Rada-Autonabíječka
Moderátor: Moderátoři
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Rada-Autonabíječka
Chtěl bych se poradit co koupit za nabíječku bateríí.Stará po dědoj mi asi odešla pač z ní začlo týct nějak moc.A to tak že po dvou minutách se začla baterka vařit a při měření z ní leze nějakých 16V.
Tak bych chtěl poradit jakou koupit,nebo jaký má kdo skušenosti.Díky
Tak bych chtěl poradit jakou koupit,nebo jaký má kdo skušenosti.Díky
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Rada-Autonabíječka
A není ta baterka v čoudu ?
Jinak Martin z Brna před Vánoci vedl toto dilemno http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 95#p371585 .
Jinak Martin z Brna před Vánoci vedl toto dilemno http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 95#p371585 .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada-Autonabíječka
Neni,pač jsem zkusil napojit druhou a za chvilinku začla bublat taky.Navíc jak jsem psal,leze z toho 16V,což je asi špatně.
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Rada-Autonabíječka
Ona tak nabíječka má fachčit, znak plného nabití akumulátoru je, že při průchodu nabíjecího proudu intenzivně bublá a napětí vyleze k cca. 15,5V. Takže pokud připojíš nabitou aku tak je rychlý nárůst napětí možný. Stejně tak se ovšem někdy stává, když baterka odtáhne do věčných lovišť (neotočí motorem), že se po připojení na nabíječku tváří jako "plná". Prověř aku hustoměrem. Oměř také na té podezřelé nabíječce kolik ti dá proudu když připojíš vybitou aku, jestli má nějaké rozumné proudové omezení atd. . Vyrozuměl jsem, že nabíječka je samoděl, má nějaké regulační prvky?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada-Autonabíječka
Jasně že to tak má bejt,že při nabití bublá.Ale obě ty baterky jsou funkční jen prostě vybité tak že přestávají točit.Navíc ta první,když jsem si ji po chvilce všiml,tak bublala takovím zpusobem že to z ní lezlo ven.V baterkách to stopro neni,tím si jsem jistej.A když jsme ji připojili na vybitou baterku a proměřili,tak tak tam skočilo 14V a lezlo to pořád vejš a vejš až nad 16V.
Do ted mi tohle neudělala,normálně jsem s ni vždycky nabíjel.Regulačníma prvkama si nejsem jistej,něco tamje ale netušim jestli to k něčemu je.Zítra proměřim baterky hustoměrem a kdyžtak vyfotim nabíječku.Radši bych ji rozchodi,než kupoval něco novýho.Vždycky když jsem nabíjel,tak jsem to nechával nějakých 12hod.a po těch 12hod,to rovnoměrně bublalo a baterka byla v pohodě.A když byla mrtvá,tak se taky nic takovýho nedělo.
Do ted mi tohle neudělala,normálně jsem s ni vždycky nabíjel.Regulačníma prvkama si nejsem jistej,něco tamje ale netušim jestli to k něčemu je.Zítra proměřim baterky hustoměrem a kdyžtak vyfotim nabíječku.Radši bych ji rozchodi,než kupoval něco novýho.Vždycky když jsem nabíjel,tak jsem to nechával nějakých 12hod.a po těch 12hod,to rovnoměrně bublalo a baterka byla v pohodě.A když byla mrtvá,tak se taky nic takovýho nedělo.
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Re: Rada-Autonabíječka
Musíš si dát dohromady 1+1.Nedávno jsme tady probírali nárůst napětí v síti. Nabíječka byla konstruovaná pro 220 V, dnes tam můžeš mít o 10-15 V více. To je ta 1.
Baterie se nenabíjí napětím, ale proudem- to je ta druhá 1.
Pokud tam teče velký proud a nelze s napětím hýbat, stačí do serie s jedním přívodem do baterky zařadit nějaký odpor. Zkus to pro začátek se žárovkou. Nejlepší by byla 6 V, 45-50 W a musí slabě žhnout. Lepší by byl správně dimenzovaný reostat.
