uhel sepnuti
Moderátor: Moderátoři
Re: uhel sepnuti
MartasBrno: Už jsem na to došel sám, ale díky za vyčerpávající odpověď. Nečekal jsem, že se to tu tak rozjede jenom kvuli takové prkotině.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: uhel sepnuti
Nic se něděje, je to tu normální, všechno už je zdánlivě vyřešené, občas s proměnlivou kvalitou, tak není do čeho píchnout a když je příležitost tak někdy sjede lavina, když mají lidi chuť
Koko, já to taky dělám měrkou, pak ještě z nadšení zkontroluju měrkou druhého druhu a abych se nenudil, zkouknu to v otáčkách měřákem, jestli je to pravda vždycky Podotýkám, jde o téměř zbytečné činnosti pouze pro radost O osciloskopické metodě radši nemluvím Vyzkoušeno s úspěchem, doma vyvinutá sonda za pětikorunu je super.
Koko, já to taky dělám měrkou, pak ještě z nadšení zkontroluju měrkou druhého druhu a abych se nenudil, zkouknu to v otáčkách měřákem, jestli je to pravda vždycky Podotýkám, jde o téměř zbytečné činnosti pouze pro radost O osciloskopické metodě radši nemluvím Vyzkoušeno s úspěchem, doma vyvinutá sonda za pětikorunu je super.
Re: uhel sepnuti
Ještě bych měl dotaz, dnes jsem sundal palec rozdělovače a nejsem si jist jestli jedna pružinka neni už vytáhaná. Motor má nepravidelný chod.
zde fotky:
http://imageshack.us/a/img829/5281/p140001201212.jpg
http://imageshack.us/a/img834/7862/p135701201212.jpg
http://imageshack.us/a/img189/815/p1405201212.jpg
zde fotky:
http://imageshack.us/a/img829/5281/p140001201212.jpg
http://imageshack.us/a/img834/7862/p135701201212.jpg
http://imageshack.us/a/img189/815/p1405201212.jpg
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: uhel sepnuti
Ta horna pruzinka na obrazku je volna spravne, dve pruzinky v odstredivej regulacii tvaruju charakteristiku odstredivej regulacie: najprv je v zabere ta spodna (bez vole) a az od urcitych otacok sa pripaja ta druha (priebeh krivky odstredivej regulacie je lomeny - prave v bode, kde zacina posobit aj druha pruzinka)
Roman
Re: uhel sepnuti
Aha díky za informaci.
Re: uhel sepnuti
Dovolím si Romana doplnit:
Nejen že každá pružina je jinak uložena (jedna s předpětím, druhá s vůlí), ale také, a to je neméně důležité, každá má jiný počet závitů a jiný průměr drátu (čili jinou tuhost a charakteristiku). Všechno souvisí se vším. A všechno dohromady dělá charakteristiku předstihu - graf závislosti předstihu na otáčkách motoru. Toto je alfou a omegou pružnosti motoru, spotřeby paliva a dalších velmi důležitých věcí. Nikoli karburátor, rozdělovač je v tomto ohledu ta nejdůležitější část motoru.
Nejen že každá pružina je jinak uložena (jedna s předpětím, druhá s vůlí), ale také, a to je neméně důležité, každá má jiný počet závitů a jiný průměr drátu (čili jinou tuhost a charakteristiku). Všechno souvisí se vším. A všechno dohromady dělá charakteristiku předstihu - graf závislosti předstihu na otáčkách motoru. Toto je alfou a omegou pružnosti motoru, spotřeby paliva a dalších velmi důležitých věcí. Nikoli karburátor, rozdělovač je v tomto ohledu ta nejdůležitější část motoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: uhel sepnuti
Ondro52, mohl bys prosím napsat typ a výrobce toho rozdělovače a z jakého auta a jakého r.v. pochází? Tohle provedení vidím poprvé. Máš docela štěstí. Udržuj to v čistotě a lehce namazané, ať to má lehký chod a nevydřou se očka pružinek. Už jsem poptával zakázkovou výrobu náhradních , štěstí, že zatím nejsou potřeba. Jo, kdybys s tím něco dělal, pružiny obecně jdou docela snadno zničit, čili nenatahovat víc než v rozdělovači samotném, nekroutit a neohýbat bez citu.
