Pravidlá cestnej premávky
Moderátor: Moderátoři
Re: Pravidlá cestnej premávky
Nezapomínejme na to, že to je připojovací pruh, takže když člověk v tomto pruhu není z nějakého důvodu schopen vyvinout dostatečnou rychlost na připojení se nebo tam není místo, tak tam prostě nemá vjíždět! Viz hafo nájezdů na spojku v Práglu. To, že mi auto v pravém pruhu uhne do prostředního abych se mohl připojit ikdyž jedu pomaleji, je jen jeho dobrá vůle(ano, slušnost, ale né vždy to jde). Při vší úctě, argumentaci touto problematikou připojování se, zkrátka neberu.
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidlá cestnej premávky
A čemu ta auta ve středním pruhu vadí?
Na úseku z videa provádějí v podstatě to co popsal Cackler. (objíždění těch, kteří se chtějí zařadit). A levý zůstává volný pro střelce. Nevidím problém, kromě nesmyslného vynucování zákona, jehož 100% dodržování může vytvářet nebezpečné a absurdní situace. Pravý pruh plný aut, střední a levý prázdný a všichni co se chtějí připojit se musí tlačit mezi jedoucí auta - to je přece nesmysl!
ad. Tomel: V levém pruhu přece také platí rychlostní limit
ad. Luky: Na jižní spojce některá připojení nejsou pruhem, ale dírou do pruhu. Nepojedu po spojce v pravým, aby až si někdo usmyslí, že mi to tam flákne a nevyjde mu to, buď sestřelil sebe, nebo mě. Nemá vjíždět znamená co? Že zastaví a počká na vjezdu až v jinou denní dobu bude pravý pruh prázdný? Ale to (když pojednou všichni podle zákona) bude asi jen někdy v noci, kdy tam prostě nepojede žádné auto.
Znovu se ptám, koho omezuji tím, že pojedu v bezpečném a nejméně konfliktním středním pruhu?
_______________________________________________________________________________________________________
Zde je znění ze zákona o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, osvěžit si to můžeme všichni.
Jízda v jízdních pruzích
§12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda”); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
§12 (4) Na pozemní komunikaci o třech nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 užít k jízdě výhradně dvou jízdních pruhů nejbližších k pravému okraji vozovky; v ostatních jízdních pruzích smí jet jen tehdy, jestliže je to nutné k objíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
§12 (6) Na pozemní komunikaci o třech jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič přejíždět z levého jízdního pruhu do středního jízdního pruhu jen tehdy, neohrozí-li řidiče přejíždějícího do středního jízdního pruhu z pravého jízdního pruhu; obdobně se postupuje při přejíždění z levých jízdních pruhů do středních jízdních pruhů na pozemní komunikaci o čtyřech a více jízdních pruzích vyznačených na vozovce.
§12 (7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.
§12 (8) Nejsou-li jízdní pruhy na vozovce vyznačeny, rozumí se pro účely odstavců 3 a 5 jízdním pruhem část vozovky dovolující jízdu vozidel jiných než dvoukolových (motocyklů) v jízdním proudu za sebou.
Na úseku z videa provádějí v podstatě to co popsal Cackler. (objíždění těch, kteří se chtějí zařadit). A levý zůstává volný pro střelce. Nevidím problém, kromě nesmyslného vynucování zákona, jehož 100% dodržování může vytvářet nebezpečné a absurdní situace. Pravý pruh plný aut, střední a levý prázdný a všichni co se chtějí připojit se musí tlačit mezi jedoucí auta - to je přece nesmysl!
ad. Tomel: V levém pruhu přece také platí rychlostní limit
ad. Luky: Na jižní spojce některá připojení nejsou pruhem, ale dírou do pruhu. Nepojedu po spojce v pravým, aby až si někdo usmyslí, že mi to tam flákne a nevyjde mu to, buď sestřelil sebe, nebo mě. Nemá vjíždět znamená co? Že zastaví a počká na vjezdu až v jinou denní dobu bude pravý pruh prázdný? Ale to (když pojednou všichni podle zákona) bude asi jen někdy v noci, kdy tam prostě nepojede žádné auto.
Znovu se ptám, koho omezuji tím, že pojedu v bezpečném a nejméně konfliktním středním pruhu?
_______________________________________________________________________________________________________
Zde je znění ze zákona o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, osvěžit si to můžeme všichni.
