lada + toyota
Moderátor: Moderátoři
lada + toyota
dobry den ludia... mam otazku.. chcel by som kupit ladu 2107...ale mam s nou plany mam motor z 2.0L toyoty....nemate niekto skusenosti s prehadzovanim motora...musim vediet ci sa mi do toho oplati vobec pustit lebo chcel by som tam dat ten motor a hlavne sa bojim toho ze mi nazapasuje na prevodovku..prosim poradte mi ci sa mam do toho pustit alebo nie...je to 2.0 efi dohc motor...tie iste co davali do ford sierry 2.0litrovej...len je to riesene na predny nahon...preto potreujem vediet ci mi to zapasuje na prevodovku.. dakujem za rady
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lada + toyota
Silně pochybuju, že by to rovnou sedlo. K tomu motoru by muselo bejt milion dalších jiných úprav, jako podvozku, brzd a tak. Je tu kotel témat o různých úpravach, hledej, čti, rozvažuj. Ale myšlenka na pouhý přehození motoru a že to pak bude rozumně fachat, je velmi, velmi optimistická.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: lada + toyota
mily marekbest,
prehodit motor z uplne ineho auta je jednoducha zalezitost, vlastne len vytiahnes stary motor a novy sadne na vsetky sroby, a v tom momente staci otocit klucikom a ist sa vozit
toto by sice bolo velice pekne ale je to KLAMSTVO !
Ja som teda osobne menil len motor z predohrabovej lady 2x som asistoval pri zastavbe Fiat motora 2,0 DOHC ale to bolo len to jednodcuhe pretoze vsetky motory pasovali jak na sroby z prevodovky tak na uchytenie na napravu
pri tvojej zminovanej predstavbe si o tomto vsetko mozes nechat zdat, zhrniem ti to v par vetach:
na takuto zastavbu je nutne vlastnit urcite zazemie, nebavime sa o vercajchu ako su srobovaky a kluce, je dobre mat zvarcku, ohybavku trubiek, sustruh a frezu toto ti k tomu staci, a potom uz je to jednoduche:
treba si dat vyrobit iny kos na prevodovku coz je jednoduche a lacne
nasledne treba vymslet z ktorej strany to ma starter a aky starter roztoci taky motor (predsalen aj keby ti to sedelo na origianl prevodovku tak ten original zigulacky starter 1,1 kW ti s tym otaci jedine bez sviecok)
nasledne je treba uprvit olejovu vanu aby sadla na povodnu napravnicu samozrejme toto je ta jednoducha cast, staci vediet robit vodotesne svary a mat frezku aby ti upravila dosadaciu plochu pretoze zvaranim sa pokrivi
nasledne treba upravit zotrvak tak aby tam sadla neaka spojka ci uz lada alebo neaka ina ale ak chces pouzit prevodovku z lady tak kazdopadne musis pouzit lada zotrvacnik ktory urcite nebude sedet na motor. som presvedceny o tom ze japonska toyota a ruska lada pri vyrobe zotrvcnikov nespolupracovali
potom uz je to fakt velice jednodcuhe napojis vodu termostat topenie
zapojis elektriku a vozis sa....
neuraz sa ale takyto chlapec tu napise kazdy mesiac, chcem dat do zigula motor z tanku povedzte mi ako to spravim za vikend (veta s nadsazkou) samozrejme ide vsetko ked sa chce, chlapci tu do zigla davali BMW IS motor aj s prevodovkou, videl som tam dane aj rozne 6valce, smozrejme vsetko ide zalezi to len na tvojej sikovnosti, tuto sa odcitujem a dam sem vypis motorov ktore tam idu dat bez vacsich urpav :
tak je to tu sice 100x popisane ale zhrnme to:
mozes tam dat klasicky zigulacky retazovy 1200, 1300, 1500, 1600, 1700
remenovy 1300
tieto motory tam idu prakticky bez uprav
alebo motor z 110kovej rady 1,5 16V a 1,6 16V
ten vyzaduje drobne upravy
nesledne motor z chromy 2,0 + neake lancie to by fundovany vedeli napisat
ten vyzaduje kusok vacsie upravy
tieto motory sedia na prevodovky aj na silentbloky
tieto vymeny niesu neako extremne zlozite ale samozrejme vyzaduju zakladne vybavenie a znalosti ci uz elektroniky ci mechaniky
da sa tam pouzit naftovy 1,9 D (aj TD) ale to vyazduje neaku prirubu a inu spojku, a neviem co vsetko ine
v pirncipe sa tam da dat hociaky motor, ked sa chce ludia tam davaju aj 6 valce, rozne motory z BMW, praktciky z cohokolvek
edit: no a to sme sa tu este nebavili o vyfuku, o ceprpadle v nadrzi a vracacke atd...
prehodit motor z uplne ineho auta je jednoducha zalezitost, vlastne len vytiahnes stary motor a novy sadne na vsetky sroby, a v tom momente staci otocit klucikom a ist sa vozit
toto by sice bolo velice pekne ale je to KLAMSTVO !
