Kratke riadenie
Moderátor: Moderátoři
Kratke riadenie
Chlapci viete mi poradit ako robitna mojej lade 2105 kratke radenie rychlosti? za rady vopred dakujem
Re: Kratke riadenie
A si si istý že nemáš náhodou vyvyklanú páku v uložení? Pretože Lada má podľa mňa dosť krátky chod páky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Kratke riadenie
nema ja som ladu sladal na amaterske preteky a chcel by som kratke aby som cim mensi pohyb urobil, paka v ulozeni je dobra
Re: Kratke riadenie
tak potom pouzit samaracku kulisu v kombinacii s kulisou zo Chevrolet Nivy. Tym padom sa paka posunie aj viac dozadu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kratke riadenie
Já jsem fofrklacek (řadicí páku) zkrátil o cca 8 cm a z krátkýho řazení mám ještě kratší .
Když si tak vzpomenu, před 3 týdny jsem jezdil se "zálohou", která má řadičku origo a ten chod se mi nezdál nijak dlouhý.
A třeba při srovnání řazení s felicii je ten chod (vezmeme-li v potaz délky pák) stejný, ne-li kratší .
Z technického hlediska ten chod nějakým jednoduchým způsobem zkrátit nejde. Na rozdíl od "pákového/táhlového" řazení (typicky pro motor a převodovku vpředu či vzadu - Š100 x Š105), kde by bylo možno řadičku zespodu nastavit a tím chod zkrátit. Na jedné hundrtce jsem to viděl a měl jsem s tm i možnost jet. Ale to byl už extrém. Tam byl chod mezi kvalty asi tak 4 cm a zpátečka už byla problematická.
Nejde ... nejde ... všechno jde. Tady u "našeho" přímého řazení by to asi i možné bylo. Nápad z "koule": vysoustružit kroužek a vsadit ho pod řadicí páku a tuto ve spodní části odříznout a nastavit o stejný kus .
Z fyzikálního hlediska je to páka dvozvratná (viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1ka ). L.
Když si tak vzpomenu, před 3 týdny jsem jezdil se "zálohou", která má řadičku origo a ten chod se mi nezdál nijak dlouhý.
A třeba při srovnání řazení s felicii je ten chod (vezmeme-li v potaz délky pák) stejný, ne-li kratší .
Z technického hlediska ten chod nějakým jednoduchým způsobem zkrátit nejde. Na rozdíl od "pákového/táhlového" řazení (typicky pro motor a převodovku vpředu či vzadu - Š100 x Š105), kde by bylo možno řadičku zespodu nastavit a tím chod zkrátit. Na jedné hundrtce jsem to viděl a měl jsem s tm i možnost jet. Ale to byl už extrém. Tam byl chod mezi kvalty asi tak 4 cm a zpátečka už byla problematická.
Nejde ... nejde ... všechno jde. Tady u "našeho" přímého řazení by to asi i možné bylo. Nápad z "koule": vysoustružit kroužek a vsadit ho pod řadicí páku a tuto ve spodní části odříznout a nastavit o stejný kus .
Z fyzikálního hlediska je to páka dvozvratná (viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1ka ). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Kratke riadenie
Já si myslím jestli peto nemyslí toto řazení http://www.youtube.com/watch?v=xKgJColsw58
®; Člen LKCS
Re: Kratke riadenie
aj ja som nad tym uvažoval trebalo by spravit ešte jednu paku na križovom klba usadit ju na stredovy tunel bližšie k sedačkam a z tej paky tiahlo na orig. kratku paku prevodovky teoreticky by to malo fungovat ak by to bolo spravene kvalitne ale lada ma aj tak dost kradke riadenie ked je všetko ok na zavodakoch si ešte dokonca predlžuju paky riadenia ale ja na mojej ju planujem trocha skratit