Jízda v jízdních pruzích
§12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda”); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
§12 (4) Na pozemní komunikaci o třech nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 užít k jízdě výhradně dvou jízdních pruhů nejbližších k pravému okraji vozovky; v ostatních jízdních pruzích smí jet jen tehdy, jestliže je to nutné k objíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
§12 (6) Na pozemní komunikaci o třech jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič přejíždět z levého jízdního pruhu do středního jízdního pruhu jen tehdy, neohrozí-li řidiče přejíždějícího do středního jízdního pruhu z pravého jízdního pruhu; obdobně se postupuje při přejíždění z levých jízdních pruhů do středních jízdních pruhů na pozemní komunikaci o čtyřech a více jízdních pruzích vyznačených na vozovce.
§12 (7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.
§12 (8) Nejsou-li jízdní pruhy na vozovce vyznačeny, rozumí se pro účely odstavců 3 a 5 jízdním pruhem část vozovky dovolující jízdu vozidel jiných než dvoukolových (motocyklů) v jízdním proudu za sebou.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Pravidlá cestnej premávky
a) uhybani autum pripojujicim se na dalnici povazuju za vec rozumnou, pokud tomu samozrejme nebrani jine okolnosti. v momente, kdy najizdejici auto uz je v pravem pruhu, tak ho stejne regulerne predjizdim, coz je legalni manevr. jiste tim uhybanim nesmim nikoho ohrozovat a omezovat. jsou mista, kde se spojuji 2 dalnice a tam je z pripojovaciho pruhu vetsi provoz nez na hlavni ceste (spojeni D1 a R46 u vyskova).
b) nemuzu po kazdem chtit, aby jezdit po dalnici jako vitr. navic leckera starsi slaba auta nevyvinou bez problemu rychlost vetsi nez 120 - 130. vzpomenme treba muj wergl II. a pokud v takto slabem aute dojedu kamion, tak ho pokud mozno okamzite predjizcim, protoze ztrata rychlosti znamena dalsi trapeni. ano, predjizdim ho pro ostatni pomalu, ale na dalnici mam pravo byt a umyslne nikoho nebrzdim.
c) dalnice mezi vyskovem a brnem je tak rozmrdana, ze pokud to jen trochu jde, tak jezdim v levem pruhu i za cenu toho, ze nekoho lehce brzdim. jeden blikajici debil je mi milejsi nez prorazene pneumatiky, znicene cepy atd. diry jsou tam poradne a bezpecne se daji prejet tak od 60 km/h niz.
80% aut, co me na dalnici predjede hned u brna, tak vidim na sjezdu u vyskova jak najizdi na R46. Nekteri se lepi, blikaji a zenou to a po 20 km jsou asi o 500 metru predemnou. Ale proc ne, asi jim to za to stoji.
Nerikam, ze se nemuze jezdit rychle, ale musim brat plny ohled na ty pomalejsi. Vetsina z nich nejede pomalu schvalne.
b) nemuzu po kazdem chtit, aby jezdit po dalnici jako vitr. navic leckera starsi slaba auta nevyvinou bez problemu rychlost vetsi nez 120 - 130. vzpomenme treba muj wergl II. a pokud v takto slabem aute dojedu kamion, tak ho pokud mozno okamzite predjizcim, protoze ztrata rychlosti znamena dalsi trapeni. ano, predjizdim ho pro ostatni pomalu, ale na dalnici mam pravo byt a umyslne nikoho nebrzdim.
c) dalnice mezi vyskovem a brnem je tak rozmrdana, ze pokud to jen trochu jde, tak jezdim v levem pruhu i za cenu toho, ze nekoho lehce brzdim. jeden blikajici debil je mi milejsi nez prorazene pneumatiky, znicene cepy atd. diry jsou tam poradne a bezpecne se daji prejet tak od 60 km/h niz.
80% aut, co me na dalnici predjede hned u brna, tak vidim na sjezdu u vyskova jak najizdi na R46. Nekteri se lepi, blikaji a zenou to a po 20 km jsou asi o 500 metru predemnou. Ale proc ne, asi jim to za to stoji.
Nerikam, ze se nemuze jezdit rychle, ale musim brat plny ohled na ty pomalejsi. Vetsina z nich nejede pomalu schvalne.
