karburátor nebo stříkačka 1.7

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
vojtakrupka
Příspěvky: 26
Registrován: ned zář 18, 2011 06:28
Bydliště: Kropáčova Vrutice

karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od vojtakrupka »

mám závodní ladu 1600 a v tom weber z Italského Fiata 1.6.ky a chtěl bych tomu trochu přidat výkon... myslíte že kdybych tam dal stříkačku z 1.7. tak že by to přidalo nějaký ten výkon?? vím že bych tam musel dát i řídící jednotku možná i něco jiného
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od dvk »

Stříkačka ti určitě výkon nepřidá, spíš naopak. Elektronika je dělaná na spotřebu a emise, ne na výkon :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od Marek »

Vstřikování by oproti karburátoru umělo přidat výkon pouze v případě, že by bylo vícebodové (MPI - každý válec svůj vstřikovač). Centrální jednobodové vstřikování je prakticky karburátor, tam to nedá ani prd.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6641
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od JmJ »

Leda poladit software a i tak nepujde prekrocit urcite limity.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od dvk »

Já myslím že ne nadarmo kdo chce tunit, tak dává 1.7 a vstřikování vyhazuje a dává karb :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od Marek »

Ono to není kdovíjak výhodnější, to určitě ne - MPi vstřikování je téměř ve všech ohledech lepší. Ale odlaďovat karburátor je mnohem jednodušší než odlaďovat elektronické řízení - tak asi proto.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od dusin »

Marek píše:Ono to není kdovíjak výhodnější, to určitě ne - MPi vstřikování je téměř ve všech ohledech lepší. Ale odlaďovat karburátor je mnohem jednodušší než odlaďovat elektronické řízení - tak asi proto.
Dovolím si lehce nesouhlasit.Pokud má člověk k dispozici jakýkoliv otevřený systém(myšlena řídící jednotka),je odlaďování nesmírně jednodušší,neb se to celé obejde s pomocí jednoho kabelu a změnou pár parametrů.Oproti tomu mi příjde karb a výměny trysek značne složitější......
Cenově to vyjde myslím na stejno,taká jednotka se dá pořídit kolem 20k kč.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od Marek »

Tak to naopak nesouhlasím já. Pokud totiž tu stříkačku naladit neumíš, neuděláš s tím nic. Karburátor dokáže ladit i Franta z jízetdé. Ne každý umí čipovat jednotky, víš? ;-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od dusin »

ale následky franty z JZD na karburátoru budou stejné....propálené písty,podpálené ventili a pod.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od MartasBrno »

Marek píše:Tak to naopak nesouhlasím já. Pokud totiž tu stříkačku naladit neumíš, neuděláš s tím nic. Karburátor dokáže ladit i Franta z jízetdé. Ne každý umí čipovat jednotky, víš? ;-)
:D Ty karbce jsou složité jak orloj, tunitelná jednotka s uživatelskou aplikací na PC je proti tomu jak videohra.
Akorát s za elektroniku nechají zaplatit, což se lidem nechce. Ale to je zase ta o tom pletení biče.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od Marek »

Proboha, hoši - nechcete mi doufám namluvit, že řídící jednotka motoru je to jediné, co při ladění stříkačky potřebuju. To byste mě rozesmáli.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Netopýr
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od Netopýr »

to nikdo neříká, tady jde o to, jestli směs připravuje zastaralej karbec s horšim rozprášením paliva, nebo vstřikování :c)

ne nadarmo měly některý starý závoďáky (myslim BMW s tim začalo) v sedmdesátejch letech mechanický vstřikování :c)

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od Marek »

Samozřejmě - já to říkám taky, že MPi vstřikování je pro zvýšení výkonu lepší než běžný karburátor. Ale on je karburátor a karburátor - pokud budu mít pro každý válec přímo na hlavě našroubovaný horizontální karbec, je jeho schopnost srovnatelná s MPi vstřikováním.

