Nastavenie plavákovej komory
Moderátor: Moderátoři
Re: Nastavenie plavákovej komory
pokud nejezdis uplne blbe, tak mesto v zime na ozonu musis delat cca za 9 litru. Ventily i predstih si nech seridit a prover jestli ti nepribrzduji brzdy.
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Nastavenie plavákovej komory
Pokud bys chtěl experimentovat a máš poblíž někoho, kdo tě umí vytáhnout z nouze v případě selhání, tak ti ten předstih popíšu tak, že nepotřebuješ skoro žádné nářadí.
Potřebuješ k tomu startovací kliku na otočení motorem, světlo abys viděl dobře na řemenici motoru a dobrý sluch a ticho, abys slyšel i slabé prsknutí. Pak ještě klíč č. 13.
Když se podíváš na prsa motoru (přední hliníkové víko motoru) nad řemenici, uvidíš tam 3 značky. Pokud ne, utřeš špínu hadrem a znovu hledáš značky. Pak klikou natočíš řemenici tak, aby se značka na řemenici nastavila naproti prostřední značce na motoru (předstih 5°). Pak si povolíš aretační matici, která zajišťuje rozdělovač proti pootočení. Zapneš zapalování. Rukou otočíš rozdělovačem kousek po směru hodinových ručiček a pak otočíš pomalu zpátky proti směru hodinových ručiček. V jednom bodě uslyšíš slabé lupnutí - jiskru v rozdělovači. Zkusíš to tak několikrát pomalu, až si budeš jistý, že jsi správnou polohu nepřejel. Utáhneš upevňovací matici rozdělovače, schováš kliku do kufru a jedeš
Jde to tak udělat dobře jen tehdy, když je fakt klid a ticho, anebo máš dobrý sluch.
Pak to jde dělat i se žárovkovou zkoušečkou bez těch opičáren s posloucháním rozdělovače, samozřejmě
Potřebuješ k tomu startovací kliku na otočení motorem, světlo abys viděl dobře na řemenici motoru a dobrý sluch a ticho, abys slyšel i slabé prsknutí. Pak ještě klíč č. 13.
Když se podíváš na prsa motoru (přední hliníkové víko motoru) nad řemenici, uvidíš tam 3 značky. Pokud ne, utřeš špínu hadrem a znovu hledáš značky. Pak klikou natočíš řemenici tak, aby se značka na řemenici nastavila naproti prostřední značce na motoru (předstih 5°). Pak si povolíš aretační matici, která zajišťuje rozdělovač proti pootočení. Zapneš zapalování. Rukou otočíš rozdělovačem kousek po směru hodinových ručiček a pak otočíš pomalu zpátky proti směru hodinových ručiček. V jednom bodě uslyšíš slabé lupnutí - jiskru v rozdělovači. Zkusíš to tak několikrát pomalu, až si budeš jistý, že jsi správnou polohu nepřejel. Utáhneš upevňovací matici rozdělovače, schováš kliku do kufru a jedeš
Jde to tak udělat dobře jen tehdy, když je fakt klid a ticho, anebo máš dobrý sluch.
Pak to jde dělat i se žárovkovou zkoušečkou bez těch opičáren s posloucháním rozdělovače, samozřejmě
Re: Nastavenie plavákovej komory
Upozornujem, že toto je len základné nastavenie, ktoré treba upraviť dynamickym nastavenim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Nastavenie plavákovej komory
To "dynamické nastavení" jsem někde popisoval asi takto:
Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. Nepotřebuješ milimetry,stupně, hadr atd. Stačí 13ka klíč a dobrý sluch. A motor šel jak "pila".
Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. Nepotřebuješ milimetry,stupně, hadr atd. Stačí 13ka klíč a dobrý sluch. A motor šel jak "pila".
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Nastavenie plavákovej komory
A potom mat este spravne nastavenu medzeru medzi klapkou a stenou, inak to bude robit neplechu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)