
Já bych měl dotaz k ucpávkám olejových kanálů. Je možné, že by vadná ucpávka zapříčinila to, že studený motor má tlak oleje naprosto v pořádku, ale po jeho ohřátí (po jízdě 50km) tlak oleje klesne takřka o 2bary? Olejové čerpadlo je nové, redukční ventil podložený, olej nový, olejový filtr nový. Po výměně čerpadla šel tlak nahoru o cca 1 bar při běžném provozu.
Při studeném motoru tlačí takto:
- 2000ot = více jak 3bar
- 3500ot = 6bar (výše jak 6bar nejde)
Teplý motor po 50km jízdě
- 2000ot = necelý 1bar
- 3500ot = okolo 3bar
- 6000ot = něco málo přes 4bar
A ještě bych měl jeden dotaz: Kudy může žrát motor olej, když vůbec nekouří?
Motor 1500ccm, provoz LPG, kdysi dávno po GO, šály bez škrábnutí, hlava po GO včetně gufer ventilů. Nicméně motor sežere takřka litr oleje na 1000Km, načež ovšem vůbec, ale opravdu vůbec nekouří! Zakouří pouze lehce a to při jízdě bez plynu se zařazenou rychlostí a následné průdké akceleraci. Gufera ventilů jsem kontroloval, sedí na svém místě. Dávali jsme gufera Victor-Reinz. Z motoru nikde nic neteče, po jízdě se pod ním objeví zetři kapky a šmitec. Tlaky motoru jsou výborné, na všech plus více jak 11bar. Motor jede perfektně, seřízený tak jak má být. Velké gufero motoru je vyměněné, z malého je standartní únik - prostě lehce vlhne, ale necáká. Hlava mi to nebere....