Ventily - seřizování a vše okolo
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
A jéje ... know-how ... zajisté se s námi poděliš jak na to L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Já bych ještě doplnil, že v 95 roce jako nový auto z fabriky jezdila Lada naprosto dokonale. Neuvěřitelná akcelerace, skvělá spotřeba. Tím bych se chtěl zastat výrobce s perfektním nastavením. Občas se ale zasekával automatický sytič. Projevovalo se to tak, že normálně za jízdy u teplého motoru při 100 km rychlosti začalo auto bez nohy na plynu citelně zrychlovat. Vypnutí prudkým sešlápnutím plynu většinou nezabralo. Když se zaseknul sytič při startu, tak jsem nestačil obvykle vypnout klíček dřív, než byly otáčky kolem 7 tisíc (tak 1 - 1,5 sekundy). Někdy měl otáčkoměr tendenci jít podruhé dokola. To celé při startu a zapnutém klíčku ne déle než 2 sekundy. Nedalo se s tím jet, dokud se nepodařilo sytič vypnout. Pro motor to nebylo dobré, ale tak dramaticky přetočený motor Lady má neuvěřitelně krásný zvuk. Při jakémkoliv stylu jízdy se spotřeba pohybovala mezi 6,5 a 7 litrů naturalu (klidná jízda i jízda s plynem skoro na podlaze). Sám bych tomu nevěřil, kdybych to nezažil. V dnes již dlouho neexistujícím servise na Praze 6 to asi na 5. reklamaci odstranili. Rozdrbali všechno co mohli, motor měl díry v plynu, cukal i ve středních a vyšších otáčkách, netáhnul (spotřeba 11-12 litrů naturalu při normální jízdě u nového auta). Dokonce bez jakéhokoliv zlepšení vyměnili v záruce karburátor. Pak už na to nebyly nervy a skončila tehdy roční záruka. Vysvobozením bylo LPG. Problémy s neseřízením se tím značně zmenšily. Pak po delším hledání jsem dostal typ na mechanika z jiného servisu Lady. Ten motor seřídil téměř do původního stavu (tak asi na 90%). Spotřeba se ustálila na 8 litrů benzínu (proti údajům v TP pořád skvělý počin). Pak jsem k němu jezdil až do loňska, kdy se mu už po 10 letech jeho dalšího působení v servise jiné značky přestalo chtít motor servisovat. Motor seřizoval za ta léta určitě tak 15x. Byl velmi šikovný, ale nebyl perfekcionista. Řekl bych, že pružinky v rozdělovači určitě neřešil. Tu vůli o které se píše v příspěvcích tam mám určitě se zvětšující se tendencí 16 let a vadí to až 17. rok ? Přijde mi to zvláštní, ale rád si dám poradit. Před měsícem jsem na dovolené po hrbolaté a kopcovitější trase mezi Slatinicemi a Buchlovicemi a zpět (nejkratší trasou podle navigace a ještě s objížďkou) Dosáhl normálním stylem jízdy na neuvěřitelných 7 litrů plynu (tankuju jenom Flagu a vždycky plnou nádrž). Nikdy neodhadnu dopředu a poznám to až u pumpy, ale asi 2x za rok se na těch 7 litrů plynu dostanu ať jedu pomalu a plynule, nebo rychle (většinou je teplo až vedro). Jednou to bylo dokonce 7,5 litru s přívěsem a 200 kg zátěží na trase, kde je samá obec.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Luďku, nezlob se, ale nepodělím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Marku, na těch pružinkách opravdu asi něco bude. Když se za jízdy zvyšujou otáčky s malinkatým plynem, tak se motor tváří o dost lépe, než když se ubere plyn a přidává znovu, nebo se na něj šlápne hned prudce víc. Tak je to od začátku. Tak si troufám hádat, že kleštěma zmenšíš očko na pružince, aby nebyla na čepu vůle. Je to asi hodinářská práce pružinku nepoškodit a nastavit očko tak, aby zase nedrhlo. Zvlášť to chce cit u materiálu jakou je pružinka, protože se po čase bude vracet do původní polohy. Nebo vysoustružit vložku, která bude mezi okem pružinky na fest a bude se otáčet mezi původním čepem. Vlastně jakoby takovou malinkatou trubičku. To už by ale nebylo tak úplně jen o seřízení a dělal by to pouze nadšenec, ne automechanik s tisícovkama seřízených motorů.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Marku, no když nepodělíš, tak nepodělíš. Předpokládám tedy, že výsledky Tvé práce jsou podloženy jen subjektivně a proto mi nezbývá, než si rýpnout . Kdysi hodně dávno jsi mi seřizoval motor a provedl i Tvoji oblíbenou úpravu na pružinkách, respektive vymontování jedné pružinky pro rychlejší nárust předstihu. Ovšem po měsíci ježdění jsem musel rozdělovač uvézt do původního stavu, neb jsem s touto úpravou nebyl spokojen. A vím i o dalším nespokojeném jedinci . Na druhou stranu je spousta spokojených, takže jsem mohl být pouze vyjímkou potvrzující pravidlo.
