Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího auta
Moderátor: Moderátoři
Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího auta
Momentálně mám problém s kapalinou u 2104. Všude sníh, auto 3 týdny stálo na místě. V nádobce brzdové kapaliny zmizelo dost kapaliny. Bylo pod hrdlo a najednou svítila kontrolka. Mám tam tak o 4 cm méně, tedy po vyndání plováku. Dolil jsem asi 50 ml. Zkouším pedál, normálně tvrdý, nepolevuje, pumpuju a kapalina neubývá, za jízdy normálně brzdí. Po ujetí cca 80 km během 2 dnů vidím přes nádobku, zase 0,5 cm ubylo. Před půl rokem jsem měnil kotouče, dával nový destičky a vzadu čistil bubny, výměna kapaliny. Hadičky jsou tam asi 3 roky, před půl rokem nastříkaný lakem na gumu od Sonaxu, aby vydržely ještě víc. Může mizet kapalina z HBV do posilovače brzd tak, aby to nebylo vidět ?
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Když se podíváš pod HBV pořádně, měl by únik kapaliny být vidět, kape to po hrnci posilovače na převodku řízení. Pokud to ovšem někdo před tebou nezatěsnil, já jsem to měl třeba celé zablemcané barolem. Jinak bych to na ten HBV tipoval, ale teď v zimě může téct i nějaké prasátko a v tom sajrajtu se to bude jen těžko poznávat.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Laďuša
- Příspěvky: 12126
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Podívej se zevnitř tam, jak mizí tyčka od pedálu, pod koberec. Tam to často sákne.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Nikdo posilovač doufám nezatěsňoval. Několik let si lámu hlavu nad tím, proč je převodka řízení pořád mastná. Před rokem bylo v převodce opravdu málo oleje. Vyměnil jsem ho a doplnil. Používám jako do diferenciálu plně syntetický Castrol. Má světle žlutou barvu a od brzdové kapaliny prakticky k nerozeznání. Několikrát jsem ji utíral hadrem. Tentokrát to asi bude na převodce řízení místo oleje zřejmě brzdová kapalina. Prohlédnu důkladně posilovač. Spíše než uvolněný spoj jsem nejdřív pomyslel na ten HBV.dvk píše:Když se podíváš pod HBV pořádně, měl by únik kapaliny být vidět, kape to po hrnci posilovače na převodku řízení. Pokud to ovšem někdo před tebou nezatěsnil, já jsem to měl třeba celé zablemcané barolem. Jinak bych to na ten HBV tipoval, ale teď v zimě může téct i nějaké prasátko a v tom sajrajtu se to bude jen těžko poznávat.
V manuálu k Ladě se píše o nutné výměně měděných těsnících kroužků u trubek. To tam opravdu dávají na utěsňování ? Jako jestli to mám taky koupit, bude to korunová položka. Neptám se kvuli úspoře, ale aby mi nic nechybělo. U jedné jiné značky auta jsem měl rozšířenou trubku šroubovanou na konus. Ale u Lady fakt nevím, trubky brzd člověk neodpojuje zrovna běžně, spíš vůbec nikdy.
- Laďuša
- Příspěvky: 12126
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Podívej se eště pod ten koberec. A to, co máš na převodce řízení, jednoduše identifikuješ chutí. Brzdovka je děsně hořká. Né ale, že to budeš pít, stačí malinko na jazyk
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
trubky idu do konusa, medene podlozky su pod hadičkami.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Měděná podložka je jen pod průtokovým šroubem v brzdiči a mělo by se před každou montáží vyžíhat.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Tradiční zimní poruchou bývá průsak kolem poslední gumičky tvaru "H" co je na konci HBV. Ochmatej prostor kolem styku HBV a posilovače a budeš mít jasno. Případně povol dvě osmičky co HBV drží a odraž jej od posilovače, pak budeš mít jistotu. Brzdovka narozdíl od oleje mezi prsty "drhne". V interiéru kolem tlačné tyčky bych asi nehledal, to už by muselo být, aby brzdovka prolezla posilovačem skrz.
Jinak okouknout prasátka, omezovač, šroubení ... .
Jinak okouknout prasátka, omezovač, šroubení ... .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Laďuša
- Příspěvky: 12126
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Je to fakt, já jsem se ňák blbě zamyslel a domotal jsem to, dyť mě nemizela kapalina u brzdy, ale u spojky. Jaj
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
To bude tym ze mas bezporuchove auto a nemusis take veci riešiť každu chvíľku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Laďuša
- Příspěvky: 12126
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Spíš teď, jak jsem se nad tim zamyslel, se začínam bát, jestli v nádobce ňákou kapalinu najdu
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Já bych se spíše bál stavu kdybych kapalinu v nádobce nenašel .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Tak jsem to našel. Kapalina je opravdu mezi HBV a posilovačem. Nebylo třeba odpojovat, stačil papírový kapesník. Je tam původní HBV 17 let a 175 tis.Tak je rozhodnuto, koupím nový.
Ještě mám dotaz k výměně. Někde se psalo, že je lepší vypláchnout nový válec lihem, nebo kapalinou kvuli pilinám z výroby. Další nápad je naplnit válec kapalinou ještě před montáží, aby bylo v okruhu co nejméně bublin pro odvzdušňování, pak připojit trubky a nádobku a odvzdušňovat. A poslední dotaz jestli se nastavuje nějak vůle (respektive těsný dotyk) mezi HBV a posilovačem, nebo se prostě namontuje nový. Na jednom výkrese jsem totiž našel seřizovací matku na posilovači.
