KOUPĚ NIVY -- dotazy
Moderátor: Moderátoři
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Mám nenší dotaz na majiteľov NIVI
Ako zvlada NIVA šipáky na originálnych diskoch? Donieslo sa mi že šipáky maju dosť veľky záber a nemusely by to vydržať dyferáky. Môže mi niekto objasniť ako to je. Ďakujem
Ako zvlada NIVA šipáky na originálnych diskoch? Donieslo sa mi že šipáky maju dosť veľky záber a nemusely by to vydržať dyferáky. Môže mi niekto objasniť ako to je. Ďakujem
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Záleží na tom, jak s tím budeš jezdit. Když budeš mít šípy a pojedeš "na krev", tak to urveš. Řešilo se to tu už několikrát... Nebezpečné jsou zejména ve vzduchu roztočená kola a dopad na zem pod plynem...
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Takže pri takzvanej vihliadkovej jazde sa nemôže nič stať a vydrží všetko.Kolben píše:Záleží na tom, jak s tím budeš jezdit. Když budeš mít šípy a pojedeš "na krev", tak to urveš. Řešilo se to tu už několikrát... Nebezpečné jsou zejména ve vzduchu roztočená kola a dopad na zem pod plynem...
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Na vyhlídkovou jízdu nepotřebuješ šípy Ale v principu by to nemělo ničemu vadit.
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Koupe nivky
Dobry den chtel byse zeptat na co si dat pozor pri koupi nivky.dik za odpoved
A co třeba si přečíst to první téma a nezakládat další téma! ® SLOUČENO
A co třeba si přečíst to první téma a nezakládat další téma! ® SLOUČENO
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Tak jsem se nakonec rozhoupal a objednal novou Nivu. Příští týden si pro ni jdu. Protože je to specifické auto a navíc nemám s novými auty zkušenost, potřeboval bych vědět, jak je to u Nivy se záběhem. Je něco na co si dát pozor, jak ji zabíhat, co určitě nedělat a co zase třeba ano a tak. Taky bych chtěl vědět, po kolika ujetých km bych k ní mohl připojit vozík, předpokládám že bych jej za ní úplně za čerstva tahat neměl.
Díky
Díky
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Nic není potřeba. Tažné ti je schopen instalovat prodejce, nic zajíždět nemusíš- tak je to i v návodu!!, snad prvních 500 trochu šetřit. Jediné co hlídat? nejezdit zbytečně s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem (ale to svítí kontrolka na palubce).. hodně km bez problému!
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Díky za odpověď. Tažné jsem u prodejce objednal a bude tam už při prodeji.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
V dnešní době se v návodech o záběhu obvykle nepíše, neboť by se výrobce shodil před konkurencí. Zkušený motorista ale ví, že jak si motor zajede, takový ho bude mít. Vždy se říkalo, že zajeté auto je lepší než nové auto. Pro Nivu to platí dvojnásob. Nejde zdaleka jen o motor, ale o vše ostatní mezi motorem a kolem. Třeba moje Niva se jako nová zastavovala při jízdě s kopce na neutrál. Pocit, že auto je zajeté, jsem začal mít až při 20 až 25 tisících km. Doporučuju prvních 500 (lépe 1000) km nepřekročit 3000 ot/min a netahat přívěs. Dále až do 5000 km nepřekročit 4000 ot/min. Pak už může přijít ke slovu plný výkon. Záměrně říkám může, protože třeba já jsem 5000 ot/min nedosáhnul nikdy. Nemá to podle mě smysl. Po rovině či z mírného kopce se Niva nebrání i 1500 ot/min (samozřejmě bez nároku na akceleraci), takže třeba 50km/h na pětku není scifi. Běžně jezdím mezi 2000 až 3000 ot/min, v okamžiku přeřazení na vyšší stupeň 3500, výjimečně 4000 ot/min. Důrazně varuju před vysokými otáčkami u zcela studeného motoru a naopak nízkými otáčkami do kopce. Do prudšího kopce se Nivě moc nechce, lépe podřadit a mít 3000 ot/min na otáčkoměru. Olej doporučuju Mogul GX-FE 10W40 raději po 8000km (předepsáno po 10000km).
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
V podstatě souhlasím s "velizem", i současné motory se zajíždí, na NETu se o tom dá najít dost a v podstatě jsou dvě základní varianty co z toho motoru potom bude - svižnější (údajně i o krapet víc než udává výrobce) ale trochu víc spotřeby pohoných hmot a ev. i trochu oleje, nebo rodinný typ a úspornější. Ani jedna varianta nedoporučuje dlouhou stabilní rychlost třeba po dállnici, spíš měnit otáčky.
A konkrátně u Priory je tabulka, kolik se smí jet na určité př.stupně prvních 500km (V. 90km/h) a dál. Snažil jsem se to dodržovat (hrůza ), ale zas pomyšlení, že by při závadě motoru řekli - "Vy jste pane nedodržel...." (Na to tam upozorňují také - palubní PC je na to dareba)
Tož přeji s novou Nivkou plnou spokojenost
A konkrátně u Priory je tabulka, kolik se smí jet na určité př.stupně prvních 500km (V. 90km/h) a dál. Snažil jsem se to dodržovat (hrůza ), ale zas pomyšlení, že by při závadě motoru řekli - "Vy jste pane nedodržel...." (Na to tam upozorňují také - palubní PC je na to dareba)
Tož přeji s novou Nivkou plnou spokojenost
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Děkuju za rady, budu se tím řídit. Zítra si pro Nivku jedu....nebudu moct dospat......
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Tak Niva je od pátku doma a pomalu zajíždím... Musím se přiznat, že jsem z ní nadšený, jasně že je trochu hlučnější, ale nevadí, je to super auto. Překvapilo mě, kolik známých mi už řeklo, že ji taky vždycky chtěli a i to, že když jedu, je vidět jak hodně lidí (mužů) kouká. Ale ona u nás teda Niva není jinak vůbec vidět a nová už vůbec ne. Tak snad bude sloužit dobře.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Gratulace, když tak si založ své téma do http://forum.ladaklub.com/viewforum.php?f=63 a dej fotky
®; Člen LKCS
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Díky za gratulaci. Fotky zatím nemám, ale je to normální standardní Niva, jediné co jsem koupil navíc bylo tažné, rádio a příčníky na střechu. Ale je skvělá. No až na to drnčení všeho uvnitř Jen jsem se chtěl ještě zeptat, mám teda najeto zatím jen 300 km, ale když je auto studené a dám jedničku a rozjedu se, nejde rychlost vyřadit a dát dvojku, jedničku musím vyndat dost silou a dvojka tam nejde, musím jemně tlačit,aby nešla přes zuby,ale nechce se jí tam. Ostatní rychlosti jdou hned dobře a když se auto zahřeje, jde dobře i ta dvojka. Je to tím, že je to ještě nezajeté?
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Spíš není. Tohle mi Niva v mrazech bezprostředně po vyjetí dělá taky. Jakmile se olej v převodovce trochu ohřeje, problém mizí.Yogi píše:...když je auto studené a dám jedničku a rozjedu se, nejde rychlost vyřadit a dát dvojku, jedničku musím vyndat dost silou a dvojka tam nejde, musím jemně tlačit,aby nešla přes zuby,ale nechce se jí tam. Ostatní rychlosti jdou hned dobře a když se auto zahřeje, jde dobře i ta dvojka. Je to tím, že je to ještě nezajeté?
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);