VAZ 2104 1.3 1989
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidlá cestnej premávky
Autu co se připojuje občas taky uhnu když vidim, že maj problemy a v levém nic nejede, ale nesnašim kreteny kteři bezmyšlenkovitě z pravého pruhu uhnou aby někoho pustili a tím ohrozi řidiče v levém pruhu, toto potkavam na dalnici docela často
ad.Tepe: takže dle Tebe jedu 130km/h, tak mužu celou cestu v levém i když je pravý pruh volný ? Doufam, že to tak nemyslíš
ad.Tepe: takže dle Tebe jedu 130km/h, tak mužu celou cestu v levém i když je pravý pruh volný ? Doufam, že to tak nemyslíš
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Pravidlá cestnej premávky
Čistě teoreticky: Pokud jedu po dálnici 130, tak se nemůže stát, že by mně někdo dojel.
Ovšem je to jen teorie
K tomu ježdění mimo pravý pruh: Na jižní spojce se mi dost často stává, že potkám karavanu tydýtů, táhnoucí se 65km/h ve středním pruhu. Mě po připojení nezbývá nic jiného, než se zařadit do levého pruhu a začít je předjíždět tam
- v pravém se bojím, aby mě některý z pravo-fobiků nesestřelil.
Osobně jezdím tak, že pokud tomu nic nebrání, jedu co nejvíce v pravo. Předjíždím-li, tak dotyčného objedu a pokud je volno a nebudu muset po 5ti vteřinách zas měnit pruh, tak se zařadím.
Když se někdo připojuje a já mám vedle volno, tak mu uhnu atd...
Zákony jsou hezká věc, ale na silnici by měla bejt hlavně slušnost.
Ovšem je to jen teorie
K tomu ježdění mimo pravý pruh: Na jižní spojce se mi dost často stává, že potkám karavanu tydýtů, táhnoucí se 65km/h ve středním pruhu. Mě po připojení nezbývá nic jiného, než se zařadit do levého pruhu a začít je předjíždět tam
- v pravém se bojím, aby mě některý z pravo-fobiků nesestřelil.
Osobně jezdím tak, že pokud tomu nic nebrání, jedu co nejvíce v pravo. Předjíždím-li, tak dotyčného objedu a pokud je volno a nebudu muset po 5ti vteřinách zas měnit pruh, tak se zařadím.
Když se někdo připojuje a já mám vedle volno, tak mu uhnu atd...
Zákony jsou hezká věc, ale na silnici by měla bejt hlavně slušnost.
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidlá cestnej premávky
Přesně tak, jezdit slušně, jinak...
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Pravidlá cestnej premávky
Vadí to všem, kdo se po tý silnici chtějí dostat z bodu A do bodu B, poněvadž se tím dost podstatně snižuje kapacita komunikace. Přesně jak píše Marťas... Když ten pravej dokáže projet bezpečně auto jedoucí vyšší rychlostí, tak nevím, proč by tam nemohli jet lidi v klidu kloubouka.Teepee píše:A čemu ta auta ve středním pruhu vadí?
Taky moc nechápu co je na středním pruhu tak bezpečnýho tedy, spíš naopak musím si hlídat obě strany, aby do mě někdo omylem nezačal najíždět z jinýho pruhu.
Jinak co vím, tak na jižní spojce jsou připojovací pruhy všude, pravda, někde jsou zatraceně krátký.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Pravidlá cestnej premávky
Jak to tady tak čtu, tak skoro každý má svůj určitý díl pravdy. V celkovém pohledu se nejvíc shodouju s JmJ, příp. s Marťasem.
Pokud jde o jízdu po dálnici, tak z té nikdy nemám vůbec žádnou radost. V případě CS dálnic to platí trojnásob. Když už nastane situace, že dálnici musím použít, tak dělám všechno proto, abych si na ní nezničil auto a byl z ní co nejrychleji pryč. Proto z cca 97% používám pouze levý pruh a to i když vpravo nikdo nejede. Důvodem je to, že levý je stavebně v lepším stavu a nezničím si tolik své auto. Samozřejmě, že 35% času sleduju dění v zrcátku a pokud mě někdo náhodou dojíždí, tak mu s předstihem uhýbám do pravého, abych se okamžitě poté opět vrátil do levého. Naštěstí tento manévr nemusím dělat moc často, neboť pro ještě lepší omezení poškození podvozku, zásadně využívám podstatně zvýšenou trvalou cestovní rychlost a na celé trase Brno - Praha mě předjede tak 5 - 10 aut.
