K ochlazení - Cory má pravdu - motor se netočí a ochladí se voda jen v chladiči, ne v motoru. Pokud při běžícím motoru na volnoběh třeba v půlce kopce trochu přidáš 1-2 vteřiny otáčky, ochladíš ho ještě víc (čerpadlo prožene víc kapaliny motor-chladič).
S Žigulíkem 2101 žiju od Ledna 1972 (r.v.1971) a od té doby jsem je hodně sledoval a zajímal se. Na nové 2101 jsem nikdy origo čelo s chladícími otvory neviděl. Jen na 21011 a 21013. Ale jako díl čelo 2101 téměř neexistovalo, tak všechny výměny končily s dírama.
I chromová mřížka chladiče se liší - 2101 má méně svislých příček a je asi o 2-3mm delší oproti 21011/13. K výše zmíněným změnám ještě čelní znak - na 2101 ten vícehranný (dole širší než nahoře) na kastli 21011/13 obdélníkový.
2101 - úpravy v jednotlivých letech
Moderátor: Moderátoři
Re: 2101 - úpravy v jednotlivých letech
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: 2101 - úpravy v jednotlivých letech
r.v. 1974, jar
- okruhle spatne zrkadlo na tri diery na blatniku
- celo bez dier
- parkovacky (obrysove svetla) v parabolach
- palubka takmer hladka az leskla, kastlik predeleny iba jednym vrubkom, celkovy pocet vrubkov je mensi oproti drsnym palubkam z roku 71 napr.
- pristrojovka uz ma vacsie kontrolky
- slnecna clona spolujazca bez zrkadielka
- bezpecnostne pasy MORAVAN, karabina typu klieste, upinalo sa zacvaknutim na droteny obluk medzi sedadlami
- zasterky cierne so znakom lada bez napisu
- pod volantom len 1x dvojpacka
- ostrekovac mechanicky, gumene tlacidlo
- slzy naraznikov zvisle, t.j. nie spicaty profil
- nadrzky na brzdovku a spojku oddelene, vsetky rovnake
- vzadu napis Ziguli v azbuke
- brasna na naradie, ten dlhsi typ cez celu sirku zad.cela, hneda, kozenkova, sive vnutro, len dve remene s prackami, hever cierny
- disky kolies, okruhle diery, ale bez "fiatackeho" prelisu okolo dier
- na aute som uz nenasiel jedinu srubu s puncom FIAT na hlave
- pedal plynu je este ukotveny k podlahe
- okruhle spatne zrkadlo na tri diery na blatniku
- celo bez dier
- parkovacky (obrysove svetla) v parabolach
- palubka takmer hladka az leskla, kastlik predeleny iba jednym vrubkom, celkovy pocet vrubkov je mensi oproti drsnym palubkam z roku 71 napr.
- pristrojovka uz ma vacsie kontrolky
- slnecna clona spolujazca bez zrkadielka
- bezpecnostne pasy MORAVAN, karabina typu klieste, upinalo sa zacvaknutim na droteny obluk medzi sedadlami
- zasterky cierne so znakom lada bez napisu
- pod volantom len 1x dvojpacka
- ostrekovac mechanicky, gumene tlacidlo
- slzy naraznikov zvisle, t.j. nie spicaty profil
- nadrzky na brzdovku a spojku oddelene, vsetky rovnake
- vzadu napis Ziguli v azbuke
- brasna na naradie, ten dlhsi typ cez celu sirku zad.cela, hneda, kozenkova, sive vnutro, len dve remene s prackami, hever cierny
- disky kolies, okruhle diery, ale bez "fiatackeho" prelisu okolo dier
- na aute som uz nenasiel jedinu srubu s puncom FIAT na hlave
- pedal plynu je este ukotveny k podlahe