Převrtání motoru
Moderátor: Moderátoři
Re: Převrtání motoru
Navíc písty pro vzduchem chlazené motory mohou mít jinou tepelnou roztažnost a třeba by to proto nefungovalo.
Starší písty se klidně použít mohou, kroužky samozřejmě nové, nemůže být problém.
Starší písty se klidně použít mohou, kroužky samozřejmě nové, nemůže být problém.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převrtání motoru
Průměr čepu 22 a kompresní výška 38,5 ... (bez záruky). L.3enit píše:Momentalne nezmerim jaky prumer ma pistni cep... Vi nekdo z vas, jaky prumer cepu ma Lada (myslim ze by se nechal pouzit pist 79,4 nebo 79,6mm?)? Pro zacatek, potom taky resit vysku dna pistu a pod.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Převrtání motoru
Průměr čepu je stejný, co tak čtu v chytré knize
Kompresní výška pístu zde uvedena není, pokusím se změřit. Tady jsem našel jednu fotku pístu z Oltcita, já to vyfocený nemám...
Kompresní výška pístu zde uvedena není, pokusím se změřit. Tady jsem našel jednu fotku pístu z Oltcita, já to vyfocený nemám...
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Převrtání motoru
To je hodne zaujimavy piest
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Převrtání motoru
No je takovej dost "šišatej"..., ke kterýmu "vrcholu nebo díře" mám vlastně tu kompresní výšku měřit?
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převrtání motoru
Nejsem motorář - takže to řeknu jinak (třeba mě někdo opraví):
Kompresní výška je vzdálenost mezi horní rovinou pístu a středem pístního čepu. L.
PS: obrázek napoví
Kompresní výška je vzdálenost mezi horní rovinou pístu a středem pístního čepu. L.
PS: obrázek napoví
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Převrtání motoru
Řečeno jednoduše: Oltcit má jak vidno poměrně složitý a přesně stanovený tvar dna pístu, zatímco Lady mají písty s rovnými dny. Takže bych použití laďáckých pístů do motoru Oltcitu jednoznačně vyloučil. Zapomeňte na to.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Převrtání motoru
Motorka ?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Převrtání motoru
Motorka no... valec a pist z Oltcitu
Mohl by nastat nejaky problem s plnenim? Ona hlava motoru 1.3 je trochu odlisna od 1.1
Vecer napisu odlisnosti
Mohl by nastat nejaky problem s plnenim? Ona hlava motoru 1.3 je trochu odlisna od 1.1
Vecer napisu odlisnosti
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Převrtání motoru
Napiš, jaké jsou tam rozdíly a uvidíme. Pokud to půjde, zkus to nějak nafotit třeba. Na to přijdeme.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Převrtání motoru
Nafotit můžu akorát hlavu z 1.1, z 1.3 sice hlavy mám, ale jsou na funkčním motoru a tak se mi je zrovna sundávat nechce
Ale napíšu zde rozdíly, které jsou popsány v knize:
Sací ventil má u 1.1 délku 97,4mm a u 1.3 94,6mm. Výfukový ventil 96,3mm u 1.1 a 93,8 u 1.3
Průměr hlavy sacího ventilu u 1.1 je 39mm a u 1.3 38mm. U výfukových 34mm u 1.1 a 35,7mm u 1.3
Úhel sedla sacího ventilu u 1.1 je 120° a u 1.3 90°. Výfukový u obou motorů 90°.
Šířka dosedací plochy sedla v hlavě 1,0-1,4 u sacího, oba motory a 1,4-1,8 u výfukového, též oba motory
A potom teda vačky, ty se líší o pár °
Ale napíšu zde rozdíly, které jsou popsány v knize:
Sací ventil má u 1.1 délku 97,4mm a u 1.3 94,6mm. Výfukový ventil 96,3mm u 1.1 a 93,8 u 1.3
Průměr hlavy sacího ventilu u 1.1 je 39mm a u 1.3 38mm. U výfukových 34mm u 1.1 a 35,7mm u 1.3
Úhel sedla sacího ventilu u 1.1 je 120° a u 1.3 90°. Výfukový u obou motorů 90°.
Šířka dosedací plochy sedla v hlavě 1,0-1,4 u sacího, oba motory a 1,4-1,8 u výfukového, též oba motory
A potom teda vačky, ty se líší o pár °
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převrtání motoru
To jsou odlišnosti ... řekl bych drobnosti.
To, co nás spíše zajímá, je tvar spalovacího prostoru hlavy.
A druhá věc, která se bude týkat pístu a válce: jaký je nedoběh pístu v horní úvrati oproti hraně válce. Ideálně hrany pístu - to je to malé odsazení nahoře, nad kterým je to specifické tvarování.
Nyní budu trochu teoretizovat: pokud je nedoběh pístu 0 a ty vypoukliny lezou "do hlavy", která má tím pádem dost velký objem - potom použití pístu s rovným dnem je, řekněme, nemožné, protože ztratíš kompresi, resp. bude podstatným způsobem snížena.
Příklad: při použití originálního pístu bude komprese 8,8 : 1 . Při použití pístu s plochým dnem bude komprese "jen" třeba 6,5 : 1 , což už je téměř neslučitelné s chodem motoru.
Komprese = poměr mezi kubaturou válce (a hlavy) v momentech kdy je píst ve spodní a horní úvrati.
L.
PS: obrázek napoví, kresba standard Lada
To, co nás spíše zajímá, je tvar spalovacího prostoru hlavy.
A druhá věc, která se bude týkat pístu a válce: jaký je nedoběh pístu v horní úvrati oproti hraně válce. Ideálně hrany pístu - to je to malé odsazení nahoře, nad kterým je to specifické tvarování.
Nyní budu trochu teoretizovat: pokud je nedoběh pístu 0 a ty vypoukliny lezou "do hlavy", která má tím pádem dost velký objem - potom použití pístu s rovným dnem je, řekněme, nemožné, protože ztratíš kompresi, resp. bude podstatným způsobem snížena.
Příklad: při použití originálního pístu bude komprese 8,8 : 1 . Při použití pístu s plochým dnem bude komprese "jen" třeba 6,5 : 1 , což už je téměř neslučitelné s chodem motoru.
Komprese = poměr mezi kubaturou válce (a hlavy) v momentech kdy je píst ve spodní a horní úvrati.
L.
PS: obrázek napoví, kresba standard Lada
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Převrtání motoru
No - mně se nelíbí ten úhel osy sacího ventilu proti ose pístu. U jednoho motoru 120°, u druhého 90°. To může být problém. Obávám se totiž, že v souvislosti s tím bude jiný tvar dna příslušného pístu.
Já, pokud bych se rozhodl převrtávat válce 1100 na 1300, určitě bych na ně pak použil hlavu příslušnou dané kubatuře. Takže pokud válce z jedenáctky převrtáš na třináctku a dáš třináctkové písty, dej třináctkové hlavy a vačky. A pak to musí chodit.
Já, pokud bych se rozhodl převrtávat válce 1100 na 1300, určitě bych na ně pak použil hlavu příslušnou dané kubatuře. Takže pokud válce z jedenáctky převrtáš na třináctku a dáš třináctkové písty, dej třináctkové hlavy a vačky. A pak to musí chodit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převrtání motoru
Ono asi problem je v tom, ze trinastkovych motorov je asi menej ako safranu, oni sa Oltcity 1300 s 5q prevodovkou u nas vobec nevyskytovali......(teda pokial viem sa k nam nedovazali)Marek píše:dej třináctkové hlavy a vačky. A pak to musí chodit.
Roman