Nastavenie plavákovej komory
Moderátor: Moderátoři
Nastavenie plavákovej komory
Zdravím, prosil by som poradit čím a ako presne a pdoal čoho sa nastavuje plaváková komora v karboši vopred dakujem.
Re: nastavenie plavákovej komory
V každé knížce od Tůmy je to dobře posané i s rozměry a náčrtky. Pokud bys jinak nepochodil, tak bych Ti to oskenoval a poslal, nejlépe na @ - tady by to bylo malé.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: nastavenie plavákovej komori
A co takhle napsat, o jaký karburátor se jedná? První karburátory mají nastavení hladiny jinak. Napiš číslo karburátoru, ať se můžeme dále bavit ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: nastavenie plavákovej komori
číslo sem nenašiel ale je to karboš Ozon.
Re: nastavenie plavákovej komori
Ozon ... nachystáš si vrtáky 6,5mm a 8mm. Vymontuješ víčko karburátoru a dáš jej do svislé polohy (náhubkem pro připojení palivové hadice nahoru). Na víčku musí být těsnění. Hladina se nastavuje na 6,5mm, tudíž mezi plovák a tělo prostrčíš vrták, načež jemným ohýbáním jazýčku plováku nastavíš plovák tak, aby se letmo dotýkal vrtáku v momentě, kdy se letmo dotýká kuličky jehlového ventilu. Na jehlový ventil nesmí tlačit! To máme nastavenou hladinu paliva. Nicméně ještě se musí nastavit dolní hranice plováku - to jest jeho vyklopení v momentě, kdy není v plovákové komoře benzín. Spousta lidí na to prdí, nicméně plovák se pak může zaseknout ...
Takže, víčko dáš vodorovně, plovákem dolů a mezi tělem a plovákem se nastaví vůle 8mm (opět vrták). Podotýkám ještě jednou, že se to nastavuje s těsněním. Nastavuje se druhým jazýčkem na plováku. Jak to chytneš do ruky, uvidíš sám
Takže, víčko dáš vodorovně, plovákem dolů a mezi tělem a plovákem se nastaví vůle 8mm (opět vrták). Podotýkám ještě jednou, že se to nastavuje s těsněním. Nastavuje se druhým jazýčkem na plováku. Jak to chytneš do ruky, uvidíš sám
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: nastavenie plavákovej komori
no tak to sranda nebude teda myslel som že to bude jednoduchší ale snát sa podarí ešte dnes na neštastie sa mi zlomila tá trubička na spodu karbošu čo nasáva vzduch a vypušta prebytočné palivo dokonca u niektorých krabošoch som ju ani nevydel taká proste zbytečná trubka lenže mna desí že vtedy bola trubka na konci tenší a ked sa zlomila tak priemer otvoru je večší ako koniec trubky tak či to nevadí že to pravdepodobne o niečo viac vzduchu nasáva ale na volnobeh a jazdu to nemalo vlyv ked som skušal tak fakt už neviem....
Re: nastavenie plavákovej komori
Chytni víčko do ruky a uvidíš, že v tom nic není. Kdyby sem dal někdo obrázek, bylo by hned vidět, že to je brnkačka.
Trubičku myslíš tu ze sání? Zecvakni ji lehce kleštěma.
Trubičku myslíš tu ze sání? Zecvakni ji lehce kleštěma.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: nastavenie plavákovej komori
no asi je to ono, proste nasáva vzduch a nachádza sa hend pod šrúbem ktorým sa ladí volnobeh motora a bojím sa že aj ked kleštami ju zecvaknu tak stejne neurobím taký priemer otvora aký je originál na trubičke a bojím sa že bude večší spotreba alebo prípadne sa niečo poserie zo zmesou alebo podobne
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: nastavenie plavákovej komori
Ta trubička má sice otvor "kalibrovaný", ale není to žádná věda. Ikdyž to zaslepíš, bude to fungovat vyjma některé kritické situace. Četl jsem tvoje druhé téma. Máš tam prostě něco blbě. Zkontrolovat hladinu paliva v plovákové komoře je asi dobrý nápad, ale taky už prohlídni všechny trysky a vzdušníky včetně emulzních trubic a taky si projdi zapalování, protože to by bylo také fatální. Vedle píšeš, že ti to jede na tři válce, tak zkus postupně odpojit a zase připojit kabel od jednotlivých svíček, jestli se změní zvuk a chod motoru. I bez nadprůměrných schopností a vybavení tak zjistíš chybu.