Představivost mám celkem dobrou, je jasné, že pružinky ovlivňují sklon charakteristiky předstihu. Každá tvrdost pružinky jinak. Dobře, provedeme úpravu charakteristiky, ale jaká charakteristika předstihu je pro naše motory nejlepší? Podle mě by to chtělo spíše charakteristiku prodloužit, se stejným nárůstem předstihu jako je dosavadní. A to bez většího zásahu do rozdělovače nelze, proto jsem zastáncem rozdělovače bez vůlí v originálním stavu. Tudíž s nevypadanými gumovými dorazi odstředivé regulace, pružinek, ložiska...bez vůlí. Mé mladistvé pokusy úprav rozdělovače, narozdíl od úprav motoru a karburátoru, vedly subjektivně spíše k horšímu.
Představivost mám celkem dobrou, je jasné, že pružinky ovlivňují sklon charakteristiky předstihu. Každá tvrdost pružinky jinak. Dobře, provedeme úpravu charakteristiky, ale jaká charakteristika předstihu je pro naše motory nejlepší? Podle mě by to chtělo spíše charakteristiku prodloužit, se stejným nárůstem předstihu jako je dosavadní. A to bez většího zásahu do rozdělovače nelze, proto jsem zastáncem rozdělovače bez vůlí v originálním stavu. Tudíž s nevypadanými gumovými dorazi odstředivé regulace, pružinek, ložiska...bez vůlí. Mé mladistvé pokusy úprav rozdělovače, narozdíl od úprav motoru a karburátoru, vedly subjektivně spíše k horšímu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Ja zasa poznam upravu skratenia chodu regulacie+skratenie pruziniek...Inak, teraz tu mam v garazi susedovu 2101, hlavu mam dole a vačka so vsetkymi vahadlami a ventilmi je k zahodeniu...a to maso, ktore narastlo na ventiloch, o tom ani nehovorim...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Délka grafu se neprodlužuje. Pro neupravený motor je pásmo regulace 30-32° klikového hřídele tak akorát. Pro motory upravené (snížená hlava či blok za účelem zvýšení kompresního poměru) se musí pásmo regulace naopak zkrátit. Vyšší kompresní poměr způsobuje vyšší tlak, tudíž rychlejší prohoření paliva - z toho plyne, že se musí v celém pásmu provozních otáček předstih snížit (tedy zkrátit regulace a upravit sklon grafu).
Takže když to velmi jednoduše shrnu:
U odstředivé regulace předstihu závisí na několika faktorech. Závisí na rozsahu grafu, tedy délce regulace (kam až je schopen regulátor zvýšit předstih). Toto je u motorů Lada 30-32° klikového hřídele, u bezkontaktu lze zvolit i kratší regulaci 24-26° KH (jsou tam dvě okénka v desce, kdy jedno je o chlup menší - zvolením jednoho z nich se pak může zvolit jemu odpovídající pootočení desky, tudíž rozsah regulace).
Dále záleží na tom, v kterých otáčkách je konec regulace předstihu. Sice je pravda, že předstih by teoreticky měl s otáčkami plynule narůstat, nicméně v praxi je tomu jinak. V určitých otáčkách je již zvyšování předstihu nežádoucí a škodlivé, protože tam působí jiné faktory (je to poněkud složité na vysvětlování a nemá význam se o vysvětlování snažit - berte to, prosím, jako fakt). A právě ta oblast, kdy se předstih má přestat zvyšovat, je velmi důležitá.
Dále záleží na tvaru grafu, tedy na průběhu regulace v závislosti na otáčkách. A to je u továrně nastaveného rozdělovače kámen úrazu. Mohu všechny ujistit, že to není problém pouze u motorů Lada - trpí tím škodovky a mnohá jiná auta. To se nastavuje prostřednictvím pružinek, což je z fabriky prakticky vždy nastaveno blbě. A po pravdě řečeno nikdo se tím nezabývá. Proto jeden žigulík jede jako vítr a nežere, zatímco druhý naprosto stejný vůz je lenochod, který má apetýt.
Sériový motor Lada má stupeň komprese 8,5:1. Rozdělovač je zvolen tak, že pásmo regulace je 30-32° KH a regulace končí kolem 4500 rpm (starší rozdělovače kolem 4000, podtlakové 125D kolem 4700 rpm). Tak je to asi správně a záleží pouze na tom, jak jsou nastavené pružinky v odstředivém regulátoru. Já vím, jak je nastavit správně (i bez kontroly na PAL testeru) - říkat to však nebudu, protože prostě nechci. Je to drahá informace získaná od člověka, který znal škodovky jako své boty a moc moc mě o motorech naučil - kromě jiného právě toto seřizování pružin regulátoru předstihu. Ten člověk loni náhle zemřel, poměrně mlád a já se s ním nestihl rozloučit. Proto si tuto velmi vzácnou informaci nechám s dovolením pro sebe. Řeknu k tomu jen toto - kdo neví nebo netuší, jak s úpravou pružinek naložit, nechť do toho nesahá, protože pokud to rozladí, nikdy to nedá dohromady. A já nemůžu být všude, abych to potom napravil.
Povím k tomu pouze tolik: Mnohokrát jsem dostal k seřízení vůz, jehož majitel mi řekl: "Jsem tu jen preventivně, nechávám si celé roky pravidelně překontrolovat seřízení motoru. Nemám žádný problém - auto jede dobře celý čas, co ho mám, spotřeba je také celý čas stejně dobrá. Tak jen preventivně, prosím." Po mém seřízení (a zásahu do pružinek odstředivé regulace) majitelé takových vozů shodně hlásili: "Co jste mi s tím udělal? Jede to citelně lépe, kopce to drží s větším přehledem a spotřeba je o poznání nižší než celé roky bývala!" Co myslíte, byl to opravdu jen placebo efekt, nebo na tom nastavení pružinek skutečně záleží? Ten můj zesnulý kamarád mi vždycky kladl na srdce, že na výkon motoru a jeho spotřebu paliva nikdy nemá vliv karburátor, ale především zapalování - to je alfa a omega motoru. A možná i proto jsem se svým bývalým modrým žigulíkem jezdil jako vítr a přitom mi to žralo tak málo, že mi to málokdo vůbec věřil (například že jsem ze Sokolova do Trnavy na sraz, což je 528 km, dokázal dojet za pět hodin a osm minut čistého času a stačila mi na to s naprostým přehledem jedna nádrž paliva - spotřeba byla 6,79 litru).
Takže když to velmi jednoduše shrnu:
U odstředivé regulace předstihu závisí na několika faktorech. Závisí na rozsahu grafu, tedy délce regulace (kam až je schopen regulátor zvýšit předstih). Toto je u motorů Lada 30-32° klikového hřídele, u bezkontaktu lze zvolit i kratší regulaci 24-26° KH (jsou tam dvě okénka v desce, kdy jedno je o chlup menší - zvolením jednoho z nich se pak může zvolit jemu odpovídající pootočení desky, tudíž rozsah regulace).
Dále záleží na tom, v kterých otáčkách je konec regulace předstihu. Sice je pravda, že předstih by teoreticky měl s otáčkami plynule narůstat, nicméně v praxi je tomu jinak. V určitých otáčkách je již zvyšování předstihu nežádoucí a škodlivé, protože tam působí jiné faktory (je to poněkud složité na vysvětlování a nemá význam se o vysvětlování snažit - berte to, prosím, jako fakt). A právě ta oblast, kdy se předstih má přestat zvyšovat, je velmi důležitá.
