Mix otázek a odpovědí III
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Jako 55A je doporučených výrobcem a postačujících na spotřebu vozidla. Tzn. že budu-li mít puštěny veškeré spotřebiče, tak by to altík měl utáhnout ... opakuji: _měl_ . Ale už nebude stíhat krmit akumulátor.
A co teprve budu-li mít vpředu naviják, na střeše rampu s 6 Hellama, v kufru tubu, měnič a vevnitř 200W audio ... .
Toto je věc, kterou by si měl uvědomit každej, kdo do auta "něco" na elektriku přidává. L.
A co teprve budu-li mít vpředu naviják, na střeše rampu s 6 Hellama, v kufru tubu, měnič a vevnitř 200W audio ... .
Toto je věc, kterou by si měl uvědomit každej, kdo do auta "něco" na elektriku přidává. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Mix otázek a odpovědí III
Tak tak, proto jsem ho kupoval, protože přidaných 4*55W na střeše už dělá svoje. Další věc je, že s mojím altíkem je očividně něco v nepořádku a vzhledem k dennímu používání auta se mi rychlá výměna kus za kus hodí. Ten 55 si pak můžu doma vklidu zrepasovat.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Mix otázek a odpovědí III
tusim 130A alebo nieco take
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Pokračování - malé matematické cviko ala 4x55W = 220 W.dvk píše:Tak tak, proto jsem ho kupoval, protože přidaných 4*55W na střeše už dělá svoje. Další věc je, že s mojím altíkem je očividně něco v nepořádku a vzhledem k dennímu používání auta se mi rychlá výměna kus za kus hodí. Ten 55 si pak můžu doma vklidu zrepasovat.
55 A (55A x 14 V) = 770 W
70 A (70A x 14 V) = 980 W
Rozdíl = 210 W
Elektrická potřeba 21044i v základu:
světla (2x55 + 4x5 + 4x3 + 1x1,2 + 2x21= 185 W), brzdy (42 W), blinkry (2x21 + 1x3 + 1x1,2 = 46 W), couvačky (2x21 = 42 W), ventilátor topení (50 W ?), stěrače (50 W ?) (vyhřívání okna 20 W ?) ventilátor chladiče (60 W ?) elektronika (10 W ?), ostatní (zapomenuté 40 W) ... to máme dohromady cca 550 W. Teoreticky zbývá na dobíjení baterie 220 W. Ale zcela bezpečně jsem na něco zapomněl, případně dosadil špatné hodnoty (otazník u hodnot)
Pomohl sis, ale moc nevyřešil. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Mix otázek a odpovědí III
... ale blby az to boli...dvk píše:Tak hurá, 70A altík z magnetonu je doma
Večer ho nahodím, myslím že to bude za 5 minut 12. Poslední týden mi to stabilně "dobíjí" na 12.7V (měřeno na baterce).
Kurňa ale sou tam taky krásny holky v tom Kromclu
VAZ 2104 1.3 1989
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
no moja 044 mala :
2X140W + 4x5 + 4x3 + 1x1,2 + 2x21= 185 W), brzdy (42 W), blinkry (2x21 + 1x3 + 1x1,2 = 46 W), couvačky (2x21 = 42 W), ventilátor topení (50 W ?), stěrače (50 W ?) (vyhřívání okna 20 W ?) ventilátor chladiče (60 W ?) elektronika (10 W ?),
a altik z polohy 14,7 neklesol ani v zime ked islo setko naraz
2X140W + 4x5 + 4x3 + 1x1,2 + 2x21= 185 W), brzdy (42 W), blinkry (2x21 + 1x3 + 1x1,2 = 46 W), couvačky (2x21 = 42 W), ventilátor topení (50 W ?), stěrače (50 W ?) (vyhřívání okna 20 W ?) ventilátor chladiče (60 W ?) elektronika (10 W ?),
a altik z polohy 14,7 neklesol ani v zime ked islo setko naraz
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Mix otázek a odpovědí III
Vyhřívání zadního by mělo být víc Wattů, vždyť je to v podstatě zkratovej proud.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Tak teď jsem se stratil Základ 550W + přidaných 220W = 770W .. to je do 980W ještě slušná rezerva na dobíjení, ne ? Jináč 70A je jmenovitý proud při 6000 ot/min., na volnoběh dává altík 27A, ten originální 55A samozřejmě ještě míň. Jo a ještě jsi Luďku zapomněl na ježka v sání, ten bude mít hodně velkou spotřebu.
