Niva netopí

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od hush »

Na odvzdušnění pomůže ještě vymontovat šroub na boku motoru nebo teplotní čidlo.
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Podla nakresu z dokumentu http://www.ladaniva.co.uk/lada/colour.pdf str.8/41 sa zda,ze odvzdusnovat netreba,kedze najvyssi bod je viko chladica,ALE iba na prednej strane. Trubky radiatora su tiez dost vysoko a vzduch z radiatora nema kam ujst.
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od hush »

Já sám ten šroub nikdy nepoužil, stačilo postavit auto do prudkého kopce, otevřít víčko chladiče a nechat probublat nebo povolit hadice k topení za běhu motoru.
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvek od Míra151 »

nikdy jsem žádného žigulika za 17let odvzdušňovat nemusel. Jen jsem promačkal hadice k chladiči a hotovo
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Tak potom uz asi len zaneseny radiator bordelom...
Ale u tak relativne mladeho auta je to asi rarita.
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Už jsem na foru někde psal o tom že motory 1.7i hůře topí . (skušenost ze dvou 21044) Dle mne je to spůsobeno odlišnou konstrukcí trubky od čerpadla . Jsou trochu jinak zapojeny (do jiných míst) hadice . Je to změna malá ale asi to má vliv . Všimnul jsem si také že k výraznému nárustu teploty vzduchu z topení nastává v táhlých zatáčkách (mám dojem že pravých) . Chtělo by vyskoušet osadit staré provedení trubky , jestli problém zmizí a začne to topit normálně . Jiný rozdíl v chladící soustavě není .
Ještě mne napadlo jestli neosazují jiný typ radiátoru topení (hliníkový) ten samozřejmně hůře topí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Saša, ja som daval do svojej 05ky motor 1,7, ale trubku som dal tuším z motoru 1,3 (remen) a auto kuri ako čert.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ja mam v nive sice radiator kurenia nejaky novsi typ /je tensi a hlinikovy/ ale stale to kuri jak ziadne ine auto.

Nerobil niekto nieco na motore? Napr trubka kde je vzadu prisroubovana k hlave(alebo druha zo zadnej casti vodnej pumpy), neni pod nou miesto tesnenia silikon? Privela silikonu sa pri dotiahnuti roztlaci i dovnutra a zmensi prietok vody trubkou..... Ale to je len typ
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
javas
Příspěvky: 2
Registrován: pát pro 21, 2012 11:49

Re: Poruchy - různý drobnosti v interiéru

Příspěvek od javas »

Prosím o radu, jak zlepšit topení u LADA Niva, tak aby topení bylou účinné jako u vozidla žiguli. Mám již druhé vozidlo stejného typu, ani u jednoho vozidla účinnost topení není dostačující. Když jsem se ptal ostatních uživatelů, mají stejné problémy a také si nevědí rady. Názor je, že topení nivy je účinné pouze v letních obdobích.

Termostat byl vyměněn - bez efektu. Výměník není zanesen.
Uživatelský avatar
JAROSLAV BORSKÝ
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 16, 2011 19:30
Bydliště: Česká lípa

Re: Poruchy - různý drobnosti v interiéru

Příspěvek od JAROSLAV BORSKÝ »

javas píše:Prosím o radu, jak zlepšit topení u LADA Niva, tak aby topení bylou účinné jako u vozidla žiguli. Mám již druhé vozidlo stejného typu, ani u jednoho vozidla účinnost topení není dostačující. Když jsem se ptal ostatních uživatelů, mají stejné problémy a také si nevědí rady. Názor je, že topení nivy je účinné pouze v letních obdobích.

Termostat byl vyměněn - bez efektu. Výměník není zanesen.
Tak to je radiátorem je zanešenej nebo proletován kde nemá. Měl jsem to na svojí nivce a 15% byla jeho účinnost dal jsem z žigula a pohoda :!:
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Niva netopí

Příspěvek od Raduz »

a co kohout ten je 100% funkční? ... jsem měl vyháklý bovden ...
®; Člen LKCS
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Niva netopí

Příspěvek od jiri.k »

ja na 1,7mpi neměl problém s topením až do výměny kohoutu... a pak od té doby topí mizerně a trochu víc, když se motor ohřeje na maximum. Jelikož kohout měnili v Sadské, mám zato, že to udělali dobře, tedy v montáži závada nebude. Že by v kohoutu zmenšili průtočné průřezy?
javas
Příspěvky: 2
Registrován: pát pro 21, 2012 11:49

Re: Niva netopí

Příspěvek od javas »

Raduz píše:a co kohout ten je 100% funkční?
kohout je vyměněn za kohout vodovodní
honys4
Příspěvky: 13
Registrován: úte bře 20, 2012 10:30
Bydliště: Blansko

Re: Niva netopí

Příspěvek od honys4 »

Ahoj ve spolek
na nivce nejdou stěrače a vetlátor topení, pojistka je v pohodě, nevíte kde může být zakopanej pes. Přestalo to jít z ničeho níc. Dík
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Niva netopí

Příspěvek od Kopr »

honys4 píše:Ahoj ve spolek
na nivce nejdou stěrače a vetlátor topení, pojistka je v pohodě, nevíte kde může být zakopanej pes. Přestalo to jít z ničeho níc. Dík
S pojistkou si hýbal ? neb jen vizuélně zkontroloval ? :wink: mě na žigulu nešel ventilátor na chladič a pojistka v pohodě ,proměřovali jsme to a pak jsem jen vyměnil pojistku (nevím jak mě to napadlo ) a fungoval ...........
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“