Dále záleží na tvaru grafu, tedy na průběhu regulace v závislosti na otáčkách. A to je u továrně nastaveného rozdělovače kámen úrazu. Mohu všechny ujistit, že to není problém pouze u motorů Lada - trpí tím škodovky a mnohá jiná auta. To se nastavuje prostřednictvím pružinek, což je z fabriky prakticky vždy nastaveno blbě. A po pravdě řečeno nikdo se tím nezabývá. Proto jeden žigulík jede jako vítr a nežere, zatímco druhý naprosto stejný vůz je lenochod, který má apetýt.
Sériový motor Lada má stupeň komprese 8,5:1. Rozdělovač je zvolen tak, že pásmo regulace je 30-32° KH a regulace končí kolem 4500 rpm (starší rozdělovače kolem 4000, podtlakové 125D kolem 4700 rpm). Tak je to asi správně a záleží pouze na tom, jak jsou nastavené pružinky v odstředivém regulátoru. Já vím, jak je nastavit správně (i bez kontroly na PAL testeru) - říkat to však nebudu, protože prostě nechci. Je to drahá informace získaná od člověka, který znal škodovky jako své boty a moc moc mě o motorech naučil - kromě jiného právě toto seřizování pružin regulátoru předstihu. Ten člověk loni náhle zemřel, poměrně mlád a já se s ním nestihl rozloučit. Proto si tuto velmi vzácnou informaci nechám s dovolením pro sebe. Řeknu k tomu jen toto - kdo neví nebo netuší, jak s úpravou pružinek naložit, nechť do toho nesahá, protože pokud to rozladí, nikdy to nedá dohromady. A já nemůžu být všude, abych to potom napravil.
Povím k tomu pouze tolik: Mnohokrát jsem dostal k seřízení vůz, jehož majitel mi řekl: "Jsem tu jen preventivně, nechávám si celé roky pravidelně překontrolovat seřízení motoru. Nemám žádný problém - auto jede dobře celý čas, co ho mám, spotřeba je také celý čas stejně dobrá. Tak jen preventivně, prosím." Po mém seřízení (a zásahu do pružinek odstředivé regulace) majitelé takových vozů shodně hlásili: "Co jste mi s tím udělal? Jede to citelně lépe, kopce to drží s větším přehledem a spotřeba je o poznání nižší než celé roky bývala!" Co myslíte, byl to opravdu jen placebo efekt, nebo na tom nastavení pružinek skutečně záleží? Ten můj zesnulý kamarád mi vždycky kladl na srdce, že na výkon motoru a jeho spotřebu paliva nikdy nemá vliv karburátor, ale především zapalování - to je alfa a omega motoru. A možná i proto jsem se svým bývalým modrým žigulíkem jezdil jako vítr a přitom mi to žralo tak málo, že mi to málokdo vůbec věřil (například že jsem ze Sokolova do Trnavy na sraz, což je 528 km, dokázal dojet za pět hodin a osm minut čistého času a stačila mi na to s naprostým přehledem jedna nádrž paliva - spotřeba byla 6,79 litru).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Marku, to s kamarádem mne opravdu mrzí.
Je to samozřejmě každého vlastní rozhodnutí. Uvedu konkrétní příklad, jak brzy i toto tajné know-how nebude k použití - zanikne realizovatelnost.