Ja som teda osobne menil len motor z predohrabovej lady 2x som asistoval pri zastavbe Fiat motora 2,0 DOHC ale to bolo len to jednodcuhe pretoze vsetky motory pasovali jak na sroby z prevodovky tak na uchytenie na napravu
pri tvojej zminovanej predstavbe si o tomto vsetko mozes nechat zdat, zhrniem ti to v par vetach:
na takuto zastavbu je nutne vlastnit urcite zazemie, nebavime sa o vercajchu ako su srobovaky a kluce, je dobre mat zvarcku, ohybavku trubiek, sustruh a frezu toto ti k tomu staci, a potom uz je to jednoduche:
treba si dat vyrobit iny kos na prevodovku coz je jednoduche a lacne
nasledne treba vymslet z ktorej strany to ma starter a aky starter roztoci taky motor (predsalen aj keby ti to sedelo na origianl prevodovku tak ten original zigulacky starter 1,1 kW ti s tym otaci jedine bez sviecok)
nasledne je treba uprvit olejovu vanu aby sadla na povodnu napravnicu samozrejme toto je ta jednoducha cast, staci vediet robit vodotesne svary a mat frezku aby ti upravila dosadaciu plochu pretoze zvaranim sa pokrivi
nasledne treba upravit zotrvak tak aby tam sadla neaka spojka ci uz lada alebo neaka ina ale ak chces pouzit prevodovku z lady tak kazdopadne musis pouzit lada zotrvacnik ktory urcite nebude sedet na motor. som presvedceny o tom ze japonska toyota a ruska lada pri vyrobe zotrvcnikov nespolupracovali
potom uz je to fakt velice jednodcuhe napojis vodu termostat topenie
zapojis elektriku a vozis sa....
neuraz sa ale takyto chlapec tu napise kazdy mesiac, chcem dat do zigula motor z tanku povedzte mi ako to spravim za vikend (veta s nadsazkou) samozrejme ide vsetko ked sa chce, chlapci tu do zigla davali BMW IS motor aj s prevodovkou, videl som tam dane aj rozne 6valce, smozrejme vsetko ide zalezi to len na tvojej sikovnosti, tuto sa odcitujem a dam sem vypis motorov ktore tam idu dat bez vacsich urpav :
tak je to tu sice 100x popisane ale zhrnme to:
mozes tam dat klasicky zigulacky retazovy 1200, 1300, 1500, 1600, 1700
remenovy 1300
tieto motory tam idu prakticky bez uprav
alebo motor z 110kovej rady 1,5 16V a 1,6 16V
ten vyzaduje drobne upravy
nesledne motor z chromy 2,0 + neake lancie to by fundovany vedeli napisat
ten vyzaduje kusok vacsie upravy
tieto motory sedia na prevodovky aj na silentbloky
tieto vymeny niesu neako extremne zlozite ale samozrejme vyzaduju zakladne vybavenie a znalosti ci uz elektroniky ci mechaniky
da sa tam pouzit naftovy 1,9 D (aj TD) ale to vyazduje neaku prirubu a inu spojku, a neviem co vsetko ine
v pirncipe sa tam da dat hociaky motor, ked sa chce ludia tam davaju aj 6 valce, rozne motory z BMW, praktciky z cohokolvek
edit: no a to sme sa tu este nebavili o vyfuku, o ceprpadle v nadrzi a vracacke atd...
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: lada + toyota
Marekbest - Pokud dokážeš položit takový dotaz, tak je vidět že o autech toho moc nevíš, tudíž bych být tebou o něčem takovým vůbec neuvažoval.
V první řadě motory uložené napříč jsou uchyceny na jedné straně na převodovce a na druhé většinou někde u rozvodů. To bude první problém, protože nepočítej, že na motor našroubuješ z boků žigulácký držáky a posadíš ho na nápravnici. Druhá věc bude sání a výfuk - záleží jestli bude sání zepředu nebo zezadu motoru - podle toho se bude odvíjet natočení škrtící klapky buď směrem dopředu, což potřebuješ nebo naopak do motorový přepážky, kdy bys musel předělávat celý sání. Výfuk budeš muset vyrobit kompletně nový. Třetí věc je chlazení, kdy termostat bývá na konci hlavy někde nad spojem motoru a převodovky, takže když osadíš motor podél, bude to vycházet do motorový přepážky. Hadice chlazení budeš tahat na metrovou vzdálenost kolem celýho motoru. Čtvrtá věc je přívod a odvod paliva, tzn. použití čerpadla, regulátoru tlaku paliva, vedení tam a zpět, filtr. Pátá věc je elektrika. Takovýhle motor má řídící jednotku + kabelový svazek motoru, bývá to propojeno často s imobilizérem nebo dalšíma elektronickýma systémama. Navíc japonský motory (nepíšeš co to je přesně za motor) mají často proměnlivý časování vaček apod., takže další spousta věcí kolem. A neposlední řadě to je převodovka - rozhodně nepočítej, že by ti pasovala žigulácká převodovka na toyoťáckej motor. U takovýchto staveb se osazuje rovnou motor spolu s převodovkou, což u motoru uloženýho napříč nejde a nebo se musí vyrobit mezikus mezi motor a převodovku a potom k tomu dodělat spojku a starter.
