co s motorkou

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9392
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: co s motorkou

Příspěvek od Vašátor »

Pokud se dají sehnat ráfky za takto pěknou cenu, na chromování bych se vyprdnul. Vyšlo by to mnohem dráž. Kdyby někdo potřeboval kontakt na chromaře v Brně, mohu poskytnout. Dělá to poctivě, za rozumnou cenu. Dle přání Cu-Ni-Cr nebo pouze Ni-Cr (levnější).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: co s motorkou

Příspěvek od MartasBrno »

Čím leštíte motor, stíty brzd a další hliníkové díly? Na blbosti a čištění oceli používám 30 let starej silichrom, ale než s tím šáhnu na hliník, radši se ptám, aby pak nebylo pozdě. A jak s utěsněním výfuku? Dočetl jsem se něco o azbestové šňůře, co se hned vyklepe a ztratí...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: co s motorkou

Příspěvek od cackler »

Ikdyž je to prasečina, tak nejspolehlivější je silikon...
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: co s motorkou

Příspěvek od ger007 »

http://www.chromtechnik.cz/p_info/552-s ... mm/?Lang=1

osobne mam toto, nalestil som len jeden AL disk na auto ale primarne som to kupil pre motorku :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: co s motorkou

Příspěvek od MartasBrno »

Zkusil jste někdo fichtlkrámek? http://www.fichtlkramek.cz/nahled/radici_paka.html Mám radičku nalomenou, už několikrát neodborně svařovanou a nová se mi jaksi zalíbila - to samé ty rozškubané gumy na stupačkách. Hrůza, jak to ten olej rozežírá.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: co s motorkou

Příspěvek od Marťas »

Fichtlkrámek je super věc. Asi kilometr od baráku mám toto http://www.moto-ruzicka.cz/ . Tam je k sehnání naprosto vše, ceny jsou z 90% mírnější oproti e-shopům a pracuje tam pán, který tomu opravdu rozumí, určitě by se to dalo odebrat i tam.
Zrovna gumy na stupačky jsem tam kupoval a jejich kvalita je skvělá, i přesto, že se jedná o novou výrobu.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: co s motorkou

Příspěvek od MartasBrno »

Rád bych aby mi někdo řekl, jestli dělám blbost, nebo ne.
Pincek nejel tak deset let odhadem, v nádrži měl zbytek benzínu. Když jsem to vypouštěl z nádrže, respektive doloval to po demontáži totálně zarostlého kohoutu, teklo žluté hrozně smradlavé cosi, co dřív mohl být benzín. No a na stěnách a na dně zůstaly usazeniny asi separovaného oleje. Měl jsem to před vylitím přoštěrchat aby seto zase rozpustilo, ušetřil bych si tím práci?

Udělal jsem to, že jsem v nádrži honil chvíli kuličky z ložisek s trckou benzínu, pak to propláchl proudem vody a na vytěsnění vody použil líh. Líh mi roapustil a umyl stěny, ale dno je asi větší oříšek, trvá to dýl. Má cenu v tom zase honit cca deci nebo dvě lihu aby mi to umylo to dno?
Povrch nádrže je místy mírně orezlý. Doporučíte ostrý štěrk frakce 4-8 a štěrchat?
Nechci tomu dávat přílišnou péči, jen aby to bylo zhruba čisté...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11603
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: co s motorkou

Příspěvek od Cory »

Ja by som to naplnil matičkami a pripevnil na miešačku :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: co s motorkou

Příspěvek od Kopr »

Fichtlkrámek je supr ,akorát vždycky něco zapomenu a pak zase musím platit kilo za poštovné ,a přitom skoro kolem jezdím každý den ale výslovně si nepřeje osobní předávání věcí 8)
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9392
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: co s motorkou

Příspěvek od Vašátor »

Pokud je v nádrži jen nějaký zbytek usazenin, vyprdnul bych se na to. Předpokládám, že palivový filtr máš namontovaný. Kdyby se to ovšem mělo dělat poctivě, tak přesně jak píše Cory. Kyblík matiček a hurá na míchačku. Do očištěného vnitřku nádrže pak nalít deci epoxidového základu a rozlívat po stěnách. Epoxidová vrstva tak hezky ochrání před další korozí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: co s motorkou

Příspěvek od MartasBrno »

Děkuji. I za přítele na telefonu.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9392
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: co s motorkou

Příspěvek od Vašátor »

Však není za co :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: co s motorkou

Příspěvek od MartasBrno »

Mám otázku na elektrotechnicky zdatné jedince. Jde o zapalování na pinckovi.

Podle toho co vidím na stroji, je zdrojová cívka na magnetu použitá jako indukční, přičemž k ní připojená klasická indukční cívka je využitá jen jako autotransformátor. Čili kladívko zkratuje zdrojovou cívku a krmí ji proudem. Při rozpojení kladívka se ve zdrojové cívce indukuje napětí, které se transformuje přes připojenou indukčku na vysoké napětí.

Bateriové zapalování (aspoň v našich autech) ja zapojené tak, že se ze zdroje napájí indukčka, ta se připojuje jedním koncem na kostru aby se nakrmila proudem a při rozpojení indukuje a zároveň transformuje napětí.

Proč je u malé motorky z Bystrice použitá první, podle mně nestandardní varianta zapojení? Kvůli eliminaci přechoďáků a zvýšení spolehlivosti? Kvůli snížení ztrát v mědi při krmení cívky energií?
Můj cit na elektriku by to radši viděl tak, jak je to v autě, kvůli stabilním podmínkám na primáru indukčky... teda v rámci omezených možností magneta.

Jinak nádrž mám lihem vypláchnutou úspěšně, další úprava je bez komentáře.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: co s motorkou

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nechápaje vůbec princip toho prvního, respektive neznaje zapojení atd. matně tuším, že bateriové tam nebude asi z důvodu nedostatečné kapacity zdroje. Jde tedy jen o mou značně neinformovanou smyšlenku :mrgreen: . Nahoď schéma toho nesmyslu :-P .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: co s motorkou

Příspěvek od Luděk Musil »

Obávám se Martine, že to co vidíš a popisuješ se nezakládá tak úplně na pravdě.
Musel jsem chvíli hledat, nakonec jsem i našel, malou (formát A5) knížku od slovenského autora Eduarda Ďurkoviče s názvem Motocykel údržba a opravy, ve které se autor zaměřuje na motocykly Babetta, Jawa 50, Jawa 90, Manet, ČZ 125.
V sekci zapalování popisuje dynamo-akumulátorové zapalování i zapalování se zdrojem střídavého proudu. Obě zapalování používají stejné komponenty, tedy zdroj proudu, přerušovač (kladívko), kondenzátor, zapalovací cívku a svíčku.
Větší motocykly mají místo na baterii, proto používají dynamo nebo alternátor s usměrňovačem. Malé motocykly používají alternátor.
Dynamo dodává stejnosměrný proud do baterie (a zároveň) i na cívku. Z druhé strany kladívko spojuje a rozpojuje kostru, čímž vzniká vysoké napětí pro činnost svíčky. Alternátor v malém motocyklu dodává střídavý proud na cívku. Z druhé strany je to stejné jako u SS proudu.
Alternátor (u Jawa 50) má 3 cívky, které napájejí zapalování, světla, houkačku.
Takže zapalování na pinckovi je v podstatě stejné jako u Lady. Rozdíl je pouze v napětí (stejnosměrné - střídavé) a absenci baterie.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“