Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Moderátor: Moderátoři

Chaosss
Příspěvky: 16
Registrován: sob čer 20, 2009 13:27
Bydliště: Uherske Hradiste

Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Chaosss »

Zdar mám 1,7 i a porad me spinaji ventilatory kdyz me rucicka teplomeru vyleze neco malo pres 90,ja vim je to lepsi nez kdyby nesly vubec ale zase na druhou stranu dostava zahul baterka ,mozeto byt termostatem nebo cidlem teploty nebo mozna relátkem?? dik za rady
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

to ze snimac spina pri 96° je uplne normalne, tam je totiz nastavene aby spustal, da sa tam zohnat cislo zo skodovky, to spina pri 89 tusim, a pokial to spinac hned jak sa ohrejes tak mas bud malo vody v chladici alebo uplne neotvara (ci nezatvara :roll: ) termostat
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

u novych aut ,dovolim si podotknout, teplomer na palubce ma svoje cidlo- mimo ridici jednotku. A ty udaje co ukazuje, jsou "velmi orientacni"- proste to ukazuje nesmysly. nejlepsi je kontrola rtutovym teplomerem v horni komore chladice, nebo u novych aut zapojeni diagnostiky a tam se teplota objevi. Mel jsem podobnou zavadu, bylo to v netesnosti chladici soustavy, kdy po ohrati vznikl pretlak, co par kapek kapaliny vytlacil ven. Nebylo to videt. Po ochlazeni motoru se namisto zasobni kapaliny z nadrzky nasalo par bublin vzduchu. Takze v nadobce kapalina neubyvala, v soustave se hromadil postupne vzduch az to nakonec chladit prestalo. Sikulove v ser-vice porad menili termostaty (auto v zaruce) a teprva napotreti natlakovali chlazeni pumpickou za studena a ejhle- kapicky se objevily...
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Mimochodom, az taky zahul tie chadice neberu, nedavno som meral, ta dvojica motorov berie cca 2x6A. Je vakt ze na nich je madi in italy takze neviem, ci su to povodne vrtule, ale ani ine by nemali cucat na pohasinanie kontroliek.
Ja mam icko prekopane na karburator a vrtule su na spinaci v kabine, co sa mi moc nepaci, chcel by som to vyriesit aby to spinalo automaticky a mam taku myslienku, pouzit pre jednu vrtulu snimac pre nizsiu teplotu, pre druhu s vyssou teplotou - mne trochu vadi ten hluk. Neviem vsak co merat, myslim, ze by sa mal merat chladic, nie hlava.
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

http://www.highperformanceparts.cz/kata ... mo-spinace

Nevim jak to je u te 1.7ky, ale kdyby nekdo tunil chlazeni, zde bohaty vyber termostatu.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

astero píše: Neviem vsak co merat, myslim, ze by sa mal merat chladic, nie hlava.
Starý systém z karbecových auto to má tak, že na spodku chladiče je termospínač. Zřejmě bude na nižší teplotu, protože to je vracečka.
Tak pokud dobře vidím, u íček je čidlo na výstupním hrdle z hlavy, takže na teplé vodě. Akorát to je čidlo pro řídicí jednotku, takž to není pouhý spínač, je k tomu potřebná inteligentní krabička.
U íčka je možný udělat šidítko, který obelže řídicí jednotku - dá se tím posunout bod sepnutí ventilátoru. Bohužel to sebou nese vliv na další věci, které se odvíjí od teploty vody.


P.S. Měřili jste někdo teplotní rozdíl na teplé a studené hadici od chladiče? Resp. spíš na výstupu z hlavy a na vracečce z termostatu?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Nejprve bych zkontroloval, jestli auto dobře chladí. Kupř. já jsem neslyšel ventilátor ani nepamatuji, na to je stále chladno, ručička je většinou zřetelně pod 90, maximálně se 90 přiblíží, když popojíždím v koloně. Chladicí systém by mohl být zavzdušněný, popř. vadný termostat. Pokud chladí dobře a větrák skutečně spíná brzy, pak asi vadné čidlo teploty. V tématu "Lada 2111 větrák na chladiči nejde" je ke stažení tabulka - závislost odporu čidla teploty na teplotě. Dle této tabulky by čidlo (měřeno ohmetrem po odpojení) mělo mít při 90°C 241ohmů.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
nivapraktik
Příspěvky: 35
Registrován: ned srp 28, 2011 19:46

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od nivapraktik »

zdravým chalani chcel by som sa opýtať mne keď naštarujem studený motor tak ručička teploty vody kým sa dostane na 90 st akoby sa kolísala tzn nejde priamo na 90 st ale raz je už už na 90 st. potom trochu klesne a nakoniec ostane na 90, doteraz mi to nerobilo prosím neviete čím to môže byť? ďakuejm. niva r.v.2012 euro 5
karcis
Příspěvky: 11
Registrován: úte říj 25, 2011 20:57

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od karcis »

zdarec ked tu pisete o chladeni tak moja niva prestala ukazovat teplotu. Ako je tam riesene cidlo? Je to to cidlo ktore sluzi na zopnutie ventilatorov? pro bloku motora na pravej strane? Dik
Niva 1.7 spi
nivapraktik
Příspěvky: 35
Registrován: ned srp 28, 2011 19:46

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od nivapraktik »

serus no čidlo na palubovku je na ľavej strane bloku motora má iba jeden káblik mne to tiež blbne ukazuje, potom spadne a tak, idem to buduci týždeň riešiť. ako dlho ti to robí?A spína ti ventilátory pri zvýšenej teplote?
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Cory »

Na budik sluzi cidlo na lavej strane hlavy motora, ventilatory spina RJ a udaje berie z cidla na pravej strane na rozdvojke nad termostatom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
karcis
Příspěvky: 11
Registrován: úte říj 25, 2011 20:57

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od karcis »

vies co rovi mi to uz dlho asi 2 roky ze budik nic neukazoval az ked som vystupil a nastupil po cca 10min jazdy...:) ale zistil som ze po otrase buchnuti dverami zacal ukazovat. Takze ked mi to neukazovalo tak som proste treskol dverami a budik naskocil. No posledny mesiac to nejde vobec a ventilator sa spusta na ventilator je cidlo na pravej strane. A ten sa zopne pri ca 95 alebo 100st. teda to vidim ked mi nahodou ukzoval budik. No musim kuknut to cidlo ty si to uz odstranil?
karcis
Příspěvky: 11
Registrován: úte říj 25, 2011 20:57

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od karcis »

cory ked ta tu vidim, tak ako by som prepojil vypinac na vetraky? Aby som si ich mohol spustit sam. Lebo ked ten konektor odpojim tak zacnu fukat, ale rozsvieti sa check.. dik juro
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Cory »

Ventilatory riadi RJ, ktora spina prud do relé. Aby sa nahodou nejak nepoškodila RJ, odporucam pridat este jedno rele, pred ventilatorom najst, ktory vodič je plus, resp minus (zalezi, co je spínané, u NIvy je to asi plus) a prehnat cez poistku a rele prud do ventilatora...no musel by som nakresliť, tazko sa takto vysvetluje.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
karcis
Příspěvky: 11
Registrován: úte říj 25, 2011 20:57

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od karcis »

no ked nakresli tak ma tym potesis:). Ak sa ti bude chciet.. Dakujem.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“