Ventily - seřizování a vše okolo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondra52
Příspěvky: 97
Registrován: čtv říj 27, 2011 17:50
Bydliště: Rakvice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Ondra52 »

No tak na tom kondenzátoru co tam teď mám je něco napsáno azbukou a pak CCCP a takovej kosočtverec, to asi vypadá ještě na sovětskej?
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Dusan »

Mal som prerazenu tu plastovu priechodku z rozdelovaca, obcas sa vlhka to prebijalo tak ze az zdochlo.
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

CCCP je určitě sovětskej. Teoreticky je starý nejméně 22 let (rozpad SSSR 1991). Možná méně, kdoví jestli předělali nápis na lisu, možná je i starší, nebo mladší. Záleží na stavu. Některé součástky z RVHP fungují bez problému klidně 40 let. Kondenzátor může vyschnout, mít svody, zkrat, nebo taky nemusí (může odejít téměř hned, nebo vydrží dlouho). Obvykle asi většina aut bude mít několikátý kondenzátor. Zkus bez něj, jak jsem psal. Je dobré zkoušet na motoru za studena i za tepla (namontovaný, ale odpojený). Víc se normálním způsobem na kondenzátoru odzkoušet asi nedá. Jediný rozdíl by při dobrém kondenzátoru měla být velikost jiskry na přerušovači.
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

Ještě pro Ondru52: V mojí příručce z roku 1993 k elektronickýmu zapalování (auto z roku 1995) je uvedeno i jakési schéma "mezityp" přerušovač s elektronikou. Respektive bude to s klasickým přerušovačem, který ale není ve schématu přímo uveden (hallova sonda ale také není ve schematu a jí ani zapojení neodpovídá). Od cívky vedou jen 1 + 1 drát, oba k elektronice. Kde je umístěná elektronika, kdo ví, jestli je taky na levém blatníku pod ostřikovačem, nebo jí zašili někam jinam. Odhaduju, že to mohlo být v letech přibližně 1983-1988 (před začátkem Samary, nebo i krátce souběžně s ní), pokud tuto elektroniku někam vůbec montovali a nezůstalo to jen na papíře. Patrně měla za úkol pouze zvětšit životnost přerušovače snížením protékajícího proudu přes něj.

Píšu to proto, že pojistka č.10 k elektronice by mohla mít přechoďák. Zrovna teď o víkendu jsem řešil právě tuhle pojistku. Jinak ještě bych juknul na spínací skříňku, případně pomocné relé spínací skříňky - to má být snad pod palubkou. Ještě jsem ho nenašel. Obojí mě taky čeká pro jistotu prověřit.
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Cory »

Nebude ta elektronika ovladaci blok ekonomizeru? :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

V příručce je asi 5 variant zapalování pro klasický Lady. Konkrétně ten co jsem právě popisoval nemá ke schematu nic popsáno, možné to je, že je to ekonomizer, ale není tak pojmenovaný.

Nebude to ekonomizer, spínač karburátoru tam tuším není...
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Cory »

Minimalne tam budu asi tieto schemy:
- kladivkovy rozdelovač + blok ekonomizeru pre Ozon
- kladivkovy rozdelovač + blok ekonomizeru pre Solex
- bezkontaktny rozdelovač + blok ekonomizeru pre Solex
- bezkontaktny rozdelovač + system AXTEC
- videl som aj schemu AXTEC s riadenim predstihu pomocou detonacneho cidla a bezkontaktu

Konkretne v mojej priručke z roku 1984/85 mam popisane iba klasicke kontaktne zapalovanie s Ozonom (s automatickym sytičom), ale schema obsahuje aj čidlo hornej úvrate a diagnosticku zástrčku :!: :shock:
Nechces to naskenovať alebo odfotiť?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

naskenuju, zítra pošlu.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Vašátor »

Spíš vyfoť motorový prostor. :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Cory »

Mňa by zaujimali aj tie schemy :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od MartasBrno »

Mně taky :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

Tak asi máte pánové oba pravdu. Bude to spořič benzínu při brzdění motorem. "Řídící elektronika" je tu za jiným účelem, než k zapalování (neúplný překlad).

Zmátlo mě právě to, že tam není přerušovač, ani hallova sonda. Podobným způsobem jsem měl u cívky zapojené zapalování s konstantní jiskrou u F126p podle amatérského radia (schema kolem roku +- 90 ). Zapojovalo se to právě mezi přerušovač a cívku, dále + a -. Odlehčil se proudově přerušovač a cívkou teklo 8 A místo 3,5 A. Hodně to bylo znát na jízdě. Bylo to použitelné na jakékoliv auto s mechanickým přerušovačem. Cívka neměla problém s přehříváním. Byla normálně horká i předtím, kolem 85 stupňů. Lada má cívku jen tak vlažnou, aspoň u mě. Nemělo to samozřejmě homologaci, ale když se dobře schová....
Přílohy
schema.jpg
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Cory »

Ano, "RJ" je pre ekonomizer :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

Tak vypadají LPG svíčky Brisk zhruba po 12 tis. km. Na všech fotkách vždy 1. válec vlevo. Řekl bych, že dobrý, ale co vy ostatní na to ?
Přílohy
svicky3.jpg
svicky2.jpg
svicky1.jpg
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Marek »

Je to chudé. Barva musí jít do hnědé, až červenohnědé. Šedobílý nádech je chudý. Případně to může způsobovat malý předstih nebo jeho špatná regulace.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“