Kalina II. - oficiálne
Moderátor: Moderátoři
Re: Kalina II. - oficiálne
Sice jsme opravdu odbočili od Kaliny jako takové - ale vyšší příspěvek Hurikána mi možná vysvětlil rozdíl ukazatele paliva mezi 112 a Priorou - ve 112 se to v zatáčkách dovedlo zachovat "Rezerva-plná", aktuální stav jsem bral jen na rovině při stání, nebo delší plynulé jízdě, u Priory se ručka dle zatáček nehne a plně souhlasí s údajem spotřeby benzínu PC. No a já si myslel, že to "houpání" ručičky vyřešili nějakým kondíkem
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Kalina II. - oficiálne
A možno je to prave tym kondikom, pretože podľa schémy nič také ako vývod z RJ na ukazovatel paliva nie je.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Kalina II. - oficiálne
Tož, Cory - nevím - ten kondík mne napadnul jako první, řeší to tak i jiní výrobci a schéma neznám
Kde jsou ty časy, kdy jsme si vzali na autí knížku od Tůmy (a jiných) a věděli jsme vše
Kde jsou ty časy, kdy jsme si vzali na autí knížku od Tůmy (a jiných) a věděli jsme vše
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Kalina II. - oficiálne
Všetko je, len treba hladat na nete a vedieť azbuku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kalina II. - oficiálne
A neni tam ňákej sofistikovanej tuhej plovák? Měl jsem v ruce z dědovo Pežotu a ten šel tak ztuha, že jsem se s nim bál hejbat, abych ho neurval, ale evidentně to funguje.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Kalina II. - oficiálne
Niekde som videl taku upravu zigulackeho plavaku, ze priletovali asi 2,5 medeny drot medzi rameno plavaku a benzinovu trubku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Kalina II. - oficiálne
Na kondík bych to neviděl, i když ani tuto možnost zcela nevylučuju. Daleko pravděpodobnější ale je, náhrada klasického elektrodynamického systému se zkříženými cívkami systémem elektrotermickým. V závislosti na napětí z plováku se zahřívá topné tělísko a v závislosti na jeho teplotě bimetalový ukazatel ukazuje danou hodnotu. Jde o jednoduchý a zcela spolehlivý systém. Krátkodobé změny velikosti napětí (vzniklé šploucháním benzínu v nádrži) se vlivem tepelné setrvačnosti zcela vyruší a ručička ukazuje střední hodnotu dané veličiny. Digitální bargrafy jsou ale již plně ovládány ŘJ.
Výše popsaný elektro-termický systém se ale u teploměrů moc nepoužívá. Není důvod. K rychlým změnám teploty nedochází (ručička rozhodně nepoletuje) a pomalé změny neutlumí. Teploměr je proto ovládán ŘJ.
Výše popsaný elektro-termický systém se ale u teploměrů moc nepoužívá. Není důvod. K rychlým změnám teploty nedochází (ručička rozhodně nepoletuje) a pomalé změny neutlumí. Teploměr je proto ovládán ŘJ.
Re: Kalina II. - oficiálne
Na 2110 se mi ručička ani nehne, zato na samaře je to jako bárka na rozbouřeným moři.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Kalina II. - oficiálne
Moc čteš d-fense zdaleka ne všechny auta to tak mají. U Lady tohle stejně jistí palubák, na kterým si člověk zobrazí teplotu digitálně z ŘJ, což ještě daleko lepší a přesnější jak jakákoliv ručička. A u lepších palubáku lze zobrazit na nějaký "multiscreen" dohromady s dalšími údaji jako např. spotřeba, čas atd.Hurikán píše:Jenom poznámka k teploměru - ono už je prakticky jedno, jestli na palubce je budík, bargraf nebo nic. Vysvětlím - i když dneska nějaké auto teploměr má, není napojen, tak jako dřív, přímo na čidlo, ale chování ukazatele (ručička, bargraf) je "optimalizováno" ŘJ. To má za následek to, že po nastartování studeného motoru a jeho postupném prohřívání ukazatel postupně vystřídá předdefinované stavy a velmi rychle se ustálí na "optimální" hodnotě. A na ní drží i když reálná teplota kolísá. Je to kvůli "lepšímu" pocitu, aby řidič nebyl "znervózňovaný". Teprve při značném zvýšení/snížení teploty se teploměr pohne daným směrem do další předdefinované polohy. Prostě co nová věc, to stojí za h.... Tak to jen tak na okraj.
Co se týká ukazatele paliva, nevím jak kalinní budíky, ale desítkové mají podle mě nějakou vestavěnou inteligenci, aby nepřipustily houpání ručky, protože např pokud zaparkuji do kopce tak než vypnu motor mám tam třeba 1/2, když přijdu nastartuji, tak je tam rázem něco málo nad 1/4 a když přejedu na rovinu, tak to nevyleze na půlku hned, ale až za nějaký čas se to dorovná, takže tam bude nějaká "umělá inteligence" zabraňující rychlým změnám hodnoty.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Kalina II. - oficiálne
defense nečtu. Na to nemám čas. Píšu z vlastní zkušenosti s některými novými auty, kterou mě potvrdili i znalí servisáci, kterým věřím. Konkrétně třeba jak Rencek, tak Koncern některé výšezmíněné věci využívají.
Re: Kalina II. - oficiálne
takze faceliftova kalina sa zacina predavat v rusku v polovici maja - zaciatkom juna - na poslednom obrazku su uz pekne vyrovnane - predpokladam, ze nejaka testovacia seria - http://avtosreda.ru/news-common/2013/03 ... ersii.html
Re: Kalina II. - oficiálne
podla oficialneho francuzskeho distributora lada kalina II bude v EU koncom roka 2013, alebo zaciatko 2014
Re: Kalina II. - oficiálne
No já nevím, zase mi to připadá jakési chaotické. Něco na způsob - moderna za kažou cenu. Prostě je to znásilněné, ale je to jen můj názor.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Kalina II. - oficiálne
Co se týče interiéru, tak se plně přikláním k názoru FOMA. Zvenčí se mi líbí, až na tu "dravou" díru v předním nárazníku.FOMA píše:No já nevím, zase mi to připadá jakési chaotické. Něco na způsob - moderna za kažou cenu. Prostě je to znásilněné, ale je to jen můj názor.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012