Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Moderátor: Moderátoři
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
objavil sa problem, ked som isiel z Bratislavy az do Breclavi po dialnici asi 170 + tacho, trocha sa to zacalo hriat, je to normalne ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Co znamená "trocha sa to začalo hriat"?
Co ukazoval teploměr?
Co ukazoval teploměr?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
teplomer bol az za teplotou kedy sa spina sahara tj asi v 3/4 zeleneho, kam by to tak optimalne malo chodit ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
3/4 zelenýho je dost, před rokem v kolonách se mi voda začala vařit i při nižší teplotě (tenkrát nespínal větrák a byla v chladiči jen voda) ale s jízdou v rychlostech 170 nemam zkušenosti tak nevim jak to bývá.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
no v meste sa mi to hreje tiez ale vetrak to vzdy tak neak uchladil, zaujmave ze na plyn menej ako na benzin, ale leze tak kusok pred 3/4 zeleneho, ale teraz na dialnici sa to ohrialo este viac, tak som zisiel z dialnice a na okreskach sa to znormalicozvalo to zvislej polohy presne a tam sa drzalo az do brna
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Ještě když jsem sedmu proháněl po dálnici, tak jsem to jednou zkusil, ale to už je takovej mazec, že sem se jen pevně držel volantu a koukal jen před sebe . Když jsem jezdíval po D1 z Prahy na Mirošovice, tj. cca 25 km a držel jsem cestovních 130 a sahara spínala tak jak má, tak teplota byla pořád na polovině (zhruba)Crocodile píše:3/4 zelenýho je dost, před rokem v kolonách se mi voda začala vařit i při nižší teplotě (tenkrát nespínal větrák a byla v chladiči jen voda) ale s jízdou v rychlostech 170 nemam zkušenosti tak nevim jak to bývá.
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Mě to při normální jízdě po silnicích leze tak 2 mm do zelenýho, což jednou psal i Luděk že je správně. Dřív to však šlo taky skoro do půlky zelenýho.
A při pomalé jízdě a popojíždění ve městě mi to teď leze do 1/3 zelenýho a občas se už sepne i větrák, dřív šla ručička klidně do půlky zelenýho. Dřív tam bývala jen voda, nyní nemrznoucí směs, trochu se taky hejbalo s termostatem.
A při pomalé jízdě a popojíždění ve městě mi to teď leze do 1/3 zelenýho a občas se už sepne i větrák, dřív šla ručička klidně do půlky zelenýho. Dřív tam bývala jen voda, nyní nemrznoucí směs, trochu se taky hejbalo s termostatem.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Pokud to neleze do červenýho, tak je to v pohodě. Při vysokejch rychlostech se to vždycky víc hřeje.
VAZ 1117
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
No ... jak bych to ...
Loňskou zimu (2010-2011) mi začal týct ventil topení a ztrácela se mi voda. Tak jsem ho vyměnil.
Letošní zimu (2011-2012), vlastně už to z podzimu, mi zase začal týct ventil. I doléval jsem vodu, přes zimu antifríz. Před cca měsícem, venkovní teploty byly běžně kolem 25 - 30°C, se mi auto začalo hřát víc, než je zdrávo, tzn. že teploty na budíku mi lezly výše, než obvyklé rozhraní bílé/zelené, klidně rafika přes svislou polohu.
Neustále jsem doléval, přesto to bylo na 100 km klidně přes litr chladicí kapaliny. A ventilátor to nestíhal uchladit.
Myslel jsem si, že termostat neotvírá. Vyměnil jsem termostat, nechal jsem auto ohřát až do sepnutí ventilátoru. Spodek chladiče byl horký - nedala se na něm udržet ruka - termostat zjevně v pořádku. Přesto se auto hřálo při jízdě stále. Další problém, který jsem objevil, byl, že ventilátor mi točil obráceně = hnal vzduch od motoru na mřížku. Což obzvláště při jízdě po dálnici znamenalo, že náporové chlazení nefungovalo - to co šlo zvenku na chladič, stačil ventilátor "odehnat". Auto se hřálo tím víc. A navíc bubliny začaly vyhánět vodu do expanzky = další ubytek vody.
Sečteno, podtrženo: tekoucí ventil topení (= úbytek vody) + "obrácený" ventilátor dá ve výsledku uvařený motor.
