Ventily - seřizování a vše okolo
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Kolik se najelo za ty tři měsíce? Zaklepané tvrzené ventily do hlavy s tvrdými sedly? Zajímavé.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Natažené dříky ventilů? Nemožné. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Zhladiska poctu prispevkov.... a dobre si otacal klukou a do spravnych ventilov si pchal mierky ? Kedze na lade je postup stelovania troska iNy ako u ostatnych motorov.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Sice tuto "chybu" nepředpokládám, ale zeptám se: prováděl jsi kontrolu/seřízení podle tohoto: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146 ? L.Dusan píše:Zhladiska poctu prispevkov.... a dobre si otacal klukou a do spravnych ventilov si pchal mierky ? Kedze na lade je postup stelovania troska iNy ako u ostatnych motorov.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Ano vím jak se seřizují ventily na žigulíkovi a dělal jsem to přesně podle knížky a kdybych to dělal špatně tak by se nezlepšil chod motoru a neztišil. No a za ty tři měsíce to moc nejezdilo a to že jsem občas motor trochu protáhnu k 4500 rpm by nemělo zase tak vadit ne?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Nikoho nic nenapadá? Jak moc je možné zaklepání ventilů?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Zaklepání ventilů u žigula je dlouhodobý proces, sedla ventilů jsou vkládána ocelová. Ventil sací: žáropevná Cr-Mo ocel , Ventil výfukový: žáropevná ocel,spodní tepelně namáhaná část z Cr-Mn-Ni-Mo oceli,pracovní hrany navařeny Stelitem.
Spíš mne napadá v souvislosti s použitím široké měrky .... kontroloval jsi, zda nejsou vahadla či vačka vyběhané (vydřené)? Seřizování širokou měrkou pak udělá dost velkou chybu.
Další otázka, vačku či hlavu jsi předtím sundanou čistě náhodou neměl?
Jinak ta Luďkova otázka, zda jsi seřizoval dle předepsané tabulky, narážela na to, že ventily lze seřizovat i do "střihu", respektive v momentě, kdy dva střídají, jiné dva se seřizují - takto se seřizují Škodovky, nicméně někteří lidé tak dělají i ladu.
Spíš mne napadá v souvislosti s použitím široké měrky .... kontroloval jsi, zda nejsou vahadla či vačka vyběhané (vydřené)? Seřizování širokou měrkou pak udělá dost velkou chybu.
Další otázka, vačku či hlavu jsi předtím sundanou čistě náhodou neměl?
Jinak ta Luďkova otázka, zda jsi seřizoval dle předepsané tabulky, narážela na to, že ventily lze seřizovat i do "střihu", respektive v momentě, kdy dva střídají, jiné dva se seřizují - takto se seřizují Škodovky, nicméně někteří lidé tak dělají i ladu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Ne vačku ani hlavu jsem sundanou neměl no a ty vahadla a vačku jsem nekontroloval, a seřizoval jsem to podle tabulky, párkrát jsem už ventily na žigulíkovi seřizoval a vždy všechno proběhlo v pořádku.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Nepravidelný běh motoru a nesedí měrky ... no ...
1) Při jaké teplotě (motoru a okolí) jsi dělal ty ventily? Jak původně, tak přeměření?
2) Nepravidelný volnoběh jsem si teď užil taky, na vině byl špatný benzín. Zlobí jen volnoběh, nebo i při zrychlování? Je rozdíl v chodu mezi teplým a studeným motorem?
3) Měřil jsi předstih?
4) Ty vůle ventilů můžou být o malinko těsnější, ale nikdy ne pod 0,10. Prostě kolem 0.15 plus mínus 0.03. Ono ani ty měrky nejsou nikdy nějak extrémně přesné, ta setina může ujet. Navíc při měření vůlí, obzvlášť pokud máš širokou měrku, hraje roli i opotřebení vačky a vahadel a přesná pozice vahadla. Já to dělám tak, že mám širokou měrku 0.15, která se do mezery nedostane nebo ztuha, a pak mám úzké měrky, které se tam aspoň nějakým způsobem uprostřed dostat musí. Úzká 0.10 pak musí jít úplně na volno, 0.20 ani omylem, 0.15 natěsno - ta jde ale někdy ztuha, jindy volně, je třeba koukat do mezírky proti světlu a pozorovat, jak se to tam vyklání.
