Olej
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Pokud je na to ten motor stavěný tak to asi není nic proti ničemu. Benzínové roomstříky v práci chodí na olej po třiceti a jezdí. Doléval jsem jen jednou když jsem nafasoval takového decentně podudržovaného . Pravdou je, že ty auta najezdí tak sto tisíc a pak jdou pryč. Trošku mne tedy děsí, že to má třicet tisíc i na první náplň, ale asi se ty motory dělají s jinou přesností než před léty.
Teď se z osvědčených 1,4 16V přechází na 1,2 HTP ("ideální" motor pro Roomstera, řekl bych, až životu nebezpečný) a jako novinku mi lili do hlavy, že prý je to už teď tak vychytralé, že si možná o výměnu oleje samo řekne ještě před dosažením třiceti tisíc. Podle jakýchsi čidel, jak jsem nakoupil tak prodávám .
Teď se z osvědčených 1,4 16V přechází na 1,2 HTP ("ideální" motor pro Roomstera, řekl bych, až životu nebezpečný) a jako novinku mi lili do hlavy, že prý je to už teď tak vychytralé, že si možná o výměnu oleje samo řekne ještě před dosažením třiceti tisíc. Podle jakýchsi čidel, jak jsem nakoupil tak prodávám .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Zlí jazykové tvrdí, že dlouhé výměné lhůty jsou od toho, aby motor nenajel celkově mnoho kilometrů, že takových výměn po 30 nebo 50 tisících nevydrží moc. Myslím, že na tom něco bude, ikdyž bych hned nepodezíral, že je to úmysl... Osobně z toho mám strach, mít takové auto pro sebe, asi bych ty lhůty raději zkrátil. A v případě nutnosti použít náplně za tisícíkoruny si nechal udělat kontrolní rozbor pro stanovení vhodnosti výměny - ta cena rozboru pak je srovnatelná. Do žigula žádné rozbory nedělám, tam mi stačí tachometr a voko z Kašparovy krávy
Re: Olej
Donesla se mi taková příhoda. Pán si koupil luxusní BMW a tak se o něj chtěl i řádně starat. Jenže pán byl stará škola, naučený motor řádně zajíždět a podle toho měnit i olej. Najel tedy se svým miláčkem 3tis. km a jel do autorizovaného servisu, ať mu vymění olej. Technik mu tvrdil, že to je hloupost, ale pán se ukecat nenechal. Odjel tedy spokojený s vyměněným olejem. Po dalších 7tis. km tam byl znovu, opět technikovi řeči, opět odjel spokojen ... to stejné opakoval po 10tis. km ... 15tis. km ... 15tis. km.... načež se mu nějak nezdál zvuk motoru, motor začal klepat a problém byl na světě. Jak je to možné? Říkal si pán ... nakonec vytekl olej černý jako bota, s minimálními mazacími schopnostmi. Všichni technici totiž kouknuli do servisní knížky, řekli, že výměna je zbytečná, osadili razítko svým podpisem a tradá auto pryč... takže na první olej autí najelo 50 000km
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Zajímavý příběh, takový vánoční . Předpokládám ovšem, že vyfakturování těch "zbytečných" výměn se jim jako zbytečné nezdálo .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Olej
Za mně LongLife reději NE, pokud to není nezbytně nutné. Ono nejde jen o tu kilometrovou deklaraci a o dvouletý interval, ale mně osobně vadí, že oleje určené pro motory s DPF (tedy právě všechny oleje LongLife a i některé jiné oleje splňující specifikaci ACEA C2 nebo C3) jsou ochuzené o určitá aditiva, která by DPFku mohla škodit. Tím se stávají za jistých okolností pro motor vlastně méně vhodnou volbou, než konvenční oleje s klasickým intervalem výměny. Samozřejmě oleje LongLife jsou určené jen pro určitý specifický okruh motorů a tudíž předpokládám, že každému je jasné, že do jiného motoru, než toho konkrétního, takový olej nelze použít (anebo někdy lze, ale pro klasický interval výměny, jako má konvenční olej).Vašátor píše:Když jsme u toho, jaký je váš názor právě na oleje LongLife? Dnešní LongLife oleje nemají jen prodlouženou kilometrovou životnost, ale i výměnnou lhůtu ... čehož já rozhodně příznivcem nejsem.
Samozřejmě jsou určité motorizace, kde jiný olej než LongLife použít nelze. Takže nemáš na výběr.
Ale takhle to funguje už 13 let - od doby, co flexibilní interval (LongLife) u motorů VW existuje. Ta výměna oleje není po 30.000 km (u nafty po 50.000 km), to se strašně pleteš, protože to je pouze teoreticky dosažitelné, prakticky je to nemožné. Ve formulaci toho zadání flexi intervalu figuruje to důležité slovíčkou AŽ. Znamená to v praxi asi toto: Výměnný interval je 15.000 až 30.000 km (nebo dva roky), u naftových motorů 15.000 až 50.000 km (nebo dva roky). Je to flexibilní interval, pružný, takže už z toho názvu jasně plyne, že není pevně stanoven na určité kilometry (pevně stanovena je pouze doba, což jsou dva roky - v případě, že s vozem budeš jezdit tak málo, že dřív uběhne doba upotřebitelnosti oleje).Koko Loko píše:..... jako novinku mi lili do hlavy, že prý je to už teď tak vychytralé, že si možná o výměnu oleje samo řekne ještě před dosažením třiceti tisíc. Podle jakýchsi čidel, jak jsem nakoupil tak prodávám .
V motoru jsou snímače, které vyhodnocují několik veličin současně a podle nich samy určí, kdy se olej bude měnit. Na palubní desce se ukáže nápis SERVICE mažeš na výměnu. Jak dlouho olej v motoru vydrží, tedy kdy si auto samo řekne o výměnu, závisí především na stylu jízdy - spotřebovaném palivu, počtu startů a několika dalších hodnotách, jako je třeba množství pevných částic v oleji. Pokud budeš s autem jezdit jen dálniční provoz, případně provoz na delší vzdálenosti, olej v motoru může vydržet skoro tu jeho maximální deklarovanou kilometráž. Pokud budeš poskakovat dva kiláky do práce, pak pro prcka do školky a navečer do peňáku pro něco k večeři, klidně si elektronika řekne o výměnu oleje třeba po 17.000 km.
Takže v servisu Ti neřekli nic nového - tohle platí od roku 1999, hochu milý .
Naposledy upravil(a) Marek dne úte pro 25, 2012 13:28, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Hoch milý se o to nikdy nezajímal, nebylo třeba, zatím si pokaždé auto řeklo o servis přesně na hranici těch 30 tis. . Třeba se někdy dočkám toho, že si to řekne i dříve, když mne na to ten předávající kravaťáček tak důrazně upozorňoval.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Olej
To mi přijde velice divné, protože ujet na LongLife interval jeho maximální stanovený strop je v praxi zcela nemožné.
Když jsem pracoval na servisu Škoda, LL interval ve škodulích vlastně začínal. Měli jsme stálého zákazníka, který měl Octavii z roku 2001 s motorem TDi 66kW (ALH) a používal LL interval. Jezdil jako obchodní zástupce po celé Evropě. Ročně ujel skoro sto tisíc km. Jeho stylem jízdy pravidelně ujel na LL olej kolem 46 - 47 tisíc km. Dá se tedy říci, že schopnosti a výhody LL oleje využil na naprosté maximum.
Naše paní majitelová měla Superba 2002 s motorem TDi 96kW (AWX), samozřejmě rovněž s LL olejem. Jezdila stylem: kilometr do pekárny, kilometr na masáž, kilometr domů, kilometr ke kamarádce na kafíčko, kilometr pro kluka do školy, kilometr domů. Takto téměř výhradně. Olej jsme jí měnili po ujetí 17 - 18 tisíc km. Podotýkám, že v obou případech se jednalo o naprosto stejný LongLife systém flexibilní výměny oleje.
Když jsem pracoval na servisu Škoda, LL interval ve škodulích vlastně začínal. Měli jsme stálého zákazníka, který měl Octavii z roku 2001 s motorem TDi 66kW (ALH) a používal LL interval. Jezdil jako obchodní zástupce po celé Evropě. Ročně ujel skoro sto tisíc km. Jeho stylem jízdy pravidelně ujel na LL olej kolem 46 - 47 tisíc km. Dá se tedy říci, že schopnosti a výhody LL oleje využil na naprosté maximum.
Naše paní majitelová měla Superba 2002 s motorem TDi 96kW (AWX), samozřejmě rovněž s LL olejem. Jezdila stylem: kilometr do pekárny, kilometr na masáž, kilometr domů, kilometr ke kamarádce na kafíčko, kilometr pro kluka do školy, kilometr domů. Takto téměř výhradně. Olej jsme jí měnili po ujetí 17 - 18 tisíc km. Podotýkám, že v obou případech se jednalo o naprosto stejný LongLife systém flexibilní výměny oleje.