Pokud jde o jízdu po dálnici, tak z té nikdy nemám vůbec žádnou radost. V případě CS dálnic to platí trojnásob. Když už nastane situace, že dálnici musím použít, tak dělám všechno proto, abych si na ní nezničil auto a byl z ní co nejrychleji pryč. Proto z cca 97% používám pouze levý pruh a to i když vpravo nikdo nejede. Důvodem je to, že levý je stavebně v lepším stavu a nezničím si tolik své auto. Samozřejmě, že 35% času sleduju dění v zrcátku a pokud mě někdo náhodou dojíždí, tak mu s předstihem uhýbám do pravého, abych se okamžitě poté opět vrátil do levého. Naštěstí tento manévr nemusím dělat moc často, neboť pro ještě lepší omezení poškození podvozku, zásadně využívám podstatně zvýšenou trvalou cestovní rychlost a na celé trase Brno - Praha mě předjede tak 5 - 10 aut.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10568
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidlá cestnej premávky
Jo - to mohu potvrdit. Měl jsem tu čest jet s Albertem po dálnici Brno - Praha a také zpět.
Levý pruh = 99% cesty.
Já tedy po dálnici (Vyškov - Brno - Vyškov) jezdím většinou v pravým, pouze "rousínovské schodiště" od km 213 po km 216 pokud to jen trochu jde tak táhnu levým.
Obecně bych to řekl tak, že jízda v levém pruhu (pokud je pravý pruh volný) je proti předpisům. Přesně podle toho, jak to sem zkopíroval z vyhlášky T-P.
Ale pokud někdo jede v levým tak, že zcela zbytečně brzdí všechny okolo (viz nějaké video z konce minulýho tejdne - cca 40 km v levým pruhu rychlostí cca 90 km/h), tak to bych asi taky nevydržel.
Levý pruh = rychle. Pokud to někdo neumí tak tam nemá co dělat. už vidím, jak sem píše T-P, že každý by měl jezdit podle toho co zvládne, umí, má na to káru. Pokud neumí ani on, ani jeho kára více než 130 - tak nemá v tom levým (potažmo na dálnici) co dělat! L.
Levý pruh = 99% cesty.
Já tedy po dálnici (Vyškov - Brno - Vyškov) jezdím většinou v pravým, pouze "rousínovské schodiště" od km 213 po km 216 pokud to jen trochu jde tak táhnu levým.
Obecně bych to řekl tak, že jízda v levém pruhu (pokud je pravý pruh volný) je proti předpisům. Přesně podle toho, jak to sem zkopíroval z vyhlášky T-P.
Ale pokud někdo jede v levým tak, že zcela zbytečně brzdí všechny okolo (viz nějaké video z konce minulýho tejdne - cca 40 km v levým pruhu rychlostí cca 90 km/h), tak to bych asi taky nevydržel.
Levý pruh = rychle. Pokud to někdo neumí tak tam nemá co dělat. už vidím, jak sem píše T-P, že každý by měl jezdit podle toho co zvládne, umí, má na to káru. Pokud neumí ani on, ani jeho kára více než 130 - tak nemá v tom levým (potažmo na dálnici) co dělat! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Pravidlá cestnej premávky
Teepee, Třeba hned nájezd na Zahradním Městě směr do centra. Z obou směrů se na něj zahybá v podstatě do pravého úhlu a tak startovní rychlost při nájezdu je téměř nula. Nájezd je do kopce, který podle mě není dost dlouhý na nabrání bezpečné rychlosti, což nevynahradí ani pidi rovinka v podobě připojovacího pruhu. Už mockrát se mi stalo, že jsem se snažil nabrat rychlost a když už jsem tam trochu viděl, tak jsem musel tvrdě na brzdy, abych to dobrzdil ke konci, protože tam jelo pár kamionů, který zkrátka neměli kam uhnout. Takže výsledek byl, že jsem vjížděl na spojku ze stání. Myslím, že zrovna tenhle nájezd je docela nebezpečný. To se úplně netýkalo jízdy v pruzích, jen jsem chtěl vysvětlit, jak jsem to myslel, protože se mi zdálo, že jsme si úplně neporozuměli.
Každý týden cca pětkrát absolvuji cestu po jižní spojce v podstatě v celé její délce. Zpravidla se držím v právem pruhu, když vidím s dostatečným předstihem, že se někdo bude připojovat z nájezdu, nebo od benzínky, pokouším se mu uhnout, avšak ne vždy to jde , pak nerad vidím, když se s plynem u podlahy někdo snaží vmáčknout do mezery . Řešením tohoto problému, ale určitě není permanentní jízda v prostředním a levém pruhu.
