Prevádzkové náplne (NIVA)
Moderátor: Moderátoři
Re: Prevádzkové náplne
Medzi napravovy diferencial nema hypoidne prevody tak ze staci GL4 do celej pridavnej prevodovky... ono to ani inak nejde naplnit.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prevádzkové náplne
Jedna otázka na doplnění tématu, co patří do převodky řízení?
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Re: Prevádzkové náplne
Jak začala sáknout, tak jsem tam dal vazelinu A00 a byl pokoj až do jejich cca 150kkm.Kolben píše:Jedna otázka na doplnění tématu, co patří do převodky řízení?
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Prevádzkové náplne
Ona možná ani nesákla, ale kolega z fóra mi ji posílá poštou a před transportem ji vylil Navíc do ní asi pro kontrolu polezu, tak bych ji vylíval stejně...
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Re: Prevádzkové náplne
Sáknout nějak velice nesákla a do svojí jsem dolíval PP90H.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Prevádzkové náplne
kedze tam nie su synchrony, Hcko nicomu neuskodi. Ale stacil by aj prevodovy. 0.35l pokial si dobre pamatam.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Výměna olejů Niva
Možná jsem špatně hledal, nenašel jsem informace ohledně olejů do převodovky a difů.
Švagr bude mít na Nivě prvních 1500 km. Dle jeho slov začíná být auto čím dál tišší, hlavně co se týká převodovky a diferenciálů.
Myslím, že by asi nebylo špatné dát po záběhu nový olej, jen je otázkou jaký.
Potřebuji zkušenost, co je vhodné (vím, že někdy vyměnit původní ruský olej může být kontraproduktivní). Olej do motoru je jasný, nevím, jestli se s s tím nemusí na nějakou garančku spojenou s výměnou, to ještě zjistím, jinak ho po 2000km vyměním též (dělám to vždy i u renomovaných značek kde je první výměna po 20-30tis).
Švagr bude mít na Nivě prvních 1500 km. Dle jeho slov začíná být auto čím dál tišší, hlavně co se týká převodovky a diferenciálů.
Myslím, že by asi nebylo špatné dát po záběhu nový olej, jen je otázkou jaký.
Potřebuji zkušenost, co je vhodné (vím, že někdy vyměnit původní ruský olej může být kontraproduktivní). Olej do motoru je jasný, nevím, jestli se s s tím nemusí na nějakou garančku spojenou s výměnou, to ještě zjistím, jinak ho po 2000km vyměním též (dělám to vždy i u renomovaných značek kde je první výměna po 20-30tis).
Re: Prevádzkové náplne
u motoru na to ides spravne, u prevodoviek a difov to take akutne nie je. Tam ten olej kludne mozes nechat dlhsie. Skratenim vymenneho intervalu nic nepokazis, ale skratit to az tak rapidne nebude potrebne.
aky olej tam pouzit je napisane v tejto teme na prvej stranke, hned v prvom prispevku.
aky olej tam pouzit je napisane v tejto teme na prvej stranke, hned v prvom prispevku.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Prevádzkové náplne
ale když ho vyměníš i u převodovek a diffu tak nic nezkazíš protože Bertík žazil že u přidavní převodovky rusáci zapoměli dát olej tak takhle aspon budeš vedět jestli ho tam je dost
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Re: Prevádzkové náplne
Ahoj jsem tady novej a vůbec novej nivař. Asi před týdnem jsem si koupil jetou (2004) Nivu. Dal jsem ji do servisu na výměnu všech náplní a pár zavad.Teklo např. gufero u zadního kola. Musely se udělat brzdy (v předu). Vzadu byly hliníkové bubny nebo co a kvůly výměně gufer musely ven. Protože se při demontáži však poškodily daly se nové kovové. Pán muj dlouholetý servisman tvrdil že vyměnil náplně v převodovkách , difech atd. Jednu věc však pozoruju a to že před dání do servisu mi krásně šlo řadit vše včetně uzávěrky. Po vrácení ze servisu mi ta uzávěra difu téměř nejde zařadit a když jo tak zase nejde vyřadit. Byl jsem zvyklý ji tam dávat na stojícim autě a šla krásně tam i zpět.Teď na stojícim skoro nejde. Zkusim ji tam ještě dávat za jízdy jak tady někdo psal.Vyřazovat po covnutí.
Přesto bych rád zkontroloval olej v přídavce. Jen nevím jak nato . Jistě tam bude nalejvací šroub. Kde ho najdu? Že bych tam něco strčil a vyděl zda je to od oleje či ne. Na tomto foru jsem již asi 2 týdny a čtu a čtu...Jen o takové trivialitě jako je tado jsem nic nenašel. Takže předpokládám že to najde každej blb.Tak se předem omlouvám, pod autama jsem nerad nikdy neležel. Niva to však asi změní. Předem děkuji
Přesto bych rád zkontroloval olej v přídavce. Jen nevím jak nato . Jistě tam bude nalejvací šroub. Kde ho najdu? Že bych tam něco strčil a vyděl zda je to od oleje či ne. Na tomto foru jsem již asi 2 týdny a čtu a čtu...Jen o takové trivialitě jako je tado jsem nic nenašel. Takže předpokládám že to najde každej blb.Tak se předem omlouvám, pod autama jsem nerad nikdy neležel. Niva to však asi změní. Předem děkuji
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prevádzkové náplne
To si piš . Teprve teď poznáš tu správnou zábavu . L.Jates píše:... pod autama jsem nerad nikdy neležel. Niva to však asi změní. ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Prevádzkové náplne
Vítam Ťa medzi nami. Problém bude skôr vo viskozite oleja, väčšina servisov používa jednorozsahový olej PP90, to síce nie je zakázané, ale môže sa to prejaviť práve horším radením a to aj na hlavnej prevodovke, nielen prídavnej. Ovšem ak to nejde cez zuby, bolo by to škoda vyliať, radšej pár tkm "pretrpieť" a potom to vymeniť za niečo ako 75W/90, prípadne ja už používam 75W/140 čo je asi olej najpodobnejší niekdajšiemu originálu. Ovšem môže pri ňom vzrásť spotreba paliva.
Inak zlé radenie uzávierky môže nastať aj v prípade, keď kolesá na aute nie sú rovnako nahustené a teda nemajú dokonale rovnaký priemer 21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Prevádzkové náplne
Děkuji moc za rychlou odpověd. Jestě jedna maličkost kolikátka je to ten imbus , šel jsem na to se sadou do 10 a ejhle ono je to větší.Myslím že jsem se tu dočetl imbus 13 a tedka už to nezměřim je tma.Dík
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele: