Beruška

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11084
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Štěpán Getsko píše:
Koko Loko píše:Kalina, respektive její motor, nemá hyroštely? :shock:
Moje Xantia je taky nemá... :lol: ale tam to vydrží do dalšího seřizování víc, jak 100 000km

Na samarách byl myslím seřizovací interval cca 30 000km a stačilo jen měnit podložky. Myslím, že na kalině je to obdobné.

To je ovšem naprostá dekadence :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6286
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

jj, ten motor je od samary prakticky totožnej, 8v má podložky, 16v hydroštely, mimochodem dneska se od hydroštelů spíš už ustupuje a i od podložek, mění se celý zdvihátka, pokud je to třeba
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

zelvotron píše:jj, ten motor je od samary prakticky totožnej, 8v má podložky, 16v hydroštely, mimochodem dneska se od hydroštelů spíš už ustupuje a i od podložek, mění se celý zdvihátka, pokud je to třeba
Fakt? Drsný.

Jj, je to tak, podložky.

A jinak dole, když přidám při těch 800 ot. plyn, auto škytne, desetinu vteřiny cukne a pak se začne rozjíždět. Od těch 1000 otáček se to už chová normálně, fábii pořád utáhnu, na 190 to dostanu i s plným autem lidí.
Včera jsem to oblejzal, vypadá to na vůli ventilů, snad i všech. Mám 61 tisíc km.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

dmatej píše:Mám 61 tisíc km.
Jakej interval pro štelování máš předepsanej?
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

dmatej píše:No, studenej motor pěkně klepe, uvidíme, co mi kdo řekne na srazu. Klepe to jen na volnoběh ... klepe to jako ventily, nebo jako když mám na 2101 děravý těsnění mezi sběrným potrubím a prvním dílem vejfuku ...
Přesně takhle se mi to projevovalo, když jsem měl u Báry poškozené těsnění mezi hlavou a sběrným potrubím, možná je to ono...
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Motor 2101 zní tiše, ale jak se dostane tak na 3000 ot., začne vydávat zvuk starejch závoďáků na rallye :D Zní to docela dobře, už jsem si zvykl :)

U Kaliny - to mě nestraš, já bych to hádal na ty ventily .. snad. Nebo je možná to těsnění nedotažený, ono si to celý sedlo, Nedbal na garančce utahoval i těsnění vany, protože byl celej spodek mastnej. Teď je zase po únickích :)

Kouknem na to na srazu ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Kurňa, ten čas běží :D
No od tej doby jsem na nějakých 69 tisících, je vidět, že do práglu cestuju služebákem ...
Klepe to furt, ale buď jsem si na to zvyknul, nebo ... ale jo, zvyknul. Eště 5000 a jde se na prohlídku. Koukal jsem dolů, mastí se převodovka, bude třeba to podotahovat. Buď to psychicky nevydržim a udělam to sám, nebo to nechám na páně Nedbala.

Jinak min. víkend jsem se pustil do fotek a takhle to dopadlo (a tuhle větu tu budu opakovat několikrát :D ):
http://picasaweb.google.com/dmatej79/Beruska
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6286
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Pěkný fotky toho novýho spodku, s tím bych snad ani neměl srdce jezdit ... a pak jak se člověk postupně tím albem proklikává k průsakům a orezlinám :D Jen bych si dovolil některý komentáře poopravit.

http://picasaweb.google.com/dmatej79/Be ... 3702882498
To není čerpadlo, ale filtr :)

http://picasaweb.google.com/dmatej79/Be ... 5698390130
Náprava není tuhá, ale kliková.

Hele mám dotaz, jde u Kaliny zařadit zpátečka, pokud je vyplý zapalování (případně odpojená baterka)?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Hehe, dík za opravy, já to psal hodně narychlo a nepoužíval u toho moc mozek - Picasa mě točila, protože jí bčas nějaká fotka prostě zmizela :-(

Víceméně jsem si aspoň vyzkoušel, jestli se tam někdo koukne :D

Zpátečka jde zařadit i vyřadit bez problémů, jinak bych nemohl odemknout defend lock :) ... ale radši to zkusim, protože já to obvykle zamykám na jedničce ...
Odpojení baterky znamená, že začne houkat siréna, dělal jsem to jen jednou, když se mi baterka vytloukla kvůli přechoďáku na - pólu :( . Neměl jsem po ruce klíček na sirénu, tak jsem si to houkání pěkně užil :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6286
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Já že pojistka zpátečky je u kaliny elektrická, ten kroužek je v podstatě spínač a na převodovce je cívka, zajimalo by mě jak to funguje a právě mě napadlo, že bez baterky by pak třeba nešla zařadit.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Pfff, no, to ti nepovim a znova to odpojovat se mi nechce. Ale žádnej takovej problém jsem zatím nezachytil.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

A hele, moje téma ...
Takže - současný stav - dnes rozebráno celé výfukové potrubí a odstrojený motor, neb klepání dosáhlo extrémní úrovně.
Zjistil jsem, že svody jsou prasklé na dvou místech.
Docela zajímavý na tom je, že i v tomhle stavu Beruška zajela z Jedovnice prům. spotřebu 4.9l/100km, jestli se dobře pamatuju.

Blíž provozuschopnému stavu se tímto dostává Laďka ... dovařit zadek, osadit nárazníky a světla a hurá na STK.

Tohle s Beruchou bude drahý ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Majo »

vymena vyfukovych zvodov bude draha? Nejak mi nedochadza :-?
Jedine ak by si planoval kupovat zvody v CR, to by potom davalo zmysel. Cory + doprava vyjde lacnejsie :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6286
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

Kalina už nemá klasickej výfukovej systém, ale tzv. katkolektor, tedy katalizátor je integrovanej se svodama, takže cena oproti obyč svodům bude asi úplně jinde.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Majo »

mne je to jasne, u priory je to stejne, ale videl som verziu LUX na UA za velmi zaujimavu cenu. Tu si uz bohuzial nepamatam, uz je tomu skoro zo dva roky, ale vtedy som normalne premyslal ze vymenim obych zvody za LUX...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Kalina“