Áno, výztuhy prahov sú zinkované, ale nedajú sa takto kúpiť. Ja ich mám od pána, ktorý vypratával garáž a pred rokmi si ich dal pozinkovať.Jan Vaníček píše: Mám dotaz: ty výztuhy do prahů jsou zinkované? Pokud ano, dá se to takto koupit - paradoxně je to jediná věc, kterou nemám (ostatní všechny plechy většinou 3x . Pokud ne, dám je i s prahy do zinku.
Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
Moderátor: Moderátoři
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
S tou korozí to nevidím moc tragicky, beru to, že je to auto 35 roků staré s původní plechařinou, jen prvních 13 let nejezdilo v zimě. Vlhkost v garáži určitě částečně byla, druhým autem vedle stojícím se jezdilo každodenně.
Největší průšvih se stal asi před pěti lety, kdy se zbourala ona dvougaráž a Lada, protože už běžně nejezdila zůstala na zahradě pod plachtou. Na jaře bylo vše těžce olezlé a tam začalo i poslední stádium vnitřní hniloby, bohužel jsem od té doby už nedělal ani dutiny, protože mi bylo jasné, že mě kompletní renovace čeká. Karoserie prostě přišla na řadu o něco dříve. Jak jsem již psal, chci to udělat dříve, než pozdě. Jsem zvědav, až se to otevře, proč selhala antikorozní ochrana v dutinách. Výztuhy jsem dnes sehnal, jsem zvědav na "kvalitu".
Možná to ani nebudu zinkovat, díval jsem se na kvalitní dvousložkové barvy, tak to risknu. Každý díl ale půjde nejprve opískovat.
Vyplatí se udělat ještě nějaké delší vyztužení pod zvedáky? Sekery a pod. dělat nebudu, to je stále bez známek koroze. Přední blatníky dám 100% nové, zadní ještě uvidím, tam by stačil jen malý kousek za prahem.
Největší průšvih se stal asi před pěti lety, kdy se zbourala ona dvougaráž a Lada, protože už běžně nejezdila zůstala na zahradě pod plachtou. Na jaře bylo vše těžce olezlé a tam začalo i poslední stádium vnitřní hniloby, bohužel jsem od té doby už nedělal ani dutiny, protože mi bylo jasné, že mě kompletní renovace čeká. Karoserie prostě přišla na řadu o něco dříve. Jak jsem již psal, chci to udělat dříve, než pozdě. Jsem zvědav, až se to otevře, proč selhala antikorozní ochrana v dutinách. Výztuhy jsem dnes sehnal, jsem zvědav na "kvalitu".
Možná to ani nebudu zinkovat, díval jsem se na kvalitní dvousložkové barvy, tak to risknu. Každý díl ale půjde nejprve opískovat.
Vyplatí se udělat ještě nějaké delší vyztužení pod zvedáky? Sekery a pod. dělat nebudu, to je stále bez známek koroze. Přední blatníky dám 100% nové, zadní ještě uvidím, tam by stačil jen malý kousek za prahem.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
Jane, jestli nemáš jistotu ve vybavení a technologii, doporučuju dělat co nejmenší zásah a co nejméně toho rozdrbat. Právě opravuju svoji modrou jedničku v jednodušších podmínkách a pokud si nejsi jistej, že to uděláš aspoň tk jak to bylo, vyřež to jen lokálně.
Pokud máš dobré rožky blatníků a shnilý je jen spodek kapsy, uřízni jen spodek blatníku dva centimetry pod vodorovným prolisem - jen těch spodních 20cm.
Píšeš, že dáš nové - tak to ještě zvaž - možná dospěješ ke stejnému závěru, ale budeš si jistější. Zadní blatníky - jestli jsou dobré lemy a styk s podlážkou, tak jen to co navazuje na práh...
Po otevření mých prahů konstatuju, že dutiny byly udělané dokonale - 95 % bylo zdravého, ale těch zbývajících 5% umělo zhatit vše - jsou to totiž ty konce, ty byly na šrot. A zčásti taky spodní hrana. Od té by to umřelo celé. Ale kdyby byla opravdu dokonalá, tak spíš neotvírat, dokud není opravdová jistota co z toho vznikne k závěru.
Pokud máš dobré rožky blatníků a shnilý je jen spodek kapsy, uřízni jen spodek blatníku dva centimetry pod vodorovným prolisem - jen těch spodních 20cm.
Píšeš, že dáš nové - tak to ještě zvaž - možná dospěješ ke stejnému závěru, ale budeš si jistější. Zadní blatníky - jestli jsou dobré lemy a styk s podlážkou, tak jen to co navazuje na práh...
Po otevření mých prahů konstatuju, že dutiny byly udělané dokonale - 95 % bylo zdravého, ale těch zbývajících 5% umělo zhatit vše - jsou to totiž ty konce, ty byly na šrot. A zčásti taky spodní hrana. Od té by to umřelo celé. Ale kdyby byla opravdu dokonalá, tak spíš neotvírat, dokud není opravdová jistota co z toho vznikne k závěru.
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
Díky za tuto radu, myslím to v dobrém a plně se s ní ztotožňuji.