Re: uhel sepnuti
Zdravim jsem tu už dlouho nebyl... Náhodou jsem si všiml něčeho na úhel sepnutí. Martas má pravdu. Úhel sepnutí se nedá měřit voltmetrem resp. jak psal Martas jo ale... u elektronického už vůbec ne. Pro více informací o principu zapalování a měření jeho parametrů můžu případné zájemce odkázat na mou BP na téma diagnostika zapalovací soustavy, ve které se zabývám návrhem diagnostického přístroje. Ten jsem i realizoval spolu se stroboskopem. Je to navržené na diagnostiku elektronického zapalování, ale samozřejmě s tím změříte i klasiku. Akorát u klasiky nenaměříte dobu sycení cívky resp. bude odpovídat době sepnutí kontaktů.
Pokud by se snad někdo rozhodl to podle toho postavit, což může, tak schémata i plošné spoje tam jsou, ale doporučuji se na mě nejdříve obrátit kvůli jedné menší botě co tam je, ale již nebyla opravena. Je to klasické řešení bez použití procesoru, již v té době trochu zastaralé, ale má to svoje důvody.
odkaz: http://www.ulozto.cz/9125611/bap-pdf
Pokud by se snad někdo rozhodl to podle toho postavit, což může, tak schémata i plošné spoje tam jsou, ale doporučuji se na mě nejdříve obrátit kvůli jedné menší botě co tam je, ale již nebyla opravena. Je to klasické řešení bez použití procesoru, již v té době trochu zastaralé, ale má to svoje důvody.
odkaz: http://www.ulozto.cz/9125611/bap-pdf
Re: uhel sepnuti
Těchto rozdělovačů jsou mraky. Sám jsem jich měl asi šest a rukama mi jich prošlo několik desítek. Jedná se o R125D osazovaný na všechny karburátorové motory od roku 1980.MartasBrno píše:Ondro52, mohl bys prosím napsat typ a výrobce toho rozdělovače a z jakého auta a jakého r.v. pochází? Tohle provedení vidím poprvé.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: uhel sepnuti
Tak to mám asi velikou smůlu, protože mám tři žiguly, dva jsou vyrobené po roce 80 a jeden má vyměněný karbec + rozdělovač za nový po roce 80. Jedno auto - zaručený originál má rozdělovač dobrý, ramínko odstředivky vypadá jako půlka svastiky a závažíčka jsou takové "kostky", označení nese E 80 303706 (nevím, jestlí má přídomek -01, nejspíš jo), výrobce je ze SSSR. Konstrukci má přesně jako tento:
Pak tu mám další 303706-01 na patnáctku, vyrobený v Maďarsku a další dva v autech. Střeva odstředivky jsou přesně takováto, jako ve starém R125, akorát se správnýma pružinama:
Hernajs šůviks...
Pak tu mám další 303706-01 na patnáctku, vyrobený v Maďarsku a další dva v autech. Střeva odstředivky jsou přesně takováto, jako ve starém R125, akorát se správnýma pružinama:
Hernajs šůviks...
Re: uhel sepnuti
Takže je to Vaz 2107, motor 1500, karburátor OZON 2107-1107010, rozdělovač TV37 003 1146-83, rok výroby 1990.
http://imageshack.us/a/img805/8598/p1301211212.jpg
http://imageshack.us/a/img145/9830/p130101211212.jpg
http://imageshack.us/a/img805/8598/p1301211212.jpg
http://imageshack.us/a/img145/9830/p130101211212.jpg
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: uhel sepnuti
Panejo, to je teda ročník a ještě lepší označení - původ, dík za odpověď. Je tu ještě někdo, kdo to má v autě, kromě Marka a Ondry52?
Re: uhel sepnuti
Ten, co jsi označil na prvním obrázku, jsem měl taky. Pak několik dalších. Problém je v tom, že rozdělovače pro Ladu dělal nejen Sojuz, ale taky Maďaři, později Rusko, Ukrajina a kdoví, kdo ještě. Střeva se mohou malinko lišit. Ale jako celek je to vždy záměnný kus za kterýkoli zmíněný. Jednotlivé díly ovšem z jednoho do jiného rozdělovače většinou použít nejdou. Například pokud bude mít rozdělovač jinou velikost (= hmotnost) závaží na regulátoru, bude mít i jinou tuhost pružin, takže například použití pružiny z jednoho regulátoru do jiného je pochopitelně riskantní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)