co s motorkou
Moderátor: Moderátoři
Re: co s motorkou
Pokud se dají sehnat ráfky za takto pěknou cenu, na chromování bych se vyprdnul. Vyšlo by to mnohem dráž. Kdyby někdo potřeboval kontakt na chromaře v Brně, mohu poskytnout. Dělá to poctivě, za rozumnou cenu. Dle přání Cu-Ni-Cr nebo pouze Ni-Cr (levnější).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: co s motorkou
Čím leštíte motor, stíty brzd a další hliníkové díly? Na blbosti a čištění oceli používám 30 let starej silichrom, ale než s tím šáhnu na hliník, radši se ptám, aby pak nebylo pozdě. A jak s utěsněním výfuku? Dočetl jsem se něco o azbestové šňůře, co se hned vyklepe a ztratí...
Re: co s motorkou
Ikdyž je to prasečina, tak nejspolehlivější je silikon...
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s motorkou
http://www.chromtechnik.cz/p_info/552-s ... mm/?Lang=1
osobne mam toto, nalestil som len jeden AL disk na auto ale primarne som to kupil pre motorku
osobne mam toto, nalestil som len jeden AL disk na auto ale primarne som to kupil pre motorku
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: co s motorkou
Zkusil jste někdo fichtlkrámek? http://www.fichtlkramek.cz/nahled/radici_paka.html Mám radičku nalomenou, už několikrát neodborně svařovanou a nová se mi jaksi zalíbila - to samé ty rozškubané gumy na stupačkách. Hrůza, jak to ten olej rozežírá.
Re: co s motorkou
Fichtlkrámek je super věc. Asi kilometr od baráku mám toto http://www.moto-ruzicka.cz/ . Tam je k sehnání naprosto vše, ceny jsou z 90% mírnější oproti e-shopům a pracuje tam pán, který tomu opravdu rozumí, určitě by se to dalo odebrat i tam.
Zrovna gumy na stupačky jsem tam kupoval a jejich kvalita je skvělá, i přesto, že se jedná o novou výrobu.
Zrovna gumy na stupačky jsem tam kupoval a jejich kvalita je skvělá, i přesto, že se jedná o novou výrobu.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: co s motorkou
Rád bych aby mi někdo řekl, jestli dělám blbost, nebo ne.
Pincek nejel tak deset let odhadem, v nádrži měl zbytek benzínu. Když jsem to vypouštěl z nádrže, respektive doloval to po demontáži totálně zarostlého kohoutu, teklo žluté hrozně smradlavé cosi, co dřív mohl být benzín. No a na stěnách a na dně zůstaly usazeniny asi separovaného oleje. Měl jsem to před vylitím přoštěrchat aby seto zase rozpustilo, ušetřil bych si tím práci?
Udělal jsem to, že jsem v nádrži honil chvíli kuličky z ložisek s trckou benzínu, pak to propláchl proudem vody a na vytěsnění vody použil líh. Líh mi roapustil a umyl stěny, ale dno je asi větší oříšek, trvá to dýl. Má cenu v tom zase honit cca deci nebo dvě lihu aby mi to umylo to dno?
Povrch nádrže je místy mírně orezlý. Doporučíte ostrý štěrk frakce 4-8 a štěrchat?
Nechci tomu dávat přílišnou péči, jen aby to bylo zhruba čisté...
Pincek nejel tak deset let odhadem, v nádrži měl zbytek benzínu. Když jsem to vypouštěl z nádrže, respektive doloval to po demontáži totálně zarostlého kohoutu, teklo žluté hrozně smradlavé cosi, co dřív mohl být benzín. No a na stěnách a na dně zůstaly usazeniny asi separovaného oleje. Měl jsem to před vylitím přoštěrchat aby seto zase rozpustilo, ušetřil bych si tím práci?
Udělal jsem to, že jsem v nádrži honil chvíli kuličky z ložisek s trckou benzínu, pak to propláchl proudem vody a na vytěsnění vody použil líh. Líh mi roapustil a umyl stěny, ale dno je asi větší oříšek, trvá to dýl. Má cenu v tom zase honit cca deci nebo dvě lihu aby mi to umylo to dno?
Povrch nádrže je místy mírně orezlý. Doporučíte ostrý štěrk frakce 4-8 a štěrchat?
Nechci tomu dávat přílišnou péči, jen aby to bylo zhruba čisté...
Re: co s motorkou
Ja by som to naplnil matičkami a pripevnil na miešačku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: co s motorkou
Fichtlkrámek je supr ,akorát vždycky něco zapomenu a pak zase musím platit kilo za poštovné ,a přitom skoro kolem jezdím každý den ale výslovně si nepřeje osobní předávání věcí
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: co s motorkou
Pokud je v nádrži jen nějaký zbytek usazenin, vyprdnul bych se na to. Předpokládám, že palivový filtr máš namontovaný. Kdyby se to ovšem mělo dělat poctivě, tak přesně jak píše Cory. Kyblík matiček a hurá na míchačku. Do očištěného vnitřku nádrže pak nalít deci epoxidového základu a rozlívat po stěnách. Epoxidová vrstva tak hezky ochrání před další korozí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: co s motorkou
Děkuji. I za přítele na telefonu.
Re: co s motorkou
Však není za co
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: co s motorkou
Mám otázku na elektrotechnicky zdatné jedince. Jde o zapalování na pinckovi.
