Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Převodník toho zas tak moc nepřevádí, řeší spíš jen protokol a HW kompatibilitu.
Většina odpovědí chodí nějak zakódovaná a to si už musíš rozkódovat sám - a někdy je to matematika na palici, co dotaz, to specialita
Ne že by to nešlo, ale ve výsledku je těch převodů hodně.
Jinak s tím zařízením se mluví protokolem hodně podobným ... no, jak se to jmenovalo ... prostě jako když ses bavil s internetovým modemem ...
ATH
AT
AT M0 (tj. neřvi!)
AT ... už si nepamatuju ...
A co nezačíná AT, ale číslem, krabice posílá do ŘJ.
Ale třeba na palubní napětí se ptáš přímo krabice, tuším AT V0 nebo tak nějak ... už jsem na to zase asi 3 týdny nesáhnul, o víkendech jsem dělal do práce ... a tenhle víceméně proflákal, prosral, krom toho, že jsem koupil maltu a zaplachtoval budoucí okna v baráku
Většina odpovědí chodí nějak zakódovaná a to si už musíš rozkódovat sám - a někdy je to matematika na palici, co dotaz, to specialita
Ne že by to nešlo, ale ve výsledku je těch převodů hodně.
Jinak s tím zařízením se mluví protokolem hodně podobným ... no, jak se to jmenovalo ... prostě jako když ses bavil s internetovým modemem ...
ATH
AT
AT M0 (tj. neřvi!)
AT ... už si nepamatuju ...
A co nezačíná AT, ale číslem, krabice posílá do ŘJ.
Ale třeba na palubní napětí se ptáš přímo krabice, tuším AT V0 nebo tak nějak ... už jsem na to zase asi 3 týdny nesáhnul, o víkendech jsem dělal do práce ... a tenhle víceméně proflákal, prosral, krom toho, že jsem koupil maltu a zaplachtoval budoucí okna v baráku
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Tak ten převodní má i bezpečnostní funkci a sice by měl galvanicky oddělovat "auto" a PC.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
No dobrá, dobrázelvotron píše:Tak ten převodní má i bezpečnostní funkci a sice by měl galvanicky oddělovat "auto" a PC.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Z množství převodníků uveřejněných v ruské literatuře (Chiptuner.ru-Adaptery K a p.) jsou asi jen dva, které zaručují galvanické oddělení PC - auto a to pomocí optronů. Zatím nejlépe mi fungoval galvanicky vázaný převodník Shuriken ,"přeškolený" na součástky dostupné v ČR.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Parkrat se mi pri stani na miste na volnobeh zjevila chyba "bohata smes". Dost mozna se nejak projevuje ta ma slavna chyba s volnobehem, kterou neumi nikdo vyresit.
Kazdopadne me to privedlo k tomu, ze jsem se podival na hodnotu "napeti na lambda sonde" pres palubni pocitac. Hodnota ma byt v mV, tedy tisiciny voltu. Kdyz na teplem motoru zapnu zapalovani, tak je hodnota cca 0.7, nekdy vic a pri zapnutem zapalovani a nebezim motoru klesa. treba z 0.9 na tech 0.7. po startu to vyskoci na 4.8 pak na cca 7. pak se nic nedeje a po minutce to skoci na 15.5 a tam to chvili drzi. pak to zacne oscilovat pravidelne mezi 14.9 a 15.5.
Je mi jasne, ze merit napeti na lambde necim jinym nez osciloskopem je celkem na nic, ale i tak jsou ty hodnoty cele nejake divne
nasel jsem tento popis http://www.squadramoravia.com/manual/la ... tika-2.pdf (zajimave, ze je tam zminovana CS Auto lada ), podle ktereho bych mel videt hodnoty spis mezi 100 a 1000. I kdyby ten palubni pocitac uzival nejaky jine jednotky jako desetiny voltu, tak tak je to stejne nejaka blbost.
a) co ten palubak ma vlastne ukazovat? AMK-211000
b) ma ten navod pravdu? pocitam ze ano.
c) Zezi, mas jeste volnou lambdu?