Podle mě to je špatná volba, ty potřebuješ motor a převodovku z auta, kde je to uloženo podél. Máš několik možností:
1. nejsnažší je motor 2,0 Dohc z Fiata 124, 131 nebo 132, který už se nedají skoro sehnat (chlazení jako u Lady), potom Croma (Tipo), ale tam už je to chlazení vzadu na hlavě. Převodovka se dá použít buď z Lady nebo z Fiata 124, 131 (včetně kardanu).
2. motor z BMW nebo třeba z Nissanu S13 Silvia (motor SR20DET), ale tady musíš použít rovnou i převodovku, rozřežeš celý auto včetně podlah, tunelu, předělání uložení náprav, použití jiných náprav, řízení, brzd...
Tohle si musíš rozmyslet a pokud si kladeš otázku, jestli se to vyplatí, tak ti z vlastní zkušenosti říkám, že se to rozhodně nevyplatí. Nacpeš do toho auta statisíce a pak to bude mít takový úpravy, že s tím nebudeš moct normálně vůbec jezdit. Další věc je legislativa.
V první řadě motory uložené napříč jsou uchyceny na jedné straně na převodovce a na druhé většinou někde u rozvodů. To bude první problém, protože nepočítej, že na motor našroubuješ z boků žigulácký držáky a posadíš ho na nápravnici. Druhá věc bude sání a výfuk - záleží jestli bude sání zepředu nebo zezadu motoru - podle toho se bude odvíjet natočení škrtící klapky buď směrem dopředu, což potřebuješ nebo naopak do motorový přepážky, kdy bys musel předělávat celý sání. Výfuk budeš muset vyrobit kompletně nový. Třetí věc je chlazení, kdy termostat bývá na konci hlavy někde nad spojem motoru a převodovky, takže když osadíš motor podél, bude to vycházet do motorový přepážky. Hadice chlazení budeš tahat na metrovou vzdálenost kolem celýho motoru. Čtvrtá věc je přívod a odvod paliva, tzn. použití čerpadla, regulátoru tlaku paliva, vedení tam a zpět, filtr. Pátá věc je elektrika. Takovýhle motor má řídící jednotku + kabelový svazek motoru, bývá to propojeno často s imobilizérem nebo dalšíma elektronickýma systémama. Navíc japonský motory (nepíšeš co to je přesně za motor) mají často proměnlivý časování vaček apod., takže další spousta věcí kolem. A neposlední řadě to je převodovka - rozhodně nepočítej, že by ti pasovala žigulácká převodovka na toyoťáckej motor. U takovýchto staveb se osazuje rovnou motor spolu s převodovkou, což u motoru uloženýho napříč nejde a nebo se musí vyrobit mezikus mezi motor a převodovku a potom k tomu dodělat spojku a starter.
Podle mě to je špatná volba, ty potřebuješ motor a převodovku z auta, kde je to uloženo podél. Máš několik možností:
1. nejsnažší je motor 2,0 Dohc z Fiata 124, 131 nebo 132, který už se nedají skoro sehnat (chlazení jako u Lady), potom Croma (Tipo), ale tam už je to chlazení vzadu na hlavě. Převodovka se dá použít buď z Lady nebo z Fiata 124, 131 (včetně kardanu).
2. motor z BMW nebo třeba z Nissanu S13 Silvia (motor SR20DET), ale tady musíš použít rovnou i převodovku, rozřežeš celý auto včetně podlah, tunelu, předělání uložení náprav, použití jiných náprav, řízení, brzd...
Tohle si musíš rozmyslet a pokud si kladeš otázku, jestli se to vyplatí, tak ti z vlastní zkušenosti říkám, že se to rozhodně nevyplatí. Nacpeš do toho auta statisíce a pak to bude mít takový úpravy, že s tím nebudeš moct normálně vůbec jezdit. Další věc je legislativa.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: lada + toyota
Tak to bylo poprvé kdy tady zazněla nějaká finanční částka. Určitě nejde kopit žigula za pět tisíc, motor z vrakáče za dva tisíce a cjtít z toho udělat auto. kromě toho, že to vyjde jako nelegální, to taky nepůjde udělat. Zvaž co máš, jak to máš shnilé, investuj do základních oprav, ať máš alespoň slušné seriové auto v dobrém stavu, ne na poslední technickou. Už jenom klempíř a lakýrník si za běžné opravy vezmou moc peněz za práci a to áš seriové díly za hubičku. Zakázková výroba je úplně jinde a "stodolový slepenec" určitě nejde považovat za auto, natož aby mohlo na silnici.