Myslím, že všetci vieme, že VAZ 2101 vychádza z Fiatu 124 avšak určite už veľmi málo z nás, malo možnosť vidieť Fiat 124 naživo alebo aspoň detailne vyfotený. preto vám prinášam odkaz na detailne fotky jedného zreštaurovaného Fiatu 124. Snáď sa Vám bude páčiť. http://www.veteranzsiguli.hu/vukmann-at ... at124.html a teraz môžete porovnávať, hodnotiť...
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Porovnávat asi moc není co. Osobně si myslím, že Lada měla lepší motory, modernější OHC rozvod. Taktéž laďácká spojka s talířovou pružinou je bezpochyby komfortnější. Malinko vyšší světlá výška Lady rovněž potěší, ačkoli to není vždy výhodou.
Na to, že Fiatu 124 je padesát let, je to prostě a jednoduše nadčasový vůz, čímž se ani nedivím, že tehdy nově vznikající obří komplex v Togljatti si pro svůj výrobní proces vybral právě tento model.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Obzvláště ten "motůrek", kterej se tam tak osaměle krčí v tom velkém prostoru ... jaké byly jeho výkonové parametry?
Mimochodem - když jsme dělali tady v Brně (asi druhý?) sraz u KPS, tak nám taky exemplář přijel. A že je to "jiná nulajednička" mi začalo být divný právě po nahlédnutí pod kapotu. L.
motor pre Ladu vyvíjali taliani v spolupráci so sovietmi. pôvodne taliani chceli v Lade použiť rozvod DOHC ale to sa rusom zdalo zložité a v ich podmienkach aj nemožné servisovať, preto nakoniec hlava dostala len jednu vačku. keď celkove dokončili prvé žiguli, vzišlo im z toho tak dobré auto (podľa mňa najlepšia licenčná kópia fiatu 124,125) že vraj do zmluvy bol vložený dodatok, že rusi nemôžu prvých 5,6 rokov výroby predávať Žiguli v kapitalistických krajinách. celkove Lada je modernejšia, odolnejšia než fiat 124. aj kvalita výroby dokiaľ tam boli taliani bola dobrá. veď Žiguli sa vyrábali na strojoch západoeurópskych a amerických značiek, výstupné kontroly robili taliani, dokonca tam jednotlivým úsekom výroby šéfovali aj nemci a pod... keď ale taliani a zahraniční hostia odišli, kvalita išla postupne dole. ale technicky je Lada na svoju dobu veľmi vyspelá v porovnaní aj so západnými autami podobnej kategórie. je mi len ľúto, že do nej nemontovali od začiatku 5 stupňovú prevodovku a že na exportovaných modeloch aspoň za príplatok neboli zadné kotúčové brzdy. veď aj prvé Žiguli sa označovali ako Žiguli vyrábané v talianskej licencii a aj niektoré diely mali označenie fiat. na šrúbach diskov kolies bolo určite na prvých kusoch vyrazené fiat... http://www.youtube.com/watch?v=DtdUTH16 ... E&index=70 na tomto videu je fiat 124 počas jazdy http://www.youtube.com/watch?v=0juh27Viv8s pre porovnonanie tu je seat 124 (licenčná výroba Fiat 124) http://www.youtube.com/watch?v=6isTx1Z7tto a tu je ten istý seat 124 ale zvonku
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
O ten OHC se přimluvil hlavně hlavní konstruktér AZLK Andronov. Protože jim se osvědčil OHC v Moskviči 412, jako náhrada za starý OHV, takže podobný motor doporučili i do nového vozu.
Ohledně vyspělosti Lady mluví i to, že některá vylepšení konstruktérům v NAMI italové ukradli a použili na Seatu.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Chtělo by si to znovu přečíst tu knížku, co začla frčet na podzim. Co si z ní pamatuju, tak omezení vývozu bylo jedině do Itálie. No a ten moto r a takový věci - tak to už si zase nepamatuju
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Motor Fiat 124 byl původně v kubatuře 1200 a výkonové parametry (navzdory vyššímu stupni komprese a delšímu časování vaček) byly stejné jako má Lada 2101.
Na motor Fiat 124 mám doma tabulky, takže v případě zájmu mohu dodat i podrobné info o celém vozidle.
Jinak Fiat v té době (přesněji řečeno jen velmi krátce poté) motory OHC měl a dokonce řemenové. Používal je ve Fiatu 128 v kubatuře 1100 ccm a 128 Rally s motorem 1300 ccm. Oba byly velmi silně podčtvercové (zdvih byl 55,5 mm) a točily se jako karboflexka (128 Rally chodil vcelku ochotně k deseti tisícům otáček). V té době už měli Taliáni hrnková zdvihátka s podložkami, která převzala po létech Samara, a několik dalších zajímavých technických novinek té doby.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Cory píše:Neviem co by bolo zlozite a nemozne na servisovani DOHC. Ukony tie iste, akura jedno koliesko pri vymene rozvodov naviac a nejaka ta trecia lišta
Spíš bych řekl, že šlo o výrobní náklady, které budou u DOHC o dost vyšší a v tom objemu se to nasčítá na pěknou sumu.
Je to možné. Ale dost je i na tom, že pro Rusa muselo všechno být jednoduché, blbuvzdorné a navěky - případně snadno opravitelné. Vemte si třeba jen řemen u motorů 2105 - inovace jako prase, dozajista k lepšímu, ale jen v omezené míře na jednom typu motoru a navíc po nějakém čase se to přestalo dělat a návrat k řetězu. Proč? - inu proto, že Rus nepotřeboval každých 60 tisíc km muset měnit řemen, ale aby mu nesmrtelný řetěz vydržel třicet let.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
z fiatom 128 z roku 71 som jazdil a musím povedať že ten motor je veľmi živý, agílny. tuším že to bol objem 1100 ccm a aj podvozkovo je to lepšie jak Lada (mám na mysli sedenie na ceste). Ladu treba posudzova aj z toho pohľadu, že bola robená do určitých ťažkých klomatických a terénnych podmienok ktoré musela zvládnuť aby bola vôbec na domacom trhu predajná. preto možno boli niektoré veci riešené tak ako riešené boli.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.