Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná
Moderátor: Moderátoři
Re: Studený start
(2) "Common rail" (rampa vstřiků) je zpředu motoru. (1) měřící bod tlaku paliva (pokud se zde nenaměří alespoň 2,5 Bar,je ucpaný filtr (6) nebo vadné čerpadlo (5) . (4) je redukční ventil (shora přívod podtlaku - zde napojit stříkačku nebo lépe na konci hadičky). Dobré je též změřit podtlak na nátrubku hadičky - za škrtící klapkou-vývod na vyrovnávací komoře - hliníkový válec nad výfukovým potrubím. (ve volnoběhu minus 0,25 - 0,3 Bar). Kolísá -li přisává se někde falešný vzduch.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne pát bře 02, 2012 11:22, celkem upraveno 2 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Studený start
perfekt. diky!Petr HC píše:(2) "Common rail" (rampa vstřiků) je zpředu motoru (1) měřící bod tlaku paliva (4) redukční ventil (shora přívod podtlaku - zde napojit stříkačku nebo lépe na konci hadičky). Dobré je též změřit podtlak na nátrubku hadičky - za škrtící klapkou (ve volnoběhu minus 0,25 - 0,3 Bar). Kolísá -li přisává se někde falešný vzduch.
kdyz nic, aspon zatim projdu ty hadicky na netesnosti.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Studený start
Čidlo dorazu škrtící klapky desítka nemá, fakt, že je klapka zavřená zjistí řj z čidla polohy klapky. Do toho ventilu vede bílá hadička s podtlakem ze škrtící klapky podél zapalovacího bloku a sání ke 4 válci, měl sem jí zpuchřelou, ale nic moc extra divnýho to nedělalo.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Studený start
Tak sem to trochu vice prolezl, ale zadne uzavery zatim nemam.
skrtici klapku sem vypucoval, spina tam samozrejme byla, ale asi nic dramatickeho, hadicky s podtlakem jsou ok, jen hadicka k absorberu mi prisla netesenici, tak sem ji zkratil rozpraskane kraje a znovu ji nasadil. bohuzel vysledek jsem zatim neoveroval, ale moc sanci na zlepseni tomu nedavam
ovsem zjistil jsem, ze zpetny ventilek na podtlaku ke klapce vnitrni cirkulace vzduchu je temer nepruchodny i v tom smeru, ktery ma byt pruchodny, tak jsem ho trochu poladil a te je dokonce i slyset, kdyz se klapka zavre (je vetsi podtlak u klapky). tak treba se bude klapka schopna zavrit i na dalnici
skrtici klapku sem vypucoval, spina tam samozrejme byla, ale asi nic dramatickeho, hadicky s podtlakem jsou ok, jen hadicka k absorberu mi prisla netesenici, tak sem ji zkratil rozpraskane kraje a znovu ji nasadil. bohuzel vysledek jsem zatim neoveroval, ale moc sanci na zlepseni tomu nedavam
ovsem zjistil jsem, ze zpetny ventilek na podtlaku ke klapce vnitrni cirkulace vzduchu je temer nepruchodny i v tom smeru, ktery ma byt pruchodny, tak jsem ho trochu poladil a te je dokonce i slyset, kdyz se klapka zavre (je vetsi podtlak u klapky). tak treba se bude klapka schopna zavrit i na dalnici
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Studený start
JmJ píše: ovsem zjistil jsem, ze zpetny ventilek na podtlaku ke klapce vnitrni cirkulace vzduchu je temer nepruchodny i v tom smeru, ktery ma byt pruchodny, tak jsem ho trochu poladil a te je dokonce i slyset, kdyz se klapka zavre (je vetsi podtlak u klapky). tak treba se bude klapka schopna zavrit i na dalnici
No takový fičury tam já nemám, já mám jenom to tlačítko Hele ale ono by v tom taky mmohl bejt problém, že by ti tamtudy někudy utíkal podtlak a tim by to blbnulo.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Studený start
urcite tam taky mas zpetny ventil na te hadicce k ovladani vnitrni cirkulace, nebo ten novsi typ ventilace nema moznost uzavrit uplne nasavani vzduchu?zelvotron píše:JmJ píše: ovsem zjistil jsem, ze zpetny ventilek na podtlaku ke klapce vnitrni cirkulace vzduchu je temer nepruchodny i v tom smeru, ktery ma byt pruchodny, tak jsem ho trochu poladil a te je dokonce i slyset, kdyz se klapka zavre (je vetsi podtlak u klapky). tak treba se bude klapka schopna zavrit i na dalnici
No takový fičury tam já nemám, já mám jenom to tlačítko Hele ale ono by v tom taky mmohl bejt problém, že by ti tamtudy někudy utíkal podtlak a tim by to blbnulo.
