Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Moderátor: Moderátoři
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Zrcátko na 1203 se dá pořád koupit nové a je tak akorát příjemně panoramatické, mám je všude na lesovozech. S trochou šikovnosti a štěstí jde řezat i doma umělým diamantem
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
hele, jedno takové jsem měl na vyhožení , ze š 1000, i vnitřní malé, na š 1203 venkovní mám doma,někde jsem měl i rámečky předních světel,páčky blinkrů ,topení,kličky oken a otvírání vnitřní,nějaké poklice, alu mezikruží,sprint poklice,škoda poklice alu se znakem,zadní ramena,okenko dveří,prahy,hrnce světel
Naposledy upravil(a) Míra151 dne pon bře 11, 2013 22:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Nemate niekto foto toho HBV? Mam nejaky HBV doma a mam podozreenie na škodovku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Koukni na tuhle, třeba Ti napoví: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 203010.jpgCory píše:Nemate niekto foto toho HBV? Mam nejaky HBV doma a mam podozreenie na škodovku.
No a mám zase report z víkendu - nedělního odpoledne. Vyčistil jsem a promazal ATE vazelínkou údajně repasovaný hlavní spojkový válec, vyměnil jej za ten zarezlý v autě a za vydatné synovi asistence systém odvzdušnil a zprovoznil. Musím se vybavit zásobou měděných kroužků, nechal jsem původní a na výtlaku mi holendr ještě trochu rosí. Zkusím to ještě přetáhnout a jinak budu muset překroužkovat.
No a když jsem měl výměnu akorát hotovou, dorazil Jelen s literatůrou od Kopra a tak ve snaze provést dynamickou ukázku místo nudné statické, jsem nalil vodu do chladiče (ve čtvrtek jsem jí vypustil, v garáži už bylo na nule) a zkusil nastartovat.
A opakovalo se martyrium z prvního oživování. Nejdřív jsem preventivně sundal kapotu, vysypala se z ní velká hromada rezu, začnu shánět novou, sype se to z ní furt, u lišty je děravá atd.) Pokračoval jsem na motoru, airbox dolů, otevřít karbec, cvrnknout do jazýčku plováku a benzín už šel. Pak ještě chvíli přemlouvání akcelerační pumpičky a pak už taky šla, motor naskočil, svíčka prvního válce odmítla fungovat, A tak padlo rozhodnutí, vypustit starý benzín a dát nový (raritní foto časem dodám). Se spoustou obtíží, kdy nemaje zahnutý trychtýř a aditiva do Naturalu se to nakonec podařilo. Svíčku jsem nasadil nějakou Ypsilonku, co měl děda v autě v nářadí a motor šlapal jak hodinky. A to už byl zmrzlý Jelen na odchodu.
Když odjel, nedalo mi to a protože spojka spojkuje a auto se hýbe vlastní silou, vyjel jsem z garáže, předjel před tátova vrata a šel pro trychtýř, aditiva a kapku Velfobinu, vím že to táta v garáži má. Po doplnění všech ingrediencí do nádrže jsem udělal malé kolečko po obci. Se sundanou kapotou motoru, rozebraným PZ světlem a zatuhlými brzdami nic moc parády, fotky nejsou. Motor má při přidání plynu trochu díru a PZ kolo zůstalo přibržděné, takže po spojce bude zábava s hydraulikou pokračovat.
Milým překvapením bylo, jak tátu zaujalo, že je dědovou eMBéčko zase v chodu, žigula si ani nevšimne, ale tady okukoval motor a hořekoval, jak to nemělo zůstat šest let venku na dešti. Chvíli mě během odpoledne přepadl marný pocit, co jsem si to zase uvázal za další kouli na nohu, ale tohle dodá motivaci. Navíc syn mi aktivně asistuje, je to vlastně paráda.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Potřebuji názory na dvě věci.
1. Fridex Stabil nebo je bez problémů (vyzkoušen) G48 ?
2. Po týdnu stání, tzn. prakticky před každým startem musím otevřít karburátor a lehkým pohybem plíšku plováku uvolnit jehlový ventil, jinak benzín nenatéká. (možná by stačilo poklepat karbec zezadu madlem šroubováku, vyzkouším zase příště)
Nějaký nápad či poznatek, kromě vymontování a kontroly celého ventilu by někdo neměl? (benzín v nádrži je N95 s Benaditem a trochou Velfobínu)
Vím, chtělo by to jezdit, dokonce i ty brzdy, se při včerejším poježdění dávali tak nějak samy dohromady.
