LADA 1600MTX
Moderátor: Moderátoři
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
LADA 1600MTX
Ahoj! Chtěl bych se pochlubit dosažením kýženého cíle - postavili jsme historický sportovní vůz LADA 1600MTX, který dne 10.3.2013 úspěšně absolvoval testování v STK Chodovec v Praze!
Oficiální název vozu je LADA 1600MTX Rallye A2 (replika)
Samozřejmě se stále jedná o mého závoďáka, kterého už asi znáte z fotek i srazů: http://djczermino.rajce.idnes.cz/LADA_s ... _Hradiste/
Momentálně je však podoba trochu jiná, vycházející z vzhledu dobového soutěžáku:
..prakticky se to celé dělalo kvůli tomuhle:
Nejvýraznější změna je samozřejmě nový lak, nárazníky (které jsem cca 4 roky nepoužíval) a odebrání křídla, které tam už holt nepatří, neboť bylo z VFTS. Jak už jsem psal v minulých příspěvcích, auto už bylo téměř hotové, rám byl dle Jčka, ale stále to bylo jen hobby auto na závody. Ještě na začátku února (když se jel poslední závod) jsem neměl plno různých bezpečnostních prvků a drobností, které musí mít pravý soutěžák.
Po závodě 9.2 (kdy jsem i trochu "pomuchlal" blatník) začal ten pravý maraton - zavřel jsem se v Wencou084 a mojí Haničkou do garáže, kde jsme strávili prakticky celý měsíc. Napsal jsem si i seznam všech věcí, které bylo nutné vyřešit (na celou stránku) a vítězoslavně jsem si škrtal už hotové věci.
Všechno jsme se snažili dělat pečlivě (ale samozřejmě nemělo moc smysl všechno kitovat, neboť by se tento kit hned při prvním kontaktu s mantinelem odloupl ) Jasná změna je tedy v laku vozu, který jsem si zvolil sám, ale respektoval jsem dobové odstíny, tudíž červená barva je dle AvtoExport "rubínová červeň" s kódem 110 a "bílá" s kódem 233. Dále jsem rozšířil lemy dle dobové předlohy originálními (resp. kopiemi) nástavci blatníků. Nejvtipnější na celém stříkání je to, že by se auto mělo stříkat ideálně za těchto podmínek:
- za světla
- za tepla
- při dostatku prostoru
- v čistém prostředí
Bohužel, jsme nesplnili ani jediný bod, neboť jsme na autě pracovali koncem února a po večerech, takže jsme jej stříkali ve tmě v mé malé garáži, kde sme sice uklidili ale i po pokropení podlahy vodou se občas něco nalezne. Ale i tak to vypadá hezky a hlavně - na nějaké ty stejkance divák stejně nestihne během závodu koukat tak pomalu snad nejezdím !!!
Po laku jsme si už mohli vesele hrát se vším, co je nutné na voze mít nebo je to dle dobové předlohy a povoluje tehdejší Jčko. Z úprav bych asi vyzdvihl veselé umístění nádržky s kapalinou do ostřikovačů na pravý přední podběh k nohám spolujezdce, kterou dle dobového Světa motorů (r. květen 79) "muže spolujezdec dolévat během závodu".
Samotné testování jsme absolvovali bez výhrad, což byla pro nás asi ta největší odměna! Potom už stačilo ještě "trochu" oběhat úřady a přepsat vozidlo do registru historických a sportovních vozidel a jako třešničku na dortu vyzvednou nové "R-kové" RZ, máme číslo: 11R 0221.
Veškeré úpravy jsou viditelné ve fotogalerii:
http://djczermino.rajce.idnes.cz/LADA_1600MTX/
Další foto z úprav, které jsem dělal dříve už asi znáte, je v naší závodní galerii: http://ladamtx.cz/gallery/index.php?cat ... a%20upravy
(na začátek jsem umístil i několik málo fotek z toho, jak vozidlo vypadalo, když jsem ho tehdy přivezl z Prahy z bazaru, a další "vzhledové" mylníky.To že má vozidlo "závodního" ducha, jsem poznal už 3 dny po zakoupení - účastnil jsem se s ním LADA srazu a v jízdě zručnosti jsem byl tenkrát (24.5.2008) třetí! )
Doplňující informace naleznete také na našich webových stránkých, které byli hrdě přesunuty na:
http://ladamtx.cz/
Pokud to 12.5. v Bělé p. Bezdězem moc nepoškrábu, tak samozřejmě jako vždy přijedu na jarní LADA sraz!
