Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Moderátor: Moderátoři
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záhada
Z mých zkušeností bych zkontroloval žárovky v palubovce. A pak bych hledal v pojistkovce přerušený spoje.
Určitě mě ještě někdo doplní, kde dál hledat.
Určitě mě ještě někdo doplní, kde dál hledat.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Záhada
Tp Cecil.110R - projdi si podrobně http://www.chiptuner.ru/content/ground/ díl 1,2,3.
Tato závada je typická pro studené spoje a přerušené vodiče, zejména kostry.
Tato závada je typická pro studené spoje a přerušené vodiče, zejména kostry.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záhada
Ze všeho nejdřív si zkontroluj ukostření přístrojové desky, a kabely co jdou okolo sloupku řízení, jestli nejsou prodřený nebo potrhaný.
VAZ 1117
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob zář 29, 2012 11:53
Re: Záhada
Děkuji pánové... Dám vědět, jak jsem dopadl....
Ale nejdříve zase všechno nastuduji, než něco rozvrtám.... Předem moc děkuji.
Ale nejdříve zase všechno nastuduji, než něco rozvrtám.... Předem moc děkuji.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob zář 29, 2012 11:53
Re: Záhada
Tak jsem se do toho pustil. A někdě bude hodně velký problém. Jelikož, už minulému majiteli nešli kontrolky a nic, musel tedy udělat buzení alternátoru speciálně samostatně a vyvedl světýlko kousek pod volant mimo. Jsem takový samouk s multimetrem a tak nějak měřím a přemýšlím, který kabel by mohl jít tam a co by mohl vést. A jelikož jsem zjistil, že mi nejde proud do otáčkoměru, který dál dvanácti voltama napájí pravou polovinu kontrolek.... udělal jsem pokus a proud zavedl na +12v, jak je psáno... a inu super, otáčkoměr začal fungovat, všechno (tedy jen půlka přístrojové desky) šlo jak hodinky. Kontrolky se tedy chovaly, jako bych měl klíček v první poloze před startem i při vypnutém klíčku, ale jako zkouška to šlo.... Nastartoval jsem a půlka kontrolek z přístrojovky po chvilce poshasínala, jak má... Nabíjení, olej... Ručka vypnula, když jsem jí odbrzdil... Vše jak má být, jen jsem po chvilce zkusil zapojit i druhou stranu kontrolek a to pozor... Zapnul jsem světla a začala rychle blikat kontrolka blinkrů a cvakalo nějaké relé, ale blinkry nešly.... Vyndal jsem žárovku světel a vše se zdálo v pohodě, ale jak jsem dal dálkové světla, tak opět blikala kontrolka blinkrů a v nějakém relé zase začalo cvakat, jak kdybych zase dal výstražné blinkry, ale ty zase zvenku nesvítily...
Nevím, abyste mě neukamenovali za rozsáhlý popis, ale snažím se to, co nejlépe popsat. Určitě, se tam teď budou mlátit proudy, které budí alternátor, když jsem zpochodnil kontrolky.... Každopádně mi do pravé poloviny přístrojovky nejde +..... A přístrojovka je uzeměná zase černým káblem z mnoha, co vedou ze spleti káblu zevnitř a tudíž nevím, kde bych měl hleda začátek ukostření.
Promiňte, ale jsem z toho na prášky. Auto jsem dohodil tchánovi a ten už nějak přestává věřit, že koupil dobře.... Znáte to..
Nevím, abyste mě neukamenovali za rozsáhlý popis, ale snažím se to, co nejlépe popsat. Určitě, se tam teď budou mlátit proudy, které budí alternátor, když jsem zpochodnil kontrolky.... Každopádně mi do pravé poloviny přístrojovky nejde +..... A přístrojovka je uzeměná zase černým káblem z mnoha, co vedou ze spleti káblu zevnitř a tudíž nevím, kde bych měl hleda začátek ukostření.
Promiňte, ale jsem z toho na prášky. Auto jsem dohodil tchánovi a ten už nějak přestává věřit, že koupil dobře.... Znáte to..
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záhada
mna by z toho trafil slak, ked to chces riesit takto tak zober neake plus od spinacky, to je plus ktore sa zobrazi az po nastartovani aby si tam nemal furt plus, alebo by som si objednal celu novu kabelaz a bol by klud
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Záhada
A co "hlavné rele"? Snád to má aj Niva. To relé je spínané plusom od spínačky a kostrou a zopne hlavný obvod (pri zapnutí zapalovania), ktorý napája mimo iného aj prístrojovku. Ak si dobre pamatám Tvoj problém, tak napríklad kontrolka motoru CHE svieti - to bude tým, že práve táto kontrolka je napájaná priamo zo spínačky a nie cez relé. Takže radím skontrolovať relé, asi bude vadné a odpojiť dorábané plusy.
EDIT: Práve som si prečítal znovu čo píšeš.
Pravá časť prístrojovky (otáčkomer, kontrolka ručnej brzdy, pásov, rezervy v nádrži, uzávierky diferenciálu a oleja) je napojená na plus trvalo (pri zapnutom zapalovaní) a kontrolky sú spínané kostrou z čidiel. Keď to nefunguje a po pripojení tvrdého plus áno, tak je problém v napájaní prístrojovky (buď spomínané hlavné relé alebo poistka)
Ľavá časť prístrojovky (kontrolka brzdovej kvapaliny, smeroviek, obrysoviek, diaľkových svetiel, hmloviek a vyhrievania zadného skla) je pripojená trvalo ku kostre a je ovládaná privedenými plusmi od spínačov. Ak tieto kontrolky nefungujú, znamená to, že je prístrojovka zle ukostrená.
Pozerám do schémy a keď si predstavím, že niekto dorobil budenie alternátora, tak ma napadá, či odpojil z alternátora to staré budenie, alebo to pichol rovno na ten káblik a je to nakoniec prepojené s prístrojovkou...to by mohlo robiť šarapatu.
EDIT: Práve som si prečítal znovu čo píšeš.
Pravá časť prístrojovky (otáčkomer, kontrolka ručnej brzdy, pásov, rezervy v nádrži, uzávierky diferenciálu a oleja) je napojená na plus trvalo (pri zapnutom zapalovaní) a kontrolky sú spínané kostrou z čidiel. Keď to nefunguje a po pripojení tvrdého plus áno, tak je problém v napájaní prístrojovky (buď spomínané hlavné relé alebo poistka)
Ľavá časť prístrojovky (kontrolka brzdovej kvapaliny, smeroviek, obrysoviek, diaľkových svetiel, hmloviek a vyhrievania zadného skla) je pripojená trvalo ku kostre a je ovládaná privedenými plusmi od spínačov. Ak tieto kontrolky nefungujú, znamená to, že je prístrojovka zle ukostrená.
Pozerám do schémy a keď si predstavím, že niekto dorobil budenie alternátora, tak ma napadá, či odpojil z alternátora to staré budenie, alebo to pichol rovno na ten káblik a je to nakoniec prepojené s prístrojovkou...to by mohlo robiť šarapatu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záhada
Ještě jedna připomínka, vyplň si bydliště, třeba se ve tvém okolí najde někdo kdo by se ti na to mrkl.
VAZ 1117
Re: Záhada
Nevím, jestli u Nivy jsou spoje na přístrojovém panelu "tištěné". Je-li to mu tak, projdi pečlivě desku. Přerušení TS nebývá na první pohled patrné.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob zář 29, 2012 11:53
Re: Záhada
Je pravda, že nově přidělané budění alternátoru je na tvrdku připojeno na kablík hned za alternátorem.
Takže ho odpojím a pořádně kouknu na to plus a kostru z obou stran přístrojovky...
Týjo, zatím dík. Postupně to trochu dává smysl. Snad bude pro i auto
Sloučeno z dvojitého příspěvku [Teepee]
Tak nějak dlouho koukám do plánu elektroinstalace a na stranách přístrojové desky by měly být ještě nějaký zácvaky nebo dotyky, čili to hlavní plus a mínus z každé strany. Nevíte, kde by to mělo být? Kažopádně to nemám spojený....
A mělo by to být vyřešený...
Takže ho odpojím a pořádně kouknu na to plus a kostru z obou stran přístrojovky...
Týjo, zatím dík. Postupně to trochu dává smysl. Snad bude pro i auto
Sloučeno z dvojitého příspěvku [Teepee]
Tak nějak dlouho koukám do plánu elektroinstalace a na stranách přístrojové desky by měly být ještě nějaký zácvaky nebo dotyky, čili to hlavní plus a mínus z každé strany. Nevíte, kde by to mělo být? Kažopádně to nemám spojený....
A mělo by to být vyřešený...
Re: Záhada
Tak to nevím, na Nive som to rozobrate nemal, dedukoval som len zo schémy
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob zář 29, 2012 11:53
Re: Záhada
Tak pánové, záhada vyřešena. Celá přístrojovka je totálně mimo a nefunkční. Zkusil jsem jí zaměnit ze starší jednasedmičky z roku 97 nebo tak nějak. Jen jsem z tý starý vypojil regulátor buzení, který má tento starší typ Nivy zašroubován přímo s kontrolkou v přístrojovce.... aspoň to tak vypadalo. A vida vše v naprostém pořádku. Kontrolky svítily i zhasly. Dokonce svítila a zhasla i kontrolka Check... No super. Otáčkoměr šlape... Teplota v pořádku stoupala, no co dodat.....
Tu Nivu tchán koupil za čtyřicet tisíc s pěkně rozhašenou elektrikou a vylágrovaným motorem. Musel se tedy koupit jiný hlavně kvůli hlavě. Je tam nějaká speciální s dírou na čidlo otáček či co.... No sehnat jí, teda, žádná sranda...
Niva je z roku 2008 a je tam plyn a to nám říkal, že vlastně kupujeme rozbité auto, ale za cenu toho plynu, co tam je nainstalovaný...
Je pravda, že nádrž na plyn je větší než normální a je pod autem a nezabírá místo v kufru. Fakt dobrý.
Jen nevím, jak mohla odejít takhle celá přístrojovka za čtyři roky. Něco tam musí být špatně.... To se pozná....
Zatím moc děkuji pánové.... Moc jste mi pomohli. Jste tady koukám doopravdická parta.
Nazdárek.
Tu Nivu tchán koupil za čtyřicet tisíc s pěkně rozhašenou elektrikou a vylágrovaným motorem. Musel se tedy koupit jiný hlavně kvůli hlavě. Je tam nějaká speciální s dírou na čidlo otáček či co.... No sehnat jí, teda, žádná sranda...
Niva je z roku 2008 a je tam plyn a to nám říkal, že vlastně kupujeme rozbité auto, ale za cenu toho plynu, co tam je nainstalovaný...
Je pravda, že nádrž na plyn je větší než normální a je pod autem a nezabírá místo v kufru. Fakt dobrý.
Jen nevím, jak mohla odejít takhle celá přístrojovka za čtyři roky. Něco tam musí být špatně.... To se pozná....
Zatím moc děkuji pánové.... Moc jste mi pomohli. Jste tady koukám doopravdická parta.
Nazdárek.
Re: Nesvíti přístrojovka a podsviceni cuplíků
chci reostat podsvícení nahradit pevným odporem. Netušíte, jak asi velkým? Tedy, nemá někdo odzkoučeno?
Re: Nesvíti přístrojovka a podsviceni cuplíků
Asi stejně by zněla otázka : chci si na práci svítit svíčkou. Netušíte jakou ?jiri.k píše:chci reostat podsvícení nahradit pevným odporem. Netušíte, jak asi velkým? Tedy, nemá někdo odzkoučeno?
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nesvíti přístrojovka a podsviceni cuplíků
já reostat vyřadil z okruhu, svíčky ... (téda Petře Ty mi dáváš ) ... žárovky jsem nahradil 4-wattkama a jsem spokojen. Tedy nyní téměř spokojen, protože po cca 3 letech už mi to zase svítí jak bludičky - musím ty žárovky vyměnit, ale v současné době se mi zrovna nechce rozebírat přístrojovku . L.jiri.k píše:chci reostat podsvícení nahradit pevným odporem. Netušíte, jak asi velkým? Tedy, nemá někdo odzkoučeno?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´