(A pak se mi na srazech smějou, že jsem pomalej, obzvlášť, když má někdo na vačce vyběhané drážky )
5) Mimochodem, maže to? Používáš správný olej? To, že nesvítí kontrolka nemusí znamenat, že je vše ok - definitivně to poznáš podle stavu vačky a vahadel - nesmí na nich být znatelně vyběhané drážky. Pak se může stát, že širokou měrku tam vůbec nedostaneš, ale úzká projde snadno. Po pravdě, ale ... když jsem koupil Laďku, měla vačku pomalu kulatou, ale jela jako ďas. Akorát za 14 litrů, ale motor běhal celkem pravidelně ... čili pokud motor běhá nepravidelně, podíval bych se spíš jinde. Ventily u krabic snesou hodně.
6) Malé vůle - střílí to, huntuje se to. Velké vůle - nejede to ani když je vše ostatní seřízené tiptop.
1) Při jaké teplotě (motoru a okolí) jsi dělal ty ventily? Jak původně, tak přeměření?
2) Nepravidelný volnoběh jsem si teď užil taky, na vině byl špatný benzín. Zlobí jen volnoběh, nebo i při zrychlování? Je rozdíl v chodu mezi teplým a studeným motorem?
3) Měřil jsi předstih?
4) Ty vůle ventilů můžou být o malinko těsnější, ale nikdy ne pod 0,10. Prostě kolem 0.15 plus mínus 0.03. Ono ani ty měrky nejsou nikdy nějak extrémně přesné, ta setina může ujet. Navíc při měření vůlí, obzvlášť pokud máš širokou měrku, hraje roli i opotřebení vačky a vahadel a přesná pozice vahadla. Já to dělám tak, že mám širokou měrku 0.15, která se do mezery nedostane nebo ztuha, a pak mám úzké měrky, které se tam aspoň nějakým způsobem uprostřed dostat musí. Úzká 0.10 pak musí jít úplně na volno, 0.20 ani omylem, 0.15 natěsno - ta jde ale někdy ztuha, jindy volně, je třeba koukat do mezírky proti světlu a pozorovat, jak se to tam vyklání.
(A pak se mi na srazech smějou, že jsem pomalej, obzvlášť, když má někdo na vačce vyběhané drážky )
5) Mimochodem, maže to? Používáš správný olej? To, že nesvítí kontrolka nemusí znamenat, že je vše ok - definitivně to poznáš podle stavu vačky a vahadel - nesmí na nich být znatelně vyběhané drážky. Pak se může stát, že širokou měrku tam vůbec nedostaneš, ale úzká projde snadno. Po pravdě, ale ... když jsem koupil Laďku, měla vačku pomalu kulatou, ale jela jako ďas. Akorát za 14 litrů, ale motor běhal celkem pravidelně ... čili pokud motor běhá nepravidelně, podíval bych se spíš jinde. Ventily u krabic snesou hodně.
6) Malé vůle - střílí to, huntuje se to. Velké vůle - nejede to ani když je vše ostatní seřízené tiptop.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Seřizoval i kontroloval jsem to při studeném motoru, seřídil jsem to znovu tak uvidím.
Nepravidelný chod je jak při studeném tak při ohřátém motoru, ale při ohřátém motoru se to mnohem zklidní, při akceleraci je vše v pořádku ve vyšších otáčkách bez zatížení to má taky nepravidelný chod, předstih jsem nastavoval pomocí žárovky na 5°, odtrh 0.4mm a úhel sepnutí kontaktů 57°.