Minulý pátek, kdy jsem musel zastavit už na půl cesty domů a nechat motor zchládnout mě to naštvalo. Vyměnil jsem ventil topení, obrátil konektory (vlastně celou patici ... kupodivu to šlo, přestože tam je výstupek) na ventilátoru, dolil chladivou kapalinu. Odzkoušeno na zatím cca 300 km. Voda v chladiči neubývá, auto se nijak zvlášť nehřeje. Když rafička teploměru vyleze těsně před půl zelenýho pole - spustí ventilátor a voda se dochladí na normální teplotu.
---------------------------------------------------------------------------------------------
To jen tak na okraj .
Když jsem jel (a auto bylo v pořádku) od Hevlína k Vyškovu vloni o Velikonocích a bylo taky teplo. Krapet jsem spěchal a zajel jsem to za 55 minut. Po dálnici jsem to vyprašoval stále 140+, v autě řidič + spolujezdec, v kufru 120 kilo bílé drtě a nějaký drobnosti. Někde za Pohořelicema (nájezd na dálnici) mi teplota vylezla a sepnul ventilátor. Sledoval jsem rafičky (teploměr a voltmetr). Rafička teploty kolísala tak 2 mm, ale ventilátor stále běžel.
Takže při 170 se to rozhodně (obzvláště při současných teplotách) hřát bude. A myslím si, že to přeleze i na ty 3/4 zelenýho. Podle mého názoru už je tato teplota "škodlivá", bylo by vhodné na chvíli zpomalit a nechat motor dochladit.
L.
Loňskou zimu (2010-2011) mi začal týct ventil topení a ztrácela se mi voda. Tak jsem ho vyměnil.
Letošní zimu (2011-2012), vlastně už to z podzimu, mi zase začal týct ventil. I doléval jsem vodu, přes zimu antifríz. Před cca měsícem, venkovní teploty byly běžně kolem 25 - 30°C, se mi auto začalo hřát víc, než je zdrávo, tzn. že teploty na budíku mi lezly výše, než obvyklé rozhraní bílé/zelené, klidně rafika přes svislou polohu.
Neustále jsem doléval, přesto to bylo na 100 km klidně přes litr chladicí kapaliny. A ventilátor to nestíhal uchladit.
Myslel jsem si, že termostat neotvírá. Vyměnil jsem termostat, nechal jsem auto ohřát až do sepnutí ventilátoru. Spodek chladiče byl horký - nedala se na něm udržet ruka - termostat zjevně v pořádku. Přesto se auto hřálo při jízdě stále. Další problém, který jsem objevil, byl, že ventilátor mi točil obráceně = hnal vzduch od motoru na mřížku. Což obzvláště při jízdě po dálnici znamenalo, že náporové chlazení nefungovalo - to co šlo zvenku na chladič, stačil ventilátor "odehnat". Auto se hřálo tím víc. A navíc bubliny začaly vyhánět vodu do expanzky = další ubytek vody.
Sečteno, podtrženo: tekoucí ventil topení (= úbytek vody) + "obrácený" ventilátor dá ve výsledku uvařený motor.
Minulý pátek, kdy jsem musel zastavit už na půl cesty domů a nechat motor zchládnout mě to naštvalo. Vyměnil jsem ventil topení, obrátil konektory (vlastně celou patici ... kupodivu to šlo, přestože tam je výstupek) na ventilátoru, dolil chladivou kapalinu. Odzkoušeno na zatím cca 300 km. Voda v chladiči neubývá, auto se nijak zvlášť nehřeje. Když rafička teploměru vyleze těsně před půl zelenýho pole - spustí ventilátor a voda se dochladí na normální teplotu.
---------------------------------------------------------------------------------------------
To jen tak na okraj .
Když jsem jel (a auto bylo v pořádku) od Hevlína k Vyškovu vloni o Velikonocích a bylo taky teplo. Krapet jsem spěchal a zajel jsem to za 55 minut. Po dálnici jsem to vyprašoval stále 140+, v autě řidič + spolujezdec, v kufru 120 kilo bílé drtě a nějaký drobnosti. Někde za Pohořelicema (nájezd na dálnici) mi teplota vylezla a sepnul ventilátor. Sledoval jsem rafičky (teploměr a voltmetr). Rafička teploty kolísala tak 2 mm, ale ventilátor stále běžel.