Jinak včera jsem to testoval a na zahřátém motoru (ježek vypnutý) to při pozapínání všech dálkových světel dobíjí na volnoběh cca 13V, od cca 1100ot. to skočí na 13.7 a drží.
Jinak včera jsem to testoval a na zahřátém motoru (ježek vypnutý) to při pozapínání všech dálkových světel dobíjí na volnoběh cca 13V, od cca 1100ot. to skočí na 13.7 a drží.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
No ... to jsem na tom při volnoběhu hůř (něco těsně nad 12) při běžných otáčkách mi to dává nějakých 13,5 ... ale to může být chyba měření. L.dvk píše:Jinak včera jsem to testoval a na zahřátém motoru (ježek vypnutý) to při pozapínání všech dálkových světel dobíjí na volnoběh cca 13V, od cca 1100ot. to skočí na 13.7 a drží.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Mix otázek a odpovědí III
Jo, mě to dělá mezi měřením na baterce a palubce rozdíl cca 0.2V
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
TV anténa
Není tu někdo odborník přes antény?
Rodiče mají doma z dávné doby (1986) dvě antény (dipol + dlouhá colorka), pochopitelně svedeno starými černými kabely, končící v tomto wehementu
Funguje to super, digitál nekostičkuje, nic. Aby taky ne, jsme asi 15km vzdušnou čarou s přímou viditelností od vysílače Cukrák, který pere Multiplex 1, 2, 3 výkonem 100kW
Teď přišla oprava komína a v rámci racionalizace bych to trochu upravil, anténu zase vrátil do půdy (kdysi dávno tam byla), předpokládám, že při její ziskovosti a vysílacích výkonech to bude fungovat. Taky bych se zbavil dvou starých kabelů a dal koaxiál.
Jenže, proč se ptám.
Můžu bez uzardění na starou dlouhou colorku připojit koaxiální kabel? Nebo je třeba do "krabičky" něco (symetrizační člen?) přidat. Nebo to chce anténu po více než dvaceti letech vyhodit a koupit novou? Dipol předpokládám je dávno k ničemu, ten zlikviduju. A když koaxiál, tak jaký, svod je asi 10-15 m dlouhý. (výběr vnitřní nebo vnější koax znám). Už to živě-černě vidím, jak starý kabely sbíraly signál a s koaxiálem budou potíže...
Rodiče mají doma z dávné doby (1986) dvě antény (dipol + dlouhá colorka), pochopitelně svedeno starými černými kabely, končící v tomto wehementu
Funguje to super, digitál nekostičkuje, nic. Aby taky ne, jsme asi 15km vzdušnou čarou s přímou viditelností od vysílače Cukrák, který pere Multiplex 1, 2, 3 výkonem 100kW
Teď přišla oprava komína a v rámci racionalizace bych to trochu upravil, anténu zase vrátil do půdy (kdysi dávno tam byla), předpokládám, že při její ziskovosti a vysílacích výkonech to bude fungovat. Taky bych se zbavil dvou starých kabelů a dal koaxiál.
Jenže, proč se ptám.
Můžu bez uzardění na starou dlouhou colorku připojit koaxiální kabel? Nebo je třeba do "krabičky" něco (symetrizační člen?) přidat. Nebo to chce anténu po více než dvaceti letech vyhodit a koupit novou? Dipol předpokládám je dávno k ničemu, ten zlikviduju. A když koaxiál, tak jaký, svod je asi 10-15 m dlouhý. (výběr vnitřní nebo vnější koax znám). Už to živě-černě vidím, jak starý kabely sbíraly signál a s koaxiálem budou potíže...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: TV anténa
Předpokládám, že dipol byl na I.TV pásmo (pokud má délku cca 2,7m) a je tedy k ničemu. Ty černé kabely jsou asi plochá nebo oválná dvoulinka - pokud byla ve venkovním prostředí je rovněž za ta léta znehodnocena.Teepee píše:Není tu někdo odborník přes antény?
Rodiče mají doma z dávné doby (1986) dvě antény (dipol + dlouhá colorka), pochopitelně svedeno starými černými kabely, končící v tomto wehementu
Funguje to super, digitál nekostičkuje, nic. Aby taky ne, jsme asi 15km vzdušnou čarou s přímou viditelností od vysílače Cukrák, který pere Multiplex 1, 2, 3 výkonem 100kW
Teď přišla oprava komína a v rámci racionalizace bych to trochu upravil, anténu zase vrátil do půdy (kdysi dávno tam byla), předpokládám, že při její ziskovosti a vysílacích výkonech to bude fungovat. Taky bych se zbavil dvou starých kabelů a dal koaxiál.