1. Fridex Stabil nebo je bez problémů (vyzkoušen) G48 ?
2. Po týdnu stání, tzn. prakticky před každým startem musím otevřít karburátor a lehkým pohybem plíšku plováku uvolnit jehlový ventil, jinak benzín nenatéká. (možná by stačilo poklepat karbec zezadu madlem šroubováku, vyzkouším zase příště)
Nějaký nápad či poznatek, kromě vymontování a kontroly celého ventilu by někdo neměl? (benzín v nádrži je N95 s Benaditem a trochou Velfobínu)
Vím, chtělo by to jezdit, dokonce i ty brzdy, se při včerejším poježdění dávali tak nějak samy dohromady.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
ad 1) Bez poblémů (vyzkoušen i na starších motorech) použij chladící kapalinu typu G48
ad 2) Za zalepování jehlového ventilu může benzín a jeho úsady v celé palivové soustavě. S tímto se zalepují i ventily v palivové pumpě a filtry (sítka). Starý benzín dokáže celou palivovou soustavu "zalepit" takovým způsobem, že pouhá výměna benzínu nepomůže. Chtělo by to pořádně vyčistit, jenže jak ... nejspíš by měl stačit řádný průplach lihem (E85) nebo vyjet nejednu nádrž benzínu. Obě rady jsou pro tebe asi trošku problematické, tudíž bych zkusil, zda pomůže pouhé poklepání na karburátor (z 50ti% mých zkušeností to pomohlo, řešil jsem toto na mnoha autech, zajímavé je, že u škodovek to pomáhalo víc ) a pokud ano, nechal bych to zatím být.
ad 2) Za zalepování jehlového ventilu může benzín a jeho úsady v celé palivové soustavě. S tímto se zalepují i ventily v palivové pumpě a filtry (sítka). Starý benzín dokáže celou palivovou soustavu "zalepit" takovým způsobem, že pouhá výměna benzínu nepomůže. Chtělo by to pořádně vyčistit, jenže jak ... nejspíš by měl stačit řádný průplach lihem (E85) nebo vyjet nejednu nádrž benzínu. Obě rady jsou pro tebe asi trošku problematické, tudíž bych zkusil, zda pomůže pouhé poklepání na karburátor (z 50ti% mých zkušeností to pomohlo, řešil jsem toto na mnoha autech, zajímavé je, že u škodovek to pomáhalo víc ) a pokud ano, nechal bych to zatím být.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Mozna zkusit nalit do benzinu pripravek na cisteni vstrikovacu. Ono to bude neco jako E85. Nebo do benzinu tu e85 primichat. Vysledek se dost mozna nedostavi, ale horsi to byt nemuze
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
k ad2. Pokud není jehla zalepená, může být "zaklepaná" do sedla. Pak nepomůže žádné čištění, ale jen nový celý zpětný ventil nebo pokud to jde, rozebrat a "osazení" na jehle zabrousit.
U motocyklových karburátorů běžná závada.
U motocyklových karburátorů běžná závada.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
A jak je to s červenou G12?Vašátor píše:ad 1) Bez poblémů (vyzkoušen i na starších motorech) použij chladící kapalinu typu G48
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
G12 bych do starého chladícího systému nedoporučil. Doporučit bych jej mohl pouze v případě, že byla po celou dobu provozu chladící kapalina pravidelně měněna. G12 totiž postupně uvolňuje úsady v chladícím systému, což má za následek to, že to po čase může začít téct jako cedník.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Pár přidaných fotek na rajčeti.
Poznej rozdíl (Feel the diference) aneb malá radost taky radost:
Předtím: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 202858.jpg
Potom: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 194856.jpg
Další si najděte sami, včetné té dobroty, co byla v nádrži.
Aktuálně se chystám vyměnit brzdovou kapalinu, přitom skouknout co se dá a neshledám-li zásadních průšvihů, tak to zkusit rozbrzdit, už teď se ty brzdy trochu hýbou.
Pak svařit sedačku, vyměnit levou parabolu a zrenovovat zrcátka, nandat zpátky koberečky, příležitostě vyměnit olej v motoru a jedu to zkusit na STK.
Nebo úsporná varianta, odtahovka, Evidenční prohlídka, dokončení převodu a STK odložím na neurčito. Možná by to bylo rozumnější.
Poznej rozdíl (Feel the diference) aneb malá radost taky radost:
Předtím: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 202858.jpg
Potom: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 194856.jpg
Další si najděte sami, včetné té dobroty, co byla v nádrži.
Aktuálně se chystám vyměnit brzdovou kapalinu, přitom skouknout co se dá a neshledám-li zásadních průšvihů, tak to zkusit rozbrzdit, už teď se ty brzdy trochu hýbou.
Pak svařit sedačku, vyměnit levou parabolu a zrenovovat zrcátka, nandat zpátky koberečky, příležitostě vyměnit olej v motoru a jedu to zkusit na STK.
