Měl jsem baterku Bosch, která odešla, když jí bylo 12 let. Ta byla super. Teď mám Vartu, jsou jí tři a zatím v pohodě, ale tři roky jsou prd, takže těžko soudit.
Přemýšlím nad značkou FAAM, Yuasa, Varta, klidně i Bosch. Jde jen o to, jestli se vůbec dají sehnat údržbové... /FAAM a Yuasa ano, Vartu a Bosch zatím nevidíím /
ja mam v 2104 baterku BlackDot. Posledni 2 roky se jezdi malo, otec ji ted v zime nechte uplne do mrte vymlatil, ale opakovanym dobijen ozila a funguje ok. Ma 5.5 roku.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Potvrzuji stížnost na Vartu, mě odešly dvě za sebou ještě v záruce - tu mi neuznali, proměřili auto (stav dobíjení) to bylo OK a po 30 dnech "Nazdar". Jedna odešla doslova ze dne na den. Banner jsem měl v jedné 2101 6 let s plnou spokojeností a potom mi ještě leta sloužila v garáži na rádio a osvětlení. (a to je horší režim).
Vartu nebrat, Bosch a Banner jsou docela drahe ovsem Banner je jistota. Do zigula jsem poridil Yuasu (mam s nimi zkusenosti spis z motorek a kolem r.1996 jsem mel jednu dost dlouhou dobu v Lade, Nissanu a bmw k maximalni spokojenosti, bohuzel sla pryc i s autem a u nas tehdy nebyly k sehnani, kdovi zda se tu vubec prodavaly). Narazil jsem na ni nahodou loni za dost nizkou cenu tak jsem nevahal ale jeste je to dost kratka doba...jinak vartu jsem mel, dodnes se snazim zapomenout
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Mám už sedmým rokem obyčejnou Starline nebyly a nejsou s ní zatím absolutně problémy. Před tím Banner po čtyřech letech Dead, před tím Akumu po pěti letech Dead, před tím Afu po čtyřech letech Dead, před tím nejakou rumunskou Osm let bez problému, .......... A originál Trepča v 07 DVANÁCT LET. Ale pak umřela ze dne na den.
3enit - to chceš do Oltcita 60Ah , ne že by tam nešla, akorát musíš prodloužit držáky, ale není to zbytečný. Mám tam teď tu Starline 44Ah a stačí
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
72 Ah do Oltcitu??? Pro Boha proč? Já mám v Ladě nějakou 56 či 60 Ah a naprosto bez problémů. Přitom z ní kolikrát při stojícím motoru tahám kolem 35-40 A a i po půl hodině tohoto stálého odběru normálně nastartuju.
V benzinovém vozidle stačí klidně i kapacitně menší baterka. Domnívám se, že pro Ladu (a drtivou většinu dalších vozů s benzinovým motorem) postačuje kapacita 40 - 44 Ah úplně s přehledem. Zejména, pokud startéry jsou již moderní konstrukce s planetovou převodovkou (násobičem momentu). Vždyť například i Superb či Passat s šestiválcovým motorem 2,8 mají v základu baterku s kapacitou 44 Ah.
Akumulátor slouží pouze pro start motoru, dále se víceméně pouze veze. Dnešní alternátory jsou schopné dodávat proudy daleko přes 100 Ampér, nezřídkakdy i víc než 150 Ampér, tudíž pravděpodobnost, že by nestíhaly dodávat proud do palubní sítě a baterka musela pomoci, je mizivá (pokud by to mělo nastat, řídící systémy palubní sítě to nedovolí tím, že odpojí nepotřebné spotřebiče).
Rozumím názoru, že kapacitně větší baterie má určitou výhodu v jisté energetické rezervě. To je výhodné proto, že jakoby může déle vydržet (ale nemusí).
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Já ještě doplním svoje zkušennosti:
Varta silver line 2roky a 2 měsíce a šlus
Banner 3 roky
Yuasa 4 roky, ale měla velké vnitřní samovybíjení, i když byla odpojena, po měsíci stání už nenastartovala. Jinak OK
First zatím 5 let a drží
originál Opel 9 let
originál Ford 11 let
Všechno to jsou ale zkušenosti s jedním kusem.
Momentálně bereme údržbové (i bezúdržbové s okem) autobaterie Caryon, které pochází od výrobce Exide. Náš dodavatel je prodává tři roky a zatím se mu ani jedna nevrátila na reklamaci. Do pár aut už jsem ji dával, nejstarší má ale zatím jen dva roky, tak uvidíme. Každopádně jsou za velmi pěknou cenu.