NIVA 1600-co to je?
Moderátor: Moderátoři
NIVA 1600-co to je?
Zdravím všechny! Mám NIVU asi týden a po nezbytných opravách začínám jezdit.Je tam motor 1500 a na karburátoru je vývod podtlaku z pod klapek a není zapojen.Co se tam napojuje?A další zařízení na podběhu mě taky nic neříká,dokonce je v něm zelená ledka! To musel mít Gorbačov narozeniny,když Rusi něco takovýho dali do auta v roce 1990!!! Nebo jim unikl Vojenský program!!!A to s těma hadičkama jsou asi motorky na ostřikovače světel.Asi to nefungovalo,tak to někdo všelijak pospojoval.Dokonce to má stěrače světel, kterým tlačítkem se to pouštělo?A ještě to má "nějaké vehement" na výfukových svodech,což tady není moc vidět,možná to dofotím.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1600-co to je?
Odpovím Ti jen na ten "černej nesmysl s ledkou" - je to napěťové relé, náhrada za původní větší černý kvádr s nápisem PP380. Já to také kdysi měl a ty ledky jsem tam měl dvě , zelenou a červenou, heč
O těch "asimotorcích na ostřikovače" si myslím, že to nejsou motorky, ale EGR ventily od Solexího karburátoru ... ale to si pouze myslím já. L.
PS: a kdyby ses náhodou nudil, tak Ti na některé věci můžu odpovědět osobně - jsem až do zítřejšího oběda v Rašově.
O těch "asimotorcích na ostřikovače" si myslím, že to nejsou motorky, ale EGR ventily od Solexího karburátoru ... ale to si pouze myslím já. L.
PS: a kdyby ses náhodou nudil, tak Ti na některé věci můžu odpovědět osobně - jsem až do zítřejšího oběda v Rašově.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: NIVA 1600-co to je?
To zní zajímavě,z Rašova je můj kolega v práci.Zítra dopoledne by to neměl být problém.Potřeboval bych asi tel.č. A co ten vývod z karbecu na tom posledním obrázku,co tam máš napojený?
Naposledy upravil(a) bebe121 dne sob bře 23, 2013 10:09, celkem upraveno 1 x.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1600-co to je?
Kdo je to?
Telefon v SZ nebo v e-mailu.
L.
Telefon v SZ nebo v e-mailu.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: NIVA 1600-co to je?
Pavel Klíma. bertone.b@centrum.cz
Re: NIVA 1600-co to je?
Luďo, jak píšeš v příspěvku (4 zpět), nebude to ovládání EGR, poněvadž to se montovalo až od Euro4 možná i 3 - já ho tam ještě nemám (díky přírodo-další kurvítko), ale v popisu jsou závady EGR uvedeny.
S 99% jistotou to je elektropneu ventil ovládání druhé klapky karburátoru. Podrobně je to popsáno ve slovenském vydání Tůma/Zúrik z r. 1978 str. 36-41. Téměř shodný karburátor má ovládání druhé klapky kulisou (měl jsem v 2104).
S 99% jistotou to je elektropneu ventil ovládání druhé klapky karburátoru. Podrobně je to popsáno ve slovenském vydání Tůma/Zúrik z r. 1978 str. 36-41. Téměř shodný karburátor má ovládání druhé klapky kulisou (měl jsem v 2104).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: NIVA 1600-co to je?
Krburator je Ozon, je vidiet ovladanie druhej komory podtlakom, ale povodne tam bol asi Solex. A to na zvodoch je EGR a montoval sa do niv so Solexami.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: NIVA 1600-co to je?
Jejda, to je všehochuť. Ten nátrubek z poslední fotky patří propojit s nátrubkem na filtrboxu nebo s nátrubkem na odlučovači oleje podle toho jak je udělané odvětrání klikovky. Slouží to k odsávání bordelu z klikovky při volnoběhu.
Otázkou je jestli ta Niva byla od přírody Axteco - Solexová nebo zdali se tam výfukové svody s EGR ventilem zatoulaly při nějaké motorové rošádě. Ty dva pneuventily jsou matoucí, pro zástavbu ekonomizéru ozonu stačí jen jeden, navíc se mi zdá, že pneuraketka ovládání volnoběhu na karburátoru byla vyměněna za mechanickou, dále by měl někde být "blok logiky" ekonomizéru, taková černá krabička se čtyřmi piny. To by člověk musel vidět na vlastní oči, z pár fotek se těžko něco určuje. Pokud to byl Axtec tak by někde měla být jeho řídící jednotka, u sedanů bývá na podlaze pod sedačkou spolujezdce. Co se týče druhé komory na ozonu tak ta je ovládána podtlakově takovým velkým výrostkem na karburátoru.
Stěrače světel se zapínají automaticky za podmínky, že při svitu potkávacích světel je aktivován ostřikovač čelního skla. V pojistkovce jsou dvě diody, ty za to mohou.
Otázkou je jestli ta Niva byla od přírody Axteco - Solexová nebo zdali se tam výfukové svody s EGR ventilem zatoulaly při nějaké motorové rošádě. Ty dva pneuventily jsou matoucí, pro zástavbu ekonomizéru ozonu stačí jen jeden, navíc se mi zdá, že pneuraketka ovládání volnoběhu na karburátoru byla vyměněna za mechanickou, dále by měl někde být "blok logiky" ekonomizéru, taková černá krabička se čtyřmi piny. To by člověk musel vidět na vlastní oči, z pár fotek se těžko něco určuje. Pokud to byl Axtec tak by někde měla být jeho řídící jednotka, u sedanů bývá na podlaze pod sedačkou spolujezdce. Co se týče druhé komory na ozonu tak ta je ovládána podtlakově takovým velkým výrostkem na karburátoru.
Stěrače světel se zapínají automaticky za podmínky, že při svitu potkávacích světel je aktivován ostřikovač čelního skla. V pojistkovce jsou dvě diody, ty za to mohou.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: NIVA 1600-co to je?
Děkuji Všem za odpovědi,sundám filtr a všechno více prozkoumám.Karburátor je OZON, má tam nápis 2107.Motorová rošáda proběhla,je tam motor 1500.A ještě se pokusím zjistit,jestli toto auto není nějaké mladší.V TP je nějaká výměna v roce 2001.Takže už je to pestrá skládačka
Re: NIVA 1600-co to je?
Přesně tak to asi bylo, někdo tam dal normální ozon, ale neuklidil bordel po solexu...Cory píše:Krburator je Ozon, je vidiet ovladanie druhej komory podtlakom, ale povodne tam bol asi Solex. A to na zvodoch je EGR a montoval sa do niv so Solexami.
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121