Jo, dík, už je jasno, zas jsem hledal problém tam, kde není:-)MartasBrno píše:Časování určuje délka řetězu na druhé straně, tahle délka na straně napínáku je "buřt". koukni na směr otáčení motoru a které kolo je hnací a která jsou hnaná a bude jasno.
Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Moderátor: Moderátoři
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Mám nějaký poznatky s kolečkovým napínákem. Napínák jsem koupil společně s motorem, takže nevím kdo ho vyrobil, ale osazoval jsem ho jako nový, nepoužitý. Motor s ním najel asi 7 000 km, teď jsem měnil těsnění pod hlavou a při té příležitosti jsem objevil tohle. Takže napínák ven, kus jsem ho ubrousil a uvidím, jestli to teď bude v pohodě. Zvukově se to nijak neprojevovalo, řetěz je v pohodě, akorát velký rozvodový kolo má místy jakoby uštípnutý kousky zubů zboku. Přičinu nevím, vypadá to jakoby se řetěz podélně vychyloval a vždycky jakoby ukrouhnul kus zubu kola. Ale to mi nejde do hlavy, jak by k tomu mohlo dojít, když je řetěz napnutej.
Akorát špatná zpráva pro ty, kdo mají ten napínák od TomaseNM, protože technický výkres jsem mu kreslil já přesně podle toho mojeho napínáku. Nevím, jestli dodržel rozměr na tý špičce napínáku, ale viděl bych to jako pravdopodobné.
Akorát špatná zpráva pro ty, kdo mají ten napínák od TomaseNM, protože technický výkres jsem mu kreslil já přesně podle toho mojeho napínáku. Nevím, jestli dodržel rozměr na tý špičce napínáku, ale viděl bych to jako pravdopodobné.
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
http://cory.rajce.idnes.cz/MPI/#UUUU_13_.jpg
U mna som ten špic musel zbrusiť kvoli tomu, že mam mensie koleso na nahone olejoveho cerpadlo, tym padom sa reťaz musel niekam došponovať a k tomu spraviť vhodnu dosadaciu plochu k napinaku. Aký máš motor? Ak máš 1,7, tak pozor na to, pretože blok 1,7 je nižší ako 1,5(1,6) a zaroven vyšší ako 1,2(1,3) a ide tam iná napinacia lišta - je viac "vypuklejšia" ako 1,5(1,6), pretože dlžka reťaze ostala rovnaka, ale blok je nižší. Ak mas 1,7, potom by to ohlodanie špicu bolo logicke.
U mna som ten špic musel zbrusiť kvoli tomu, že mam mensie koleso na nahone olejoveho cerpadlo, tym padom sa reťaz musel niekam došponovať a k tomu spraviť vhodnu dosadaciu plochu k napinaku. Aký máš motor? Ak máš 1,7, tak pozor na to, pretože blok 1,7 je nižší ako 1,5(1,6) a zaroven vyšší ako 1,2(1,3) a ide tam iná napinacia lišta - je viac "vypuklejšia" ako 1,5(1,6), pretože dlžka reťaze ostala rovnaka, ale blok je nižší. Ak mas 1,7, potom by to ohlodanie špicu bolo logicke.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Jasně, mám 1,7 s unifikovanou hlavou sníženou o 1,5 mm. Ubrousil jsem tu špičku asi o 4-5 mm. Myslíš, že je třeba ještě podkládat tu dosedací plochu?
A ještě mě napadlo, jestli by nemělo být nějaký boční vymezení napínáku, protože na tom šroubu na kterým je nasazený je do boku vůle asi 8 mm, takže jestli se nemá tendenci posouvat?
A ještě mě napadlo, jestli by nemělo být nějaký boční vymezení napínáku, protože na tom šroubu na kterým je nasazený je do boku vůle asi 8 mm, takže jestli se nemá tendenci posouvat?
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Myslim, že v Tvojom pripade to nutne nebude. Ja mam samotny napinak iný, automaticky, má veľkú styčnú plochu, tak som to upravil tak, aby to tlačilo na kladku celou plochou:
http://cory.rajce.idnes.cz/MPI/#UUUU_2_.jpg
Ja som takú vôľu asi nemal, nejak som to netestoval, ale keď som dotiahol ten čep, tak som musel vynaložiť nejaku tu silu aby som vobec pohol ramenom. Je pravda, že po nastartovani sa z motora sem tam ozyvali piskľavé zvuky, ale to mohla byť kľudne aj vodna pumpa, alebo ozubene kolo šuchalo o ramienko, mam tam asi 0,5mm volu.