Baterie se nenabíjí napětím, ale proudem- to je ta druhá 1.
Pokud tam teče velký proud a nelze s napětím hýbat, stačí do serie s jedním přívodem do baterky zařadit nějaký odpor. Zkus to pro začátek se žárovkou. Nejlepší by byla 6 V, 45-50 W a musí slabě žhnout. Lepší by byl správně dimenzovaný reostat.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10592
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada-Autonabíječka
Já před časem (určitě 2 leta) koupil nějakej "Kaufland" model, měl na sobě nějaký německý nápisy , 12V, do (asi) 120A, vestavěný rafičkový budík 0 - 12 A.
Už jsem s ní nabíjel několikrát i téměř prázdnou baterku, (budík) vždycky vyběhl až ke "12", během minuty slezl na "ampérhodiny" baterky (mám 44, 50, 70), tam se nějakou dobu držel a potom postupně padal k nule.
Stálo to asi 6 - 8 stovek, zatím spokojenost. Jen ty káblíky a kleště jsou takový ... ehm ... lagric .
Odpoledne to snad vyfotím. L.
Už jsem s ní nabíjel několikrát i téměř prázdnou baterku, (budík) vždycky vyběhl až ke "12", během minuty slezl na "ampérhodiny" baterky (mám 44, 50, 70), tam se nějakou dobu držel a potom postupně padal k nule.
Stálo to asi 6 - 8 stovek, zatím spokojenost. Jen ty káblíky a kleště jsou takový ... ehm ... lagric .
Odpoledne to snad vyfotím. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4320
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada-Autonabíječka
Má zkušenost je taková, že když je baterka v provozním autě, tak funguje a když přestane fungovat (točit startérem) zbývá jí jedině vyměnit.
A protože se někdy stane, že i provozní auto stojí více než týden, pro doladění formy AKU používám přes zásuvku zapalovače udržovátko, které dává až 0,6A a při 14,3 spadne do StanBy režimu kdy udržuje napětí na 14,1V
A AKU do svátečních strojů mám dlouhodobě připojené na Stabilizovaný zdroj BS 554.
Dám to tak na 50-100mA a několik týdnů (zpravidla 1-3) se kochám, jak napětí leze po setinkách zvolna nahoru. Když přestane stoupat, připojím jiný AKU a zase to trvá pár týdnů a takhle to točím pořád dokola, že zdroj vůbec nevypínám (momentálně točím 2 x 12V55Ah, 1x 12V5Ah, 1x 6V11Ah). Jinak napětí sleduju digitálním MULTIMETREM, za 200,- Kč v roce 1998. Bohatě stačí, je to můj dlouholetý věrný společník, proto ta velká písmena. (Pro rýpaly, pro možnost porovnat mám ještě dva historické analogy a třetí je ukazatel v BS554).
Pro případ, že vznikne potřeba nabíjet rychleji, mám nabíječku tuším že jména ABSAAR, 6A, za cca 350Kč, která při ozkoušení ampérmetrem láduje asi 2-3 A. Tu ale prakticky nepoužívám.
Hustoměr jsem použil jednou jedinkrát, když jsem si s ním zjistil, který článek je v AKU špatný. Informace úlně k ničemu, protože AKU po nabití padal bez zátěže samovolně na 11V a nebyl schopen startovat. To je k rozhodnutí zda jej vyřadit, nebo ne, dostatečné. Jinak je hustoměr zbytečný, dle charakteristik projevů AKU (napětí, subjektivní úroveň startovacího proudu, plynování při nabíjení) se dá diagnostikovat dostatečně.
A protože se někdy stane, že i provozní auto stojí více než týden, pro doladění formy AKU používám přes zásuvku zapalovače udržovátko, které dává až 0,6A a při 14,3 spadne do StanBy režimu kdy udržuje napětí na 14,1V
A AKU do svátečních strojů mám dlouhodobě připojené na Stabilizovaný zdroj BS 554.