Jenže, proč se ptám.
Můžu bez uzardění na starou dlouhou colorku připojit koaxiální kabel? Nebo je třeba do "krabičky" něco (symetrizační člen?) přidat. Nebo to chce anténu po více než dvaceti letech vyhodit a koupit novou? Dipol předpokládám je dávno k ničemu, ten zlikviduju. A když koaxiál, tak jaký, svod je asi 10-15 m dlouhý. (výběr vnitřní nebo vnější koax znám). Už to živě-černě vidím, jak starý kabely sbíraly signál a s koaxiálem budou potíže...
Vehement je symetrizační člen - (transformátor z 300 ohm symetrických - dvoulinka na 75 ohmů nesymetrických - koaxiál nebo vstup do televizoru).
Poněvadž výstup Colorky je 300 ohmový, je nutno připojit mezi ní a běžný 75 ohm koaxiál symetrizační člen. Klidně můžeš použít ten "vehement" ,ale tentokrát obráceně - vývod zásuvky pro pásmo IV-V (UHF) k dipolu Colorky a vývod kablíkem do koaxu.
V tom silném poli vysilače by stačilo použít z Colorky pouze ten zářič (dipolek - dobře odstranit korozi z připojovacích bodů). Asi by to bylo i lepší, aby vstup TV nebyl zahlcen příliš silným signálem (to může, ale nemusí být ta jediná potíž, řešitelná pak útlumovým článkem).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: TV anténa
Ano, dipol by měl být už k ničemu, má dost možná těch cca 2,7m.Petr HC píše:Předpokládám, že dipol byl na I.TV pásmo (pokud má délku cca 2,7m) a je tedy k ničemu. Ty černé kabely jsou asi plochá nebo oválná dvoulinka - pokud byla ve venkovním prostředí je rovněž za ta léta znehodnocena.
Vehement je symetrizační člen - transformátor z 300 ohm symetridkých (dvoulinka na 75 ohmů nesymetrických - koaxiál nebo vstup do televizoru).
Poněvadž výstup Colorky je 300 ohmový, je nutno připojit mezi ní a běžný 75 ohm koaxiál symetrizační člen. Klidně můžeš použít ten "vehement" ,ale tentokrát obráceně - vývod zásuvky pro pásmo IV-V (UHF) k dipolu Colorky a vývod kablíkem do koaxu.
V tom silném poli vysilače by stačilo použít z Colorky pouze ten zářič (dipolek). Asi by to bylo i lepší, aby vstup TV nebyl zahlcen příliš silným signálem (to může ale nemusí být ta jediná potíž, řešitelná pak útlumovým článkem).
Černé kabely jsou přesně jak říkáš, od dipolu plochý (černý s můstkem), od colorky oválný s bílou výplní. Holt retro.
Díky za naťuknutí se symetrizačním členem, už je mi to jasnější. Buď použiju ten co mají teď (u TV, v krabičce se vstupy VHF a UHF) a nebo koupím nějaký do antény, třeba tady ten: http://www.gme.cz/antenni-symetrizacni- ... -p001-258/
Bílý LADA a okřídlená spol.
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Co si myslíte o tomto? Více délek měrky se asi nedělalo.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Re: Mix otázek a odpovědí III
Tak to je jasný, ta horní je tzv. ekonomická verze pro ty, co chtějí ušetřit na množství oleje.
Jinak mě se tedy nepozdává ani jedna. Zítra na to schválně mrknu a oměřím. Všechny kubatury mají mít měrku stejnou, protože rozdíl ve výšce bloku je až v oblasti nad měrkou oleje. Snad jen motory v Nivách mají měrku jinou, pokud mají odlišnou vanu. To ale spekuluju, neboť Nivy nejsou můj šačá.
Jinak mě se tedy nepozdává ani jedna. Zítra na to schválně mrknu a oměřím. Všechny kubatury mají mít měrku stejnou, protože rozdíl ve výšce bloku je až v oblasti nad měrkou oleje. Snad jen motory v Nivách mají měrku jinou, pokud mají odlišnou vanu. To ale spekuluju, neboť Nivy nejsou můj šačá.