Beruška

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4317
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Teepee »

dmatej píše: Zastavil jsem, zjistil, že nemám vodu, nechal chvíli chladit, blbec otevřel expanzku, takže voda si asi ještě povařila, páč ztratila tlak. Nakonec dolil vodu a s nerovnoměrným chodem motoru dojel domů. Motor je od té doby po nastartování tak nějak neklidný, ale voda neubývá - testováno na 20km jízdy a asi 20min na volnoběhu, kdy jsem pečlivě odvzdušnil celé chlazení a dolil docela dost vody.
Jen připomenu, to že si otevřel papinův hrnec krom rizika opařených ruk nevadí, ale říká se, že je důležité nedolívat studenou vodu do rozhicované soustavy (i když nevim, u klasiky, když otevřu radiátor, hnedle do motoru valí studená voda)
Jestli k tomu tlakují hadice a expanzka po pár stech metrech jízdy, pak je to jasné.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Beruška

Příspěvek od Jelen »

Hlavně to nepodceňuj a nejezdi s tím, může se stát, že se díra v těsnění zvětší natolik, že to nasaje hodně vody, která je, jak všichni víme, nestlačitelná a zdevastuješ si ojnici, píst a v nejhorším případě i kliku.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Po tom dolití se to už chovalo zase celkem rozumně, akorát na mě svítilo CE a po chvíli to zase píplo. Já mám pocit, že se tam pomalu dosrávalo něco jinýho a nakonec to odneslo to těsnění. Doufám, že ne hlava.

Jinak vodu jsem dolíval vždycky přes expanzku a až když to bylo nějakej čas v klidu. Nebo na ohřátým motoru, kde ale bylo chlazení zavodněný, klidně za běhu, než se ta studená voda dostane do motoru, promísí se s tou ohřátou.

Nevim, jak tohle vzniklo. Možná že vodní pumpa nebyla tak OK, jak se zdála, nevim. Když jsem teď o víkendu přišel ke Kalině, hadice od termostatu k chladiči byla prostě prázdná, přitom v expanzce bylo vody dost. Jak k tomuhle může dojít u vypnutýho motoru? Podle mě by chlazení mělo být zavodněné ať se děje co se děje.

Trochu doufám, že se něco dozvím od diagnostiky ... protože ŘJ jsem odpojoval od baterky snad na 20 minut, hodiny se resetovaly, ale CE vzápětí naběhlo zase.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvek od JmJ »

To jako ze je prazdna spodni hadice od chladice nebo horni? Horni se vyprazdnuji na klasice bezne. Kdyz motor vychladne, kapalina se smrsti a hladina v motoru klesne. Pak se da treba menit cidlo teploty na 1.7i "za sucha".

Rekl bych, ze vicko od chladice jen prepousti prebytecny tlak do expanzky, ale pri poklesu tlaku nenasava kapalinu z expanzky do systemu.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10589
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Luděk Musil »

Víčko od chladiče je na "klasice" obousměrné. Přes velkou pružinu (a velké těsnění) přepouští přebytečnou teplou vodu do expanzky a při chladnutí motoru si ji zase přes malé těsnění vprostřed víčka natahuje zpátky.
Předpokládám tedy, že tomu tak bude i u novějších modelů (JmJ - desítka , Dmatej - Kalina) :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

U novějších modelů je expanzka připojená na dolní hadici mezi termostatem a chladičem. Horní hadice spojuje termostat a chladič. Termostat je tu takový velký uzel na všechno.
Víčko je jen na expanzce a prokazatelně funguje, i když jsem ho zkraje podezříval.

http://www.detala.ru/vaz/getPartsByMode ... 8&group=96
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10589
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Luděk Musil »

dmatej píše:U novějších modelů je expanzka připojená na dolní hadici mezi termostatem a chladičem. Horní hadice spojuje termostat a chladič. Termostat je tu takový velký uzel na všechno.
Víčko je jen na expanzce a prokazatelně funguje, i když jsem ho zkraje podezříval.

http://www.detala.ru/vaz/getPartsByMode ... 8&group=96
ntvl :shock: .. zlatej 3-vývodovej termostat. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

A kam je vyvedený odvzdušnění chladiče, ta tenká hadička? U desítky je přímo do expanzky...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

To je na obrázku před ;)
http://www.detala.ru/vaz/getPartsByMode ... 8&group=95

Když se to patřičně natlakuje, tudy to chlístá bubliny a bordel do expanzky.
Vypadá to, že Fridex G+ se po převaření umí moc pěkně srážet na bahno. Expanzku jsem pak vyndal a vymyl do čista, od té doby se to tam už nedělalo, což mě neskonale potěšilo ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

Jesi to nebudou spíš zbytky tosolu.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Hlásím, že hlava je dole a je to opravdu těsnění. Fotky budou ...
Mátě někdo nějaký grif, jak sundat dolní řemenici na motorech 2108 a vyšších? Jak zaseknout tu řemenici a povolit matku? Matka má normální závit, že jo (ne obrácený)?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Zaraď 5ku, zatiahni ručku, privolaj niekoho, kto sa k tomu postavi na brzdu, vezmi poriadny kluč a musi ist dole ako nic. Nevrav, že to nejde, pretože mne to išlo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4317
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Teepee »

A na klíč je lepší rána kladivem, než-li tah, ale to asi víš.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

To mi nezabírá, točí se to i přes ručku. Nevím, jak je to možný. Asi přetlačím spojku ...?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Tak to je niekde chyba. Treba pocitat aj s tym, že je tam nejaky ten chod, kym sa vyrovnaju všetky vôle.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Kalina“