má byť s LPG.
Mal som auto takmer od nova a aj 10r. - Ďakujem stačilo. Nemám už toľko času a ani nadšenia aby som ho furt "ošetroval" - teraz som nevravel o poruchách na NIVE, pretože tá moja tento význam takmer nepozná. Myslím na starrostlivoť o 15r karosériu skôr.
Tak isto nie som happy z predpokladanej nákladovosti 15 000€ minimálne ak to má byť s LPG.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Hluk je otazka 1000Kc a nie 1000€. A to nehovorim o tom, ze na UA maji "set" zatlmeni do nivy(aj ked metraz, je metraz...)
A starat sa o karoseriu, ja nechcem rypat, ale Ty ju len udrziavas v 15rocnom stave. Komplet vyvarka a lakosina a mas novu karoseriu. Samozrejme tu uz o tych 1000€ ide...
A nakladovost 15000€, to je priserna az hlavu trhajuca predstava, dat to prave za Dustera. Pretoze za 10000€ by takaaa kuuurva lestenka toyota bola(ked uz sme tu poniektori prave na toy zatazeni), ze by este 5000€ na pripadnu LPG montaz(ak by to uz nemalo) a veeelmi dlhy servis(az taky dlhy, ze dustery uz v muzeu veteranov budu ako posledne dva zachovane kusy). Pripadne to do uprav vrazit, keby nahodou cestou offu chcel niekto ist. A to by bolo AUTO, s ktorym by som sa nebal nejakych tych par tisic expedicnych km urazit.
A starat sa o karoseriu, ja nechcem rypat, ale Ty ju len udrziavas v 15rocnom stave. Komplet vyvarka a lakosina a mas novu karoseriu. Samozrejme tu uz o tych 1000€ ide...
A nakladovost 15000€, to je priserna az hlavu trhajuca predstava, dat to prave za Dustera. Pretoze za 10000€ by takaaa kuuurva lestenka toyota bola(ked uz sme tu poniektori prave na toy zatazeni), ze by este 5000€ na pripadnu LPG montaz(ak by to uz nemalo) a veeelmi dlhy servis(az taky dlhy, ze dustery uz v muzeu veteranov budu ako posledne dva zachovane kusy). Pripadne to do uprav vrazit, keby nahodou cestou offu chcel niekto ist. A to by bolo AUTO, s ktorym by som sa nebal nejakych tych par tisic expedicnych km urazit.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
To som teda zvedavý na tú 40€ investíciu do odhlučnenia. Idem teda do toho len aby zo 40€ nebolo 140€ aj na UA.
TOY za 10000€ bude diesel a stále to bude 10-15r auto a to ako som sa už vyjadril - ďakujem - raz stačilo. Čo sa OFFu týka, tak ako ma poznáš, tak tam zas ááážž tak veľa vody nenamútim. Leda Rumunské hrebeňovky ale keď si hore na hrebeni tak to aj na Š120 dáš Ale WINCH ,MT a rampu si na Dusteri rozhodne predstaviť viem.
Pozri sa , máme tu Jozefa zo ZV jedinečnú príležitosť NEučiť sa na vlastných chybách. Takže uvidéme - aj tak ekonomicky to nie je nateraz reálne - predsa len ako sme sa už obaja zhodli 15K€ je šupa to berem a neoponujem.
TOY za 10000€ bude diesel a stále to bude 10-15r auto a to ako som sa už vyjadril - ďakujem - raz stačilo. Čo sa OFFu týka, tak ako ma poznáš, tak tam zas ááážž tak veľa vody nenamútim. Leda Rumunské hrebeňovky ale keď si hore na hrebeni tak to aj na Š120 dáš Ale WINCH ,MT a rampu si na Dusteri rozhodne predstaviť viem.