Kompresní tlaky 11.4 12.1 11.1 11.8 zde je vidět že třetí válec má nějaký problém a taky jak jsem tu v jednom tématu psal je vytahaný řetěz tak o půl zubu to nesedí na vačce když natočím kliku do HÚ.
Karburátor vyčištěn mnou podle knížky seřízen a potom jemnější doladění podle svíček.
Na podzim jsem měnil olej z důvodu svícení kontrolky mazání po ohřátí do 1500 rpm, takže jsem musel sundat olejové čerpadlo udělat rozborku a pod redukčním ventilem byly menší špóny, po namontování kontrolka už potom nesvítila.
Nestřílí to ani do sání a ani do výfuku.
To auto, ale jinak jede dobře 150 není problém.
Nepravidelný chod je jak při studeném tak při ohřátém motoru, ale při ohřátém motoru se to mnohem zklidní, při akceleraci je vše v pořádku ve vyšších otáčkách bez zatížení to má taky nepravidelný chod, předstih jsem nastavoval pomocí žárovky na 5°, odtrh 0.4mm a úhel sepnutí kontaktů 57°.
Kompresní tlaky 11.4 12.1 11.1 11.8 zde je vidět že třetí válec má nějaký problém a taky jak jsem tu v jednom tématu psal je vytahaný řetěz tak o půl zubu to nesedí na vačce když natočím kliku do HÚ.
Karburátor vyčištěn mnou podle knížky seřízen a potom jemnější doladění podle svíček.
Na podzim jsem měnil olej z důvodu svícení kontrolky mazání po ohřátí do 1500 rpm, takže jsem musel sundat olejové čerpadlo udělat rozborku a pod redukčním ventilem byly menší špóny, po namontování kontrolka už potom nesvítila.
Nestřílí to ani do sání a ani do výfuku.
To auto, ale jinak jede dobře 150 není problém.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Co sviecky? Aku maju farbu? Stav VN káblov? Ten rozdiel tlakov nie je velky, poznam auto, ktoré má na 4. valci tlaky asi tak z 3/4 a motor ide normalne rovnomerne a to aj v zatazi aj na volno.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Svíčky jsou nové sotva mají najeto 200km, už na nich začíná být cihlová barva.
VN kabely jsou taky nový od Tesly ty modrý tuším 3KΩ.
Přerušovač taky nový od Mastersport.
Palec neni opálený a má kolem těch 5KΩ.
Víčko rozdělovače taky nový.
Rozdělovač komplet vyčištěnej, vůle hřídelký žádná lehce se otáčí.
Falešný vzduch to taky nikde nesaje hled jak jsem přiložil ruku na karburátor tak to zdechlo.
To auto mě dal strýc ve špatným stavu motor běžel mnohem hůř než teď a kdoví jak dlouho mu ta kontrolka mazání svítila.
Mohl by ten vytahanej řetěz dělat takovej bordel, že to má trochu nepravidelný chod?
VN kabely jsou taky nový od Tesly ty modrý tuším 3KΩ.
Přerušovač taky nový od Mastersport.
Palec neni opálený a má kolem těch 5KΩ.
Víčko rozdělovače taky nový.
Rozdělovač komplet vyčištěnej, vůle hřídelký žádná lehce se otáčí.
Falešný vzduch to taky nikde nesaje hled jak jsem přiložil ruku na karburátor tak to zdechlo.
To auto mě dal strýc ve špatným stavu motor běžel mnohem hůř než teď a kdoví jak dlouho mu ta kontrolka mazání svítila.
Mohl by ten vytahanej řetěz dělat takovej bordel, že to má trochu nepravidelný chod?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Nie, ale skontroloval by som predstih stroboskopom. Nastavovanie odtrhu na stupne tak potom je zbytocne hovorit vzdialenosti kontaktu. P.S. aj nova sviecka moze odist po par km.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Aj kladivko MasterSport moze odist
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Ok tak teda zkusím vyměnit svíčky, a i ten přerušovač
Jo a kondenzátor jsem taky zkoušel měnit.
Jo a kondenzátor jsem taky zkoušel měnit.