Za LADA 1600MTX Rallye Team zdraví
Martin Čermák
Oficiální název vozu je LADA 1600MTX Rallye A2 (replika)
Samozřejmě se stále jedná o mého závoďáka, kterého už asi znáte z fotek i srazů: http://djczermino.rajce.idnes.cz/LADA_s ... _Hradiste/
Momentálně je však podoba trochu jiná, vycházející z vzhledu dobového soutěžáku:
..prakticky se to celé dělalo kvůli tomuhle:
Nejvýraznější změna je samozřejmě nový lak, nárazníky (které jsem cca 4 roky nepoužíval) a odebrání křídla, které tam už holt nepatří, neboť bylo z VFTS. Jak už jsem psal v minulých příspěvcích, auto už bylo téměř hotové, rám byl dle Jčka, ale stále to bylo jen hobby auto na závody. Ještě na začátku února (když se jel poslední závod) jsem neměl plno různých bezpečnostních prvků a drobností, které musí mít pravý soutěžák.
Po závodě 9.2 (kdy jsem i trochu "pomuchlal" blatník) začal ten pravý maraton - zavřel jsem se v Wencou084 a mojí Haničkou do garáže, kde jsme strávili prakticky celý měsíc. Napsal jsem si i seznam všech věcí, které bylo nutné vyřešit (na celou stránku) a vítězoslavně jsem si škrtal už hotové věci.
Všechno jsme se snažili dělat pečlivě (ale samozřejmě nemělo moc smysl všechno kitovat, neboť by se tento kit hned při prvním kontaktu s mantinelem odloupl ) Jasná změna je tedy v laku vozu, který jsem si zvolil sám, ale respektoval jsem dobové odstíny, tudíž červená barva je dle AvtoExport "rubínová červeň" s kódem 110 a "bílá" s kódem 233. Dále jsem rozšířil lemy dle dobové předlohy originálními (resp. kopiemi) nástavci blatníků. Nejvtipnější na celém stříkání je to, že by se auto mělo stříkat ideálně za těchto podmínek:
- za světla
- za tepla
- při dostatku prostoru
- v čistém prostředí
Bohužel, jsme nesplnili ani jediný bod, neboť jsme na autě pracovali koncem února a po večerech, takže jsme jej stříkali ve tmě v mé malé garáži, kde sme sice uklidili ale i po pokropení podlahy vodou se občas něco nalezne. Ale i tak to vypadá hezky a hlavně - na nějaké ty stejkance divák stejně nestihne během závodu koukat tak pomalu snad nejezdím !!!
Po laku jsme si už mohli vesele hrát se vším, co je nutné na voze mít nebo je to dle dobové předlohy a povoluje tehdejší Jčko. Z úprav bych asi vyzdvihl veselé umístění nádržky s kapalinou do ostřikovačů na pravý přední podběh k nohám spolujezdce, kterou dle dobového Světa motorů (r. květen 79) "muže spolujezdec dolévat během závodu".
Samotné testování jsme absolvovali bez výhrad, což byla pro nás asi ta největší odměna! Potom už stačilo ještě "trochu" oběhat úřady a přepsat vozidlo do registru historických a sportovních vozidel a jako třešničku na dortu vyzvednou nové "R-kové" RZ, máme číslo: 11R 0221.