Pozri sa , máme tu Jozefa zo ZV jedinečnú príležitosť NEučiť sa na vlastných chybách. Takže uvidéme - aj tak ekonomicky to nie je nateraz reálne - predsa len ako sme sa už obaja zhodli 15K€ je šupa to berem a neoponujem.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Levné auto, zkonstruované jako levné auto, nižší třídy, bude pořád levné auto nižší třídy se vším co s tím souvisí - (ne)kvalita, (ne)pohodlí, (ne)robustnost atd., i když bude nové. Nemluvím o autě jako koníček, ale autě které musí vydělávat. Pokud bych měl 15tis. euro, tak raději za to koupím 15 let staré auto, které bylo ve své době luxusní model, než nové auto nižší třídy ... a ještě mi zbyde spousta peněz na servis. Samozřejmě nějaké opravy je třeba počítat, ale to zase záleží na výběru konkrétního auta a modelu, jasně že si nepořídím třeba motorizaci, o které se všeobecně ví, že stojí zahouby. To je právě mimo jiné ta obrovská výhoda - za těch 15 let je totiž dostatek zkušeností co a jak drží nebo se sype, nehledě na to, že před 15 lety se dělala kvalitnější auta než dnes, a tohle mi nidko nevymluví.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Vidim, ze nas je s tymto nazorom viac
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
No dobre, ukecali ste ma : počkám si na fecelift v 2014 ... a potom sa rozhodnem .... ale nemyslím , že sa niekomu zadarí dovtedy vymyslieť návod ako drasticky znížiť hlučnosť v Nive a to ma ešte Majo upokojuje ako krásne tichučko to je v tej mojej.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Nooooo a sme doma.dvk píše:Levné auto, zkonstruované jako levné auto, nižší třídy, bude pořád levné auto nižší třídy se vším co s tím souvisí - (ne)kvalita, (ne)pohodlí, (ne)robustnost atd.
Len jednu zásadnú otázočku by som mal. Koľko km máš v predmetnom aute najazdené ??? Skúsim si aj odpovedať : veľké gulové, alebo som sa nedajbože sekol ?? Mal by som aj viac poznámok sprevádzaných otázkami ale napísal som, že LEN 1 zásadnú mám tak LEN 1 - nateraz.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Ano, v Dusteri mám najazdené velké gulové, ano, v Nive mám najazdené ještě větší gulové, protože většinou se snažím poučit z chyb a zkušeností lidí kolem a nemusím za to dát 300kCZK abych si dokázal, že to co jsem si myslel je pravda. Nějaké další otázky ?
P.S. Už jsem to tu někde psal, o koupi dlouhé Nivy jsem jednu dobu opravdu vážně uvažoval, takže něco málo jsem si zjišťoval a zdejší fórum a zkušenosti a postřehy majitelů taky občas čtu.
P.S. Už jsem to tu někde psal, o koupi dlouhé Nivy jsem jednu dobu opravdu vážně uvažoval, takže něco málo jsem si zjišťoval a zdejší fórum a zkušenosti a postřehy majitelů taky občas čtu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
[quote="dvk"] .... protože většinou se snažím poučit z chyb a zkušeností lidí kolem [quote]
Ahoj kolego.
Táto tvoja poznámka už znie rozumnejšie ako tie predsudky predtým. Nie je nič nešťastnejšie ako svoje rozhodonutia robiť na základe predsudkov. Tohoto sa zas držím ja. A samzrejme aj vyššie tebou napísaného. V nazvime to cestovateľskej partii sme na Romanii 2011 4x Niva mali aj Dustera a ......klobúk dolu čo to auto zvládne v teréne. Má cca 3 roky, žiadne úpravy, zodpovedného majiteľa, žiadne tebou prezentované nedyhy a vždy keď ho vidím mám pocit že práve vyšlo zo SHOWROOMu. Tým chcem povedať, že sa mám na koho chybách učiť - len to má jeden háčik - chyby sa akosi zatiaľ neprejavujú v žiadnom smere, čo s tým teraz ??
A áno otázok mám neskutočne veľa, ale to riešim na inom fóre, lebo riadiť sa predsudkami nie je dobrý kšeft, aspoň teda nie pre mňa.
Ahoj kolego.
Táto tvoja poznámka už znie rozumnejšie ako tie predsudky predtým. Nie je nič nešťastnejšie ako svoje rozhodonutia robiť na základe predsudkov. Tohoto sa zas držím ja. A samzrejme aj vyššie tebou napísaného. V nazvime to cestovateľskej partii sme na Romanii 2011 4x Niva mali aj Dustera a ......klobúk dolu čo to auto zvládne v teréne. Má cca 3 roky, žiadne úpravy, zodpovedného majiteľa, žiadne tebou prezentované nedyhy a vždy keď ho vidím mám pocit že práve vyšlo zo SHOWROOMu. Tým chcem povedať, že sa mám na koho chybách učiť - len to má jeden háčik - chyby sa akosi zatiaľ neprejavujú v žiadnom smere, čo s tým teraz ??
A áno otázok mám neskutočne veľa, ale to riešim na inom fóre, lebo riadiť sa predsudkami nie je dobrý kšeft, aspoň teda nie pre mňa.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade