Cau,
nedavno sem se tu ptal na zkusenosti s oplem meriva, ted uz muzu doplnit zkusenosti vlastni
Od zakoupeni vozu je problem se studenym startem. Pri prvnich pokusech o start motor vubec nechyta pri toceni starterem cca 1 sec. Proste tak, jak by clovek cekal, ze to chytne. Nechyta i pri lehce delsim trapeni, do 2 sec max. Nepomuze pridat plyn, zrejme z toho duvodu, ze plyn je elektronicky a elektronika pri startu ovlada skritici klapku po svem. Pokud motor chytne, tak se pomerne trapi az se zastavi. Po par takovych pokusech se zda, ze motor bezi, volnobeh je 1000 rpm, coz mi neprijde moc, pri pridani plynu jde motor do otacek, ale volnobeh ma ne zcela pravidelny chod, az po delsi dobe vrceni se motor opet zastavi. Cim vice je motor ohraty, tim mensi jsou problemy. Pri ohratem motoru auto jezdi normalne s normalni spotrebou.
Bylo to v X servisech, menili se veci od ozubenych kolecek v ovledani skrtici klapky az po termostat.
Ja jsem nad tim moc nematuroval, jen jsem zkousel chovani v zavislosti na pohonu na LPG. LPG funguje tak, ze start je na benzin a podle teploty a prekroceni otacek se prepne sam na plyn. Jde vnutit jizdu jen na benzin. Behem popsanych problemu neni signalizovano prepnuti na plyn a chovani je stejne at uz je zapnuta moznost LPG nebo je vynucen benzin. V souvislosti s LPG me zaujala ta vec, ze LPG vstriky slysitelne vyrazne cvakaji i kdyz motor ma bezet na benzin. Pokud vstriky odpojim, chod motoru se nijak nezmeni, z ceho soudim, ze plyn tam opravdu nejde, jen cvakaji vstriky uplne na sucho. Je to tak ok?
Ma nekdo nejaky typ co proverit, co nechat proverit atd? Tvrdi se, ze svice jsou vymenene, filtry vzduchove a palivove take. Snad menili ozubeni ovladani skrtici klapky, snad termostat (nevim jak k tomu nekdo dosel), snad mozna nekdo nejaka cidla (bohuzel nevim presne jaka a jestli vubec).
p.s. Zlata 2111, ktera chytne vzdy, chcipne a pak uz vrci )
Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
Moderátor: Moderátoři
Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
Pokud motor běží na benzin, plynové vstřiky nesmějí pracovat, tudíž nesmějí cvakat. Myslím, že je tam nějaký problém s tím plynem. Jestli ono tam třeba zastudena nejde obé palivo - nebo něco okolo toho.
Ten plyn tam někdo dodělával, nebo je snad originál z fabriky? Co to je za systém (výrobce) LPG?
Ten plyn tam někdo dodělával, nebo je snad originál z fabriky? Co to je za systém (výrobce) LPG?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
Takze vyrobce plynoveho zarizeni sem nikde rozumne nenasel, RJ je nekde pod palubkou schovana a z papiru sem to nevycetl. No to nic, nasmeruj me zrak na jine misto v motoru
Podle servisu hlasi opakovane chybu cidlo vacky, ktere se menilo. Padla myslenka, ze chyba vznika tim, ze RJ nesedi pozice kliky s pozici vacky, tedy ze je problem v rozvodu. Je pravda, ze studeny motor celkem rachoti retezem. byt to zigul, tak retez pri tehle zvucich napnu. myslneka dale pokracuje tak, ze by treba mohl byt vadny hydraulicky napinak. behem opakovanych startu se prece jen nejak pohne a retez prestane litat a motor nejak nastartuje. nebo je proste retez vytahany. zvlastni pak je to, ze pokud je jen vytahany retez, tak ze za tepla to jede normalne.
otazka zni, jestli muze vytahany/nenapnuty retez u tohohle euro 5 stroje zpusobit, ze pri prvnich 3 staretech vubec nechytne. softwarove ze strany RJ si dovedu tohle chovani vysvetlit, mechanicky uz mene. nekdo rika ze to muze byt ono, nekdo tvrdi, ze je to uplne kravina, ze prece fabie preskoci o 3 zuby a porad jede (odborny nazor servisu).
co vy na to?
Podle servisu hlasi opakovane chybu cidlo vacky, ktere se menilo. Padla myslenka, ze chyba vznika tim, ze RJ nesedi pozice kliky s pozici vacky, tedy ze je problem v rozvodu. Je pravda, ze studeny motor celkem rachoti retezem. byt to zigul, tak retez pri tehle zvucich napnu. myslneka dale pokracuje tak, ze by treba mohl byt vadny hydraulicky napinak. behem opakovanych startu se prece jen nejak pohne a retez prestane litat a motor nejak nastartuje. nebo je proste retez vytahany. zvlastni pak je to, ze pokud je jen vytahany retez, tak ze za tepla to jede normalne.
otazka zni, jestli muze vytahany/nenapnuty retez u tohohle euro 5 stroje zpusobit, ze pri prvnich 3 staretech vubec nechytne. softwarove ze strany RJ si dovedu tohle chovani vysvetlit, mechanicky uz mene. nekdo rika ze to muze byt ono, nekdo tvrdi, ze je to uplne kravina, ze prece fabie preskoci o 3 zuby a porad jede (odborny nazor servisu).
co vy na to?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
Pokud by rozvod u Fabie (patrně myšleno 1,2 HTP) přeskočil o tři zuby, motor by rozhodně klidně a kulatě neběžel, to ani omylem. Dokonce si myslím, že by neběžel vůbec a podle toho, na jakou stranu by řetěz přeskočil, by dokonce hrozilo, že se to nakopne.
Může být problém v rozvodu, to rozhodně ano. Buď je rozvod nesprávně sestaven (vačka je přesazena), nebo napínák (patrně hydraulický) může být poškozený. Jak známo i z jiných motorů - po zastavení motoru se v určitých situacích z napínáku skutečně může vymáčknout olej zpět do olejové vany a chvíli po startu tak řetěz běží na volno. Otázkou je, zda by to mohlo mít vliv na chod motoru a jeho start - myslím tak zásadní vliv. U prvních motorů zmíněné Fabie HTP 1,2 / 12V se stávalo, že díky vymáčknutí oleje z napínáku řetězu došlo po startu k přeskočení řetězu na kole výfukové vačky. Pak díky technologické změně na vodicích lištách řetězu tomu bylo zamezeno. Ale nevíme, zda třeba něco podobného nemůže být i na Opelu.....
Hledal bych příčinu toho, proč je snímač vačky neustále v poruše, ačkoli je vyměněn. Pravděpodobnost, že by i ten nový byl vadný, je velmi malá, proto myslím, že skutečná příčina té chybové hlášky je jinde.
Může být problém v rozvodu, to rozhodně ano. Buď je rozvod nesprávně sestaven (vačka je přesazena), nebo napínák (patrně hydraulický) může být poškozený. Jak známo i z jiných motorů - po zastavení motoru se v určitých situacích z napínáku skutečně může vymáčknout olej zpět do olejové vany a chvíli po startu tak řetěz běží na volno. Otázkou je, zda by to mohlo mít vliv na chod motoru a jeho start - myslím tak zásadní vliv. U prvních motorů zmíněné Fabie HTP 1,2 / 12V se stávalo, že díky vymáčknutí oleje z napínáku řetězu došlo po startu k přeskočení řetězu na kole výfukové vačky. Pak díky technologické změně na vodicích lištách řetězu tomu bylo zamezeno. Ale nevíme, zda třeba něco podobného nemůže být i na Opelu.....
Hledal bych příčinu toho, proč je snímač vačky neustále v poruše, ačkoli je vyměněn. Pravděpodobnost, že by i ten nový byl vadný, je velmi malá, proto myslím, že skutečná příčina té chybové hlášky je jinde.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
Neexistuje tam podobne ako na Lade nastavovanie vzdialenosti snímačov pomocou podložiek? Možno to sníma blbo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
Nejsem sice provozovatelem žádného Opela, ale konkrétně Merivu má kolega z práce, je to benzinová 1.6 a minimálně jednou za půl roku je to auto nenastartovatelné. Byť má najeto do 100 tis. km, je prý problém v tom, že zůstanou "viset" ventily, prý jsou ty hlavy velmi náchylné na zakarbonování. Již podruhé mu sundávali hlavu a čistili to (v servisu OPEL).
Re: Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
Takze retaz a veci kolem nej vypadaji ok, ovsem nezda se nam pozice disku se zarezy pro snimac na jedne z vacek. Podle ruznych fotek na internetu by zarez na tomto casovacim disku mel byt vzhledem k samotne vacce v jine pozici. Bohuzel k nastaveni toho casovaciho disku se ma pouzit pripravek, ktery nemame. Takze vznasim prosbu, jestli nekdo nedisponuje sadou udelatek pro vymenu rozvodu na Opel Meriva 1.4 16V (je to snad stejne jako motor 1.2, s motory do corsy atd.).
Cela sada vypada takto:
http://www.ebay.co.uk/itm/Engine-Timing ... 3a6dae3241
Pokud by to nekdo mel v okoli brna a mohl pujcit, nebo nekdo vzdalenejsi mohl obkreslit ten obloukovy nastroj na nastaveni casovaciho disku, bylo by to super . Zbytek neni treba, hlavne ten oblouk
Cela sada vypada takto:
http://www.ebay.co.uk/itm/Engine-Timing ... 3a6dae3241
Pokud by to nekdo mel v okoli brna a mohl pujcit, nebo nekdo vzdalenejsi mohl obkreslit ten obloukovy nastroj na nastaveni casovaciho disku, bylo by to super . Zbytek neni treba, hlavne ten oblouk
VAZ 2104 1.3 1989