Takže při 170 se to rozhodně (obzvláště při současných teplotách) hřát bude. A myslím si, že to přeleze i na ty 3/4 zelenýho. Podle mého názoru už je tato teplota "škodlivá", bylo by vhodné na chvíli zpomalit a nechat motor dochladit.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
170+ tacho jsem dosáhl asi 2x v životě víceméně v rámci blbnutí, ale nikdy by mě nenapadlo valit to takhle vkuse po dálnici Bych řekl že tady někdo nemá pro motor cit nebo mu nefunguje otáčkoměr Pořád je to jen 2104, ne Porsche
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Tohle jsem si říkal se šlechtěnou Škodovkou 130L taky, než mne v roce 1996 svezl v žigulíku, dnes už dávno můj, tchán.dvk píše: 170+ tacho jsem dosáhl asi 2x v životě víceméně v rámci blbnutí, ale nikdy by mě nenapadlo valit to takhle vkuse po dálnici Bych řekl že tady někdo nemá pro motor cit nebo mu nefunguje otáčkoměr Pořád je to jen 2104, ne Porsche
A 2102 neměla otáčkoměr a tchán to auto neustále pokoušel, až mu ho nakononec, jen úplně obyčejně, odstavila koroze.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
rychlostny rekord mam 175GPS na plyn, na benzin sa mu dam zasahuje volaky obmedzovac ci co , takze som isiel pod moznosti daneho stroja, uvidime ci na toto pomoze zmena motora, nechapem preco by som mal byt necita, motor mal do cerveneho pola este rezervu aspon 500ot, tak co je to za trapenie, mal jednoducho pracovne otacky, nemyslim si ze by som bol necita, nevita by som bol keby som to delal za studena, motor musi byt na taketo zaobchadzanie zvyknuty.
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Však vpohodě, každý jezdí jak umí .... jen pak je třeba počítat s tím, že se to kazí častěji než je zdrávo.
No aspoň vím, od koho auto nekupovat
No aspoň vím, od koho auto nekupovat
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
ja som 7mim majitelom tohoto vozu, prvy traja boli firmy a auto jazdilo ako sluzobak, myslim ze to auto ma stastie ze sa dostalo ku mne ma plnu starosstlivost
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
dvk: Na 170 tacho nevidím vůbec nic špatného. Sám jsem takto po dálnici taky mazal. Podotýkám, že s obyčejnou třináctistovkou. Otáčkoměr sice na palubce nemám, ale 6 až 7.000 otáček/min motoru určitě neublíží. Obzvlášť když má dobrý olej (u mě polosyntetika Mobil). Po dvou hodinkách takovéto jízdy se aspoň pořádně protáhnou sací i výfukové kanály.
Maťo, s teplotou Ti asi moc neporadím neboť máš již silně sofistikovaný stroj, navíc na plyn. Ale za sebe můžu říct, že když jsem se svou nulapětkou trvale hrnul po dálnici z Ústí n Labem do Brna, držel jsem celou dobu (mimo okruhu kolem Prahy) 140 - 170 tacho, tak za celou dobu mě ventilátor ani jednou nesepnul a teploměr byl pořád poslušně na kolmici. Zato když si takhle střihnu vlásenky na okreskách při trvale zařazené dvojce a v rozmezí 50 - 85 km/h tacho, začne se mě po chvíli motor hřát a to tak, že ani trvale sepnutý ventilátor jej nedokáže uchladit a teplota pomaličku leze až k červenému poli. Potom musím na chvíli zvolnit a nechat motor schládnout. S mechanickou vrtulí jsem tento problém neměl.
Maťo, s teplotou Ti asi moc neporadím neboť máš již silně sofistikovaný stroj, navíc na plyn. Ale za sebe můžu říct, že když jsem se svou nulapětkou trvale hrnul po dálnici z Ústí n Labem do Brna, držel jsem celou dobu (mimo okruhu kolem Prahy) 140 - 170 tacho, tak za celou dobu mě ventilátor ani jednou nesepnul a teploměr byl pořád poslušně na kolmici. Zato když si takhle střihnu vlásenky na okreskách při trvale zařazené dvojce a v rozmezí 50 - 85 km/h tacho, začne se mě po chvíli motor hřát a to tak, že ani trvale sepnutý ventilátor jej nedokáže uchladit a teplota pomaličku leze až k červenému poli. Potom musím na chvíli zvolnit a nechat motor schládnout. S mechanickou vrtulí jsem tento problém neměl.