Když jsem se o plánovaných změnách doslechl poprvé, tak mě zaujala věta, která ve zkratce říkala, že se přeprava zefektivní a že v žádném případě nedojde k prodloužení cest do práce či školy, ba naopak. U mě to sice není do školy, ale do knajpy
, ale stejně mi tu cestu prodloužili
. Vě většině případů využívám k přepravě linky, které přečkali beze změny. Tramvaje, které využívám a které byly dokonce v jednom zahraničním průvodci označeny za nejrizikovější linky v Praze, konkrétně to jsou č. 22 a 26, byly označeny za páteřní linky a buďto nezměněny nebo posíleny. Autobusová linka č. 177 byla prohlášena za metrobus a tim to hasne. Jediné co se mě dotklo je zkrácení autobusové linky č. 154, což pro mne znamená jeden přestup a cesta ja východní okraj Jižního města mi netrvá 19, ale 24 minut. Nejezdím každý den do centra, nebo po celé Praze, ale myslim, že za nějaký ten čas lidi kapku vychladnou, dojde ještě k nějakým úpravám v jízdních řádech a lidičky zase budou potichu každé ráno a každý večer upalovat do práce, z práce či kamkoli jinam.
Mně spíš přijde úchylnej důvod pro tyhle změny a ten je takový, že když zjistili, že už dvacet let funguje většina linek bez větších zásahů, tak asi někdo dostal záchvat snaživosti a začal přidávat slůvka typu "páteřní" či "metro" kam se mu zachtělo. Dřívě, tj po několik let jsem jezdil denně po prakticky celé Praze a problémy jsem viděl jen dva: přeplněnost metra B zejména v odpoledních hodinách, kdy člověk musel počkat na druhé či třetí metro (intervaly ve špičce 90s), a ten samý problém, ale tentokrát na nočních autobusových a tramvajových linkách. Pokud se nejednalo o příměstský autobus, tak intervaly byly max. 30 minut, ale to jen na několika málo linkách(například k rybníku Šeberák).
Tedy ve zkratce...mám pocit, mám pocit, že někdo vylepšoval a vylepšoval až z tocho vznikl paskvil, který někde trochu pomůže, někde nebude znát, ale na spoustě míst ublíží.
Například nemám ponětí, jak hustě mohou jezdit soupravy metra, aby tpo bylo ještě bezpečné. Přijde mi, že interval 90 vteřin ve špičce je dostačující, ale k tomuhle tématu by mohl něco málo poreferovat Marťas.