Naposledy upravil(a) Marek dne úte pro 25, 2012 13:33, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Tři Roomstříci zjevně dokazují nemožné stejně jako ti co s nimi jezdí, ti občas musí navíc udělat i nějaký ten zázrak, ale to již je jiné povídání. Mám se zeptat i ostatních uživatelů co znam? Tančíků máme opravdu hodně .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Ještě drobnost - rád bych viděl ty čidla.
Myslím si, že tam žádná čidla nejsou a "jen" řídicí jednotka vyhodnocuje právě t yprovozní podmínky které zná a jejichž jakési koeficienty výrobce naměřil zkouškama. Nacpat do ř.j. matematický model opotřebení oleje není nic těžkého, tu jednu rovnici s pěti proměnnýma to spočtě lusknutím prstů. Veškeré know-how je ve vývoji ve fabrice, ne v autě. Jestli si auto hlásí o výměnu samo, tak to není požadavek auta, ale vývoje, který dostal od svého vedení zadání.
Myslím si, že tam žádná čidla nejsou a "jen" řídicí jednotka vyhodnocuje právě t yprovozní podmínky které zná a jejichž jakési koeficienty výrobce naměřil zkouškama. Nacpat do ř.j. matematický model opotřebení oleje není nic těžkého, tu jednu rovnici s pěti proměnnýma to spočtě lusknutím prstů. Veškeré know-how je ve vývoji ve fabrice, ne v autě. Jestli si auto hlásí o výměnu samo, tak to není požadavek auta, ale vývoje, který dostal od svého vedení zadání.
Re: Olej
Vyhodnocuje to počet startů, počet litrů spotřebovaného paliva. Dále u naftových motorů to měří množství pevných částic rozptýlených v oleji pomocí snímače TOG. To jsou tři základní parametry, kterými se vyhodnocuje opotřebení oleje. Při každé výměně oleje se tyto parametry RESETují pomocí diagnostiky a počítají od nuly.
Takže to obyčejný model z fabriky není - každé auto je zcela jiné. Přečti si můj příspěvěk o jeden výše, teď jsem ho dopsal.
Takže to obyčejný model z fabriky není - každé auto je zcela jiné. Přečti si můj příspěvěk o jeden výše, teď jsem ho dopsal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Jo, jasně, vidím. Vypadá to jako názorná ukázka fungujícího systému. Takže je tam jendo čidlo na měření "zakouřenosti" oleje a zbytek je výpočet? Čekal bych to tak. Určitě bych nečekal, že tam výrobce bude dávat jakýkoliv hardware navíc, ten stojí prachy a občas se poláme.
Re: Olej
Je to tak. Počet startů a množství spotřebovaného paliva s ohledem na ujeté kilometry jsou dostatečné parametry k vyhodnocení kvality oleje, nemyslíš? Řekl bych, že v mnoha ohledech přesnější, než pevně stanovený interval výměny u jiných motorů. K tomu TOG snímač je velice přesný indikátor navíc. U naftových motorů měří zahuštění oleje sazemi, u benzinových motorů měří zředění nespáleným benzinem. Změna dielektrika v kondenzátoru - prosté, přesné.
Naposledy upravil(a) Marek dne úte pro 25, 2012 13:42, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Jo, myslím, že by to úplně mělo stačit. TOG snímač říkáš, zkusím si najít k tomu nějaký obrázek, popis... Může se to hodit pro zajímavost.
Re: Olej
Mám to tu v knize - mohu oskenovat, pokud máš zájem.
Jedná se o víceúčelový snímač, který umí vyhodnocovat výšku hladiny oleje v motoru (tedy jeho množství) a pokud je málo, oznámí to řidiči rozsvícením žluté kontrolky oleje. Dále měří teplotu oleje a vyhodnocuje jeho opotřebení (zahuštění sazemi, resp. zředění benzinem).
Samozřejmě to jiné automobilky mohou mít jinak, ale pak tomu asi budou i jinak říkat.
Jedná se o víceúčelový snímač, který umí vyhodnocovat výšku hladiny oleje v motoru (tedy jeho množství) a pokud je málo, oznámí to řidiči rozsvícením žluté kontrolky oleje. Dále měří teplotu oleje a vyhodnocuje jeho opotřebení (zahuštění sazemi, resp. zředění benzinem).
Samozřejmě to jiné automobilky mohou mít jinak, ale pak tomu asi budou i jinak říkat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Jo, kdybys byl tak hodnej, rád se kouknu jak to vypadá a hlavně jak funguje metoda vyhodnocení zas*ranosti oleje.
Díky.
Díky.