Zhruba před 10 lety jsem viděl pořad na ČT 2 o motocyklovém závodníkovi na ploché dráze Čadovi. Takový starý příjemný pán. Mne jeho jméno moc neříká, jsem o dost mladší generace. V pořadu uváděl, že je možné jednoduchým způsobem poměrně laicky a podomácku upravit zapalování, že klesne spotřeba, stoupne výkon motoru a motor táhne konkrétně u jeho favorita na pátý rychlostní stupeň od 40 km/hod. Výfuk je po 20 tis. km čistý - jako nový. Není třeba ve voze používat katalyzátory, protože exhalace jsou nižší, než u vozů s katalyzátorem. Uváděl, že oslovil v čechách několik výrobců v automobilovém průmyslu a nikdo neměl zájem. Návod nezveřejnil. Co by mu kdo mohl, kdyby se podělil ? Pomohl by možná malému okruhu lidí, trochu životnímu prostředí. Možná by to mohla být taková malá pomsta těm, kteří neměli zájem uvést nápad do praxe. Takhle má možná sice dobrý pocit z vlastní celoživotní zkušennosti, možná to sdělil některému kamarádovi. S ohledem na rivalitu v automobilovém průmyslu si to ale nemyslím.
Možná něco podobného některý výrobce používá, možná ne. S ohledem na nic-moc spotřeby současných vozů oproti 30 let starým jedincům v dobré kondici a technologiím stěží. Stačí porovnat kterýkoliv dnešní vůz například s Ladou z Markova příspěvku, nebo s tou mou před lety jako novou. Které auto má dnes takovou spotřebu ? No asi většina, pokud se šimrá plyn a moc se neakceleruje. Pokud se jede rychleji, tak některé dnešní vozy mají spotřebu stejnou, někdy možná za určitých okolností i vyšší. Dříve se dalo jezdit se spotřebou i 20 a více procent pod údaji v TP. Dnes se jezdí se spotřebou i o 20 a více procent nad spotřebou uvedenou v TP. Uvedu i příklad u dieselů. VW pasat kolem r.v 1980 jezdil za 4,5 - 5,5 litru nafty, Peugeoty z té doby také. A dnes ? Na chlup stejná spotřeba. Vývoj tehdy kolem roku 1980 předpokládal každých 10 let o 30% nižší spotřebu. Určitě to jde, ale není zájem.
Pokud bys Marku zveřejnil informaci a tím Tě nepřemlouvám, pomůžeš maximálně pár nadšencům, kteří mají starší auta na ujetí pár kilometrů, nebo druhé auto na víkendové ježdění. Z těch pár nadšenců si to ještě ani každý neupraví. Odborníky a automechaniky vynechám, protože ty si tuto informaci nepřečtou, nebo ji používat nebudou - opět pro nezájem. Nejsem od fochu, ale kolik let se již na autech nepoužívá rozdělovač ? Asi 15 let ?
Za pár měsíců, možná nějaký rok bude aut s rozdělovačem zase podstatně méně. Kdo ho bude mít, už ho taková úprava pak ani nebude zajímat, protože půjde opravdu o veterány, kde budou mít majitelé starosti rázu udržet auto vůbec v provozu. Informace se rázem stane naprosto bezcennou jen s pocitem udržení "klukovského tajemství". Asi tak jako v případě pana Čady. Ani nemám tucha, kolik tomu pánovi dneska může být let, pokud je ještě naživu. Znám ho pouze z 5 minutového pořadu v televizi.....
Z Tvého příspěvku jsem usoudil, že ty bestie v servisu na Praze 6 opravdu zřejmě úmyslně rozdrbali rozdělovač. Ještě si na jejich účet přisadím, že už před těmi 17 lety (rok 95) počítali za hodinu práce na Ladách kolem tehdy astronomických 1500 Kč za hodinu, popřípadě přepočet z úkonů na hodiny byl takový. Tolik nepočítali v té době opravdu ani mnohem, mnohem dražší značky. Dnes je na tom místě škoda-seat servis. Kvalita práce servisu v té době poklesla na silně podprůměrného garážistu - s vyjímkou technika na seřízení geometrie, to byl i mnoho let předtím i potom opravdový machr a jednoho technika na motory, který se ale pokazil s prvním příchodem elektroniky u karburátoru u Lad. Už prostě neuměl, nebo nechtěl umět.
Je to samozřejmě každého vlastní rozhodnutí. Uvedu konkrétní příklad, jak brzy i toto tajné know-how nebude k použití - zanikne realizovatelnost.