Každý týden cca pětkrát absolvuji cestu po jižní spojce v podstatě v celé její délce. Zpravidla se držím v právem pruhu, když vidím s dostatečným předstihem, že se někdo bude připojovat z nájezdu, nebo od benzínky, pokouším se mu uhnout, avšak ne vždy to jde , pak nerad vidím, když se s plynem u podlahy někdo snaží vmáčknout do mezery . Řešením tohoto problému, ale určitě není permanentní jízda v prostředním a levém pruhu.
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidlá cestnej premávky
Pravděpodobně zrovna tento nájezd je ten, který bych musel používat, kdybych jezdil autem do práce (nájezd z ulice Průběžná, směr Barrandovský most). Další kolizní místo na mé případné cestě autem by mohlo být kličkování na zaplněném Barrandovském mostě, než bych se "naučil", ve kterém pruhu je dobré se s předstihem držet.Luky píše:Teepee, Třeba hned nájezd na Zahradním Městě směr do centra. Z obou směrů se na něj zahybá v podstatě do pravého úhlu a tak startovní rychlost při nájezdu je téměř nula. Nájezd je do kopce, který podle mě není dost dlouhý na nabrání bezpečné rychlosti, což nevynahradí ani pidi rovinka v podobě připojovacího pruhu. Už mockrát se mi stalo, že jsem se snažil nabrat rychlost a když už jsem tam trochu viděl, tak jsem musel tvrdě na brzdy, abych to dobrzdil ke konci, protože tam jelo pár kamionů, který zkrátka neměli kam uhnout. Takže výsledek byl, že jsem vjížděl na spojku ze stání. Myslím, že zrovna tenhle nájezd je docela nebezpečný. To se úplně netýkalo jízdy v pruzích, jen jsem chtěl vysvětlit, jak jsem to myslel, protože se mi zdálo, že jsme si úplně neporozuměli.
Každý týden cca pětkrát absolvuji cestu po jižní spojce v podstatě v celé její délce. Zpravidla se držím v právem pruhu, když vidím s dostatečným předstihem, že se někdo bude připojovat z nájezdu, nebo od benzínky, pokouším se mu uhnout, avšak ne vždy to jde , pak nerad vidím, když se s plynem u podlahy někdo snaží vmáčknout do mezery . Řešením tohoto problému, ale určitě není permanentní jízda v prostředním a levém pruhu.
Takže jezdím MHD a mám klid.
Myslím, že jsme si rozuměli = na jižní spojku jsou nájezdy, vzhledem k hustotě provozu, tragické.
A protože ne vždy jde z pravého najíždějícímu uhnout do středního, tak budu raději uhnutý pořád.
Navíce je zde litera zákona:
§12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; ....
Stačí nejet jako jediný ve středním pruhu po spojce 60km/h a pokud se přeci jen někdo přiřítí, tak ať si střelec přejede do levého, který je pro něj zákonem vyhrazen. Jinak má smůlu, nemůže jet střelbu, když se není kudy protlačit a všichni ostatní se plouží na pitomém rychlostním limitu (jezdím nejlépe s davem = nejmenší pravděpodobnost kolize). Myslím, že je správné nekoukat jen na "své" pruhy, ale taky na plynulost provozu v konfliktních připojovacích místech a myslet na ty co chtějí do proudu.
Stále nevím, koho omezuji tím, že pojedu po Jižní spojce v bezpečném a nejméně konfliktním středním pruhu. Pravý ať si využívají připojovači a sjížděči, levý střelci. Vzhledem k hustotě provozu určitě ani levý ani pravý prázdný nebude.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Pravidlá cestnej premávky
Tak na spojce = ve městě můžeš samozřejmě jet v libovolným pruhu, nicméně měl sem za to, že je řeč o tom videu na začátku a to ve městě není. Na druhou stranu i na tý spojce se nechá v klidu jezdit v pravým, nebo snad se ti snad zdá na takovýhle jízdě něco nebezpečnýho?
http://www.youtube.com/watch?v=tquTcqS6 ... re=mh_lolz
http://www.youtube.com/watch?v=tquTcqS6 ... re=mh_lolz
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- radek mb
- Příspěvky: 5188
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidlá cestnej premávky
Přesně tak jezdím já po Jížní spojce. Když se někdo v prostředním pruhu courá, tak ho vezmu pravým, pokud je volný.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidlá cestnej premávky
Tady něco k tématu:
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Pravidlá cestnej premávky
Absolutně trefný