Kazdopadne me to privedlo k tomu, ze jsem se podival na hodnotu "napeti na lambda sonde" pres palubni pocitac. Hodnota ma byt v mV, tedy tisiciny voltu. Kdyz na teplem motoru zapnu zapalovani, tak je hodnota cca 0.7, nekdy vic a pri zapnutem zapalovani a nebezim motoru klesa. treba z 0.9 na tech 0.7. po startu to vyskoci na 4.8 pak na cca 7. pak se nic nedeje a po minutce to skoci na 15.5 a tam to chvili drzi. pak to zacne oscilovat pravidelne mezi 14.9 a 15.5.
Je mi jasne, ze merit napeti na lambde necim jinym nez osciloskopem je celkem na nic, ale i tak jsou ty hodnoty cele nejake divne
nasel jsem tento popis http://www.squadramoravia.com/manual/la ... tika-2.pdf (zajimave, ze je tam zminovana CS Auto lada ), podle ktereho bych mel videt hodnoty spis mezi 100 a 1000. I kdyby ten palubni pocitac uzival nejaky jine jednotky jako desetiny voltu, tak tak je to stejne nejaka blbost.
a) co ten palubak ma vlastne ukazovat? AMK-211000
b) ma ten navod pravdu? pocitam ze ano.
c) Zezi, mas jeste volnou lambdu?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
To JmJ - je to tak, jak je psáno v Tebou citovaném popisu - tedy dolní mez 50-150 mV, horní 600- 800 mV .Problém je ale v tom, že všechny diagnostické programy čtou údaje z motoru vzorkováním, které se neshoduje s pulsováním lambda sondy a proto se údaje na PP zdají být nesprávné. U jednoduchých PP nejde měnit čas vzorkování a bývá obvykle okolo 300 ms, ale např SW ICD to umí již od 1 ms, takže při periodě LS 120 ms máš dostatečný počet bodů na křivce pro kontrolu její funkce .
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Tak se hlasim mezi ty, co se uspesne spojili s ridici jednotkou. Uspech mel sw ICD a pc s plnohodnotnym seriovym portem. Pres usb2rs232 konvertor s cipem prolific to nejede. Ted jeste rozchodit azbuku a treba z toho neco vyctu. Umi to ICD malovat grafy? Poslepu jsem to nenasel.
VAZ 2104 1.3 1989
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
jeej a ked uz to teraz umis rozchodis to aj mne ? :_D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Tak teoreticky staci na spavny pin privest k line a mozna i l line a par dalsich dratu a mohlo by to jet.
Pokud mas svuj kabel, tak muzem zkusit stesti s nim.
Pokud mas svuj kabel, tak muzem zkusit stesti s nim.
VAZ 2104 1.3 1989
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
ja mam diagnosticku zasuvku funkcnu teda aspon som na nu nesahal, takze pokial niekedy v zivote bola funkcna tak je aj teraz kabel uz nemam poslal som majovi, ale chcem si na jeziska kupit, akurat furt niesomisty aky
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Ten VAG co mam zapozicany od Matka asi nepojde co?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
V zasade si myslim, ze nejdevani tak sw vs rj, ale o sw vs prevodnik mezi rj a pc. Pak jde o to, aby sw znal vyznam ctenych hodnot atd. Pokud zjistite, jaky svab je v tom kabelu, pak si muzete zkusit najit sw, ktery s tim umi pracovat. K Vagu si myslim potrebujes vag sw. Pokd by ten sw treba jen tupe vysypal kody chyb, pak by asi pracoval.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
V tom sa este neorientujem, ale čo viem, tak ten SW od VAGu len tupo vysype kody, ktorych vyznam si musis zistit cez dalsi SW. Ale moje tvrdenie brat s rezervou, zacinam sa o to zaujimat az teraz.
Plánujem si kupit diagnosticky pristroj, vie to spraviť všetky Lady (neviem či aj Spi) a dokonca aj Daciu
Plánujem si kupit diagnosticky pristroj, vie to spraviť všetky Lady (neviem či aj Spi) a dokonca aj Daciu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Jakej máš kabel?JmJ píše:Tak se hlasim mezi ty, co se uspesne spojili s ridici jednotkou. Uspech mel sw ICD a pc s plnohodnotnym seriovym portem. Pres usb2rs232 konvertor s cipem prolific to nejede. Ted jeste rozchodit azbuku a treba z toho neco vyctu. Umi to ICD malovat grafy? Poslepu jsem to nenasel.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.