Povídání o školství a věcech souvisejících
Moderátor: Moderátoři
- Tommel
- Příspěvky: 3274
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Povídání o školství a věcech souvisejících
Ide automechanik, manager a softwarista v aute a zrazu sa auto pokazí.
Automechanik vraví:
- Otvorte mi kapotu, ja sa na to pozriem a dám to dokopy.
Manager mu vraví:
- Čo si sprostý? Zašpiníš sa a kde sa umyješ? Pekne ho odtlačíme, tuto za zákrutou je servis a tam nám ho opravia
A ako ich tak sofwarista počúva, tak mu to nedá a vraví:
- Počúvajte a čo keby sme skúsili vystúpiť a nastúpiť?
Automechanik vraví:
- Otvorte mi kapotu, ja sa na to pozriem a dám to dokopy.
Manager mu vraví:
- Čo si sprostý? Zašpiníš sa a kde sa umyješ? Pekne ho odtlačíme, tuto za zákrutou je servis a tam nám ho opravia
A ako ich tak sofwarista počúva, tak mu to nedá a vraví:
- Počúvajte a čo keby sme skúsili vystúpiť a nastúpiť?
Chatka 12 forever
. Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- mceza
- Příspěvky: 2077
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vtipy
Tento vtip je lživý. Softwarista zkusí auto nastartovat, pokud se to nepovede, není to problém softwaru, ale hardwaru a volá hardvéráře (v tomto případě automechanika
)

Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Vtipy
Oba poslední vtipy naznačují, že naše školy produkují softweráře pracující způsobem pokus-omyl a hardweráře (automechaniky) "výměnkáře", což je totéž. Obojí je ŠPATNĚ. Logické uvažování a systematický postup se v našem školství nějak "nenosí". Doplácí na to jejich uživatelé a úroveň technických oborů.
Začalo to výukou vyšších pgm jazyků bez znalosti základů např. vývojových diagramů, rozboru algoritmů atd. a pokračuje to omezováním praktické výuky se součástkami (sestavení obvodů a odstraňování jejich závad). Toho totiž není schopen vyučující, který neprošel praxí i kdyby měl 10 VŠ a těch je dnes většina.
To už ale není vtip, ale smutná skutečnost.
Začalo to výukou vyšších pgm jazyků bez znalosti základů např. vývojových diagramů, rozboru algoritmů atd. a pokračuje to omezováním praktické výuky se součástkami (sestavení obvodů a odstraňování jejich závad). Toho totiž není schopen vyučující, který neprošel praxí i kdyby měl 10 VŠ a těch je dnes většina.
To už ale není vtip, ale smutná skutečnost.
- mceza
- Příspěvky: 2077
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vtipy
Tohle já nepociťuji. Studuji teoretickou informatiku a ve volném čase se hrabu v HW.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Vtipy
Asi jsi čestná vyjímka, ale nedostatečný statistický vzorek-nic ve zlém.mceza píše:Tohle já nepociťuji. Studuji teoretickou informatiku a ve volném čase se hrabu v HW.
Můj statistický vzorek představuje 3*8*28+8, tedy skoro 700 lidí.
Učil jsem externě v letech 2002 - 2010 na SPŠElektro Jičín a studentů se snahou studovat a dokonce něco vytvořit (neřku-li ve volném čase) v těchto letech ubylo z cca 10 ti ve třech třídách ročně (v různých elektrooborech) prakticky k nule. A to díky různým SVVŠ a podobným akcím nahrazujícím solidní výuku, střídání ministrů školství a úředníků krajských a okresních školských orgánů, kterým stačí papírové výkazy zejména o mimoškolní činnosti a jediným zájmem rodičů - aby synáček měl papír o absolvování a nikdo ho moc ve škole neobtěžoval.
Z cca 10 vyučujících s praxí v oboru (vývojáři ZPA N.Paka a Jinonice, ředitel učiliště ZPA, HW technik Č. televize, vývojáři SW , HW a robotiky z Agrostroje a vývojář elektroniky textilních strojů), zbyli dva.
Přislo sice několik nových vysokoškoláků - ale s úzkou specializací, bez jakékoli praxe a totálně bez respektu jak u studentů tak u jejich rodičů.
Dalo by se toho napsat více, ale nic radostného.
A už vůbec to nepatří do vtipů. Sorry za OT.
Prosím adminy, aby to od včerejšího Tommelova vtipu dali třeba do tematu Školství vážně i nevážně.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vtipy
Tohle mě nedá... Musím bránit svou školuPetr HC píše:Asi jsi čestná vyjímka, ale nedostatečný statistický vzorek-nic ve zlém.mceza píše:Tohle já nepociťuji. Studuji teoretickou informatiku a ve volném čase se hrabu v HW.
Můj statistický vzorek představuje 3*8*28+8, tedy skoro 700 lidí.
...
Prosím adminy, aby to od včerejšího Tommelova vtipu dali třeba do tematu Školství vážně i nevážně.