Nebo úsporná varianta, odtahovka, Evidenční prohlídka, dokončení převodu a STK odložím na neurčito. Možná by to bylo rozumnější.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
To zase byla neděle!
Vylepšil jsem pracovní stoleček kolečky z Aukra, takže si ho podle potřeby pohodlně strkám po garáži kolem auta, a dal jsem se do díla - výměna brzdové kapaliny. Když se brzdy začaly tak slibě hýbat, tak že bych to završil výměnou kapaliny a zkontroloval u kol, jak se věci mají. Začal jsem vyhozením poklic do šrotu, a sháním jiné 4 kousky a jedno mezikruží.
No a mohlo mě to napadnout, když se HBV při první obhlídce auta dal stlačit a nechtěl se vracet, tak je prostě zatuhlý, což se při výměně kapaliny opět projevilo. Ze začátku se mi dařilo kapalinu do zadních brzd dostávat, pístek se po chvíli lomcování s ruční brzdou vždycky vrátil, ale když jsem zkusil přední, pístek zůstal zaražený v HBV a hotovo.
Tak jsem prohlédl sysláty, porovnal zdánlivě nepoužitý HBV od bratrance s dalším, který jsem vyndal z jeho likvidované modré stovky a rozhodl se pro ten vizuálně horší, nicméně uvnitř méně rezlý = demontovaný, do roku 2007 používaný.
Vyndal jsem jen první pístek, druhý tam ještě nějak drží za ventil, tak ten už ne, vyčistil ho od úsad a vstupující koroze, s tím, že to zkusím a když to nepůjde, osadím nějaký buď fungl nový nepoužitý válec, nebo některý z těch co mám nechám někde důkladně repasovat. Dost možná tomu v autě moc nechybí, zvenku je jak novej (zjistím později).
No a nechci to zakřiknout, válec neteče, tlakuje, funguje. Brzdy zabírají hned (až podezřele brzy), krásně odbržďují. Jen PZ kolo asi brzdí trochu méně, dříve taky zůstávalo zabržděné, tak nevím, kolik to nakonec na STK hodí rozdílu. Ale asi to nechám, třeba se to vejde a když ne, musí bubny dolů.
Co mi ale není jasné, brzdy brzdí docela málo. Honil jsem to po obci sem tam, brzda plyn, trochu si to teda ještě sedlo, ale stejně to brzdí asi jako Sierra, tzn. na asfaltu bloknout kola nejde, nebo jsem moc cíťa a málo na to šlapu. Na šotolině s přehledem blokují všechna kola. Pravdou je, že s ulomený opěrákem sedačky to pořádně zašlápnout nejde.
Jinak brzdové hadice jsou vepředu 100% a vzadu v ohybu ke kolu mají lehké prasklinky, času do výměny ještě dost. Kotouče jsou zánovní, destičky taky, jedna není ještě úplně sedlá (v rohu neobržděná)
Při očistě předních brzd od pavučin a listí, mne zaujal dědův Túnink v podobě brzdičů ve žluté barvě.
Spodek auta je jak z továrny, dokonce i štíty zadních brzd mají na sobě pěknou černou barvu, jak jsem pěkně pucoval okolí válečků, aby to po mém servisním zásahu neslezlo dolů.
Jako pozitivní se jeví karburátor, poprvé jsem nemusel uvolňovat jehlový ventil. Poklepal jsem to heftem od šroubováku a buď to pomohlo a nebo to ani nebylo třeba.
Zaregistroval jsem v odkalovači paliva nějaký bordel a zakalený benzín, takže to pěkné z nádrže začíná putovat ven, přes odkalovač a sítko v čerpadle rovnou do karburátoru. Vyčistím sítka, a na základě jejich zanesení a hustoty pouvažuji nad vsazením hadicového filtru mezi odkalovač a čerpadlo.
A když jsem zajel do garáže, vypustil jsem konečně olej z motoru. Příště začnu demontáží a montáží filtru a nalitím oleje.
Vylepšil jsem pracovní stoleček kolečky z Aukra, takže si ho podle potřeby pohodlně strkám po garáži kolem auta, a dal jsem se do díla - výměna brzdové kapaliny. Když se brzdy začaly tak slibě hýbat, tak že bych to završil výměnou kapaliny a zkontroloval u kol, jak se věci mají. Začal jsem vyhozením poklic do šrotu, a sháním jiné 4 kousky a jedno mezikruží.
No a mohlo mě to napadnout, když se HBV při první obhlídce auta dal stlačit a nechtěl se vracet, tak je prostě zatuhlý, což se při výměně kapaliny opět projevilo. Ze začátku se mi dařilo kapalinu do zadních brzd dostávat, pístek se po chvíli lomcování s ruční brzdou vždycky vrátil, ale když jsem zkusil přední, pístek zůstal zaražený v HBV a hotovo.