ten zpetny ventil nema na unik podtlaku vliv. hadicka k nemu tesni, hadicky dal taky tesni a on nikde vzduch neprisava. on ma jen propoustet vzduch pouze jednim smerem, jenze ten propustny smer se nedal ani pri veskere snaze mych plic profouknout, takze zakonite musel dost oslabovat podlak vedouci k ovladani te klapky. kdyz jsem ten ventilek vyhodil uplne a hadici nahradil hadici z 2104, tak pri zvareni klapky se ozvala brutalni rana, jak ji to silne pricuclo s ventilkem v puvodnim stavu to zavreni nebylo slyset vubec, ted po uprave to rozumne klepne . no proste sranda.
spis by neplechu mohla delat ta hadice od absorberu. ta mi prisla neduveryhodna.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Studený start
nn, fakt to tam nemám, mám novější typ topení, do kterýho jde dát pylovej filtr, ale nemá vnitřní cirkulaci, zajímavý je, že čudlík na palubce je, ale není zapojen.
Jinak jestli ta hadice vede k sání tak by to bordel dělat mohlo, ještě bych kouknul na nádobku separátoru v LZ blatníku, pokud není ještě platová, ale už plechová tak bude určitě prohnilá, ale to spíš taky tak mimochodem, vliv to asi mít nebude.
Jinak jestli ta hadice vede k sání tak by to bordel dělat mohlo, ještě bych kouknul na nádobku separátoru v LZ blatníku, pokud není ještě platová, ale už plechová tak bude určitě prohnilá, ale to spíš taky tak mimochodem, vliv to asi mít nebude.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Studený start
Tak vcera jsem udelal testovaci start po vice jak 24 hodinach stani a vse probehlo rekl bych perfektne. Ale to muze byt nahoda . Neverim tomu, ze bych to opravil . mozna pomohlo rozebrat a slozit neverim tomu a sere me to, ze me to dava takovehle falesne nadeje
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studený start
A co gdyž ja? Saša taky před dvěma lety jen rozložil, vyfoukal a složil diagnostiku na Spi a od té doby funguje. L.JmJ píše:... Neverim tomu, ze bych to opravil . mozna pomohlo rozebrat a slozit ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Studený start
Idle runnig story continues
divny start a obcasne chcipnuti pri vyrzeni z brzdeni motorem je tu stale s nami. uplne nove cidlo klikovky nepomohlo (necekal jsem to, jen uvadim jako fakt), uplne novy krokovy motorek volnobehu nepomohl. vsechny podltakove hadice jsem vymenil, prekontroloval. Klapka je vycistena.
Nove sem meril tlak ve vstrikovaci kolejnici. Podle drobkova tlakomeru je pri volnobehu 250 kPa, pri zakolisani volnobehu pod 800 otacek padne na 220 kPa, pri pridani plynu vyleti nekam nahoru a zkoriguje se. Predepsana hodnota ma byt 280 kPa min? Pokud ano, pak je asi neco spatne
trochu sem cekal, ze kdyz odpojim od redukcniho ventilu podtlak, tak se na volnobeh bude neco dit, treba ze pujdou otacky dolu ci tak neco. nedeje se nic. na mem voze i na fomove voze. pri zvysenych otackach jsem to nezkousel. co ten ventil ma tedy delat?
v otrokovich byli tak velmi hodni, ze mi pujcili na test pred prodejnou novou vahu vzduchu. motor se choval krapanek jinak, takze dost mozna za vsechno muze vaha. pujcim si od fomy jeho a uvidime. kdyz osadim puvodni vahu, co na aute byla, tak zlobi studeny start a pri studenem motoru jsou i diry v plynu. kdyz dam vahu od plavce, tak je studeny start lepsi, ale stejne otacky zlobi a nejsou diry v plynu. takze to fakt mozna chce proste uplne novou vahu.
divny start a obcasne chcipnuti pri vyrzeni z brzdeni motorem je tu stale s nami. uplne nove cidlo klikovky nepomohlo (necekal jsem to, jen uvadim jako fakt), uplne novy krokovy motorek volnobehu nepomohl. vsechny podltakove hadice jsem vymenil, prekontroloval. Klapka je vycistena.
