problem s zo startovanim studeneho motora
Moderátor: Moderátoři
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
ja tam mam bezpodtlakovy rozdelovac klasika a sviecky ja odtrh nemeram pokial je odtrh tak dalej to neriesim
lada 2101 r.v1975
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
Nekteří lidi to dalej řeší.
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
Odtrh, res uhol zopnutia ma podstatny vplyv na startovanie
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
Tak na co jsi mezitím přišel?
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
ahoj mě to také tak dělá že jde občas na 3 válce měnil jsem hlavu rozdělovače nové kabely nově udšlaná hlava svíčky NGK a porád to nejde jak má čím to může být???
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
Pokud je vše ostatní v obvodech zapalování v pořádku, potom odtrh ani úhel sepnutí podstatný vliv na startování nemůže mít. Úhel sepnutí/rozepnutí ovlivňuje chod motoru hlavně ve vysokých otáčkách, poněvadž musí vytvořit optimální časové podmínky pro "nabití cívky" (sepnutí) a pro dohření oblouku na svíčkách (rozepnutí - doznění tlumených kmitů). To jsou pak omezující podmímky pro dosažení max. otáček motoru a optimální využití paliva (mimo dalších vlivů).Dusan píše:Odtrh, res uhol zopnutia ma podstatny vplyv na startovanie
Jde o přechodové jevy na indukčnosti a podrobnější rozbor by zabral další stránku textu.
Pokud to někoho zajímá, nechť si "vygooglí" přechodové jevy na indukčnosti.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
Mně se dostalo do ruk auto, které mělo velmi ujetý odtrh a startovalo relativně dobře, ale neumělo akcelerovat, neumělo jet pod zátěží, a vyžadovalo vždy o dost víc sytit. Po seřízení zapalování, včetně vyčištění kontaktů benzinem jede mnohem lépe, prakticky tak jak by mělo. Ale nemusí to nic znamenat, jen mi to naznačilo, že v pořádku musí být všechno, aby to fungovalo jako celek dobře.
Spadoca - všechno nastavení, tedy předstih i odtrh a mezery a svíčkách jsou takové jaké mají být? Značka svíček může a nemusí nic znamenat, mnoho lidí jezdí na Brisky, které jsou považovány za nejlepší a nemá potíže. ( A jednou za uherský rok se najde někdo, kdo má s Briskem problémy (já - jedna jediná vadná svíčka), to je ale nejspíš vyjímka potvrzující pravidlo)
Spadoca - všechno nastavení, tedy předstih i odtrh a mezery a svíčkách jsou takové jaké mají být? Značka svíček může a nemusí nic znamenat, mnoho lidí jezdí na Brisky, které jsou považovány za nejlepší a nemá potíže. ( A jednou za uherský rok se najde někdo, kdo má s Briskem problémy (já - jedna jediná vadná svíčka), to je ale nejspíš vyjímka potvrzující pravidlo)
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
Problem s nepravidelným chodem studeného motoru po nastartování mám i já. Motor chytne krásně, jakmile ho zatížím (například vyjetí z garáže), začne běžet nepravidelně, jako by na tři válce ... vrrr...vrrr...vrrr. Už jsem s motorem a se vším okolo dělal všechno možné a efekt nic nepřineslo. Zajímavé je, že se tak neděje vždy, jev je naprosto náhodný. Jednou chytne na drc a běží jak samet, podruhé chytnout nechce, rozběhne se pravidelně a pak začne vynechávat.
Seřízené mám naprosto vše, rozdělovač bez vůlí, vačka neopotřebená, hlava komplet přetěsněná (těsnění pod hlavou, svody ...), karburátor vyčištění, seřízený a rovný .... a spotřeba naprosto nádherná. Všechny díly novéKdyby tam mělo být něco v nepořádku, spotřeba by asi tak pěkná nebyla. Tlaky motoru už jsem nějaký rok neměřil, ale v době kdy jsem si s tímto problémem hrál nejvíce, jsem měl tlaky motoru víceméně v pořádku (bez výrazných odchylek, tlaky menší - odpovídající tehdy 180 000km).
Drobná změna odtrhu opravdu vliv na startování nemá - přesně jak píše Petr.
Zajímavostí mohou být zapalovací svíčky, kdy se opravdu tu a tam stane, že je nějaká nová vadná - u NGK platí pravidlo, že ty vyrobené v Japonsku jsou OK a ty pocházející ze závodu ve Francii mají zmetkovitost podstatně větší. Ale určitá zmetkovitost je u všech výrobců. I námi hojně používaný Brisk se občas utne...
Seřízené mám naprosto vše, rozdělovač bez vůlí, vačka neopotřebená, hlava komplet přetěsněná (těsnění pod hlavou, svody ...), karburátor vyčištění, seřízený a rovný .... a spotřeba naprosto nádherná. Všechny díly novéKdyby tam mělo být něco v nepořádku, spotřeba by asi tak pěkná nebyla. Tlaky motoru už jsem nějaký rok neměřil, ale v době kdy jsem si s tímto problémem hrál nejvíce, jsem měl tlaky motoru víceméně v pořádku (bez výrazných odchylek, tlaky menší - odpovídající tehdy 180 000km).
Drobná změna odtrhu opravdu vliv na startování nemá - přesně jak píše Petr.
Zajímavostí mohou být zapalovací svíčky, kdy se opravdu tu a tam stane, že je nějaká nová vadná - u NGK platí pravidlo, že ty vyrobené v Japonsku jsou OK a ty pocházející ze závodu ve Francii mají zmetkovitost podstatně větší. Ale určitá zmetkovitost je u všech výrobců. I námi hojně používaný Brisk se občas utne...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
To je ako pripad mojho suseda... Auto slo relativne pekne, ziadne problemy, akurat trošku klepalo pri vacke. Tak som zhodil hlavu, zistil, ze ventily, vahadla a vacka su KO. Vymenil som ich, hlavu nasadil. Nastavil som predstih a bol problem, pri pridani plynu otacky vybehli a pri opatovnom to strelilo do karbu. Zistil som, že pružinky v odstredivke boli utrhnute a nasledne skratene a nasadene. Vymenil som za nove z toho isteho typu. Už to bolo OK, ale začalo zaplavovať karb. Ten som nastavil a teraz robi to, ze po nastartovani a pridani zdochne a sviecky su zanesene...po opatovnom vycisteni naskoci a po chvili ide na 3 valce...Stačí do niečoho džubnuť... Ale myslim ze to robia tie nove VN kable pofidernej vyroby.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: problem s zo startovanim studeneho motora
Je mozne ze som sa pomyli,,,predsa len od kedy je tam bezkontakt take to veci neriesimPetr HC píše:Pokud je vše ostatní v obvodech zapalování v pořádku, potom odtrh ani úhel sepnutí podstatný vliv na startování nemůže mít. Úhel sepnutí/rozepnutí ovlivňuje chod motoru hlavně ve vysokých otáčkách, poněvadž musí vytvořit optimální časové podmínky pro "nabití cívky" (sepnutí) a pro dohření oblouku na svíčkách (rozepnutí - doznění tlumených kmitů). To jsou pak omezující podmímky pro dosažení max. otáček motoru a optimální využití paliva (mimo dalších vlivů).Dusan píše:Odtrh, res uhol zopnutia ma podstatny vplyv na startovanie
Jde o přechodové jevy na indukčnosti a podrobnější rozbor by zabral další stránku textu.
Pokud to někoho zajímá, nechť si "vygooglí" přechodové jevy na indukčnosti.