Ještě mám dotaz k výměně. Někde se psalo, že je lepší vypláchnout nový válec lihem, nebo kapalinou kvuli pilinám z výroby. Další nápad je naplnit válec kapalinou ještě před montáží, aby bylo v okruhu co nejméně bublin pro odvzdušňování, pak připojit trubky a nádobku a odvzdušňovat. A poslední dotaz jestli se nastavuje nějak vůle (respektive těsný dotyk) mezi HBV a posilovačem, nebo se prostě namontuje nový. Na jednom výkrese jsem totiž našel seřizovací matku na posilovači.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Ta vůle se tam nastavit musí. Opravoval jsem soustavu, kde byl přesah a nefungovalo spojení s nádobkama, po ohřátí brzd se tyto samy zabrzdily a auto přestalo jet. Montoval to nějaký diletant. Kvalita dílu byla špatná, tekl stejně jako tvůj po evidentně krátké době. Starý válec bych osobně nevyhodil, ale rozebral a prohlídnul. Pokud by nebyl moc jetý, vyměnil bych gumičky a buď ho jezdil dál a v každém případě ho ošetřil vazelinou na brzdy a špuntama z novýho uzavřel a uložil do zásob. Ne že by byl nový drahý, ale že starý může být lepší než ten nový.
Repasoval jsem nedávno přegumičkováním spojkovou hydrauliku celou, protože nový díl nevzbuzoval důvěru. Po několika dnech si to pěkně sedlo a funguje dokonale. Bohužel neřeknu jak dlouho to vydrží a to je to do čeho se lidi obouvaj. Po zkušenosti jak ty díly vypadají jsem si koupil vazelinku ATE "pod prachovky brzd" a používám ji pro ošetření brzd obecně. Nové výrobky nepovažuju za hotové, a to ani ty ze staré doby. Tak bych nový díl spíš na stole nad novinama rozebral, prohlídnul a složil, než ho prolíval kapalinou. Je hnusná na manipulaci. Když už tak líh, ale ten se prodává taky hnusnej.
Tolik za mne.
Repasoval jsem nedávno přegumičkováním spojkovou hydrauliku celou, protože nový díl nevzbuzoval důvěru. Po několika dnech si to pěkně sedlo a funguje dokonale. Bohužel neřeknu jak dlouho to vydrží a to je to do čeho se lidi obouvaj. Po zkušenosti jak ty díly vypadají jsem si koupil vazelinku ATE "pod prachovky brzd" a používám ji pro ošetření brzd obecně. Nové výrobky nepovažuju za hotové, a to ani ty ze staré doby. Tak bych nový díl spíš na stole nad novinama rozebral, prohlídnul a složil, než ho prolíval kapalinou. Je hnusná na manipulaci. Když už tak líh, ale ten se prodává taky hnusnej.
Tolik za mne.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Jak píše Martin, asi bych se též přikláněl k přegumičkování, pokud tedy máš ve svém okolí kšeft co tento sortiment vede. Nové gumičky při koupi řádně okometricky zkontroluj na otřepy a poškození, občas to bývá hrůza. Před opětovným složením vyžíhej měděné podložky na zarážkách a ucpávce. Ošetření zadní části HBV vazelinkou na brzdové válečky by mělo být samozřejmostí. Pokud ovšem chceš nový válec tak bych se asi pokoušel místo "originálů" z ladakrámu pořídit něco od Ate, TRW, LPR, ale to si nachystej tak litřík . Ony ty "originály" či Fenoxy nemusí být zrovna špatné, ale občas také stojí za pěkný člověčinec.
Tu vůli popisují v nějaké knize, teď nevím jestli v Tůmovi či v "Jak na to", ale obecně platí, že stačí když tyčka v klidu nezpůsobuje chod pístku a jeli tyčka řádně zaaretovaná tak se dá předpokládat, že to jak to 17 let bylo a fungovalo je správně. Při pouhém přegumičkování pokud tedy nebyly před tím nějaké potíže nemusíš tu vůli řešit. V případě instalace jiného válce můžeš zadní části původního a nového přeměřit, porovnat a dle toho se zařídit.
Hlavně bych se, ale zaměřil na kvalitu brzdovky, preferoval bych DOT4 od Velvany, Ate či TRW. Osobně jsem se z různými Sherony apod. přes počáteční spokojenost velice nehezky vydrbal.
Tu vůli popisují v nějaké knize, teď nevím jestli v Tůmovi či v "Jak na to", ale obecně platí, že stačí když tyčka v klidu nezpůsobuje chod pístku a jeli tyčka řádně zaaretovaná tak se dá předpokládat, že to jak to 17 let bylo a fungovalo je správně. Při pouhém přegumičkování pokud tedy nebyly před tím nějaké potíže nemusíš tu vůli řešit. V případě instalace jiného válce můžeš zadní části původního a nového přeměřit, porovnat a dle toho se zařídit.
Hlavně bych se, ale zaměřil na kvalitu brzdovky, preferoval bych DOT4 od Velvany, Ate či TRW. Osobně jsem se z různými Sherony apod. přes počáteční spokojenost velice nehezky vydrbal.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107