Prevádzkové náplne (NIVA)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

pokial je prevodovka a dif v jednej skrini je v niektorych pripadoch GL-5 nevyhnutny/i ked u VW tusim ani nie/...
ale potom je prevadepodobne ze sa pri vyrobe synchronov pouziva material ktory tym prisadam odolava....
Nikoho neodhovaram, len ja osobne proste uz nikdy viac GL-5 do prevodovky nenalejem...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Jiří 72
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 15, 2007 20:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiří 72 »

Do všech převodovek používám jednotně Mogul Trans 90H,API GL - 5.
Jezdím na to šestý rok a zatím jsem najel cca 35-40 000km bez problémů :dontknow:
Pokud si vzpomínám dával jsem stejný olej i do převodovky na 2102.
Ale to už si nepamatuji kolik jsme na tom odjezdili.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ono asi bude záležet na výroci oleje atd. , na varování před GL-5 do převodovek ve kterých se kalkuluje s GL-4 jsem narazil na škodováckém webu. Třeba je chyba ve značce, Majo má tuším v oblibě Valvoline.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Je to jako se vsim, kolik lidi, tolik nazoru. Rozhodne ale husty olej neni lekem na spatne tolerance prevodu. V kazdem pripade pouziti oleje, ktery je opravdu primarne urcen pro prevody a rozvody kamionu ma za nasledek pri kratsich jizdach zvyseni spotreby a pri delsich jizdach zase neni akusticky ucinek patrny. To jsme si, pokud dobre vzpominam, uz pred casem vyjasnovali i s Markem, kdyz si tehdy jeste s Ladou stezoval, ze mu to pripada, jako kdyz ho prvnich 50 km nekdo drzi za p.... :wink: . Ani ja jsem to pred casem nevydrzel, po revoluci se na trhu zacaly objevovat do te doby "exoticke" oleje, kdyz pred tim jsme museli treba do Volhy michat olej ze tri druhu, aby alespon trochu odpovidal ruskemu Gost a chvili jsem s 85W140H jezdil, ale jak jsem jiz psal vyse, za studena to nejelo a za tepla byl diferak slyset stejne jako s PP90H. S oleji 75W90 rano se studenym vozem vyjizdim uplne stejne jako s teplym, neni citit zadny zvyseny odpor. Vlastne olej teto viskozity leju i do prevodovek, a to i u obou fiatu a nemam po ranu problem s razenim, ale to jiz odbocuji. A zase, nechci tady rozpoutavat nejakou zhavou diskusi, at si kazdy leje kamkoliv co uzna za vhodne, jen prezentuji svuj nazor a pripadne i doporuceni tem, kteri chteji naslouchat. W.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4299
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

:shock: Jasné názory zkušenějších si vždy rád poslechnu, Wolfe díky za hodnotný příspěvek. Je čas abych trochu přehodnotil svou víru v rozsah 85W-140. Dosud jsem spoléhal na papírových 85W za studena a 140 za tepla, což se na první pohled zdá být rozhodně lepší než jednorozsahových 90. Ovšem popsaná zkušenost z praxe papírové teorie staví do zcela jiného světla a potvrzuje rčení, že špetka praxe vydá za tunu teorie.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom007 »

nebudu nic rozvadet.Moje a poznatky jinych u vychodnich aut.Bežné česky olej pp80 pp90 dnes i před 25 lety lety plně stači,nekdy ta 90 v zime způsobi ,že tam při studenem rozjezdu blbě jde 1 hlavne 2.na zimu je lepši 80.Ale pozor diferaky.Každej rozumnej řidič,po vyměně oleje za pp90h zaznamenal zmenu.Vazům Volham světčil original olej,ktery pří vypoušteni byl mnohem hustči.Mel jsem moskala v kufru jsem mel černy špalek v papiru Maslo.To se nad ohnem rozehřalo a nalilo do difer.prý to ani nemenili a z Moskalama jezdili až do jeho smrti a diferaky bez problemů.
Tom
Uživatelský avatar
Niva
Příspěvky: 28
Registrován: sob zář 17, 2011 20:46
Bydliště: Brno,Blansko,Vyškov

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od Niva »

taky mě to čeká tak asi naleju GL5 H do difu i převodovky
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od Majo »

ja uz to radsej nerobim, jednak preto, ze som tak nejak uveril tej teorii, ze hypoidny olej moze poskodit synchrnony v prevodovke a jednak preto, ze u Nivy proste kupim 3l GL-4 a 3l GL-5 a mam to akurat do prevodoviek a difov. Takze investicia navyse, ze kupujem dva druhy oleja, ziadna.
Zrovna som do prevodoviek narval nejaku ku*vu drahu a fakt to radi lepsie(Castrol Syntrans Transaxle 75W-90) 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
ethalon
Příspěvky: 45
Registrován: čtv črc 28, 2011 20:57
Bydliště: Pardubice

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od ethalon »

Ahoj.
Poradíte někdo, kolik litrů má chladící soustava a kolik litrů oleje potřebuji do motoru 1,7i r.v. 2004?
A do třetice: v "mototechně" mi tvrdili, že u tohoto motoru je prý výrobcem doporučená polosyntetika. Jaký používáte vy?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od Majo »

chladiaca ma zhruba 9.5-9.6l, ale uplne vsetko sa Ti vypustit nepodari, takze odporucam ak budes riedit, zriedit tak 6l a zbytok dolievat vodou....
Do motora potrebujes 4l, pricom ked to nedas po max, tak Ti nieco ostane na dolievanie/cca 2dcl/

Ja osobne neriesim ci je olej mineralny, polo alebo synteticky, dolezite je aby splnal normu (10W/40 alebo 15W/40 a idealne API SF alebo lepsie(SG,SH...))
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
ethalon
Příspěvky: 45
Registrován: čtv črc 28, 2011 20:57
Bydliště: Pardubice

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od ethalon »

Díky za nápovědu!:-)
Uživatelský avatar
Niva
Příspěvky: 28
Registrován: sob zář 17, 2011 20:46
Bydliště: Brno,Blansko,Vyškov

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od Niva »

mám v motoru 10W40 od CASTROLU a o dost je tišší než s 15W40
ethalon
Příspěvky: 45
Registrován: čtv črc 28, 2011 20:57
Bydliště: Pardubice

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od ethalon »

Zkusím tam taky dát syntetiku. Snad se mu to bude líbit.
Jen zase musím pořešit spotřebu. Opět nechutně vylítla...:-(
cert
Příspěvky: 10
Registrován: sob led 26, 2013 22:27

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od cert »

Ahoj,

díky Majovi za odkaz na množství a druhy olejových náplní.
Přesto mám dotaz, na odkazu je pouze motor, převodovka, přídavná převodovka, zadní a přední diferenciál.
Chybí tam množství a druh oleje do mezinápravového difu.
Nebo je přídavná převodovka zároveň mezinápravový dif.?

Díky čert.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevádzkové náplne

Příspěvek od Luděk Musil »

cert píše:...Chybí tam množství a druh oleje do mezinápravového difu.
Nebo je přídavná převodovka zároveň mezinápravový dif....
Neznaje tento druh ohonu, tipuji/soudím/myslím si, že mezinápravový dif je (zcela jistě) součástí přídavné převodovky. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“