Približne pred rokom mi skapala v aute ruská 55Ah baterka, kt. tam bola od kúpy auta. Autom som odparkoval do garáže a potom už nenaštartoval - cvakal štartér - po kontrole elektrolytu hustomerom bol jeden článok úplne v červenom.
Kúpil som baterku BANNER na ktorej som nejaký čas jazdil, tá bola OK.
Avšak potom som skúsil dobiť pôvodnú ruskú baterku. Po dobití znova fungovala, jazdil som na nej až do marca, teda necelý rok. Avšak pri ceste na druhý koniec republiky som po cca 250 km zastavil dotankovať, vypol motor a už nenaštartoval - opäť cvakal štartér - opäť bol jeden článok baterky v červenom poli hustomeru.
Keďže som bol 400km z domu, kúpil som (8.3.2012) ďalšiu baterku Varta 74Ah. Opäť bolo všetko v poriadku až donedávna, keď som auto odparkoval, a o pár dní už nenašatartoval - cvakal štartér. Naštartoval som teda cez káble, jazdou dobil baterku na cca 13V. Po asi 3-dnovom státí však auto zas nenaštartovalo. Baterka mala 9,9V, kludový odber som však nameral do 6mA (rádio mám odpojené, bolo zle napojené, tak budem prerábať +)
Premeral som dobíjanie - na baterke pri voľnobehu 13,7V, so zap. svetlami 13,5V, tak reku OK, altik nedobíja tak ako má, vzal som ho na premeranie do servisu, tam však namerali krásnych 14,2V. Po opätovnom zamontovaní do auta som priamo na výstupe alt. nameral 13,97V, na baterke však len 13,91V.
Skúšal som meniť diodový mostík i regulátor, avšak bez zmeny.
Tušíte niekto kde by mohol byť problém? Jazdiť v kuse s rezervnou batéreiou je dosť nanič
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
ďakujem
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
jedná samozrejme o Nivu MPi 2008, altik s intergovaným regulátorom.