Zhruba před 10 lety jsem viděl pořad na ČT 2 o motocyklovém závodníkovi na ploché dráze Čadovi. Takový starý příjemný pán. Mne jeho jméno moc neříká, jsem o dost mladší generace. V pořadu uváděl, že je možné jednoduchým způsobem poměrně laicky a podomácku upravit zapalování, že klesne spotřeba, stoupne výkon motoru a motor táhne konkrétně u jeho favorita na pátý rychlostní stupeň od 40 km/hod. Výfuk je po 20 tis. km čistý - jako nový. Není třeba ve voze používat katalyzátory, protože exhalace jsou nižší, než u vozů s katalyzátorem. Uváděl, že oslovil v čechách několik výrobců v automobilovém průmyslu a nikdo neměl zájem. Návod nezveřejnil. Co by mu kdo mohl, kdyby se podělil ? Pomohl by možná malému okruhu lidí, trochu životnímu prostředí. Možná by to mohla být taková malá pomsta těm, kteří neměli zájem uvést nápad do praxe. Takhle má možná sice dobrý pocit z vlastní celoživotní zkušennosti, možná to sdělil některému kamarádovi. S ohledem na rivalitu v automobilovém průmyslu si to ale nemyslím.
Možná něco podobného některý výrobce používá, možná ne. S ohledem na nic-moc spotřeby současných vozů oproti 30 let starým jedincům v dobré kondici a technologiím stěží. Stačí porovnat kterýkoliv dnešní vůz například s Ladou z Markova příspěvku, nebo s tou mou před lety jako novou. Které auto má dnes takovou spotřebu ? No asi většina, pokud se šimrá plyn a moc se neakceleruje. Pokud se jede rychleji, tak některé dnešní vozy mají spotřebu stejnou, někdy možná za určitých okolností i vyšší. Dříve se dalo jezdit se spotřebou i 20 a více procent pod údaji v TP. Dnes se jezdí se spotřebou i o 20 a více procent nad spotřebou uvedenou v TP. Uvedu i příklad u dieselů. VW pasat kolem r.v 1980 jezdil za 4,5 - 5,5 litru nafty, Peugeoty z té doby také. A dnes ? Na chlup stejná spotřeba. Vývoj tehdy kolem roku 1980 předpokládal každých 10 let o 30% nižší spotřebu. Určitě to jde, ale není zájem.
Pokud bys Marku zveřejnil informaci a tím Tě nepřemlouvám, pomůžeš maximálně pár nadšencům, kteří mají starší auta na ujetí pár kilometrů, nebo druhé auto na víkendové ježdění. Z těch pár nadšenců si to ještě ani každý neupraví. Odborníky a automechaniky vynechám, protože ty si tuto informaci nepřečtou, nebo ji používat nebudou - opět pro nezájem. Nejsem od fochu, ale kolik let se již na autech nepoužívá rozdělovač ? Asi 15 let ?
Za pár měsíců, možná nějaký rok bude aut s rozdělovačem zase podstatně méně. Kdo ho bude mít, už ho taková úprava pak ani nebude zajímat, protože půjde opravdu o veterány, kde budou mít majitelé starosti rázu udržet auto vůbec v provozu. Informace se rázem stane naprosto bezcennou jen s pocitem udržení "klukovského tajemství". Asi tak jako v případě pana Čady. Ani nemám tucha, kolik tomu pánovi dneska může být let, pokud je ještě naživu. Znám ho pouze z 5 minutového pořadu v televizi.....
