Elektromobily

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

No, ale však brzdná energie se dá mařit v odporníkach, tak jaký výmluvy, že bez kondenzátorů to nejde?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Elektromobily

Příspěvek od dvk »

:shock: kamarád a spolužák na výšce dělal diplomku na superkondenzátory někdy v roce 2006. Co si vzpomínám, tak ty parametry mi tehdy zněly úžasně, ale nebylo to vůbec jednoduché a strašně se zkoumalo chemické složení elektrolytu a použité materiály. On tehdy snad za celý rok vlastně jen míchal elektrolyt a testoval kapacitu a tak furt dokola. Neskutečně pomalá a titěrná práce, zlepšení o 1% je podmíněné stovkama hodin výzkumu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Luděk Musil »

A proč by se brzdná energie měla mařit v odporníkách, když se může ukládat a následně znovu využít?
Laďušo ... co tento článek?
http://zpravy.idnes.cz/zprava-wwf-priro ... anicni_abr
nebo
http://zpravy.idnes.cz/pri-dnesnim-styl ... anicni_abr
Jako když to takto půjde dál, tak planeta (jako ekosystém) zkolabuje dřív než my (konkrétně třeba já nebo Ty) natáhnem brka.
L.
PS: nechci být a nehraju si na Mesiáše
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

Jistě, že je lepší to využít třeba pro pomocný pohony nebo tak, ale už výde skoro nastejno, jestli to zmaříš v odporníku (kterýmu se nic nestane) a nebo v třecí brzdě (která se ovšem sjíždí). Já jsem tim myslel reakci na ten článek, kde nam je to servírovaný tak, že se musí brzdit mechanicky, dokud celou brzdnou energii nepoberou superkapacitory, což jaksi neni pravda, že :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Luděk Musil »

Hm ... no ... je teda pravda, že odpovědný redaktor poněkud popustil uzdu své fantazii místo toho, co by pouze popsal onen jev. Principielně jde o to, že "máme na stole něco", co opět posouvá elektromobil (nebo hybrid - jak chcete) o kousek dál z říše fantazie do říše reality. A o to tady jde. Jako výmysly stylu auto nebude díky el.motorům potřebovat brzdy atp. jsou opravdu utopie viz např.:
http://auto.idnes.cz/nejspolehlivejsi-a ... tomoto_fdv
mechanika bude potřeba stále. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Elektromobily

Příspěvek od Petr HC »

Určitě nelze rekuperovat veškerou brzdnou energii. Dnes není problém pomocí reverzního měniče vracet brzdnou energii např. při normálním brždění s kopce nebo dojíždění ke křižovatce zpět do akumulátorů (asi tolik co "zlikvidovaly" motorové brzdy u autobusů a nákladních vozidel). Pálit energii v odporech je nesmysl, který se dnes nepoužívá ani u ještěrek a VZ vozíků. Ani superkondenzátory nejsou ideální řešení (jejich nabíjecí/vybíjecí charakteristika je proti klasickým akumulátorům naprosto nevhodná). Pro brzdění v krizových okamžicích stále zůstanou jistotou klasické mechanické (hydraulické) brzdy-prověřené desítkami let vývoje a provozu.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne stř kvě 16, 2012 12:32, celkem upraveno 2 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

Pokud auto má baterky nabitý a odběr nepřevyšuje výrobu bržděním, tak co s tim jinýho, než spálit? Brzdový odporníky se dávají i na vozidla závislý trakce.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od zelvotron »

Tak třeba hybridní autobusy, pokud mají baterky nabitý, tak nerekuperují, ale trapně používají motorovou brzdu jako RTO, myslím, že dát tam odporníky aby mohli brzdit elektromotorama pořád by bylo daleko lepší, nehledě na to, že ta motorovka má o dost menší účinnost jak rekuperace.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Crocodile »

2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Elektromobily

Příspěvek od Raduz »

®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Luděk Musil »

21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od zelvotron »

Hm italská konstrukce vyráběná na Slovensku to bude terno :-D Jinak kromě toho, že je to neskutečně ošklivé, zajímalo by mě jak by to dopadlo při nehodě, u klasický auto je bez 10 bagů skoro neprodejný a u elektromobilu to nikdo neřeší.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Elektromobily

Příspěvek od Petr HC »

zelvotron píše:... klasický auto je bez 10 bagů skoro neprodejný a u elektromobilu to nikdo neřeší.
Není co řešit - ty baterky z Tebe při nárazu udělají placku i kdyby tam bylo 20 bagů.
Někde jsem četl, že 2 kg tranzistorák na platu zadního okna při čelním nárazu spolehlivě řidiče zabije. Co potom musí udělat 550 - 600 kg těžká ( cca 28 - 30 kg/kWh) - 20 kWh olověná baterie (nepředpokládám, že by tam při té ceně dávali něco jiného).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Elektromobily

Příspěvek od veliz »

Baterie není olověná, nýbrž li-fe. Jinak chválím, tohle by mohl být kandidát na rozšíření mého vozového parku...
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Elektromobily

Příspěvek od Petr HC »

veliz píše:Baterie není olověná, nýbrž li-fe. Jinak chválím, tohle by mohl být kandidát na rozšíření mého vozového parku...
Tak to provedení baterie (li-fe) jsem přehlédl. Ale i tak podle
http://www.electro-team.net/A123_FMA.htm to představuje 255kg.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“