Dám to tak na 50-100mA a několik týdnů (zpravidla 1-3) se kochám, jak napětí leze po setinkách zvolna nahoru. Když přestane stoupat, připojím jiný AKU a zase to trvá pár týdnů a takhle to točím pořád dokola, že zdroj vůbec nevypínám (momentálně točím 2 x 12V55Ah, 1x 12V5Ah, 1x 6V11Ah). Jinak napětí sleduju digitálním MULTIMETREM, za 200,- Kč v roce 1998. Bohatě stačí, je to můj dlouholetý věrný společník, proto ta velká písmena. (Pro rýpaly, pro možnost porovnat mám ještě dva historické analogy a třetí je ukazatel v BS554).
Pro případ, že vznikne potřeba nabíjet rychleji, mám nabíječku tuším že jména ABSAAR, 6A, za cca 350Kč, která při ozkoušení ampérmetrem láduje asi 2-3 A. Tu ale prakticky nepoužívám.
Hustoměr jsem použil jednou jedinkrát, když jsem si s ním zjistil, který článek je v AKU špatný. Informace úlně k ničemu, protože AKU po nabití padal bez zátěže samovolně na 11V a nebyl schopen startovat. To je k rozhodnutí zda jej vyřadit, nebo ne, dostatečné. Jinak je hustoměr zbytečný, dle charakteristik projevů AKU (napětí, subjektivní úroveň startovacího proudu, plynování při nabíjení) se dá diagnostikovat dostatečně.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10592
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada-Autonabíječka
Tak úplně přesně vypadá ta moje . L.Teepee píše:... mám nabíječku tuším že jména ABSAAR, 6A, ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Rada-Autonabíječka
Já mám za usměrňovačem stabilizátor s proudovým zesilovačem a nemám problém. Stabilizátor MA7815 mi dává 15 voltů při jednom ampéru. To posílám na bázi výkoňáku a za ním mám přesně 14,4 voltu s možností odběru až dvaceti ampér. Ideální - nemusím nic hlídat a klidně to nechám zapojené třeba tejden. Jakmile napětí na baterce vyleze na 14,4 V, přestane téci proud. Baterka je tak nabitá na své maximum a kdykoli poté nabíječku odpojím, mohu okamžitě vyjet.
Kolísání napětí v síti mě nezajímá, stejně tak jako stupeň vybití baterie. Prostě to připojím a jdu od toho. Baterie nikdy nebude vařit (protože je to nastaveno na práh plynování) a je klid.
Kolísání napětí v síti mě nezajímá, stejně tak jako stupeň vybití baterie. Prostě to připojím a jdu od toho. Baterie nikdy nebude vařit (protože je to nastaveno na práh plynování) a je klid.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada-Autonabíječka
Tak jsem tu nabíječku rozdělal a něco zjistil.A to sice to že jak tam jsou ty tři krabičky na sobě,tak z te jedné dole je něco vyteklé.Tak co s tim ted.Jestli to je opravitelný nebo ne.
http://petr2101.rajce.idnes.cz/Desktop/
http://petr2101.rajce.idnes.cz/Desktop/
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10592
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada-Autonabíječka
Slaboproudé součástky neznaje, tipoval bych to na ellyt. kondenzátor ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Rada-Autonabíječka
Kondíky to jsou ale né elyty . Je to nějaká prapodivná (značně archajická) regulace na střídavé straně dle zapojení . Ale dva se zdají v pořádku , takže pokud to nejde vůbec chyba je jinde .
Tyhle kondíky už asi neseženeš .
Tyhle kondíky už asi neseženeš .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada-Autonabíječka
Právě že jde ale leze z toho moc a baterka začne po dvou minutách bublat.
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Re: Rada-Autonabíječka
Aha , takže skus ten "sajrajt" (asi vosk) oškrábat a koukni z kterého to teklo . Ten bude asi ve skratu a jde to naplno . Ustřihni od něj drát a uvidíš ( ten jeden modrý) co vede k přepínačům . Kombinaci se nastavuje proud , takže to bude chodit i bez toho jednoho , protože čím větší kapacita tím vyšší proud .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!