Naštěstí to není můj případ, byť v podmínkách poloprofesionálních, ale pro radost renovuji opravdové veterány. Naopak si potrpím na detailech, proto vůbec nezvažuji např. napojování př. blatníků a pod.. Zadek je věc jiná, už proto, že je např. vpravo plnění plynu a do nového blatníku bych díru nedělal, nádrž už je jen na dva roky a pak to půjde celé pryč (LPG).Pokud bych dával blatník, jen se to urychlí.
Jinak s tím spodkem je to přesně tak, je uhnilý ca 0,5-1 cm spodku výzkuhy, dle sondy do prahu v délce asi 30cm od zadu, byl tam načnutý i práh. A zase, nechci to jen lepit a dělat provizórium, bude to celé.
Moje dotazy zní spíš co udělat ještě lépe třeba i než z fabriky na lidi, kteří to již dělali jednou i vícekrát. Stejně zas já radím lidem, co dělají např. Octávie/Felicie (staré), protože jsem jich už dělal 8ks a docela znám i detaily a již vylepšení třeba proti původním technologiím 50-60 let, nebo třeba Fiaty 600 ... .
Naštěstí to není můj případ, byť v podmínkách poloprofesionálních, ale pro radost renovuji opravdové veterány. Naopak si potrpím na detailech, proto vůbec nezvažuji např. napojování př. blatníků a pod.. Zadek je věc jiná, už proto, že je např. vpravo plnění plynu a do nového blatníku bych díru nedělal, nádrž už je jen na dva roky a pak to půjde celé pryč (LPG).Pokud bych dával blatník, jen se to urychlí.
Jinak s tím spodkem je to přesně tak, je uhnilý ca 0,5-1 cm spodku výzkuhy, dle sondy do prahu v délce asi 30cm od zadu, byl tam načnutý i práh. A zase, nechci to jen lepit a dělat provizórium, bude to celé.
Moje dotazy zní spíš co udělat ještě lépe třeba i než z fabriky na lidi, kteří to již dělali jednou i vícekrát. Stejně zas já radím lidem, co dělají např. Octávie/Felicie (staré), protože jsem jich už dělal 8ks a docela znám i detaily a již vylepšení třeba proti původním technologiím 50-60 let, nebo třeba Fiaty 600 ... .
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
Na aute už Juro spravil ohromný kus roboty. Na karosérii treba ešte spasovať a navariť čelo a predné blatníky a potom sa pustiť do motora. Kým Juro maká na aute, ja sa doma bavím s renováciou drobnejších dielov.
Pár fotiek tu:
http://flamo.rajce.idnes.cz/Renovacia_auta#IMG_7727.jpg
Pár fotiek tu:
http://flamo.rajce.idnes.cz/Renovacia_auta#IMG_7727.jpg
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
no na aute je uz kus prace teraz som akurat dopasoval predne blatniky a po vikende sa ide zvarat
lada 2101 r.v1975
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
aby majitel nepovedal ze sa zajebavam tak som pokrocil zajtra sa snad pustim aj do motora tu nejake foto http://juraj2101.rajce.idnes.cz/lada_21 ... 240311.jpg
lada 2101 r.v1975
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
Paráda. Je radost se dívat, jak postupně přibývá odvedené práce.
Tož ať se daří i dál.
Tož ať se daří i dál.
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
ako dlho to už robíte?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
takze vtedy sa zacalo s renovaciou uz sa pomali skladaflamo píše: Začalo sa 2.4.2013. Karosériu mi renovuje mleko z tohto fóra. Myslím si, že písať moc nie je čo, takže si pozrite album. Na začiatku je východzí stav auta, aby ste mohli porovnávať. Mleko snáď časom nahodí ďalšie fotky.
lada 2101 r.v1975
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
zvládnuť toto za mesiac... šikovní ste
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
Práce vypadá hezky, škoda je jen těch 03 nárazníků, ale když se to majiteli líbí, je to jen jeho věc.
Já jsem začal teď tím, že jsem do nových blatníků dovrtal chybějící dírky na lišty okolo kol, a odvezl všechny plechy na opískování (nejprve se v peci spálí barva a pískem se jen lehoučce dočistí - nehrozí poškození) a potom vše půjde na galvanický zinek.
Já jsem začal teď tím, že jsem do nových blatníků dovrtal chybějící dírky na lišty okolo kol, a odvezl všechny plechy na opískování (nejprve se v peci spálí barva a pískem se jen lehoučce dočistí - nehrozí poškození) a potom vše půjde na galvanický zinek.
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
Juro ty si blááázen, však to auto je už skoro hotové, fakt klobúk dole. Cez víkend sa zastavím s nejakými dielmi.
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
no vies co uz len motor dorobit a uz to bude len potrebujem este farbu na blok motora ja to mam uz prypravene ocistene tak sa ponahlaj lebo na poradovniku je zas lada niva
lada 2101 r.v1975
Re: Flamov biely žigul s čiernymi kolesami
takze zas sa pohlo z robotou nieco s terajsiej montaze do rana casu dost par foto http://juraj2101.rajce.idnes.cz/lada_21 ... 300410.jpg
lada 2101 r.v1975