Alternator na Nivě
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternátor
Ludku, ja tu 35Ah nevylucujem, stretol som sa uz s kadejakymi "exotmi". Teraz tu mam jednu 45ku, uz som mal v rukach 39Ah aj 52Ah. A vsetky vyzerali original(niektore ruske, niektore bulharske)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Alternátor
King tou hodnotou 55 pravděpodobně myslel spíše altík (G222), ale osobně si myslím, že z "ohavného" kulatce mohl být vyvržen jen obyčejný altík 42A (G221).
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Já to také nevylučuji, nepopírám, protože se vyrábělo mnoho různých typů (jak píše i Majo).
Ale vzhledem k vyšší potřebě proudu u luxusních modelů bych opravdu předpokládal větší alternátor. L.
Ale vzhledem k vyšší potřebě proudu u luxusních modelů bych opravdu předpokládal větší alternátor. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Alternátor
Nerozumiem motorom a už vôbec nie autoelektrike. Chcel by som Vám napísať, čo sa robí mne na Nive, rok výroby 2009. Teraz v máji 2013 bude mať 4 roky a za ten čas, počas doby záruky 3 rokov mi na nej vymenili 3x alternátor. Vždy to skončilo tým, že mi vybilo autobatériu a nemohol som auto naštartovať. Na moju otázku čo sa to vlastne s tým autom robí mi odpovedali, že to sú typické poruchy na Lade Nive. Ako dôvod mi povedali, že som alternátor "utopil". Vysvetlil som im, že Niva má priechodnosť cez vodu do 80 cm, ale ja som neprechádzal ani len cez malý potok, ale len bežne v daždivom počasí. Môj známy má Nivu takú istú, a on zatiaľ alternátor neriešil. Ešte mi vysvetlili, že alternátor je položený dosť nízko, nie je nijako zvlášť chránený kvôli chladeniu a tak sa k nemu dostáva vlhkosť z mlák na ceste. Nezdá sa mi to dôveryhodné, priechodnosť cez vodu 80 cm a pritom mláka ho zničí? Teraz naposledy mi vymenili nejaký diodový mostík a regler. Nabili autobatériu a jazdím. Nemáte podobné problémy?
Re: Alternátor
Po niekoľkých jazdách som ostal stáť dosť ďaleko od domova s vybitou batériou a naštartoval som až po pomoci štartovacích káblov ochotného motoristu. Priateľ nameral nabíjacu hodnotu alternátora niečo okolo 13. Povedal by som, že je v tom nejaký zádrhel.
Re: Alternátor
Baterku si neskusal zamenit s nejakou inou? Moze byt baterka KO.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Alternátor
no ta brodivost díky nízkému altíku je na pováženou, viz RIKIJAN
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=69&t=17044
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=69&t=17044
®; Člen LKCS
Re: Alternátor
Po asi roku a pol pri štartovaní začalo horieť káblovanie od baterie ku štartéru. Vtedy mi vymenili prvý alternátor a kúpil som batériu Bosch. Odvtedy ju mám. Počas jej používania sa vymenili ďalšie 2 alternátory v záruke a teraz naposledy diodový mostík a regler.
Akurát som dnes počul, že do Nivy pasuje nejaký taliansky alternátor a nejaký značky Bosch.
Alternátory blbnú za ruskej autobatérie i od Boscha. Naposledy mi povedali v servise, že batéria je v poriadku.
Akurát som dnes počul, že do Nivy pasuje nejaký taliansky alternátor a nejaký značky Bosch.
Alternátory blbnú za ruskej autobatérie i od Boscha. Naposledy mi povedali v servise, že batéria je v poriadku.
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Stavím sa že to káblovanie baterka-štartér sa ti predralo na tom akože ochrannom kryte štartéra - vyhodiť. Presne to isté sa stalo aj mne.
Neviem či sa na tvojej baterke dá dostať k elektrolytu, ale premeral by som jeho hustotu, resp. kapacitu baterky. Stalo sa mi, že aj keď podľa multimetra mala baterka dobrú voltáž, po kontrole elektrolytu sa ukázal jeden mrtvý článok.
Neviem či sa na tvojej baterke dá dostať k elektrolytu, ale premeral by som jeho hustotu, resp. kapacitu baterky. Stalo sa mi, že aj keď podľa multimetra mala baterka dobrú voltáž, po kontrole elektrolytu sa ukázal jeden mrtvý článok.
Re: Alternátor
Káblovanie batérka - štartér, tak ako píšeš. O tej batérii im poviem zajtra nech ju premerajú a pozrú.
Re: Alternátor
Merali ti kludovy odber? Ak bol vysoky, merali ho aj s odpojenym alternatorom?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Alternátor
Nemerali, bol som u známeho včera a za chodu motora meral nabíjanie alternátora a to bolo v červenej zóne okolo čísla 13 a zelená zóna začínala na farbe 14. Inak tomu prd rozumiem. Pri vypnutí stretávacích svetiel sa údaj nezmenil.
Re: Alternátor
Pri vypnunutom motore zhod jeden kontakt z baterky a prepoj ho s batekou cez multimeter. Meraj pretekajuci prud v mA. Nejaky tam isto bude, ak mas radio, imobilizer atd...nieze budes takto startovat, odpalis merak. A tiez pozatvaraj dvere aby nesvietilo ziadne svetlo v interieri. Ak toto zmeras, napis nam sem aku hodnotu si dostal, potom poradime dalej.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Alternátor
Tak to je nezmerám , nemám ani zariadenie na meranie ale zajtra to poviem v servise. Som totálny laik na motory a elektriku duplom, ale tento problém riešia už 4 roky s mojimi alternátormi. Myslím si, že by tieto postupy mali vedieť. Uvidím zajtra.
Re: Alternátor
Meranie pri vypnutom motore, pri naštartovanom so svetlami i bez bolo okolo 13, 18 až 13,20. Batérku mám bezúdržbovú. Objednali diódový mostík a reglér a zajtra budem vedieť čo bola chyba.