Problém karburátoru spočívá v jedné věci - pokud karburátor sedí na sacím potrubí coby centrální zásobárna paliva, v drtivé většině případů zásobuje 2. a 3. válec palivem rychleji, než 1. a 4. válec. Proč tomu tak je? - inu proto, že kanály sacího potrubí mají různou délku. Tudíž pokud bych sací potrubí vyhodil a na místo něho osadil přímo na hlavu čtyři jednoduché (případně dva zdvojené, nikoli dvojité!!!) karburátory, je to mnohem lepší a srovnatelné s kvalitou a rychlostí plnění mechanického MPi. Jenže to si po domácku dovolí asi málokdo.

Pokud karburátor sedí tak, jak ho známe, nikdy se parametricky nevyrovná rovnoměrnému plnění. Taktéž jednobodové centrální vstřikování (to je vlastně obdoba karburátoru).

Já to měl na mysli jinak: Kluci tady tvrdí, že programovat čip v jednotce elektronického vstřikování je poměrně jednoduché. Nebudu se přít, nemůžu posoudit. Ale já měl na mysli to, že výkonové parametry motoru ZDALEKA nejsou jen o programu v jednotce. Výkon motoru se přímo odvíjí především od hardwarové konfigurace motoru - stupeň komprese, počet a velikost ventilů, časování ventilů, zdvih vaček, tvar (ostrost) vaček, tvar spalovacího prostoru, průměr a délka sacího potrubí, průměr klapky a její tvar, tlak paliva, průměr a tvar výfukového potrubí a seskládání trubek, atd atd atd. Až tohle všechno budu mít, můžu ladit program v řídící jednotce - a to už, jak tu naznačili kluci, zvládá šestileté dítě :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Netopýr
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od Netopýr »

Marek píše:Samozřejmě - já to říkám taky, že MPi vstřikování je pro zvýšení výkonu lepší než běžný karburátor. Ale on je karburátor a karburátor - pokud budu mít pro každý válec přímo na hlavě našroubovaný horizontální karbec, je jeho schopnost srovnatelná s MPi vstřikováním...
sorry, nemůžu souhlasit - jestli tam beno teče podtlakem (v lepším případě čůrek z akcelerační pumpičky), nebo jestli je vstřikováno pod tlakem je obrovský rozdíl jak v dávkování, tak i v rozprášení paliva.

Marek píše:Já to měl na mysli jinak: Kluci tady tvrdí, že programovat čip v jednotce elektronického vstřikování je poměrně jednoduché. Nebudu se přít, nemůžu posoudit. Ale já měl na mysli to, že výkonové parametry motoru ZDALEKA nejsou jen o programu v jednotce. Výkon motoru se přímo odvíjí především od hardwarové konfigurace motoru - stupeň komprese, počet a velikost ventilů, časování ventilů, zdvih vaček, tvar (ostrost) vaček, tvar spalovacího prostoru, průměr a délka sacího potrubí, průměr klapky a její tvar, tlak paliva, průměr a tvar výfukového potrubí a seskládání trubek, atd atd atd. Až tohle všechno budu mít, můžu ladit program v řídící jednotce - a to už, jak tu naznačili kluci, zvládá šestileté dítě :-).
absolutní souhlas, program v ŘJ je až ta třešnička na dortu :c) nicméně nevim jestli trojrozměrné mapy jsou pro šestileté dítě, já bych si na to netroufnul ani smykem :c) ale všechno je to o zkušenostech :cD

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7

Příspěvek od dusin »

Je pravda,že základní nastavení např.ŘJ ignitech bez brzdy nadáš.Potřebuješ navíc měření spalin(bohatost+teplotu).Zbytek ladění "na dráze" už je výrazně lehčí,než na karbu.Ale to se bavím o závodní jednotce,která není zatížena blbostmi,jako je Lambda a pod.V podstatě je to náhražka mechanického vstřikování,i když poněkud chytřejší....
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“