Mix otázek a odpovědí III
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Mix otázek a odpovědí III
Hmm, jen aby něčemu nezačalo to dublování adres vadit... Zajímavé...
Re: Mix otázek a odpovědí III
V tomto případě to 100% ničemu vadit nebude. WAN na LAN a opačně přímo nevidí a pro registr Netboxu se "opticky" vůbec nic nezměnilo, takže K-L může být v naprostém klidu. Vím o mnoha místech, kde to takto naprosto spolehlivě funguje již řadu let k plné spokojenosti uživatele i providera.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Debata v jiném vlákně mě inspirovala k otázce: potkají se u řemenové 1300 písty s ventilama, když se řemen rozškubne ?
Ptám se čistě prakticky, mám nový řemen, auto najeté bůhvíkolik, tak přemýšlím, jestli jej preventivně nevyměnit ...
Ptám se čistě prakticky, mám nový řemen, auto najeté bůhvíkolik, tak přemýšlím, jestli jej preventivně nevyměnit ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Mix otázek a odpovědí III
Ne! Písty mají plnohodnotná vybrání na ventily, takže baci baci nehrozí. Dalo by se říct, že na přetržení řemenu je motor stavěný.
Řemenový motor má tu výhodu, že jej můžu s klidem točit až někam k 8.000 Tak se toho neboj.
Motor sice přetržení řemenu přežije, ale myslím si, že za ty eventuelní komplikace na silnici to nestojí a je tedy vhodné řemen vyměnit preventivně. Zvlášť při jeho směšné ceně.
Řemenový motor má tu výhodu, že jej můžu s klidem točit až někam k 8.000 Tak se toho neboj.
Motor sice přetržení řemenu přežije, ale myslím si, že za ty eventuelní komplikace na silnici to nestojí a je tedy vhodné řemen vyměnit preventivně. Zvlášť při jeho směšné ceně.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Ok, díky, hned su klidnější. Mrknu na to jak budu měnit olej.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Mix otázek a odpovědí III
Též mám potvrzenu nepotkatelnost krabicového řemenu od předchozího majitele žlutého oře. Osobně mám vyzkoušenu "funkcionalitu" s přesazením o dva zuby ... vznikne z toho pak traktor . Řemen vyměň, označ polohu palce při poloze rozvodových kol na ryskách a ulož starý řemen spolu s klíči 8-10 a 13-17 do kufru. Po telefonu pak případnou výměnu řemene zvládne i drahá polovička.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Mix otázek a odpovědí III
Vymena remena u 05? Do hodiny to mas hotove aj s prestavkou na kavu, cigaretu a wc
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Mix otázek a odpovědí III
Tak jo, dám se do toho. Výměna po telefonu ... hmmm, včera jsme zase cvičně jezdili v polích a jako nechcu polovičku podceňovat, ale řemen bych jí ještě na výměnu nedal
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Mam jeden elektrikarsky problem a neviem ho odstranit.
Ked mam zapnute radio, hraje normalne. Ked zapnem ventilator ci na 1 alebo na 2, tak zacne rusit radio,robi to iba na tuneri, proste take pukanie. Napadlo ma skusit odrusit ventilator nejakym kondenzatorom, ale to asi nebude pomoc.
Ked mam zapnute radio, hraje normalne. Ked zapnem ventilator ci na 1 alebo na 2, tak zacne rusit radio,robi to iba na tuneri, proste take pukanie. Napadlo ma skusit odrusit ventilator nejakym kondenzatorom, ale to asi nebude pomoc.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Re: Mix otázek a odpovědí III
Z popisu konkrétního rušení nejsem úplně nejchytřejší. Když už, tak by se rušení mělo projevovat vrčením nebo bzučením. Teď mě napadá pár věcí:
- začalo to dělat až v poslední době, nebo tyto projevy jsou od počátku montáže rádia?
- na jakých rozsazích se rušení projevuje? VKV/SV/DV?
- zkontroluj kvalitu propojení antény s rádiem. Zejména zapojení kabelu do konektoru. Dej pozor na dobrý kontakt stínění a pokud možno odstínění i v konektoru (správným oříznutím kabelu)
- projdi ukostření rádia. Důležitý je jak dobrý kontakt, tak i dostačující průřez vodiče. Pro informaci - já jsem použil 4mm2 (na silnější vodič se nedá nasadit špička kontaktu ISO konektoru) a mám klid.
- mrkni na dobré ukostření ventilátoru (očko na černém kabelu pod matičkou držící kastlík topení)
Teď už mě toho víc nenapadá. Mám po dnešku (v centru Štatlu 37°C ve stínu) už uvařený mozek.
- začalo to dělat až v poslední době, nebo tyto projevy jsou od počátku montáže rádia?
- na jakých rozsazích se rušení projevuje? VKV/SV/DV?
- zkontroluj kvalitu propojení antény s rádiem. Zejména zapojení kabelu do konektoru. Dej pozor na dobrý kontakt stínění a pokud možno odstínění i v konektoru (správným oříznutím kabelu)
- projdi ukostření rádia. Důležitý je jak dobrý kontakt, tak i dostačující průřez vodiče. Pro informaci - já jsem použil 4mm2 (na silnější vodič se nedá nasadit špička kontaktu ISO konektoru) a mám klid.
- mrkni na dobré ukostření ventilátoru (očko na černém kabelu pod matičkou držící kastlík topení)
Teď už mě toho víc nenapadá. Mám po dnešku (v centru Štatlu 37°C ve stínu) už uvařený mozek.
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Zacalo to robit pred cca tyzdnom. Na VKV. Ukostrenie radia je ok, pozriem ukostrenie ventilatora.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Re: Mix otázek a odpovědí III
Ocituji zde odpověď z dnešní SZ Markovi 89, poněvadž se to může hodit i ostatním.
Už jsem to zde psal, ale bylo to smazáno tak, jako řada jiných univerzálně použitelných přispěvků :
Komutátorový motor běží bezproblémově a neruší příjem radia, pokud je komutátor čistý ,není vydřený od uhlíků, mezi lamelami nevyčnívá izolace (ale ani není v rovině - musí být "zaškrábnutá" pod úroveň lamel). Komutátor nesmí "házet", nesmí být volná ložiska a uhlíky (kartáče) musí být dostatečně dlouhé a mít správný přítlak. Vizuálně nesmí uhlíky jiskřit (jemné namodralé "perlení" není nazávadu).
Při kontrole miliohmmetrem musí vykazovat kterékoli sousední a kterékoli protilehlé lamely stejný odpor. Lepší než miliohmmetr je měření ohmovou metodou, t.j. nechat obvodem protékat proud cca 2 - 5 A a měřit úbytek napětí na cívkách (zde pozor na případně přerušenou cívku !!! - měřit postupně od nejvyššího napěťového rozsahu !!! ).
Zapeklitou závadou je mezizávitový zkrat vinutí kotvy, ale ten nelze zjistit běžně dostupnými prostředky (měřič impedance a činitele jakosti cívky nemá každý). U nízkonapěťových motorů je to však velice vzácná závada. Častější závada je přechodový odpor konce vinutí zalisovaného do lamely (místo klasického zapájení). To je ale už "šlendrián" .
Závada vinutí kotvy se dá zjistit i měřením proudu motoru pomocí osciloskopu.
Samozřejmě musí být v pořadku i výrobcem instalované odrušovací prvky.
Řeč je o ss motorech s cizím buzením permanentními magnety. U motorů s vinutým statorem (seriové, derivační, kompoudní) by se dalo pokračovatve výčtu dalších možných závad. To ale dnes není u moderních vozů aktuální.
Snad je to už všechno. Když tak mě někdo doplňte.
Už jsem to zde psal, ale bylo to smazáno tak, jako řada jiných univerzálně použitelných přispěvků :
Komutátorový motor běží bezproblémově a neruší příjem radia, pokud je komutátor čistý ,není vydřený od uhlíků, mezi lamelami nevyčnívá izolace (ale ani není v rovině - musí být "zaškrábnutá" pod úroveň lamel). Komutátor nesmí "házet", nesmí být volná ložiska a uhlíky (kartáče) musí být dostatečně dlouhé a mít správný přítlak. Vizuálně nesmí uhlíky jiskřit (jemné namodralé "perlení" není nazávadu).
Při kontrole miliohmmetrem musí vykazovat kterékoli sousední a kterékoli protilehlé lamely stejný odpor. Lepší než miliohmmetr je měření ohmovou metodou, t.j. nechat obvodem protékat proud cca 2 - 5 A a měřit úbytek napětí na cívkách (zde pozor na případně přerušenou cívku !!! - měřit postupně od nejvyššího napěťového rozsahu !!! ).
Zapeklitou závadou je mezizávitový zkrat vinutí kotvy, ale ten nelze zjistit běžně dostupnými prostředky (měřič impedance a činitele jakosti cívky nemá každý). U nízkonapěťových motorů je to však velice vzácná závada. Častější závada je přechodový odpor konce vinutí zalisovaného do lamely (místo klasického zapájení). To je ale už "šlendrián" .
Závada vinutí kotvy se dá zjistit i měřením proudu motoru pomocí osciloskopu.
Samozřejmě musí být v pořadku i výrobcem instalované odrušovací prvky.
Řeč je o ss motorech s cizím buzením permanentními magnety. U motorů s vinutým statorem (seriové, derivační, kompoudní) by se dalo pokračovatve výčtu dalších možných závad. To ale dnes není u moderních vozů aktuální.
Snad je to už všechno. Když tak mě někdo doplňte.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Mix otázek a odpovědí III
Marku, kam máš rádio ukostřené?
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
ukostrene ho mam o skrutku ktora drzi 07 panel autoradia. Ale aj ked natiahnem priamo kostru z baterky, nepomoze to.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Mix otázek a odpovědí III
Jo, jen jestli to místo kam to máš ukostřené není pod tím stejným šroubkem jako je ventilátor
Těžko říct, odrušování může být duchařina. Ale tím, že ti to nastalo až v poslední dobš by mělo jít něco vysledovat.
Těžko říct, odrušování může být duchařina. Ale tím, že ti to nastalo až v poslední dobš by mělo jít něco vysledovat.