Nove sem meril tlak ve vstrikovaci kolejnici. Podle drobkova tlakomeru je pri volnobehu 250 kPa, pri zakolisani volnobehu pod 800 otacek padne na 220 kPa, pri pridani plynu vyleti nekam nahoru a zkoriguje se. Predepsana hodnota ma byt 280 kPa min? Pokud ano, pak je asi neco spatne
trochu sem cekal, ze kdyz odpojim od redukcniho ventilu podtlak, tak se na volnobeh bude neco dit, treba ze pujdou otacky dolu ci tak neco. nedeje se nic. na mem voze i na fomove voze. pri zvysenych otackach jsem to nezkousel. co ten ventil ma tedy delat?
v otrokovich byli tak velmi hodni, ze mi pujcili na test pred prodejnou novou vahu vzduchu. motor se choval krapanek jinak, takze dost mozna za vsechno muze vaha. pujcim si od fomy jeho a uvidime. kdyz osadim puvodni vahu, co na aute byla, tak zlobi studeny start a pri studenem motoru jsou i diry v plynu. kdyz dam vahu od plavce, tak je studeny start lepsi, ale stejne otacky zlobi a nejsou diry v plynu. takze to fakt mozna chce proste uplne novou vahu.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Studený start
já měnil ještě čidlo vačky, ale diagnostika si výměnu žádala, váhu jsem neměnil
jo a u klapky jsem dával bezkontaktní snímač.....................
Vše při cca 75tis. a od té doby to byly Švícary ......................
Četl si?
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=86&t=11169
jo a u klapky jsem dával bezkontaktní snímač.....................
Vše při cca 75tis. a od té doby to byly Švícary ......................
Četl si?
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=86&t=11169
®; Člen LKCS
Re: Studený start
cela finta je v tom, ze ja nemam stejne problemy jako jsi mel ty. mi se to nehreje, jede to dobre, spotreba je dobra, vsechno se tvari velmi spokojene, az na to, ze to nekdy zdechneRaduz píše:já měnil ještě čidlo vačky, ale diagnostika si výměnu žádala, váhu jsem neměnil
jo a u klapky jsem dával bezkontaktní snímač.....................
Vše při cca 75tis. a od té doby to byly Švícary ......................
Četl si?
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=86&t=11169
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Studený start
no mimo jiné jsem řešil toto
nevím kolik máš najeto, ale jak mi bylo řečeno tak ty čidla mají také svou životnost ...........................
, že bych řešil, že se něco moc hřeje to si nějak nepamatuji a číst to znovu už nechciJmJ píše:Idle runnig story continues
divny start a obcasne chcipnuti...........................
nevím kolik máš najeto, ale jak mi bylo řečeno tak ty čidla mají také svou životnost ...........................
®; Člen LKCS
Re: Studený start
jasne. ja beru v potaz uz uplne vsechno, ovsem divny start je moc obecny popis ja mam start na par prevalni motoru a to vzdy. chytne, da otacky treba 1500, pak trochu stahuje a padne na 500, zachranuje, zachrani a drzi. nebo zdechne, dam druhy start a drzi. pak je klid, dokud motor uplne nevychladne. najeto mam 50 000, dela to tak 10 000 kmRaduz píše:no mimo jiné jsem řešil toto, že bych řešil, že se něco moc hřeje to si nějak nepamatuji a číst to znovu už nechciJmJ píše:Idle runnig story continues
divny start a obcasne chcipnuti...........................
nevím kolik máš najeto, ale jak mi bylo řečeno tak ty čidla mají také svou životnost ...........................
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Studený start
Jen tak mmch, 160 tis. a váha původní. Jinak to bezkontaktní čidlo klapky je podle mě mýtus.
Ten ventil zavírá vratku z railu do nádrže při prudkým přidání plynu (tj zrušení podtlaku v sání), čímž dojde ke krátkodobýmu zvýšení tlaku paliva.
Ten ventil zavírá vratku z railu do nádrže při prudkým přidání plynu (tj zrušení podtlaku v sání), čímž dojde ke krátkodobýmu zvýšení tlaku paliva.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.