Literaturu máš nějakou, nebo ne?
Literaturu máš nějakou, nebo ne?
Re: nastavenie plavákovej komori
díky za rady, karboš rozoberem a pozrem trisky, vzdušníky mám dokonca nové ešte v rezerve tak by som ich tam hodil ked budu zlé, úprimne poviem pravdu že do karboša sa nerád hrabem lebo je to dost citlivá súčiastka a na tej sa moje mechanické schopnosti už končia S tými káblami to zajtra skusím aj tie som tiež menil zo sviečkami, tak neviem či tam bude chyba, potom jedine rozdelovač alebo nedaj boh celý válec.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: nastavenie plavákovej komori
Osobně bych šel po závadě v zapalování, je to asi nejsnazší a snadno opravitelné. Karbec bych rozebíral až jako druhý, spíš jako takovou formu údržby, než akutní opravy.Jestli to auto blbne po tom přejetí díry - nepředstavím jak to s tím hodilo - tak ten plovák může mít smysl kontrolovat.
Zkrátka něco tam je rozdrbané a ta kravská spotřea je toho dokladem.
Jen ještě pro zajímavost, kolama jde točit lehce, po rovině to dojede setrvačností daleko?
Zkrátka něco tam je rozdrbané a ta kravská spotřea je toho dokladem.
Jen ještě pro zajímavost, kolama jde točit lehce, po rovině to dojede setrvačností daleko?
Re: nastavenie plavákovej komori
ano setrvačnost je v porádku i točenie, aj som ešte pod autom všetko kontroloval a všetko tiež v pohode, no ide o to že ta spotreba a ten výkon blbel už pred tou dírou takže hento díra nijak neovplyvnila, takže co sa týka zapalovanie mal by som pozriet hlavne rozdelovač?
Re: nastavenie plavákovej komori
Prosím adminy, opravte alespoň předmět příspěvku - rve mi to oči i uši.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: nastavenie plavákovej komori
Michal, jestli jsi to ještě neudělal, tak ano. Prvně bych zkusil jestli pálí všechny válce jak na volnoběh, tak při akceleraci (rukou přidáš plyn na motoru a sleduješ, jestli jde pravidelně, nebo "kulhá"). Pokud kulhá, postupně zkoušíš odpojit kabel ze svíček a zase ho vrátit. Když sundáš kabel a motor změní chod - zvuk, je válec dobrý. Pokud se nic nezmění, je špatně příslišná svíčka, nebo kabel, nebo víčko rozdělovače. Kladívko (kontakty) musí být čisté, pokud je zaolejované, tak očistit hadříkem s technickým benzinem třeba. Zkontrolovat odtrh spárovou měrkou 0,4mm, příp. seřídit.
Až budeš vědět, jak na tom jsi, tak se zeptám, jestli umíš seřídit předstih.
(kdy se naposled dělaly ventily a napnutí řetězu? - Nejjednodušší by bylo kdyby ti to někdo věci znalý udělal osobně třeba za drobnou úplatu, pokud by sis neporadil).
Jinak elektriku radím proto, že mně baví Stejně tak tomu může chbět benzín. Pokud to normálně jede tak nějak použitelně kromě kopců a "velkých" rychlostí, může tomu třeba chybět benzín, slabá pumpa... Někdy je to plíživá změna, člověk to nepozná hned, "zvykne" si...
Až budeš vědět, jak na tom jsi, tak se zeptám, jestli umíš seřídit předstih.
(kdy se naposled dělaly ventily a napnutí řetězu? - Nejjednodušší by bylo kdyby ti to někdo věci znalý udělal osobně třeba za drobnou úplatu, pokud by sis neporadil).
Jinak elektriku radím proto, že mně baví Stejně tak tomu může chbět benzín. Pokud to normálně jede tak nějak použitelně kromě kopců a "velkých" rychlostí, může tomu třeba chybět benzín, slabá pumpa... Někdy je to plíživá změna, člověk to nepozná hned, "zvykne" si...
Re: Nastavenie plavákovej komory
No retaz som pozeral ta je fajn, rozdelovač je tiež čistý, a nakoniec som zistil že idu všetky valce ešte som doladil volnobeh, no priznám sa že ventily a predstih robit neviem. Teraz mám sporebu 10 až 11L ale moje jazdy su večšinou po meste takže to je asi normal mimo mesta by som sa asi dostal na 8 alebo 9 a ešte aj tá zima tej spotrebe pridáva.