Tak jsem prohlédl sysláty, porovnal zdánlivě nepoužitý HBV od bratrance s dalším, který jsem vyndal z jeho likvidované modré stovky a rozhodl se pro ten vizuálně horší, nicméně uvnitř méně rezlý = demontovaný, do roku 2007 používaný.
Vyndal jsem jen první pístek, druhý tam ještě nějak drží za ventil, tak ten už ne, vyčistil ho od úsad a vstupující koroze, s tím, že to zkusím a když to nepůjde, osadím nějaký buď fungl nový nepoužitý válec, nebo některý z těch co mám nechám někde důkladně repasovat. Dost možná tomu v autě moc nechybí, zvenku je jak novej (zjistím později).
No a nechci to zakřiknout, válec neteče, tlakuje, funguje. Brzdy zabírají hned (až podezřele brzy), krásně odbržďují. Jen PZ kolo asi brzdí trochu méně, dříve taky zůstávalo zabržděné, tak nevím, kolik to nakonec na STK hodí rozdílu. Ale asi to nechám, třeba se to vejde a když ne, musí bubny dolů.
Co mi ale není jasné, brzdy brzdí docela málo. Honil jsem to po obci sem tam, brzda plyn, trochu si to teda ještě sedlo, ale stejně to brzdí asi jako Sierra, tzn. na asfaltu bloknout kola nejde, nebo jsem moc cíťa a málo na to šlapu. Na šotolině s přehledem blokují všechna kola. Pravdou je, že s ulomený opěrákem sedačky to pořádně zašlápnout nejde.
Jinak brzdové hadice jsou vepředu 100% a vzadu v ohybu ke kolu mají lehké prasklinky, času do výměny ještě dost. Kotouče jsou zánovní, destičky taky, jedna není ještě úplně sedlá (v rohu neobržděná)
Při očistě předních brzd od pavučin a listí, mne zaujal dědův Túnink v podobě brzdičů ve žluté barvě.
Spodek auta je jak z továrny, dokonce i štíty zadních brzd mají na sobě pěknou černou barvu, jak jsem pěkně pucoval okolí válečků, aby to po mém servisním zásahu neslezlo dolů.
Jako pozitivní se jeví karburátor, poprvé jsem nemusel uvolňovat jehlový ventil. Poklepal jsem to heftem od šroubováku a buď to pomohlo a nebo to ani nebylo třeba.
Zaregistroval jsem v odkalovači paliva nějaký bordel a zakalený benzín, takže to pěkné z nádrže začíná putovat ven, přes odkalovač a sítko v čerpadle rovnou do karburátoru. Vyčistím sítka, a na základě jejich zanesení a hustoty pouvažuji nad vsazením hadicového filtru mezi odkalovač a čerpadlo.
A když jsem zajel do garáže, vypustil jsem konečně olej z motoru. Příště začnu demontáží a montáží filtru a nalitím oleje.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Kdo si hraje, nezlobí . Takový práce podělaný ... musel sis máknout
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Takovýho textu a žádný fotky... hmhmhm Mimochodem, Petře, příští víkend se asi budu pohybovat po letišti, už jsme lítací. Tak kdybys měl chuť, nebo třeba i technickou na MBčku, tak se stav.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Začal jsem v devět stolečkem, který jsem rozdělal už v sobotu, a z garáže vypadnul v šest večer. Ale tím, že se mnou dělá syn (a kolikrát bych byl bez něj nahranej - šlapat pedál, podržet šrouby HBV z kabiny, sundat kola, nandat kola, spouštět druhej hever), tak to docela jde i jako rodinně výchovná klučičí aktivita. Holky nám v sobotu umyly okna a včera jsme je svezli, víc jim to holt neříká.
Foťák jsem večer už nějak nezvládl a teď jsem v práci. Tak jedině večer, ještě vyfotím ten olej a něco do placu bych na koukání měl.
Na letiště určitě dorazím, navíc bych s Tebou rád dal řeč o té Údržbě letadel do bakalářky, hlavně mě zajímá ten ÁMOS. Jen jsem v sobotu ve škole, tak zbývá neděle.
Foťák jsem večer už nějak nezvládl a teď jsem v práci. Tak jedině večer, ještě vyfotím ten olej a něco do placu bych na koukání měl.
Na letiště určitě dorazím, navíc bych s Tebou rád dal řeč o té Údržbě letadel do bakalářky, hlavně mě zajímá ten ÁMOS. Jen jsem v sobotu ve škole, tak zbývá neděle.
Bílý LADA a okřídlená spol.