Z Tvého příspěvku jsem usoudil, že ty bestie v servisu na Praze 6 opravdu zřejmě úmyslně rozdrbali rozdělovač. Ještě si na jejich účet přisadím, že už před těmi 17 lety (rok 95) počítali za hodinu práce na Ladách kolem tehdy astronomických 1500 Kč za hodinu, popřípadě přepočet z úkonů na hodiny byl takový. Tolik nepočítali v té době opravdu ani mnohem, mnohem dražší značky. Dnes je na tom místě škoda-seat servis. Kvalita práce servisu v té době poklesla na silně podprůměrného garážistu - s vyjímkou technika na seřízení geometrie, to byl i mnoho let předtím i potom opravdový machr a jednoho technika na motory, který se ale pokazil s prvním příchodem elektroniky u karburátoru u Lad. Už prostě neuměl, nebo nechtěl umět.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Bez stroboskopu a náležitě podrobné ukázky to stejně neuděláš. Musel bys mi koukat na ruce a poslouchat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Stroboskop mám. Psal jsem to u příspěvku seřizování před několika dny
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Potrebujem radu, resp uistit sa v niečom. Robim susedovi 2101, konkretne hlavu. Sedla ventilov som zafrézoval frézkami, takýmto postupom:
- najskor som sfrezoval celu plochu sedla frézkou 45°
- potom som frézkou 120°zobral kusok zvrchu sedla
- nakoniec som frézkou 60°zobral spodnú časť sedla tak, aby dosadacia plocha ventilu (45°) bola 1,9-2mm (u sacích ventiloch) a 1,6-1,7mm (u výfukových ventiloch)
1. otázka je, či som postupoval správne pri frezovani (robil som to podľa navodu k frézkami z UA)
2. otázka - novozakúpené ventily sú spravené tiež do 45°? Pokiaľ by to tak bolo, stačilo by nový ventil iba zabrúsiť pastou v onom zafrézovanom sedle nie? Desím sa toho, že budem musieť ešte opracovávať nové ventily
Skúšal som aj na takto zafrézované sedlo osadiť použitý ventil a zabrúsiť ho pastou, ale výsledok bol neúspešný, pri teste tesnosti stále prelínal benzín z kanálov - zrejme vymačkaná dosadacia plocha ventilu nesedí na "nové" 45°sedlo.
- najskor som sfrezoval celu plochu sedla frézkou 45°
- potom som frézkou 120°zobral kusok zvrchu sedla
- nakoniec som frézkou 60°zobral spodnú časť sedla tak, aby dosadacia plocha ventilu (45°) bola 1,9-2mm (u sacích ventiloch) a 1,6-1,7mm (u výfukových ventiloch)
1. otázka je, či som postupoval správne pri frezovani (robil som to podľa navodu k frézkami z UA)
2. otázka - novozakúpené ventily sú spravené tiež do 45°? Pokiaľ by to tak bolo, stačilo by nový ventil iba zabrúsiť pastou v onom zafrézovanom sedle nie? Desím sa toho, že budem musieť ešte opracovávať nové ventily
Skúšal som aj na takto zafrézované sedlo osadiť použitý ventil a zabrúsiť ho pastou, ale výsledok bol neúspešný, pri teste tesnosti stále prelínal benzín z kanálov - zrejme vymačkaná dosadacia plocha ventilu nesedí na "nové" 45°sedlo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Brusnou pastou to úplně stačí.
Pokud je ventil v sedle správně zabroušen, nesmí prosakovat ani v případě, že ho držíš v sedle pouze prstem.
Pokud je ventil v sedle správně zabroušen, nesmí prosakovat ani v případě, že ho držíš v sedle pouze prstem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Ďakujem za odpoveď, Marku. Predpokladam, že bude uplne stačiť najjemnejšia, čo mám. Mám nejaké nové odstupňované 2-1-0 a potom nejakú starú zelenú socialistickú z čias dedovho účinkovania v dielňach.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Pasty o různých hrubostech se už dávno nepoužívají. Na ventily se používá jedna hrubost, paradoxně vcelku hrubá.
Ideální (vyzkoušené) je toto: http://www.naradiprofesional.cz/permate ... ntily-85g/
Používám celé roky. Stačí potřít ventil, vsadit do sedla a asi třicet sekund otáčet (ideální je nasunout hadičku od benzinu na stopku). A je hotovo. Bere to jeko blbý a těsní jako nic jiného.
Ideální (vyzkoušené) je toto: http://www.naradiprofesional.cz/permate ... ntily-85g/
Používám celé roky. Stačí potřít ventil, vsadit do sedla a asi třicet sekund otáčet (ideální je nasunout hadičku od benzinu na stopku). A je hotovo. Bere to jeko blbý a těsní jako nic jiného.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Zbytocne si zabrusoval sedlo na stary ventil, zober novy uhly musia sediet, zbrus to ako kaze marek hlavne dobre namaz postu aby si to nebrusil suchym praskom. Zvykol som oplachnut sedlo a ventil lebo ked tam ostane zrniecko tak prelina.