Podle toho co vidím na stroji, je zdrojová cívka na magnetu použitá jako indukční, přičemž k ní připojená klasická indukční cívka je využitá jen jako autotransformátor. Čili kladívko zkratuje zdrojovou cívku a krmí ji proudem. Při rozpojení kladívka se ve zdrojové cívce indukuje napětí, které se transformuje přes připojenou indukčku na vysoké napětí.
Bateriové zapalování (aspoň v našich autech) ja zapojené tak, že se ze zdroje napájí indukčka, ta se připojuje jedním koncem na kostru aby se nakrmila proudem a při rozpojení indukuje a zároveň transformuje napětí.
Proč je u malé motorky z Bystrice použitá první, podle mně nestandardní varianta zapojení? Kvůli eliminaci přechoďáků a zvýšení spolehlivosti? Kvůli snížení ztrát v mědi při krmení cívky energií?
Můj cit na elektriku by to radši viděl tak, jak je to v autě, kvůli stabilním podmínkám na primáru indukčky... teda v rámci omezených možností magneta.
Jinak nádrž mám lihem vypláchnutou úspěšně, další úprava je bez komentáře.
Podle toho co vidím na stroji, je zdrojová cívka na magnetu použitá jako indukční, přičemž k ní připojená klasická indukční cívka je využitá jen jako autotransformátor. Čili kladívko zkratuje zdrojovou cívku a krmí ji proudem. Při rozpojení kladívka se ve zdrojové cívce indukuje napětí, které se transformuje přes připojenou indukčku na vysoké napětí.
Bateriové zapalování (aspoň v našich autech) ja zapojené tak, že se ze zdroje napájí indukčka, ta se připojuje jedním koncem na kostru aby se nakrmila proudem a při rozpojení indukuje a zároveň transformuje napětí.
Proč je u malé motorky z Bystrice použitá první, podle mně nestandardní varianta zapojení? Kvůli eliminaci přechoďáků a zvýšení spolehlivosti? Kvůli snížení ztrát v mědi při krmení cívky energií?
Můj cit na elektriku by to radši viděl tak, jak je to v autě, kvůli stabilním podmínkám na primáru indukčky... teda v rámci omezených možností magneta.
Jinak nádrž mám lihem vypláchnutou úspěšně, další úprava je bez komentáře.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: co s motorkou
Nechápaje vůbec princip toho prvního, respektive neznaje zapojení atd. matně tuším, že bateriové tam nebude asi z důvodu nedostatečné kapacity zdroje. Jde tedy jen o mou značně neinformovanou smyšlenku . Nahoď schéma toho nesmyslu .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s motorkou
Obávám se Martine, že to co vidíš a popisuješ se nezakládá tak úplně na pravdě.
Musel jsem chvíli hledat, nakonec jsem i našel, malou (formát A5) knížku od slovenského autora Eduarda Ďurkoviče s názvem Motocykel údržba a opravy, ve které se autor zaměřuje na motocykly Babetta, Jawa 50, Jawa 90, Manet, ČZ 125.
V sekci zapalování popisuje dynamo-akumulátorové zapalování i zapalování se zdrojem střídavého proudu. Obě zapalování používají stejné komponenty, tedy zdroj proudu, přerušovač (kladívko), kondenzátor, zapalovací cívku a svíčku.
Větší motocykly mají místo na baterii, proto používají dynamo nebo alternátor s usměrňovačem. Malé motocykly používají alternátor.
Dynamo dodává stejnosměrný proud do baterie (a zároveň) i na cívku. Z druhé strany kladívko spojuje a rozpojuje kostru, čímž vzniká vysoké napětí pro činnost svíčky. Alternátor v malém motocyklu dodává střídavý proud na cívku. Z druhé strany je to stejné jako u SS proudu.
Alternátor (u Jawa 50) má 3 cívky, které napájejí zapalování, světla, houkačku.
Takže zapalování na pinckovi je v podstatě stejné jako u Lady. Rozdíl je pouze v napětí (stejnosměrné - střídavé) a absenci baterie.
L.
Musel jsem chvíli hledat, nakonec jsem i našel, malou (formát A5) knížku od slovenského autora Eduarda Ďurkoviče s názvem Motocykel údržba a opravy, ve které se autor zaměřuje na motocykly Babetta, Jawa 50, Jawa 90, Manet, ČZ 125.
V sekci zapalování popisuje dynamo-akumulátorové zapalování i zapalování se zdrojem střídavého proudu. Obě zapalování používají stejné komponenty, tedy zdroj proudu, přerušovač (kladívko), kondenzátor, zapalovací cívku a svíčku.
Větší motocykly mají místo na baterii, proto používají dynamo nebo alternátor s usměrňovačem. Malé motocykly používají alternátor.
Dynamo dodává stejnosměrný proud do baterie (a zároveň) i na cívku. Z druhé strany kladívko spojuje a rozpojuje kostru, čímž vzniká vysoké napětí pro činnost svíčky. Alternátor v malém motocyklu dodává střídavý proud na cívku. Z druhé strany je to stejné jako u SS proudu.
Alternátor (u Jawa 50) má 3 cívky, které napájejí zapalování, světla, houkačku.
Takže zapalování na pinckovi je v podstatě stejné jako u Lady. Rozdíl je pouze v napětí (stejnosměrné - střídavé) a absenci baterie.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´