Petře, netuším, jak je to jinde, ale mi jsme začaly právě drobným elektrem, pak algoritmy a vývojáky. Teprve ve třeťáku jsme začali programovat... Neříkám, že všichni ve třídě se o to zajímají (Právě že naopak, což nechápu), ale pokud se o to člověk aspoň trochu zajímá, tak může pochopit i logiku....
Jinak studuji ve čtvrťáku na Smíchovské střední průmyslové škole (www.ssps.cz) obor informační technologie. Máme HW i SW každé na celkem podrobné úrovni a profesory, kteří si tím přidělávají vedle zaměstnání

A tohle bude opravdu pro přesun.... Děkuji ó Vy velicí...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povídání o školství a věcech souvisejích
Já souhlasím s Petrem HC, chodil jsem na elekto slaboproud, jediné co jsme za 4 roky dělali v dílně byl zesilovač se čtyřmi odpory, třemi kondenzátory a jedním tranzistorem. Ještě jsme tedy pilovali pilníkem a soustružili
. K maturitě bylo potřeba sestrojit nějakou praktickou věc. Učitel mi doporučil prý skvělé zapojení nabíječky baterií, no nefungovala. Čtvrt roku jsem za ním chodil dvakrát týdně, ale přesně jak píšeš, já s nulovými zkušenosti sotva na chybu přijdu. Co mě ale mrzelo, nepřišel na ní ani učitel a tak jsem musel dělat zapojení jiné.

Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!

My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Povídání o školství a věcech souvisejích
Mno, já pozoruji, že i toho blbého "výměnáře" je nyní kolikrát i škoda, přeberte si to jak chcete
.