A tu je foto ako to vyzeralo bez uprav.
http://cory.rajce.idnes.cz/MPI/#UUUU_2_.jpg
Ja som takú vôľu asi nemal, nejak som to netestoval, ale keď som dotiahol ten čep, tak som musel vynaložiť nejaku tu silu aby som vobec pohol ramenom. Je pravda, že po nastartovani sa z motora sem tam ozyvali piskľavé zvuky, ale to mohla byť kľudne aj vodna pumpa, alebo ozubene kolo šuchalo o ramienko, mam tam asi 0,5mm volu.
A tu je foto ako to vyzeralo bez uprav.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Ja vam neviem,ale mne to zapasovalo bez problemu. Je tam min.1cm medzera.
Inak povedane,retaz ide priblizne rovnobezne s hornou stranou. Asi to je tym,ze mam 1.6,kedze sa uz spomenulo,ze 1.7 ma nizsi blok(co mi je novinka).
Inak povedane,retaz ide priblizne rovnobezne s hornou stranou. Asi to je tym,ze mam 1.6,kedze sa uz spomenulo,ze 1.7 ma nizsi blok(co mi je novinka).
Citroen Evasion 2.1TD
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Mne to logicky nemohlo zapasovať bez problemu, pretože mam jednoradu reťaz, ktora ma iba 30-zubove koleso na nahone olejoveho čerpadla a k tomu je to 1,7. Yellow ma tiež 1,7. Ty mas 1,6. 1,7 má blok nižší, to znamená, že reťaz treba viac došponovávať - kvôli tomu je v originále spravená ina klzna lišta reťaze, ktorá je "vypuklejšia" a umožnuje použitie klasikeho napinaka. Pri lište z 1,5(1,6) na 1,7 sa reťaz dokaže poriadne našponovať snaď len vtedy, keď su rozvody nove a nevyťahane, potom už nestačí napinák - je krátky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Tak jsem kecal, neměl jsem ten šroub napínáku dotažený, teď je tam boční vůle už jen 2 mm. Ale zjistil jsem, že se mi řetěz nad tím napínákem svojí boční stranou v podstatě dotýká hlavy, při běhu motoru bude klouzat po vnitřní stěně hlavy. Musel bych podložit vačkový kolo, aby tam vznikla vůle, je to normální?
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Tak to normalne asi nie je, ja tam mam dosť miesta a je to vidieť aj na fotke vyššie (je pravda že jednorada reťaz je užšia ako dvojrada, ale aj tak). Nemáš náhodou celé to ramienko skrútené?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Zkroucené není, leda že by ta díra, kterou prochází šroub do bloku nebyla v kolmici k podélné ose napínáku. Zítra se na to musím ještě podívat. Při protáčení motoru to nijak nezachytává, ani to není slyšet. Před montáží hlavy jsem si všimnul, že je v těch místech vykouslej kus materiálu, ale nevěděl jsem od čeho. Až když jsem nasadil vačkový kolo a dotáhl ho, tak se ukázalo že tam není žádná vůle.
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Predpokladam, že v bloku by mala byt diera v kolmici. Fotku náhodou nemáš?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Zatím ne, zítra zkusím něco spáchat.
Edit: Tady je foto. Řetěz už za těch 7000 km od poslední rozborky motoru vybrousil v hlavě plošku a pořád se v podstatě klouže po hlavě. Na boku řetězu nejsou viditelný žádný známky opotřebení, protože je z trvdšího materiálu než hlava. Ten můj napínák je takovej rozviklanej, takže s tím už nic neudělám, ten váš vypadá robustně. Motor je složenej, přetěsněnej, seřízenej, takže uvidím, buď to bude dál normálně jezdit jako doteď, nebo to třeba něco vyvede a pak to kopnu ze skály. Už mě to každoroční předsezónní rozebírání a skládání motoru fakt nebaví.
Edit: Tady je foto. Řetěz už za těch 7000 km od poslední rozborky motoru vybrousil v hlavě plošku a pořád se v podstatě klouže po hlavě. Na boku řetězu nejsou viditelný žádný známky opotřebení, protože je z trvdšího materiálu než hlava. Ten můj napínák je takovej rozviklanej, takže s tím už nic neudělám, ten váš vypadá robustně. Motor je složenej, přetěsněnej, seřízenej, takže uvidím, buď to bude dál normálně jezdit jako doteď, nebo to třeba něco vyvede a pak to kopnu ze skály. Už mě to každoroční předsezónní rozebírání a skládání motoru fakt nebaví.
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Zdravím neviete náhodou či môžem dať na blok 2103 šponovák z 1700 spi ?
Русская сила
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
ano mozes, mal som to tak...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Rozmýšlam nad tým lebo čo všade čítam tak lišty na 2103/2106 sú vraj oničom , tak hádam toto bude lepšie riešenie
Русская сила