úprava 1.7, aneb méně je více

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Cory »

Samozrejme viem ze ide o hlavu SPi, viacmenej som to plácol do vzduchu, lebo pri motoroch mpi je tiez udavany kompresny pomer 9,3.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Luděk Musil »

Však v pohodě ... s Tebou se alespoň dobře "hádá" :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Cory »

Ďakujem, vážim si tejto pochvaly od :king: :D Inak k téme - ja by som v prvom rade skúsil to vybranie pre ventily, čím by sa aj trochu znížil kompresak.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Luděk Musil »

Cory píše:... skúsil to vybranie pre ventily, čím by sa aj trochu znížil kompresak.
Jistě, však záleží na tom, jak moc s tou kompresí chce jít dolů, protože (jak jsem psal v některém z předchozích příspěvků) tento model = snížený blok a snížená hlava, se příliš neslučuje s životem a výdrží takto upraveného motoru.
Já po první zkušeností s odchodem šálů na klice si nechal dělat nové, oplechované těsnění výšky 2,5 mm, abych kompresní poměr stáhl někde k 10:1. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Michal2101 »

Začínám se ubírat směrem že bych chtěl použít tento snížený blok společně s tím plechovým těsněním, a protože mi padla možnost hloubení do pístů, tak mi nezbyde než použít hlavu ze stávajícího motoru 1.5.
Chci aby ten motor taky vydržel, nechtěl bych ho po 5tisicich vyhazovat :-/
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Martin-MTX »

Ještě k tomu tvému měření - pokud je snížený blok i hlava, tak logicky nemůže být časování stejné, tj vačka musí být "posunuta" (tuším do protisměru) pokud jsi měřil píst v HÚ vůči otevřenému ventilu tak se to potká i mě na závoďáku. Základ je to správně načasovat pomocí časovacího kola.

Detonační štěrbina by měla být minimálně 0.8mm (mezi pístem v HÚ a hlavou) jinak ti rychle odejdou lágry na klice.

A vysokou kompresi vyřeší startér s rychloběžkou :D

Nejdříve to zkus správně načasovat a otáčet si motorem tak jako by bežel v pracovní fázi a pak sleduj co se bude dít. Můžeš si tam dát i kus cínu nebo nečeho co se zmáčkne a uvidíš kolik tam je když se to točí. Nějaká rezerva tam být musí. Časem se může na písty a ventily nanést karbon, který nabyde na tlouštce a už seš zase o kousek blíž...

Hodně štěstí!
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Luděk Musil »

Jedno plechový těsnění mi dělali někde v Plzni ...
....
....
chvíle hledání a je to: STYL Plzeň VDI, Dopravní 6, Plzeň, 377 832 200

Edit:
Martin-MTX píše:Ještě k tomu tvému měření - pokud je snížený blok i hlava, tak logicky nemůže být časování stejné, tj vačka musí být "posunuta" (tuším do protisměru) ... .
Z logiky věc: je-li snížena hlava i blok (notabene o 1+0,9= 1,9 mm) -> potom řetěz posune vačku minimálně o půl zubu za značenou horní úvrať. Takže Martine co myslíš tím do protisměru? Jestli si jenom "nekřížíme" pojmy, Z mnou psaného by vyplývalo, že "posune po směru".

Edit 2:Aha ... rozdílné (čeština - gramatika :idea: ) časy. Ty navrhuješ řešení/úpravu posunu vačky do protisměru. Já říkám co se momentálně děje na motoru.
Ano, potom se pojmy nekřížíme.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Cory »

Ked je hlava a blok znizeny, tak vačka "zaostáva", čiže ju treba posunuť po smere hodinovych ruciciek, alebo ručičkovych hodiniek, alebo jednoducho vpravo (pohlad spredu) :mrgreen: Najlepsie sa kolo načasuje tak, že hlava sa zhodi dole, odmieria sa, o kolko "X" mm je jeden ventil hlbsie oproti druhemu, potom sa vačka nastavi tak, aby boli oba ventily pootvorene (prekrytie fáz) a ten jeden bol hlbsie o tých nameraných "X" mm. Na zadnej strane vačky je dobre spravit znacky vacky oproti obalu, čím si zaistite pri buducom nastavovani tu správnu polohu vacky. Nastavi sa spodok motora na znacky a hura, už len dotiahnut srobiky na nastavovacom kole.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Luděk Musil »

Já jsem vůl! Řetěz táhne :idea: Takže při snížení hlavy i válce (to je jedno) při horní úvrati 1. pístu ta "tečka" proti nálitku na obalu vačky nedoběhne :idea: . Díky Cory! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Michal2101 »

Tak jsem se dostal do fáze skládání motoru, sic ne přímo tohoto ale
rovněž upraveného kde použiji nastavitelné kolo, a jestli to dobře chápu tak ho nejjednoduseji nastavím takto (trošku g tom mám hokej :-D) : spodek motoru nastavím na rysku. Na vacku si prozatím nandam sériové kolo a vacku nastavím na značku a udělám si rysku. Sériové kolo vymenim za nastavitelné, vacku budu držet proti mě rysce a už jenom budu ladit aby mi kolečko zapadlo do retezu. Uf, půjde to takto?
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Cory »

odmeraj si, o kolko su ventily posunute, ked su oba zavrete. Potom nastav vacku tak, aby boli oba ventily pootvorene a posunute o nameranu vzdialenost pri zavretych ventiloch. Vtredy si sprav niekde rysku, najlepsie vzadu. V takomto stave korešponduje poloha vačky s polohou HÚ spodku. Nastavuj to na prvych 2 ventiloch.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Michal2101 »

Tak. Nakonec jsem se rozhodl motor složit tak jak jsem chtěl hned od začátku. Snížená hlava na snížený blok, a motor běží. Běží velmi slušně,použil jsem pod hlavu měděné těsnění ale pro jistotu abych motoru trochu ulehčil si nechám udělat silnější těsnění pod hlavu abych snížil KP.zbývá jen vyřešit problém se starterem protože obyčejný teplým motorem má velký problém otočit. Nuže tedy dám ještě to silnější těsnění a hurá na opatrné zajíždění
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Roman »

"zbývá jen vyřešit problém se starterem protože obyčejný teplým motorem má velký problém otočit"
Mali sme ten isty problem a vyriesila to baterka s vacsim startovacim prudom. Pouzili sme baterku z Toleda 1,9TD (ktore islo do srotu). Uz si nepamatam presne jej parametre, nejaka 64Ah ,ale dolezity je startovaci prud....
Roman
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Cory »

a mas tam 1,7kovy starter?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvek od Michal2101 »

Nene,je tam obyčejný, právě sháním ten z 1.7
Odpovědět

Zpět na „Nepovedené pokusy“