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Povídání o školství a věcech souvisejích
Vsechny obory, kde se musi zapojit hlava, zvladaji dobre lide, ktere to bavi. A cim driv k tomu clovek cuchnul, tim lepe a nemusi to byt zadny genius.
V tomto smeru tezko rict, co zmuze skola.
V tomto smeru tezko rict, co zmuze skola.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Povídání o školství a věcech souvisejích
U nas je problem uz na ZŠ...deti nie su vedené k žiadnej technike (to, že sa idú na niektorej hodine pohrať s PC a predstavovať si, že sa vzdelavaju-to za techniku nepovazujem), takže potom si skoro nikto nevyberie strednú školu zameranú na nejaký technický smer. K tomu všetkému to podporuje bohovsky nastavený systém financovania školstva na základe normatívov. To znamená, že stredné školy sa snažia prilákať čo najviac žiakov, aj keď vôbec nesplňajú kritéria. Typickým príkladom sú gymnázia, ktoré berú trojkárov a štvorkárov, ktorý by predsa len mohli nájsť záľubu v nejakom technickom smere, keby to v nich bolo rozvíjané už na ZŠ. Poznám dosť ľudí, ktorí boli na ZŠ tí slabší a už teraz sú na tom lepšie ako ja, pretože sa chytili toho, čo ich baví, a je vidieť, že sú v tom doma.
Kde sú tie časy, keď boli na ZŠ vybavené dielne a rozvíjali sa tam všelijaké zručnosti, od obrabania kovu, dreva po elektriku...Môj otec ma brával ako malého k sebe do školy a živo sa pamatám, ako žiaci zapájali zásuvky, niečo vyrábali, dokonca zakladali motor do Babetty. To sa dnes už neuvidí. Dielne zrušili, spravili z nich miestnosť s PC, kde ani nefunguje sieť a o výučbových programoch ani nevravím.
Kde sú tie časy, keď boli na ZŠ vybavené dielne a rozvíjali sa tam všelijaké zručnosti, od obrabania kovu, dreva po elektriku...Môj otec ma brával ako malého k sebe do školy a živo sa pamatám, ako žiaci zapájali zásuvky, niečo vyrábali, dokonca zakladali motor do Babetty. To sa dnes už neuvidí. Dielne zrušili, spravili z nich miestnosť s PC, kde ani nefunguje sieť a o výučbových programoch ani nevravím.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Povídání o školství a věcech souvisejích
(jinak souhlas se vším ostatním, ale "vypíchl" jsem si tuto větu.Cory píše:...(to, že sa idú na niektorej hodine pohrať s PC a predstavovať si, že sa vzdelavaju-to za techniku nepovazujem), takže potom si skoro nikto nevyberie strednú školu zameranú na nejaký technický smer...
... A pokud si ji vybere (nejčastěji z nedostatku jiné možnosti), strašně se pak diví, že výuka na PC není internet a hry, ale třeba návaznost na látku z matematiky (sestroj na obrazovce použitím pouze příkazu pro bod kružnici ev. kuželosečku daných parametrů, pomocí smyčky for-to-next). A podobné další varianty použití základních příkazů a funkcí pgm jazyků např. pro obvody a obsahy ploch, objemy těles, použití goniometrických funkcí atd.
Ve vyšším ročníku pak žádné automatické abc nebo číselné řazení , ale pěkně naprogramovat bubble sort a třídění půlením intervalu, lissajousovy křivky ,fourierův rozklad, použití v HDO atd.
A tak bych mohl pokračovat až k programování řízení krokových motorů v maturitním ročníku v Pascalu a C++ ev. v assembleru mikroprocesoru.
Ale kde ty loňské sněhy jsou .
V r 2011, kdy jsem brigádnicky suploval asi 3 měsíce nemocného mladého kantora mi dovedl pouze jeden student z maturitní třídy naprogramovat výpis ASCII kodu - a to se ještě divil, co se to děje s kódy 1 - 32. Všichni ale zvládali vyhodnocení počítačové grafiky na hrách, kde se honí nějaké příšerky, v lepším případě fotbalisté.
S praktickými maturitními pracemi - to by byla další kapitola. Katastrofa zde začala v okamžiku, když se začaly nakupovat interaktivní tabule, výukový SW od autorů, kteří nikdy za katedrou neseděli a na pár korunových součástek a baterie do měřáků se nedostávaly peníze.
Re: Povídání o školství a věcech souvisejích
Presne tak som to myslel.Petr HC píše:... strašně se pak diví, že výuka na PC není internet a hry ...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Povídání o školství a věcech souvisejících
U pocitacu je to tezky. Bohuzel to prerostlo do faze, kdy z hlavy neznam programovaci jazyk, ktery se snadno pouzije a temer okamzite dava nejake zabavne vystupy, nejcasteji grafiku. Navic v dnesni dobe grafiku "na urovni". Nam stacilo namalot nejake pekne kruznice a krivky o 4 barvach a byli jsme happy, ze delame neco, co je na spici technologie. To dneska moc nejde, takze celkem chapu, ze to mala decka moc nebavi.
Kazdopadne dokud se na neinformatickych skolach bude informatika vyucovat tak, ze se bude ucit pracovat ve Wordu, pak se ovladat a rozumet pocitaci nauci opravdu malo kdo. Klikni sem, udelej nadpis, rejstrik, otoc obrazek. Zmenime SW a zacek je v pasti, protoze ikonka na otoceni obrazku neni vlevo a neni zluta.
Na druhou stranu si rikam, ze mi aspon neroste konkurence a pokud moje decka budou chtit jit timto smerem, pak je muzu naucit to co umim ja.
Kazdopadne dokud se na neinformatickych skolach bude informatika vyucovat tak, ze se bude ucit pracovat ve Wordu, pak se ovladat a rozumet pocitaci nauci opravdu malo kdo. Klikni sem, udelej nadpis, rejstrik, otoc obrazek. Zmenime SW a zacek je v pasti, protoze ikonka na otoceni obrazku neni vlevo a neni zluta.
Na druhou stranu si rikam, ze mi aspon neroste konkurence a pokud moje decka budou chtit jit timto smerem, pak je muzu naucit to co umim ja.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Povídání o školství a věcech souvisejících
K první části věty - ona roste - spousta mladých chce být IT specialisty, ale naštěstí pro Tebe (nás programátory) jsou díky tomu, co jsem napsal výše, až na vyjímky nepoužitelní.JmJ píše:...Na druhou stranu si rikam, ze mi aspon neroste konkurence a pokud moje decka budou chtit jit timto smerem, pak je muzu naucit to co umim ja.
S druhou částí souhlas - u syna se mi to skoro stoprocentně povedlo, dcerka se v tomto směru "nepotatila", ale u děvčat to myslím tak nevadí a u malých vnuček 2 ,5 a 9 let se to zatím nedá odhadnout .
Re: Povídání o školství a věcech souvisejících
Já si prošel cestu od víceletého gymnázia přes humanitní VŠ až k nedávno při práci dodělanému výučáku elektro a následně i maturitě elektro-silnoproud. V dnešní době jsem rád, že mám i to technické vzdělání. Ale bylo strašné koukat jaký materiál je na té střední odborné škole. Mám sice jen 16 let po maturitě, ale situace ve školství je podle mě jako nebe a dudy...k horšímu. 

Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24