Veškeré úpravy jsou viditelné ve fotogalerii:
http://djczermino.rajce.idnes.cz/LADA_1600MTX/
Další foto z úprav, které jsem dělal dříve už asi znáte, je v naší závodní galerii: http://ladamtx.cz/gallery/index.php?cat ... a%20upravy
(na začátek jsem umístil i několik málo fotek z toho, jak vozidlo vypadalo, když jsem ho tehdy přivezl z Prahy z bazaru, a další "vzhledové" mylníky.To že má vozidlo "závodního" ducha, jsem poznal už 3 dny po zakoupení - účastnil jsem se s ním LADA srazu a v jízdě zručnosti jsem byl tenkrát (24.5.2008) třetí! )
Doplňující informace naleznete také na našich webových stránkých, které byli hrdě přesunuty na:
http://ladamtx.cz/
Pokud to 12.5. v Bělé p. Bezdězem moc nepoškrábu, tak samozřejmě jako vždy přijedu na jarní LADA sraz!
Za LADA 1600MTX Rallye Team zdraví
Martin Čermák
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA 1600MTX
Toš to teda gratuluju!!!!J
Good work!
L.
Good work!
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: LADA 1600MTX
Velmi pěkné. Dobře jste si mákli, jen co je pravda. Množství práce a zaujetí pro věc je z těch fotek přímo cítit. A úplně nejdůležitější je, ža se dílo nakonec podařilo završit i papírově. Tož ať se nejen v nové sezóně daří.
Jo a všiml jsem si jednoho detailu - na novém OTP nedokázali zapsat správně výkon motoru. Sice tam máš správně zapsanou šestnáctku, ale výkon nechali dvanáctkový.
Jo a všiml jsem si jednoho detailu - na novém OTP nedokázali zapsat správně výkon motoru. Sice tam máš správně zapsanou šestnáctku, ale výkon nechali dvanáctkový.
- Tommel
- Příspěvky: 3266
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA 1600MTX
Tak to je fakt super, velká gratulace a ticha zavist
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA 1600MTX
Díky moc! Co se týče "detailu v OTP" - ono se na toto prakticky vůbec nehledí. Při té "přestavbě" se překlápí údaje z původního techničáku do nového. Výkon mi ani nikdo nijak neměří, to se prostě neřeší. Já se na závodech stejně prokazuju sportovním průkazem, kde jsou informace správně. Rozhodující jsou prostě papíry od komisařů, sporťák a homologační list.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA 1600MTX
Pěkná kára!
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA 1600MTX
Paráda, za mě palec nahoru!
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: LADA 1600MTX
Bylo to šílené moc práce , kterou jsme udělali ve dvou lidech , respektivě ve třech ( s Haničkou, která nam byla ve všem pomocnou rukou ) za 10 dní , od rána do rána , někteří se na tuto testaci připravuji měsíce ( i roky) .I když můžu říct že atmosfára byla někdy napjata , třeba když jsme ve 2hod v noci , defakto v den testace zjistili , že nám v jednom karburátoru chybý jehlovej ventil ,kterej si asi někdo vypůjčil, a chčije z toho benzín jak z konve , no masakr , muselo se improvizovat a upravil se z webera a "napasoval se".Tet už jen rád v klidu vzpomínám , když jsem v noci/ráno v 1:00 sříkal při - 2 C mrazu lak , a byl jsem z toho hotovej , protože jsem nevěděl co to bude dělat atd. Když jsme se s Čermínem domlouvali jak to budem dělat a plánovali , vůbec jsem nečekal že se to tak zvrtne v takovej rychlik , kterej nezastavuje protože má zpoždění. Jsem rád že jsme to stihli a že se nám to povedlo přestavět a auto úspěšně uspělo ve všech zkouškách , a mi se z toho nezbláznili , a přežili to takřka ve zdravém
wenca
wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Re: LADA 1600MTX
Jste kluci šikovní no vlastně od vás se nedá ani nic jiného čekat než dobře provedená práce
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: LADA 1600MTX
Jo, paráda, to se jen tak někomu nepovede, dotáhnout to do konce.
Kopře, vem si příklad, když ti člověk volá, tak je to samý "mi se nechce", "já jsem unavený", ...
Kopře, vem si příklad, když ti člověk volá, tak je to samý "mi se nechce", "já jsem unavený", ...
Re: LADA 1600MTX
No stydím se no
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: LADA 1600MTX
Skvělá práce.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA 1600MTX
Gratulace, opravdu pěkná práce, pěkný auto
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: LADA 1600MTX
Smekám pomyslný klobouček Moc pěkná práce